Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът цели подобряване на координацията и взаимодействието между Агенция за социално подпомагане и Агенция по заетостта чрез прилагане на пилотен модел за съвместно комплексно обслужване на гражданите от уязвими групи и индивидуализиране на услугите. Чрез реализиране на проектните дейности ще се апробира модел на административно обслужване по интегриран начин чрез обезпечаване и подкрепа за дейността на Центрове за заетост и социално подпомагане (ЦЗСП), които ще предоставят консултиране, ориентиране и информиране с цел улесняване достъпа на безработни лица и хора, получаващи социални помощи, до заетост и възможности за социално включване чрез по-активни услуги за намаляване периода на социално подпомагане. За постигане на заложените цели ще се реализират следните дейности: Проучване и анализ на прилаганите методи на работа и процеси; Изготвяне на Методика за работа на ЦЗСП по отношение на предоставяните административни услуги и др.; Обособяване на помещения за комплексно обслужване на граждани в ЦЗСП и тяхното техническо обезпечаване. Създаване на достъпна среда за хора с увреждания в центровете на обслужване, в случай на приложимост; Обучения на служителите в ЦЗСП, вкл. взаимно обучение на работното място. Дейности за обмяна на опит между служителите в ЦЗСП; Предоставяне на нов модел на интегрирана услуга от центровете чрез съвместен подход и взаимодействие между структурите на системите за социално подпомагане и насърчаване на заетостта. Извършване на проверки от служители на ЦЗСП на обслужваните от центъра лица; Междинна оценка на ефективността на прилагания пилотен модел чрез сравнителен анализ на дейността на ЦЗСП и останалите звена за обслужване в системата на АЗ и АСП; Анализ на ефективността и ефикасността на новия модел и изготвяне на предложения за промяна и реформа в системата. В резултат ще бъдат въведени нови и/или актуализирани процеси и модели на планиране и изпълнение на политики и услуги на пазара на труда чрез създадените ЦЗСП.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление: С цел успешно управление и изпълнение на проекта се сформира екип от експерти, които ще ръководят и координират проектните дейности в съответствие със заповедта за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, която ще бъде издадена. Екипът е съставен от служители на трите институции – Министерство на труда и социалната политика, Агенция по заетостта и Агенция за социално подпомагане, имащи отношение към успешното изпълнение на дейностите по проекта. Екипът за управление на проекта ще изпълнява следните задачи:  изготвяне на план за действие за изпълнението на предвидените по договора дейности;  поддържане на информация по изпълнението и приложението на дейностите по проекта;  изготвяне на процедури и указания за изпълнението на проектните дейности;  контрол, включително и на място, върху изпълнение на проектните дейности;  извършване на своевременна подготовка и провеждане на предвидените тръжни процедури, както и осъществяване на контрол върху изпълнението на договорните задължения на определените изпълнители/доставчици;  своевременно изготвяне и представяне на отчети (технически, финансови и др.) по изпълнението на проекта и осъществяване на ефективна комуникация с Управляващия орган. Екипа за организация и управление се състои от: ръководител-проект; координатори-проект; юрист; счетоводители; експерти от МТСП; експерти от АЗ и експерти от АСП. В случай на необходимост, към екипа по проекта ще бъдат привличани и други експерти, с цел своевременното изпълнение на проектните дейности. Успешното изпълнение на проекта се основава на добро техническо и финансово управление на предвидените по проекта дейности. То предполага екип от експерти на трите институции, които имат задълбочени познания в различните аспекти, свързани със спецификата на управлението на дейности, както в администрацията, така и в проектен формат. С оглед успешното управление на проекта, екипът ще създаде и поддържа ефективна система за комуникация, с цел проследяване на цялостния напредък по проекта и своевременно вземане на решения за коригиращи действия. Дейността гарантира ефективното и ефикасно изпълнение на проекта и допринася за постиганите на всички заложени цели и очаквани положителни резултати. По проекта се предвижда закупуване на канцеларски материали и консумативи с цел обезпечаване работните процеси на екипа за организация и управление. 1 801 066.90 1 781 706.67
Информиране и публичност: Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Ще бъдат предприети всички необходими действия за популяризиране на получената безвъзмездна помощ. С цел популяризация на дейностите по проекта и в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти финансирани със средства на ЕС, се предвиждат и следните мерки: • провеждане на пресконференция с участието на представители на печатни и електронни медии. • информационни събития в общините със създадени ЦЗСП, в които участие ще вземат всички заинтересовани страни. • отпечатване и разпространение на рекламни и информационни материали; • Изработени 65 информационни табели за новосъздадените центрове. • Публикуване на актуална информация за проекта на Интернет-страниците на АЗ, АСП и МТСП. Целта е да се постигне широка информираност относно планираните дейности и постигнатите в последствие резултати по проекта. В рамките на информационните събития на участниците ще се предоставят информационни/рекламни материали по проекта. Информационните материали ще бъдат поставени и в зоните на ЦЗСП. Успешната реализация на целите на проекта е пряко свързана с постигането на максимална информираност на широката общественост относно изпълнението на предвидените проектни дейности и постигнатите резултати. Широката информираност е безусловно необходима за постигане на траен ефект от проекта. 19 376.40 20 446.00
Проучване и анализ на прилаганите методи на работа и процеси: Целта на дейността е да се проучи и изготви анализ на прилаганите методи на работа и процеси на ЦЗСП В рамките на дейността ще бъдат проучени възможностите за подобряване ефективността на работните процеси, за да се предоставят по-ефикасни и по-фокусирани услуги за търсещите работа лица и лицата, получаващи социална подкрепа. Резултатите от проучването и изготвения анализ ще послужат за надграждането на видовете услуги за обслужване, чрез предоставяне на иновативен модел на интегрирана услуга на обслужваните клиенти, в новосъздадените центрове за заетост и социално подпомагане (ЦЗСП). Целта е подобряване обслужването на потребителите на административни услуги на едно място, лесно за намиране и достъп. 15 000.00 9 044.64
Изготвяне на Методика за работа на съвместните Центрове за заетост и социално подпомагане /ЦЗСП/ по отношение на предоставяните административни услуги, методите на работа и др. във връзка с индивидуалното обслужване на гражданите от уязвимите групи.: С цел прилагане на единен подход в работата на служителите, които ще бъдат включени в предоставянето на съвместните административни услуги ще се изготви методика за работа на ЦЗСП. В Методиката ще бъдат подробно разписани методите на работа, видовите административни услуги, които ще се предоставят, правила за работа, права и задължения на служителите, при съблюдаване на националното законодателство и други във връзка с индивидуалното обслужване на гражданите от уязвимите групи. Прилагането на методика за работа на ЦЗСП ще гарантира унифицираното изпълнение на преките задължения на работещите служители в новосъздадените центрове. Изготвената методика ще бъде утвърдена от Ръководителя на проекта. 15 000.00 9 038.40
Обособяване на помещения за комплексно обслужване на граждани в ЦЗСП и тяхното техническо обезпечаване. Създаване на достъпна среда за хора с увреждания в центровете на обслужване, в случай на приложимост.: За апробиране на новия модел на административно обслужване по интегриран начин ще се сформират съвместни екипи от служители на АЗ и АСП. Моделът на обслужване на хора от уязвимите групи на двете институции ще бъде пилотно тестван в новосъздадени центрове на обслужване, изградени на територията на страната, където са на лице условия за съвместно предоставяне на услугите, а именно: Област Бургас: Община Карнобат, Общини са Сунгурларе, Община Поморие и Община Малко Търново. Област Благоевград: Община Белица, Община Петрич. Област Велико Търново: Общини Елена, Община Златарица, Община Полски Тръмбеш и Община Стражица. Област Видин: Община Кула, Община Ружинци. Област Монтана: Община Вълчедръм, Община Брусарци, Община Медковец и Община Лом. Област Враца: Община Борован, Община Криводол, Община Мизия и Община Бяла Слатина. Област Габрово: Община Трявна и Община Севлиево. Област Добрич: Община Тервел. Област Кюстендил: Община Бобовдол, Община Кочериново и Община Сапарева баня. Област Кърджали: Община Джебел и Община Кърджали. Област Ловеч: Община Луковит и Община Тетевен. Област Пазарджик: Община Батак и Община Ракитово. Област Перник: Община Перник и Община Брезник. Област Плевен: Община Левски. Област Пловдив: Община Раковски, Община Сопот, Община Съединение, Община Садово и Община Карлово. Област Разград: Община Цар Калоян. Област Русе: Община Борово и Община Ценово. Област Силистра: Община Силистра. Област Сливен: Община Твърдица. Област Смолян: Община Девин, Община Доспат, Община Борино, Община Златоград. Област София: Общини Сливница, Община Самоков, Община Своге, Община Годеч, Община Елин Пелин, Община Костенец и община Ботевград. Област София град: град София Област Стара Загора: Община Казанлък, Община Гурково, Община Николаево и Община Стара Загора. Област Търговище: Община Попово и Община Търговище. Област Хасково: Община Ивайловград, Община Тополовград и Община Стамболово. Област Шумен: Община Върбица, Община Смядово, Община Венец, Община Нови пазар, Община Никола Козлево и Община Каолиново. Област Ямбол: Община Стралджа. За нормалното функциониране на ЦЗСП е необходимо тяхното материално-техническо обезпечаване, включително осигуряване на необходимите дълготрайни материални и нематериални активи. Предвижда се закупуване на оборудване и обзавеждане на създадените центрове за предоставяне на услуги за заетост и социално подпомагане, предназначено за работните места на служителите на АЗ и АСП. Оборудването включва: • Закупуване и доставка на хардуер (преносими компютри и мултифункционални устройства); • Закупуване на климатици; Закупуване на други дълготрайни материални активи (работни бюра, офис столове, шкафове и др.) Предвижда се там, където е необходимо, да бъдат извършени и текущи ремонти на помещения, в които ще се позиционира всеки ЦЗСП. За осигуряване на достъпна среда на хора с увреждания до изградените ЦЗСП, се предвижда да бъдат монтирани рампи за придвижване. 2 526 302.57 2 451 640.66
Предоставяне на нов модел на интегрирана услуга по центровете чрез съвместен подход и взаимодействие между структурите на системите за социално подпомагане и насърчаване на заетостта.: Дейността се състои от няколко компонента: I. Обучения на служителите в ЦЗСП, вкл. взаимно обучение на работното място. Дейности за обмяна на опит между служителите в ЦЗСП В рамките на дейността ще се извърши обмяна на опит между служителите на териториалните поделения на двете агенции за дейността и предоставяните услуги. Това ще допринесе за намаляване риска от грешки при прилагане на националните и европейски нормативни актове, за укрепването на експертния капацитет и за предоставянето по по-достъпен начин на услугите по заетост и социално подпомагане. II. Информиране, консултиране, ориентиране и др., според потребностите на уязвимите граждани, в търсене на възможност за социалното им включване и осигуряване на заетост при прилагане на индивидуален подход. Съвместните екипи от АЗ и АСП ще предоставят комплексно обслужване на гражданите, както следва: 1. Предоставяне на информация на гражданите за услугите, които предоставят АЗ и АСП; условия за ползване на услугите; права и задължения произтичащи от Закона за насърчаване на заетостта, Закона за социално подпомагане, Закона за семейни помощи за деца, Закона за интеграция на хората с увреждания, Правилниците за тяхното прилагане, Наредби и други нормативни актове, които имат връзка и отношение към реализирането на права от страна на гражданите. Приемане и обработване на запитвания, постъпили чрез различни канали за достъп. Изготвяне и предоставяне на навременна информация/ отговор при писмено запитване, при спазване на нормативно определените срокове. Предоставяне на място на ясна, точна, достоверна, общоразбираема, систематизирана и пълна, а също и без абревиатури, съкращения и препратки информация при спазване на стандартното време за изчакване и получаване на отговор. 2. Предоставяне на консултации на гражданите по отношение на обявени свободни работни места, действащи програми и мерки за заетост и обучение, финансирани от държавния бюджет, от фондовете на Европейския съюз и от други международни източници, професионално информиране, консултиране, ориентиране, възможностите за оказване на социална подкрепа съобразно всеки конкретен случай и др. 3. Приемане на заявления-декларации за регистрация на търсещите работа лица и молби-декларации/заявления-декларации за отпускане на социални помощи. Преглед на представените документи и придвижване на заявленията. 4. Прием на документи на хора с увреждания за извършване на дейности по тяхната социална рехабилитация и интеграция; 5. Прилагане на индивидуален подход и извършване на конкретна социална работа, съобразно потребностите на лицата, насочена към подкрепа на рисковите групи с цел социалното им включване в общността; 6. Предоставяне на посреднически услуги по заетостта на лицата, съобразно плановете за действие. 7. Предоставяне на социално подпомагане и подкрепа по реда на Закона за социално подпомагане; Наредба № РД 07-5/2008 г. за реда и условията за отпускане на целева помощ за отопление; ПМС № 17 от 31.01.2007г. за определяне на условията и реда за разходване на целеви средства за диагностика и лечение в лечебни заведения за болнична помощ на лица, които нямат доходи и/или лично имущество, което да им осигурява лично участие в здравноосигурителния процес и др. 8.Консултиране и насочване на лицата с трайни увреждания в програми и мерки за заетост. III. Извършване на проверки от служители на ЦЗСП на обслужваните от центъра лица. Служителите на Центровете ще извършват социални анкети, проверки и посещения на място, произтичащи пряко от дейността на ЦЗСП, на обслужваните от центъра лица ( в дома на лицата; по време на провеждане на обучения; на обектите, на които работят наетите лица и пр.). Проверките ще бъдат съобразени с действащата нормативна уредба, указания и правила за работа на служителите и Методика за работа на съвместните Центрове за заетост и социално подпомагане. 54 584 248.13 55 090 772.51
Междинна оценка на ефективността на прилагания пилотен модел чрез сравнителен анализ на дейността на ЦЗСП и останалите звена за обслужване в системата на АЗ и АСП.: Дейността ще се извърши от експерти на АЗ. За изпълнение на дейността са предвидени средства в размер на 3006,00 лв. 3 006.00 3 005.29
Анализ на ефективността и ефикасността на новия модел и изготвяне на предложения за промяна и реформа в системата за предоставяне на услуги за заетост и социално подпомагане на уязвими групи: За изпълнение на конкретната дейност ще бъде проведена процедура за избор на външен изпълнител съгласно ЗОП, който ще извърши анализ на ефективността и ефикасността на апробирания нов съвместен подход на работа. Изпълнителят ще изготви предложения за промяна и реформа в системата за предоставяне на услуги за заетост и социално подпомагане на уязвими групи. За изпълнение на дейността са предвидени средства в размер на 36000 лв. с включен ДДС. 36 000.00 20 370.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.