Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът предвижда идентифициране на 75 икономически неактивни младежи до 29 год. от обл. Плевен и Хасково, които не са в образование или обучение и активиране за включването им на пазара на труда. Той се фокусира върху младите хора от бежанските лагери в ЮЦР за планиране, върху младежи напускащи социални институции в обл. Плевен и Хасково и започващи самостоятелен живот, социално слаби младежи от района, които имат желание да учат и работят, но се нуждаят от подкрепа, за да го осъществят.
Идентифицирането на младежите ще се осъществява чрез пряка среща с потенциални представители на целевата група. Местни медиатори и лидери на общностите ще бъдат привлечени, за да улеснят комуникацията с младежите и да провокират у тях интерес и желание за участие в проекта.
Младежите ще преминат мотивационни обучения за активно търсене на работа. Бежанците ще преминат през обучение по български език, а останалите младежите ще се обучат професионално. 57 лица ще бъдат наети на работа като заварчици, помощници в строителството, машинни оператори, шивачки и др. при работодатели–партньори по проекта.
Целевата група по проекта са икономически неактивни младежи до 29 год. Проектът удовлетворява потребността на ЦГ от предоставяне на помощ в избора им на най-подходящата за тях сфера на развитие и от друга – чрез проекта ще се свържат нуждите на пазара на труда с подготовката на младежите за реалните му измерения и изисквания.
В резултат на проекта ще бъдат идентифицирани, активирани и мотивирани 75 младежи до 29 год., 28 ще преминат обучение по български език, 29–обучение за професионална квалификация и ще бъдат включени в заетост за 6 месеца.
Дейности
Организация и управление на проекта
Избор на изпълнители по проекта
Идентифициране на икономически неактивни младежи до 29 год.
Организиране и провеждане на мотивационно обучение
Организиране и провеждане на чуждоезиково обучение и обучение за професионална квалификация
Осигуряване на заетост
Дейности за информация и публичност
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Организацията и управлението на проекта е съвкупност от взаимосвързани дейности, насочени към постигането на поставените цели и резултати, предприети от определена отправна точка, в рамките на определено време и с конкретни ресурси, отчитайки влиянието на вътрешната и външна среда на проекта. Важна характеристика в управлението на проекта е, че това не е рутинна дейност и решаване на определен конкретен проблем, а използването на различни управленски техники и методи и организацията на различни по вид ресурси. Управлението на проекти като управленски подход предполага въвеждане на структурирани процеси, които са разбираеми и приемливи за всички заинтересовани страни по проекта. Това може да се постигне чрез въвеждане и прилагане на инструментариум за управление на проекти. Този инструментариум трябва да съответства преди всичко на изискванията на целите на проекта, на нормативната рамка и да бъде разработен съгласно нуждите и условностите на конкретния проект. Важно място в инструментариума заемат индикаторите, които са променливи величини и служат за измерване на настъпилите промени и степента на изпълнение на поставените дейности и цели. Включване на тази дейност в проекта, цели прозрачно му управление и изпълнение, чрез прилагане на ефективни методи на мониторинг, контрол, верификация, разплащане, осчетоводяване на разходите, администриране и докладване за нередности. Основните етапи по изпълнение на дейност 1 са: - Планиране и дефиниране на обхвата на проекта (работна структура на задачите); - Дефиниране на дейностите, които трябва да бъдат извършени, за да се постигнат желаните резултати по проекта; - Планиране на ресурсите – определяне на вида и количеството на необходимите ресурси за изпълнение дейностите по проекта; - Планиране управлението на риска на проекта – избор на подход и методи за управление на риска на проекта, идентифициране и анализ на рисковите фактори и на степента на тяхното влияние върху целите на проекта; - Планиране на качеството – определяне на изискванията и стандартите за качествено изпълнение на проекта; - Планиране на комуникациите – определяне на метод за комуникация между всички заинтересовани страни по проекта; - Планиране на организацията и на хората – идентифициране, документиране и определяне на роли, отговорници и отношения за отчитане на работата по проекта; - Планиране на доставките и услугите по проекта – определяне на вида и количеството на ресурсите, които е необходимо да бъдат предоставени на външни изпълнители; - Разработване на план за управление на проекта – представяне на резултатите от всички процеси на планиране в един съгласуван и разбираме от всички участници документ; - Създаване на интегриран процесен подход за изпълнение на планираните дейности за постигане на очакваните резултати; - Осъществяване на контрол чрез проектиране на инструментариум за наблюдение и измерване изпълнението на проекта; - Документиране на резултатите в края на всеки етап и в края на проекта. Организацията и управлението на проекта е от изключително значение за постигане на поставените цели. Дейностите по него трябва да бъдат планирани и проектирани, така че да се осигури максимална сигурност за качественото му изпълнение. За изпълнението на Дейност 1 от проекта ще бъде сформиран екип за организация и управление, който ще е пряко отговорен за качественото му изпълнението, в съответствие с изискванията Управляващия орган на ОП „Развитие на човешките ресурси”. Екипът ще е отговорен за изпълнението на проекта и за неговото отчитане, за комуникацията с УО на ОП РЧР, в съответствие с длъжностните характеристики на неговите членове. Екипът ще се състои от следните длъжности: • Ръководител на проекта • Координатор • Счетоводител • Технически сътрудник Сформираният екип ще следи за качеството на изпълнение на конкретните дейности, за постигането на индикаторите по проекта, за неговото успешно отчитане и изпращане на информация до управляващия орган с необходимото качество и срок. 35 705.64 22 876.64
Избор на изпълнители по проекта: Дейността е необходима и задължителна за спазване разпоредбите на ПМС 118/20.05.2014 г., изискванията на процедура BG05М9ОР001-1.002 „Активни” и приложимото законодателство. Кандидатът не е възложител по чл. 7 от Закона за обществените поръчки (ЗОП) и при избора на изпълнители и доставчици по проекта следва да спазва разпоредбите на ПМС 118/20.05.2014 г. По настоящия проект са планира външните изпълнители да бъдат избрани без провеждане на процедура, съгласно изискванията на чл. 7, ал. 2 и чл. 8, ал. 2, т. 2 от ПМС 118/20.05.2014 г., а именно: -избор за предоставяне на услуги по осигуряване на публичност (3640 лв.) -избор за доставка на лаптопи - 8000 лв. -избор на застрахователна организация за застраховка на закупения по проекта ДМА – 100 лв. -избор за предоставяне на услуга по наем на зали и техническо оборудване(6400лв.), кетъринг(800лв.) за събития по идентифициране, изготвяне на обучителни материали(2250лв.), обучители(7638.52лв.) и осигуряване на превод(4000лв.) за мотивационни обучения - избор на обучител по български език 0.00 0.00
Идентифициране на икономически неактивни младежи до 29 год.: Дейността е задължителна, съгласно правилата на настоящата процедура. Тя е основополагаща на целия процес по активиране на лицата от целевата група и постигане на проектните цели. Реализирането на дейността ще допринесе пряко за постигане на целта на настоящата процедура – активиране и интеграция в заетост на младежи до 29-годишна възраст вкл., които не са нито в образование или обучение, нито в заетост, вкл. не са регистрирани като безработни лица в АЗ. Дейността започва през първия месец на проекта и отговорен за нея ще е Кандидатът – „УЕЛД КОМЕРС“ ООД. Кандидатът ще организира и проведе информационна кампания и ще ангажира физически лица в двете области, в които ще се изпълнява проекта - Плевен и Хасково, които ще извършват идентификацията на място, спазвайки Методологията за идентифициране, приложена към проекта. През цялото време ще се разпространяват информационни материали, с цел активиране на целевата група. В края на дейността ще бъде създадена база от идентифицирани лица, част от които в последствие ще се включат в мотивационните обучения. За успешното осъществяване на дейността ще се използва съвкупност от методи и средства, съответстващи на целите на проекта и потребности на целевата група. Това ще осигури ефективно и качествено изпълнение на поставените задачи, при спазване на проектния график и при осъществяване на пряк контрол от страна на екипа за организация и управление на проекта. 71 226.41 71 226.42
Организиране и провеждане на мотивационно обучение: Дейността е задължителна, съгласно правилата на настоящата процедура. Тя е основополагаща на целия процес по мотивиране на лицата от целевата група и постигане на проектните цели. Реализирането на дейността ще допринесе пряко за постигане на целта на настоящата процедура – мотивиране за активно поведение на пазара на труда на неактивни младежи от целевата група, с последващи дейности за включване в продължителна заетост, обучение или връщане в образование. Отговорен за дейността е Кандидатът и избран външен изпълнител. Част от идентифицираните по Дейност 3 представители на целевата група ще вземат участие в мотивационните обучения за активно търсене на работа. Лицата ще бъдат разделени на групи до 20 участника. Кандидатът ще контролира работата на избрания по Дейност 2 изпълнител за предоставяне на услуга по осигуряване на обучители, изготвяне на обучителни материали, превод на материалите и по време на обученията, наем на зали, техническо оборудване. Преводът ще е необходим за онази част от целевата група, за които българският език не е майчин. Съвместно с екипа за организация и управление, Кандидатът ще изготвя ежедневни присъствени списъци на участниците в обученията, ще прави снимки от дейността. Дейността е необходима за постигане на целите на проекта за подготвяне на младите хора за професионална реализация в съвременните условия на живота и за формиране на личност, способна самостоятелно да се справя със задачите, предизвикани от промените в живота. 19 790.88 19 790.86
Организиране и провеждане на чуждоезиково обучение и обучение за професионална квалификация: Дейността е основна и необходима за успешното изпълнение на проекта, за постигане на неговите цели и резултати. След нейното приключване ще бъде подобрена конкурентноспособността и достъпа до заетост на неактивни младежи до 29 годишна възраст, чрез участие в професионално обучение. Дейността включва организиране и провеждане на обучения по Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” – обучение по български език за младежите-чужденци и професионално обучение по две професии: „Помощник в строителството” – код 582080, специалност „Основни и довършителни работи” - код 5820801, първа степен на професионална квалификация и „Заварчик” – код 521090, специалност „Заваряване” - код 5210901, първа степен на професионална квалификация. 63 006.56 28 694.48
Осигуряване на заетост: Дейността е основна и задължителна за успешното изпълнение на проекта, за постигане на неговите цели и резултати. Дейността включва цялостния процес по назначаване и осигуряване на заетост до 6 месеца на общо 57 лица на различни длъжности при четири различни работодатели – партньори по проекта. Отговорен за дейността са партньорите по проекта – „Глобал” ЕООД – гр. Хасково, „Бетонекс – Нешков, Христов и с-ие” СД – гр. Плевен, „Трансстрой Плевен” ЕООД – гр. Плевен, „Пийо Груп” ЕООД – гр. София. Реализирането на дейността ще допринесе пряко за постигане на целта на настоящата процедура – активиране и интеграция в заетост на младежи до 29 годишна възраст вкл., които не са нито в образование или обучение, нито в заетост, вкл. не са регистрирани като безработни лица в АЗ. Реализирането на дейността ще спомогне пряко за изпълнение на целите на проектното предложение. След нейното приключване ще бъдат създадени устойчиви работни места и ще бъде осигурена трайна интеграция в заетост на неактивни младежи до 29 годишна възраст. Кандидатът и партньорите – работодатели ще използват своите контакти и сътрудничество и с други компании и дружества от района, чрез които ще се опитат да осигурят заетост и на други представители на целевата група, преминали през етапа на идентифициране. Така връзката между работодателите и представителите на целевата група, особено групата на бежанците, ще се разшири и задълбочи и ще се превърне в траен механизъм на взаимодействие и подкрепа. В случай, че партньор по проекта не изпълни задълженията си да осигури заетост на определения брой лица, то бенефициента търси начин и средства за включването на лицата в несубсидирана заетост. 171 003.24 75 573.72
Дейности за информация и публичност: Дейността е задължителна за осигуряване на максимална информираност и пълна публичност на проекта, с цел създаване на прозрачност при реализацията на проекта и с цел информиране на обществеността за приноса на Европейския социален фонд за изпълнение на целите на проекта и респективно на целите на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”. За да се осигури максимална публичност по проекта са предвидени следните дейности: - изработване на 2 банера, който ще се ползва по време на обученията по проекта; - изработване на 50 плакати с формат А3, показваща финансовата помощ на ЕСФ чрез ОП РЧР за реализиране на проекта; - изработване и разпространение на 2 000 информационни листовки за запознаване на обществеността с проекта и проектните дейности, с целите, които той си поставя и резултатите, които ще бъдат постигнати след неговото изпълнение; - изработване на информационни стикери, които ще се поставят върху закупеното оборудване по проекта и ще показват източника за финансиране; - публикуване на 2 платени публикация в местната преса в двата областни центъра, за представяне на целите и дейностите на проекта, целевите групи, резултатите, към които той се стреми и на приноса на ЕСФ чрез ОП РЧР за реализиране на проекта; - публикуване на подробна информация за проекта на интернет страницата на кандидата и партньорите и периодично публикуване на актуална информация за отделните етапи от неговото изпълнение. 3 603.00 2 642.25

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.