Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 161 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Инфинитус Ар енд Ди ЕООД е новосъздадено дружество с цел предоставяне на консултантски услуги, разработване и управление на проекти по донорски програми на ЕС. Изхождайки от нуждата за оптимизиране на процесите по набиране на проектни данни и тяхното анализиране, съдружниците в компанията идентифицираха неусвоена пазарна ниша по отношение предоставяне на пълна и структурирана информация за реализираните, одобрените и отхвърлените проекти по европейски донорски програми.

В тази връзка компанията сформира многодисциплинарен екип, който да създаде нов продукт – библиотечен архив с аналитична система за проекти, финансирани чрез европейски донорски инструменти (БИАРА). Екипът включва специалисти с дългогодишен опит в икономическите анализи, правните науки, архивното дело и информационните технологии, които участват като ключови експерти по редица иновативни проекти, вкл. такива финансирани по Седма рамкова програма на ЕС.

БИАРА е иновация за световния пазар, тъй като ще предложи качествено нов тип библиотека, представляващ индексиран, семантично-обогатен дигитален архив с възможност за т.нар. обектна йерархия, еластично търсене, автоматично възпроизвеждане на анализи и графично представяне на релевантна информация, предоставена от разнородни източници. От тази гледна точка проектът попада в тематична област на ИСИС „Нови технологии в креативните и рекреативните индустрии“, тъй като предлага на пазара иновация в архивното/библиотечното дело.

Изпълнението му предвижда назначаване на 6 експерти, които да създадат проект на цялостната архитектура, да изследват потенциалните информационни източници и да определят методите за извличане, структуриране и анализ на релевантната информация и реализират прототип на крайния продукт - TRL 7. Проектът ще се изпълнява в гр. Плевен, където ще бъде открит офис и ще бъде инсталирано необходимото оборудване за реализация на основната научно-изследователска дейност. Общата стойност на предвидената инвестиция възлиза на 420 616 лв.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на иновативния продукт (Дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 6 бр. експерти и придобиване на оборудване - 1 сървърна конфигурация, 3 преносими компютърни конфигурации): Дейността е ключова за постигане на общата и някои от специфичните цели на проекта, тъй като осигурява необходимите механизми за изпълнение на ключовите научни изследвания за разработване на иновативен продукт с оглед постигане на устойчиви конкурентни предимства. Дейността е пряко продължение на вече реализираните от част от квалифицирания персонал и съдружниците предварителни проучвания и изпитвания, при които е достигнато ниво 3 на технологична готовност - технически доказана концепция и тествани поотделно ключови компоненти. Обхватът на проектна дейност 1 предвижда реализацията на следващия етап за достигане на ниво на технологична готовност 4 чрез осигуряване на механизмите за разработване на архива с всички компоненти в съвкупност (TRL 4) В рамките на дейността ще бъде нает квалифициран персонал, съгласно предложеното описание, съставляващи работен екип в гр. Плевен. Техният основен ангажимент обхваща провеждане на необходимите серии от научно-приложни изследвания, тествания, вкл. изготвяне на цялостна работна концепция, които да осигурят функционирането на архива като интегриран механизъм с функции на библиотеката по отношение на идентифициране, архивиране, каталогизиране, анализиране и предоставяне на релевантни и актуални информационните масиви. Предвидените функционалности - събиране, идентифициране, обработка, анализ и търсене на информация - са в основата за създаването на конкурентните предимства на услугата спрямо най-близките алтернативни решения, описани в сравнителния анализ - Приложение З към проекта. За реализация на научните изследвания се предвижда закупуване на ДМА - 1 бр. сървърна конфигурация, 3 бр. компютърни конфигурации. Те ще са необходими за работата на екипа, ангажиран с дефинирането на специфични информационни източници, от които да бъдат събирани данни за различни проекти, както и дефиниране на техниките за извличане на информация – ръчно или чрез автоматично обхождане (crawling). Базата данни ще бъде предварително заредена с тестови данни (наименование, адрес, секторна принадлежност, предмет на дейност, финанси и пр.), като по същество ще се явява приоритетен списък от организации/институции, чиито сайтове трябва да бъдат открити и съответно обследвани. Това ще осигури валидацията на системата на ниво TRL 4 в реални условия. Предвидената за закупуване сървърна конфигурация ще позволи инсталирането и използването на специфичните библиотеки и системата за управление на базите данни, както и останалите компоненти на дигиталния архив, създавани в процеса на разработка. През периода преди доставката на активите (сървърна конфигутция и преносими компютри) ангажираните специалисти ще работят по предварително разработен списък с приоритетни източници в специализиран софтуер за обработка на данни (напр. програма за електронни таблици), като впоследствие данните ще бъдат пренесени в базата чрез система за управление на съдържанието. 168 277.20 210 528.99
Придобиване на права по интелектуална собственост (Дейността ще бъде изпълнена чрез придобиване на 2 бр. ДНА - специфични библиотеки за разработване на софтуерно приложение и система за управление на бази данни): Като продължение на предходната дейност, настоящата е ключова стъпка към реализация на заложените проектни цели. Тя предвижда създаване на необходимите условия и механизми за същинското развитие на знание-интензивното ядро на иновацията. Изпълнението на дейността по същество осигурява средата за разработката и развитието на иновацията – екипът за изпълнение на проекта може да изпълнява своите ангажименти само ако разполага с необходимото програмно осигуряване, което ще бъде обезпечено именно от софтуерните библиотеки и системата за управление на база данни, които по същество представляват основата за изпълнение на проектните задачи. Предвид същността на иновацията е очевидна необходимостта от осигуряване на програмно решение, на база на което да бъде разработена системата – веднъж на ниво организация на информацията, която ще бъде осигурена от СУБД и втори път на ниво mid-layer (приложен слой), който ще осигурява цялата програмна логика, вкл. механизмите за въведане на информация в базата данни (ръчно или чрез автоматизирано обхождане) и цялостния семантично-базиран механизъм за търсене и анализ на информацията, налична в СУБД, която ще бъде предоставяна чрез потребителския интерфейс. Изпълнението на дейността предвижда достигане на следващия етапна технологична готовност 5 чрез валидация на функционалността и ползите с реални информационни бази данни (TRL 5). 185 000.00 185 894.52
Създаване и тестване на прототип (Дейността ще бъде извършена чрез наемане на квалифициран персонал - 6 бр. експерти): В рамките на тази дейност целият персонал, назначен в месец 1 по проекта, ще продължи работата си по провеждането на научно-изследователска дейност с фокус върху т.нар. експериментално развитие. Целта е достигане до ниво 7 на технологична готовност на иновативния продукт. Тази дейност предполага създаването на работещ прототип на крайния продукт - т.е. постигане на версия алфа, промяна и създаване на версия бета на решението и изпитване в различни сценарии, съответстващи на описаните очаквани приложения на системата в т.11 и Приложение З по-долу. В рамките на тази дейност екипът създава работещ модел на системата - TRL 6. След извършване на съответните подобрения на база анализ и реализация на концептуалния модел върху СУБД и софтуерните библиотеки, придобити при изпълнение на Дейност 2, системата ще бъде тествана в мноество типови сценарии (процес по осигуряване на качеството на продукта - QA). В рамките на Дейност 3, разработената технология ще бъде тествана в предварително дефинираните сценарии в реални условия - т.е. ще бъде имплементирана като самостоятелна система и решение за удостоверяване на ползите в различните случаи на употреба (use-case). Целта е чрез практически тестове и демонстрация в реални условия да се гарантира, че разработката отговаря на всички заложени изисквания, както и да се идентифицират възможности за допълнително усъвършенстване на системата и компонентите и. По този начин изпълнението на дейността осигурява данни с функционална и доказателствена стойност не само за реализацията на проекта, но и за пазарната приложимост и внедряване на иновацията - съществен елемент на пазарната стратегия. Важно е да се отбележи, че проектът предвижда разработка на работещ прототип с данни от България и Европа (минимален обем първоначална информация), доколкото за този обхват екипът разполага с налични подходящи архиви (напр. публично наличните регистри на ИСУН и CORDIS, възможност за достъп до бази данни по реда на ЗДОИ) и предварително дефинирани семантични инструменти за търсене и анализ, спрямо които могат да бъдат извършвани паралелни тестове и сравнения на полезността. При успешна разработка на продукта компанията ще осигури не само технологично готов за внедряване продукт, но и реална възможност за пазарно доказване на концепцията (proof-of-concept). Важно е да се отбележи, че при необходимост от допълнителни специфични проектни дейности или разходи, които не са предвидени в проектното предложение, те ще се осъществят чрез собствени средства. 66 718.80 20 190.09
Визуализация на проекта (Дейността ще бъде изпълнена чрез изработване на 2 бр. временни информационни табели, 2 бр. постоянни информационни табели и 4 бр. стикера за ДМА): Целта на дейността е да осигури необходимата визуализация и публичност на проекта в съответствие с произтичащите за компанията задължения по силата на Общите условия на договора за безвъзмездна финансова помощ, Насоките за кандидатстване и съответните Регламенти. Дейността ще бъде реализирана чрез предприемането на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), съгласно описанието в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, с което дружеството и ръководителя на проекта са добре запознати. В рамките на стандартната дейност на дружеството на сайта, който предстои да бъде създаден, ще бъде поставена новина относно подписания договор и неговите основни условия. Още в първите дни на проекта ще бъдат създадени образци на основни документи с всички необходими реквизити, за да се гарантира, че отчетите, документацията, публикациите и др. информационни материали дават информация относно финансовия принос на ЕС и националния бюджет. В офиса в гр. Плевен, в които ще бъде извършвана научно-изследователската дейност, ще бъдат поставени изискуемите табели за визуализация. Така необходимата информация и публичност за проекта ще бъдат осигурени в изискуемия вид, съгласно чл.8 от Регламент на ЕК №1828/2006 и правилата за визуална идентификация, информиране и публичност (оповестени в актуалното Ръководство за изпълнение на Договори по ОПИК) относно финансовия принос на ЕФРР чрез ОП "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020. В допълнение, закупеното по проекта оборудване - сървър и преносими компютри - ще бъде маркирано със стикери, изработени специално за целта. 620.00 162.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.