Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-2.001-0125-C04
Наименование на проекта ,,Грижа в дома в Община Трявна"
Бенефициент 000215946 ОБЩИНА ТРЯВНА
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 29.12.2022
Дата на стартиране 01.02.2023
Дата на приключване 01.01.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Габрово (BG322), Трявна

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение е насочено към осигуряване на подкрепа в домашна среда на лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа на територията на общината, като ще бъдат разширени възможностите за предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда, вкл. и в контекста на пандемични ситуации. Предвидените в Проекта дейности ще обхванат минимум 97 лица, представители на целевата група - възрастни в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания.
Проектът ще надгради реализираните дейности и постигнатите резултати по успешно изпълнените проекти на общината по процедури "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания" и "Патронажна грижа +" като за представителите на целевите групи ще бъде осигурена подкрепа чрез реализиране на следните дейности:
1.	Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа.
2.	Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги със средства на потребителите.
3.	Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и други специалисти при необходимост.	
4. Обучение и супервизия на назначения персонал.
Осъществяването на дейностите ще бъде реализирано чрез сформиране на Екип от специалисти, включващ домашни помощници, медицински лица, психолог и други в зависимост от индивидуалните потребности на лицата. Назначените лица ще бъдат подкрепени чрез провеждане  на обучение (въвеждащо и надграждащо) и супервизия (индивидуална и групова). Предоставянето на услугата ще бъде подпомогнато чрез осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите от/до домовете на лицата.
Дейности
  • Дейност: Предоставяне на грижа в дома: Дейността е насочена към предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда, включително и в контекста на пандемични ситуации, като ще бъдат обхванати минимум 97 лица, представители на целевата група. Ще бъде осигурена подкрепа чрез реализиране на следните дейности: 1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа. 2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги със средства на потребителите. 3. Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и други специалисти при необходимост. Предоставянето на услугите ще стартира след изготвяне от Сътрудник „СД“ в Екипа за управление на услугата на индивидуални оценки на потребностите на кандидат- потребителите. Същите ще включват оценка на физическото и психическо състояние, способността за справяне с ежедневни дейности, социалната активност и интереси, взаимоотношенията със семейството и. Целта е за всеки потребител да бъдат предложени адекватни здравни, социални и други услуги. Грижата в дома е мобилна форма на социална услуга, която ще се фокусира върху предоставяне на грижа и подкрепа за хората в тяхната домашна среда. Услугите, ще се предоставят по график от домашни помощници, медицинска сестра, рехабилитатор, психолог и лекар. При необходимост ще бъдат привлечени и други специалисти, в зависимост от нуждите на целевата група. Изготвянето на индивидуалните оценки, Плановете за грижа и Договорите с потребителите ще се извършва от Сътрудник „СД“. Изготвянето на графиците за предоставянето на услугите, контролът по тяхното спазване, актуализация, включването на нови потребители и отпадането на други, ще се осъществява от Координатор, който ще осъществява мониторинг върху предоставянето на услугата. За осъществяване на дейностите по „Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги със средства на потребителите“ ще бъде назначен Диспечер, за приемане на заявките на потребителите и разпределение за изпълнение от Социални асистенти. Предоставянето на услугите ще бъде подпомогнато от шофьор, който ще осъществява транспортирането на специалистите до и между домовете на потребителите. Транспортирането ще се осъществява с превозно средство на общината. Графикът на шофьора ще бъде съобразен с местоживеенето на лицата и ще е обект на контрол от страна на Координатора. За набиране на подходящите лица за предоставяне на услугите, общината ще извърши подбор и наемане на персонал на трудов договор. След сключването на договорите с наетите лица, преди стартиране на услугата, ще бъде проведено въвеждащо обучение, за ония от тях, които не са преминали такова. Предвидено е и текущо провеждане на надграждащи обучения.Персоналът ще бъде подпомогнат чрез провеждане на индивидуална и групова супервизия. В рамките на супервизиите ще бъдат анализирани комуникативните възможности на служителите и техните уменията за оказване на подкрепа. Ще бъдат обсъдени трудностите и проблемите възникнали при предоставяне на услугите, както и начини за тяхното разрешаване и преодоляване. Предвижда се изпълнението на проекта да стартира от 01.02.2023 година с 1 подготвителен месец и 22месеца предоставяне на социалната услуга, считано от 01.03.2023 година. Това ще осигури непрекъснатост на предоставяните към настоящия момент грижи в домашна среда., Договорена стойност: 959 209.74 , Отчетена стойност: 524 764.68

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници в неравностойно положение с подобрени условия на живот в резултат на интервенция от ЕСФ+, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 97.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Участници в неравностойно положение, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 97.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 959 209.74 BGN
БФП 959 209.74 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 628 427.80 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 82.17 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN