Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.024-1277-C01
Наименование на проекта Насърчаване на предприемачеството в Тех Инженеринг ООД
Бенефициент 205267518 ТЕХ ИНЖЕНЕРИНГ ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 22.08.2019
Дата на стартиране 22.08.2019
Дата на приключване 29.10.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Кърджали (BG425), Кърджали, гр.Кърджали

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът е свързан с предоставяне на услуги по изготвяне на инженерни проекти за съоръжения за хранително-вкусовата промишленост (ХВП), чрез насърчаване на дейността на инженерно бюро. В рамките на проекта ще бъде подготвена комерсиализацията и реализирането на пазара на услуга по проектиране и разработване на част „Технологична“ на инвестиционни проекти за производствени обекти или отделни обособени инсталации в предприятия от подотраслите на ХВП.
В рамките на проекта ще се реализират 2 дейности:
1) Реализиране на пазара на предприемачески идеи - поетапно ще бъде нает експертен персонал-4 бр. (инженер-технолог, инженер-конструктор, инженер-системи за ХВП и чертожник), вкл. лице с увреждане. Дейността продължава с избор и наемане на работно помещение в гр. Кърджали. Паралелно с това ще се проведе процедура за избор на доставчик и ще се закупят и внедрят работни станции- 4 бр., мултифункционално устройство-1бр., широкоформатен принтер-1бр.,сървърна система-1бр. и софтуер за проектиране-1бр.Предприемачът ще изготви документи за регистрация на фирмата по Закона за камарите на архитектите и инженерите в инвестиционното проектиране. Екипът по проекта ще бъде ангажиран с изготвяне на комплект типови технологични процеси в ХВП-1бр. и разработване набор от концептуални модели за мащабиране-1бр. За насърчаване продажбите и комерсиализацията на услугите ще бъде избран изпълнител за разработване на Маркетингов план за пазарна реализация на услуги по проектиране на съоръжения за ХВП–1бр. Наличието му ще даде обективен поглед върху състоянието на пазара и ще бъдат маркирани подходи за насърчаване на предлагането на услугите. Проектът завършва със създаване и пускане в мрежата на интернет страница на предприятието-1бр.
2)Визуализация на проекта - дейността ще бъде изпълнена при стриктно спазване на изискванията за визуализация, информираност и публичност.
След края на проекта компанията ще запази на ТД и при същите условия, всички членове на екипа, вкл. лицето с увреждане.
Дейности
  • Дейност: Реализиране на пазара на предпр. идеи-част 1 (дейността ще се осъществи чрез наемане на квалиф.персонал-4бр.,наем на раб. помещение–1бр.,закупуване на раб. станции- 4 бр., мултифункционално устройство-1бр., ШФ принтер-1бр.,сървърна система-1бр. и софтуер за проектиране-1бр.,маркетингов план за паз. реализация на услуги по проектиране на съоръжения за ХВП-1бр. и създаване на интернет страница-1бр.): В рамките на тази дейност ще бъде нает квалифициран персонал–4 бр. /Инженер-технолог-1бр., Инженер-конструктор-1бр., Инженер-системи за ХВП-1бр., и Чертожник–1бр/. Персоналът ще бъде наеман поетапно.Проектът ще стартира със сключване на трудов договор (съкр.-ТД) с Предприемача /Инженер-технолог/ с необходимата експертиза в областта на предприемаческата идея и при спазване на изискванията от Условията за кандидатстване.Той ще бъде ангажиран на ТД за 8 работни часа на ден при пълна месечна заетост от 18 месеца. Предприемачът /Инженер-технолог/ ще подготви необходимите документи за регистрация в съответната териториална камара, съгласно изискванията на Закона за камарите на архитектите и инженерите в инвестиционното проектиране (ЗКАИИП). Работата му продължава с подготовка на комплект типови технологични процеси в ХВП , които описват всички етапи за производството на дадени храни (напр. при сиренето - термизация, нормализация и пастьоризация на млякото, добавяне на закваска,... зреене и т.н). Тези процеси определят общите изисквания към проектирането на оборудване и ще се ползват като базови при изготвянето на индивидуалните проекти на клиентите. След селектиране на предложения, ще бъде наето работно помещение-1бр. за период от 14 месеца в гр. Кърджали,необходимо за извършване на основната дейност на фирмата.В него ще работи наетия персонал и ще бъдат ситуирани новозакупените ДМА и ДНА.Следва подготовка и провеждане на процедура с публична покана за избор на изпълнител на 7бр. ДМА и 1бр. ДНА. Ще бъдат доставени, монтирани и пуснати в експлоатация:работни станции- 4 бр., мултифункционално устройство-1бр., широкоформатен принтер-1бр. и сървърна система-1бр. Те ще бъдат свързани помежду си и по своята същност представляват една цялостна дигитална система за инженерно проектиране. За софтуерното и обезпечаване ще бъдe реално придобит и инсталиран на всички работни станции Софтуер за проектиране-1 бр. Предвидените за закупуване ДМА и ДНА служат за автоматизирано инженерно проектиране и моделиране и имат следното предназначение: =Софтуер за проектиране-1 бр. Той не НЕ подлежи на наемане/абониране/отдаване на лиценз,а ще бъде реално придобит от кандидата и ще отговаря напълно на изискванията за ДНА по процедурата. Позволява 2D и 3D моделиране, проектиране, симулации на производствени процеси и графично онагледяване (рендеринг). Осигурява двупосочна асоциативност между проектираната единица и детайлите в нея. Автоматично изготвя тех.спецификации и има възможност за дигитална синхронизация в реално време на отделни части от цялостния проект посредством връзка с други работни станции. = работни станции - 4 бр. Състоят се от подвижни компютърни конфигурации със специализиран контролен монитор. Те са необходими за изготвяне на елементи(части) от цялостния поръчан проект на инсталация или съоръжение за ХВП.Контролния монитор е свързан с подвижната конфигурация и служи за прецизно проектиране и дигитална визуализация на 2D и 3D елементи от проекта.Подвижната конфигурация се използва по време на консултации, демонстрации и търговски преговори на място при клиента. Взаимодействието „на едно бюро“ с потребителя на изготвяния проект е от ключово значение за съкращаване на предпроектната подготовка и постигане на пълно съответствие с изискванията на възложителя и характеристиките на крайния проект.Работните станции ще бъдат свързани помежду си и на тях ще бъде инсталиран горепосочения софтуерза проектиране -1 бр. Връзката между оборудването ще позволи едновременната работа по различни части от проекта,като се регистрират в реално време всички нововъзникнали изменения в отделните части и отражението им върху цялостния проект. = мултифункционално устройство - 1 бр. Предназначено е за разпечатване на документация във формат до А3, сканиране на скици и предварителни чертежи, както и за създаване на копия от оригиналите на документи за прилагането им според съответните изисквания за комплектация на инженерни проекти. *Продължава в част 2, Договорена стойност: 249 994.00 , Отчетена стойност: 244 290.81
  • Дейност: Реализиране на пазара на предпр. идеи-част 2 (дейността ще се осъществи чрез наемане на квалиф.персонал-4бр.,наем на раб. помещение–1бр.,закупуване на раб. станции- 4 бр., мултифункционално устройство-1бр., ШФ принтер-1бр.,сървърна система-1бр. и софтуер за проектиране-1бр.,маркетингов план за паз. реализация на услуги по проектиране на съоръжения за ХВП-1бр. и създаване на интернет страница-1бр.): !!! Полето се отнася към дейност 1 = широкоформатен принтер - 1 бр. Необходим е за автоматизирано изчертаване на изготвяните проекти на съоръжения за ХВП в изискуемите формати по БДС и със съответните цветове. = сървърна система – 1 бр.Необходима за извършване на заключителен контрол на създаваните проекти на инсталации и съоръжения за ХВП; поддържане на база данни от типови конструкции и елементи, както и от готови проекти; за архивиране и резервиране на работни варианти, изготвяни на работните станции; съхраняване на заявките и спецификациите, подадени от страна на клиентите и т.н. Непосредствено преди пускането в експлоатация на новозакупените ДМА и ДНА, дружеството планира да увеличи експертизата си. Фирмата ще наеме на 4 часа на ден при пълна месечна заетост за период от 12 месеца Инженер-конструктор-1бр.Той ще бъде ангажиран с проектиране на отделни агрегати и машини. Същевременно ще бъде нает на 8 часа на ден при пълна месечна заетост за период от 12 месеца и Инженер-системи за ХВП. Той ще бъде ангажиран с проектиране на цялостните системи и връзките между отделните елементи. Наличието на такава експертиза наред с тази на Инженер-технолога допълва капацитета на дружеството да изпълнява проектиране на разнообразни стандартни или нестандартни съоръжения за ХВП, което е от ключово значение за развитието на предприемаческата идея. След инсталиране на новото оборудване и софтуер, ЕКИПЪТ ще бъде ангажиран с пълното усвояване на процедурите за паралелна обработка на данните по проектирането. Ще бъдат извършени настройки на работните станции, проверки на режимите за паралелна работа и пробни графични онагледявания на типови технологични процеси и проекти в ХВП. За оптимизация на процеса по проектиране, екипът ще разработи набор от концептуални модели-1бр. на поне 6 различни производствени процеса и технологии, който ще могат да се мащабират спрямо конкретно задание на възложителя. След изработването му, фирмата ще премине към същинската стопанска дейност и ще започне да предоставя описаните в т.11 инженерни услуги. За тази цел дружеството ще наеме Чертожник – 1 бр., който ще бъде ангажиран с изготвяне на отделни елементи за проект на конкретни съоръжения с ниска степен на сложност и с рутинен характер. На тази позиция се предвижда да бъде наето лице с трайни увреждания, което ще бъде ангажирано за целите на проекта на трудов договор за 4 работни часа на ден при пълна месечна заетост за период от 6 месеца. Включването на 4-ти експерт в екипа ще позволи на дружеството да обезпечи, както с експертиза, така и физически всички етапи от процеса по създаване на проект за инсталация или съоръжение за ХВП. Дружеството ще извърши целеви инвестиции за насърчаване на продажбите. За целта и след провеждане на процедура за избор на изпълнител, компанията ще използва професионална помощ за изготвяне на Маркетингов план за пазарна реализация на услуги по проектиране на съоръжения за ХВП– 1 бр. Той е необходим с оглед на установяване на текущото състояние на пазара на услугите по подобно проектиране. Ще бъде установен моментния размер (обем) на пазара и ще бъде прогнозирано изменението му. Чрез използване на метод за анализ на базата на жизнения цикъл на услугата ще бъде прогнозиран пазарния потенциал. За целта ще се използват различни дименсии и ще бъдат идентифицирани конкретни мерки за оптимална пазарна реализация на услугите. Ще бъдат дефинирани основни конкуренти, целеви контрагенти и ще бъдат предложени методи за насърчаване на предлагането на услугите. Паралелно с това и след провеждане на процедура за избор на изпълнител,дружеството ще възложи на външен доставчик изработването на интернет страница - 1бр.Тя е необходима за реализацията на заявки от клиенти,които правят запитвания online.В нея ще бъдат подробно обяснени особеностите на предлаганите услуги по проектиране, както и предимствата на прилаганите от фирмата креативни работни подходи.С пускането на интернет страница на кандидата – 1 бр.,завършва и дейността., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Визуализация на проекта: Предвижда се дружеството да изработи и постави за изцяло за собствена сметка: - Информационна табела - 1бр. - Стикер -8 бр. Дейността по визуализация ще бъде изпълнена изцяло съгласно условията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ДЖИ-Л ЕВРОКОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 360.00 , Отчетена стойност**: 2 950.00
  • Изпълнител: ДиТра ООД, Договорена стойност по проекта*: 38 400.00 , Отчетена стойност**: 48 000.00
  • Изпълнител: АЛМОРА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 19 600.00 , Отчетена стойност**: 24 500.00
  • Изпълнител: Про Сълюшънс ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 48 920.00 , Отчетена стойност**: 61 150.00
  • Изпълнител: ЕВРО КОНСУЛТИНГ ГРУП ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 17 480.00 , Отчетена стойност**: 21 850.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой подпомогнати нови предприятия, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Прогнозна стойност на EBITDA, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.34 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 214.01 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Производствени инвестиции: Ръст на заетостта в подпомогнатите предприятия, Мерна единица: Еквивалент на пълно работно време, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.50 , Достигната стойност: 2.50
Индикатор 5 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 244 290.81 BGN
БФП 195 432.73 BGN
Собствено финансиране 48 858.08 BGN
Общо реално изплатени суми 195 432.73 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на ДМА и ДНА по следните обособени позиции: Обособена позиция 1: Работни станции - 4 бр.; Мултифункционално устройство-1бр.; Широкоформатен принтер-1бр.; Сървърна система-1бр. Обособена позиция 2: Софтуер за проектиране - 1бр., Прогнозна стойност: 110 050.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Работни станции - 4 бр. Мултифункционално устройство-1бр. Широкоформатен принтер-1бр. Сървърна система-1бр.
    Изпълнител: Про Сълюшънс ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 48 920.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Софтуер за проектиране - 1бр.
    Изпълнител: ДиТра ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 38 400.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Избор на работно помещение - 1 бр., Прогнозна стойност: 24 500.00
  • Обособена позиция 1: Избор на работно помещение - 1 бр.
    Изпълнител: АЛМОРА ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 19 600.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Маркетингов план за пазарна реализация на услуги по проектиране на съоръжения за ХВП-1бр., Прогнозна стойност: 22 000.00
  • Обособена позиция 1: Маркетингов план за пазарна реализация на услуги по проектиране на съоръжения за ХВП-1бр.
    Изпълнител: ЕВРО КОНСУЛТИНГ ГРУП ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 480.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Създаване на интернет страница-1бр., Прогнозна стойност: 3 000.00
  • Обособена позиция 1: Създаване на интернет страница-1бр.
    Изпълнител: ДЖИ-Л ЕВРОКОНСУЛТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 360.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN