Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.090-0003-C01
Наименование на проекта Предоставяне на нова социална услуга в община Свищов- Център за грижи за възрастни хора в невъзможност за самообслужване
Бенефициент 000133965 ОБЩИНА СВИЩОВ
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 19.03.2021
Дата на стартиране 01.05.2021
Дата на приключване 08.12.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Велико Търново (BG321), Свищов, гр.Свищов

Описание

Кратко описание на проекта
С проектното предложение ще се създаде иновативна  социална услуга от резидентен тип: Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване с капацитет 15 места.
Целевите групи по проекта ще бъдат:
- възрастни хора над 65 години с ограничения или в невъзможност за самообслужване, поради старост, хронични заболявания или увреждане.
Социалната услуга ще се предоставя в сграда, общинска собственост, ремонтирана, реконструирана, оборудвана и обзаведена по договор за БФП №BG16RFOP001-5.002- С01-0006  за проект "Създаване на нова социална услуга "Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване" , финансиран по Оперативна програма"Региони в расттеж", процедура „Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания” BG16RFOP001-5.002.Периодът за изпълнение на проекта беше от15.01.2019 До 15.07.2020г.
 Реконструираната сграда е въведена в експлоатация с удостоверение № 22 от 07.07.2020 г., местонахождение УПИ ІV-4296, кв.83, по действащият регулационен план на гр. Свищов, зона ІІ, община Свищов, с административен адрес ул.„ Княз Борис Първи“ № 36.
Настоящият проект е в съответствие с програмните документи и цели деинституционализацията на хора с увреждания и възрастни хора, и изграждане на приемаща и подкрепяща нагласа в обществото.
Дейности
  • Дейност: Предварителна организация и подготовка - определяне на кандида-потребителите, подбор и наемане на персонал и разработване на вътрешни правила за дейността на социалната услуга.: С реализацията на тази дейност се цели 1.да се определят кандидат- потребителите за соц. услуга Приемане на заявленията на желаещите да ползват услугите ще се извърши от Общината, след което ще се изготви индивид.оценка от подкрепа на потребностите. от двама специалисти - соц. работници от съществуващи соц. услуги на територията на общината. След оценяване кандидат-потребителите ще бъдат класирани по низходящ ред според получените точки. К- потребители, оценени с най-висок брой точки ще бъдат настанени в Центъра. Целта е да се осигури достъп до дългосрочни здравно- соц.грижи и психолог. подкрепа. Услугите ще се предоставят след сключване на договор между общината и потребителя, в който ще са посочени правата и задълженията на страните. Ще се разработи график за подкрепа на потребителите, според индивид. потребности за предоставяне на услуги от различните специалисти Приемът на заявления за ползване на услугата ще се осъществява непрекъснато през целия период на изпълнение на проектните дейности. Услугата по проекта ще се предоставя в продължение на 12 месеца на 15 потребители, настанени в Центъра. 2.Подборът и наемане на персонал - Целта е да се сформира екип, който да има практически умения в предоставяне на соц. услуги за хора с ограничена подвижност поради увреждане или възраст ще съответства на изискванията на бълг.атнидискрим. законодателство и ще осигурява защита на потребителите. При подбор ще се използва местния човешки ресурс и ще се осигури достъп до информация и до участие в конкурса на заинтересовани от общината. Това ще допринесе за разкриване на нови работни места и в същото време ще гарантира познаване на местните особености и характеристика от страна на специалистите , които ще бъдат наети. Подборът на персонал ще бъде съобразен с капацитета на услугата (15 потреб.) и спецификите в грижите за потребители с увреждания и ограничена мобилност. В Центъра ще работи с персонал от 14 човека. 1.Длъжности на специалисти необходими за функциониране на услугата: управител, соц.работник, мед.сестри, психолог, трудотерапевт, рехабилитатор 2.Длъжности, пряко ангажирани с обслужването на потребители:санитари, хигиенист, работник поддръжка . Всеки член на екипа има длъжн. характеристика и знае своята подчиненост, задължения и отговорности. Работно време -24 часов сменен режим на работа Персоналът спазва профес. етика и нормат.изисквания за защита на личните данни, като не разпространява сведения, получени в резултат на диагностична и консултат.работа, зачита честта и защитава личното достойнство на лицата. С оглед постигане на целите и подобряване качеството на предоставяните услуги, ще се ползват почасово специалисти от съпътстваща услуга - ЦСРИ гр.Свищов - рехабиитатор, психолог и трудотерапевт, които ще се включат с експертния си опит в зависимост от нуждите на потребителите. 3.Разработване на вътрешните правила за дейността ,които да представят минимални изисквания за функциониране и качество на услугата ЦГВХНС. С тях се определя задължителния минимум услуги и дейности, които трябва да бъдат осигурени в Центъра На базата на тези изисквания, Общината ще прецени необходимите ресурси за създаване на адекватна организация на работа, за осъществяване на вътрешен контрол върху качеството на предоставяната услуга и създаване система за подобряването му. Вътрешните правила ще бъдат разработени от наети за това 2 експерт-консултанти, в съответствие с изискванията на новия ЗСУ и поднормативната уредба. Правилата и процедурите за функциониране на ЦГВХНС ще бъдат подчинени на следните принципи: - Зачитане достойнството на личността; - Уважение към личната история и етническата и културна идентичност; - Недискриминация по пол, етническа принадлежност, здравословно състояние, възраст ; - Зачитане на индивидуалните потребности на лицата; - Подпомагане лицата за реализирането им в социалната среда; - Подкрепяне и стимулиране на самостоятелността, съобразно индивидуалните особености, Договорена стойност: 1 000.00 , Отчетена стойност: 997.67
  • Дейност: Обучение на персонала в създадената услуга - ЦГВХНС - начално и надграждащо, осигуряване на супервизия и подкрепа при предоставянето на услугите.: В обучението ще бъдат обхванати общо 14 човека - персонала на ЦГ; Обучението ще бъде насочено към усъвършенстване и разширяване на практическите умения на специалистите за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на хора с физически увреждания. Обучителният процес ще бъде ориентиран практически и ще се основава на добри практики от българския и международен опит. Също така процесът на обучение цели повишаване на уменията за качествено и ефективно справяне с работата на индивидуално ниво и за екипа като цяло, както и развиване на капацитет в областта на организационните умения. В рамките на проекта ще бъдат проведени 2 тридневни обучения - едно начално и едно надграждащо. В случай на новоназначени служители те ще се обучават по Програма за обучение на новопостъпил персонал, която включва: - Инструктаж по безопасност на труда и противопожарна безопасност; - Запознаване с Правилниците и процедурите в ЦГ; - Специфики при работата с възрастни хора с увреждания и невъзможност за самообслужване. Едновременно с обученията, се предвижда и съпътстваща супервизия за персонала с цел навременно получаване на обратна връзка и оказване на помощ при овладяване на трудни ситуации в работата. Разходите за изпълнение на дейността са разпределени, както следва: Обучения: 1. Възнаграждение за двама обучители по 36 часа х 25 лв/час – 1800,00 лв. 2. Материали за участниците – 2 обучения х 14 пакета х 23.00 лв = 644,00 лв. 3. Транспортни разходи за обучители: 2 пътувания по 608 км. в двете посоки, разход на горива 8/100 = 98 л.общо по средна цена 2,00 лв = 196,00 лв.х 2 обучители = 392,00 лв. 4. Нощувка за обучители: 2 обучения х 4 нощувки х 60 лв. х 2 обучители = 960,00 лв. 5. Дневни разходи – 2 обучения х 3 дни х 2 обучители х 20 лв. = 240,00 лв. 6. Издаване на сертификати – цветен принт и ламиниране – 24,10 лв. Обща цена за обученията: 4060,10 лв. Супервизия: 1. Възнаграждение на супервизор - 16 часа месечно – 6 месеца х 25 лв/час = 2400,00лв. 2. Транспортни разходи – 6 пъти х 608 км. в двете посоки, разход на горива 8/100 = 290 л.общо х средна цена 2,00лв. = 580,00 лв. 3. Нощувка за супервизори: 6 пъти х 2 нощувки х 60 лв. = 720,00 лв. 5. Дневни разходи – 6 пъти х 2 дни х 20 лв. = 240,00лв. Обща цена за супервизия: 3940,00 лв., Договорена стойност: 8 000.10 , Отчетена стойност: 6 686.50
  • Дейност: Създаване и предоставяне на услуги в Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване.: Услугата ЦГВХНС ще се разкрие със Заповед на Кмета на общината с капацитет 15 места. ЦГВХНС е форма на социална услуга, насочена към лица, които имат потребност от 24 часова грижа. Социалната услуга създава среда за живот близка до семейната, при която лицата получават необходимата им индивидуализирана подкрепа за водене на относително самостоятелен и независим живот.Услугата се предоставя в комбинация и координация с базовите услуги в общността и с други социални услуги. ЦГВХНС предоставя дългосрочни услуги в зависимост от желанието и потребностите на потребителите, осигурява подходящо равнище на интервенция и подкрепа, което дава възможност на хората да постигнат максимална самостоятелност и контрол над собствения си живот. Социалната услуга е подходяща за лица с увреждания и стари хора с висока степен на зависимост от грижа. Лицата в ЦГВХНС са смесени по възраст, пол, степен на увреждане и ниво на автономност.Водеща цел на услугата е оказване на интензивна подкрепа и съдействие за постигане в максимална степен на самостоятелност, в комбинация с други социални, здравни и други подкрепящи/съпътстващи услуги в съответствие с потребностите на настанените лица. В новата резидентна услуга ще бъдат настанени 15 лица от общността в невъзможност за самообслужване. Профилът ще съответства на потребностите на настанените лица от съответната целева група. Водеща задача е да се задоволят основните жизнени потребности на лицата чрез подходящи грижи и да се осигурят условия за тяхното надграждане. Организацията и структурирането на работата в Центъра се основават на убеждението, че всички хора са свободни и равни. Свободни да правят своя избор и равни да го осъществяват с помощта на специалисти. Наборът от услуги и грижи ще осигурят на потребителите възможност да упражнят правото си на избор по отношение на свободно време, социални дейности, културни интереси, храна, време за хранене, установена практика на ежедневиетот, лични и социални отношения, и религиозна принадлежност. Важна част от работата на екипа ще бъде оказване на съдействие на лицата за поддържане на връзките им с роднини и близки или възможност за реинтеграция. Чрез услугите в ЦГ, на потребителите ще бъдат осигурени: - Социална рехабилитация; - Двигателна рехабилитация - Медицинска грижа; - Функционална и занимателна трудотерапия; - Организация на свободното време На потребителите ще бъде осигурена сигурна безопасна среда за живот. Обстановката е близка до семейната среда, всеки потребител има свое лично пространство. На потребителите на услугата ще се осигури социално, психологическо и здравно консултиране и информиране. Ще се ползват съпътстващи услуги в общността като напр. преглед и консултация при специалист, провеждане на изследвания и др. необходими. В Центъра за грижа ще се организира и провежда трудотерапия с цел да подпомага соц. адаптиране на потребителите. Насочена е към изграждане на умения за преодоляване на трудности и соц. възстановяване. Трудотерапията ще бъде: битова –за възстановяване на труд. умения; занимателна – за социализация на личността и поддържане на личните интереси на потребителите; развлекателна – за общуване чрез хоби или изкуство. Обхваща дейности, свързани с изработване на мартеници, картички, изделия от дърво, пластмаса и хартия, различни видове рисуване.Ще бъде изготвена диференцирана и индивидуализирана преценка на потребностите на лицата при прилагането на трудотерапията, с цел соц. интеграция и соц. включване на ползващите услугите на Центъра за грижа. , Договорена стойност: 239 623.75 , Отчетена стойност: 271 236.43

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: "ЗДРАВЕ КОНСУЛТ" ООД, Договорена стойност по проекта*: 680.00 , Отчетена стойност**: 680.00
  • Изпълнител: ЕТ" ЗЛАТАНОВ-50-МАРИН ЗЛАТАНОВ", Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 516.49
  • Изпълнител: ХМИ ТРЕЙД ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 563.40
  • Изпълнител: ФОНДАЦИЯ "ЕКИП", Договорена стойност по проекта*: 8 000.10 , Отчетена стойност**: 6 686.50
  • Изпълнител: "Найс-М" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 242.00
  • Изпълнител: "ЗДРАВЕ КОМЕРС" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 810.43
  • Изпълнител: "ОНИКС - 2007" ООД, Договорена стойност по проекта*: 74 400.00 , Отчетена стойност**: 2 313.79
  • Изпълнител: Ди Плейс 2019 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 220.00
  • Изпълнител: "Зоната - Инвест" ООД, Договорена стойност по проекта*: 720.00 , Отчетена стойност**: 600.00
  • Изпълнител: ЕТ "НИК 96- НИКОЛАЙ РОБОВ", Договорена стойност по проекта*: 160 867.80 , Отчетена стойност**: 2 166.54
  • Изпълнител: ЕНЕРГО-ПРО Енергийни услуги ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 168 000.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: АВГ-96 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 162.15
  • Изпълнител: "Марико" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 22.80
  • Изпълнител: "НОВЕ ИНЖЕНЕРИНГ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 407 101.87 , Отчетена стойност**: 24 051.41
  • Изпълнител: "ПАНЕВ - ЕЛЕКТРИК" ООД, Договорена стойност по проекта*: 2 400.00 , Отчетена стойност**: 2 277.00
  • Изпълнител: Керхер ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 111.60
  • Изпълнител: СТОПАНСКИ ДЕЙНОСТИ КЦМ ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 867.98 , Отчетена стойност**: 1 867.98
  • Изпълнител: ДЕЗИНФЕКЦИОННА СТАНЦИЯ-БГ ООД, Договорена стойност по проекта*: 480.00 , Отчетена стойност**: 432.00
  • Изпълнител: "А1 БЪЛГАРИЯ" ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 7 200.00 , Отчетена стойност**: 556.96
  • Изпълнител: ЕТ МЕГИ - Мария Герчева, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 159.00
  • Изпълнител: СТАРТ-ИНЖЕНЕРИНГ АД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 300.00
  • Изпълнител: ПАУАР СЕКЮРИТИ ГРУП ООД, Договорена стойност по проекта*: 3 528.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Лица над 18 г., Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.00 , Достигната стойност: 31.00
Индикатор 2 Участници над 18 г., получаващи социални и здравни услуги в общността, след извеждането им от институция и от психиатрични болници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.00 , Достигната стойност: 31.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 267 697.38 BGN
БФП 267 697.38 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 267 696.40 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Доставка на канцеларски материали за общинска администрация и второстепенните разпоредители с бюджетни кредити за 2021/2022 година”, Прогнозна стойност: 69 000.00
  • Обособена позиция 1: „Доставка на канцеларски материали за общинска администрация и второстепенните разпоредители с бюджетни кредити за 2021/2022 година”
    Изпълнител: "ОНИКС - 2007" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 600.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на канцеларски материали за общинска администрация и второстепенните разпоредители с бюджетни кредити 2020/2021 години, Прогнозна стойност: 69 000.00
  • Обособена позиция 1: оставка на канцеларски материали за общинска администрация и второстепенните разпоредители с бюджетни кредити 2020/2021 години
    Изпълнител: "ОНИКС - 2007" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 600.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка на консумативи и техническо обслужване за наличната компютърна ,размножителна и печатна тех ника за неждите на Община Свищов, Прогнозна стойност: 199 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на консумативи и техническо обслужване за наличната компютърна ,размножителна и печатна тех ника за неждите на Община Свищов
    Изпълнител: "ОНИКС - 2007" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 27 600.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Доставка на косумативи за наличната компютърна, размножителна и печатна техника за нуждите на Община Свищов, Прогнозна стойност: 199 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на косумативи за наличната компютърна, размножителна и печатна техника за нуждите на Община Свищов
    Изпълнител: "ОНИКС - 2007" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 27 600.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Доставка на нетна електрическа енергия за ниско напреение и избор на координатор на балансираща група за сградите на Община Свищов и звената на бйджтна издръжка към Община Свищов за една година, Прогнозна стойност: 540 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на нетна електрическа енергия за ниско напреение и избор на координатор на балансираща група за сградите на Община Свищов и звената на бйджтна издръжка към Община Свищов за една година
    Изпълнител: ЕНЕРГО-ПРО Енергийни услуги ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 168 000.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Доставка на робтно облекло и обувки за нуждине на Общинска служба"Социалнидейности, "Други дейности по опразованието " и ОП "Чистота-Свищов., Прогнозна стойност: 61 500.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на робтно облекло и обувки за нуждине на Общинска служба"Социалнидейности, "Други дейности по опразованието " и ОП "Чистота-Свищов.
    Изпълнител: СТОПАНСКИ ДЕЙНОСТИ КЦМ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 867.98
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Доставка на хляб и хлебни изделия за нуждите на специализираните институции и социалните услуги в общността и детските заведения на територията на община Свищов за 2020/2021/2022 година по обособена позиция №1., Прогнозна стойност: 190 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на хляб и хлебни изделия за нуждите на специализираните институции и социалните услуги в общността и детските заведения на територията на община Свищов за 2020/2021/2022 година по обособена позиция №1.
    Изпълнител: ЕТ "НИК 96- НИКОЛАЙ РОБОВ"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 160 867.80
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Доставка на хранителни продукти и нехранителни стоки за нуждите на специализиранети институции и социалните услуги в обкносттана територията на Обина Свищов за 2021/2022 година, по обособени позиции, Прогнозна стойност: 1 175 000.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1 -Доставка на хранителни продукти
    Изпълнител: "НОВЕ ИНЖЕНЕРИНГ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 199 962.67
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2 - Доставка на нехранителни стоки
    Изпълнител: "НОВЕ ИНЖЕНЕРИНГ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 35 540.57
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 3- Доставка на ставка на стоки, включени в списъка на стоките и услугите по чл.12,ал.1,т.1 от ЗОП
    Изпълнител: "НОВЕ ИНЖЕНЕРИНГ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 171 598.63
Процедура 9 Предмет на предвидената процедура: Предоставяне на далекосъобщителни услуги за нуждите на общинската администрация и звената на бюджетна издръжка към Община Свищов. , Прогнозна стойност: 70 000.00
  • Обособена позиция 1: Предоставяне на далекосъобщителни услуги за нуждите на общинската администрация и звената на бюджетна издръжка към Община Свищов.
    Изпълнител: "А1 БЪЛГАРИЯ" ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 600.00
Процедура 10 Предмет на предвидената процедура: Предоставяне на далекосъобщителни услуги за нуждите на общинската администрация и звената на бюджетна издръжка към Община Свищов. Обособена позиция №1: „Предоставяне на далекосъобщителни услуги чрез обществена далекосъобщителна подвижна клетъчна мрежа по стандарт GSM с национално покритие от лицензиран оператор” Обособена позиция №2: „Предоставяне на далекосъобщителни услуги чрез фиксирана телефония” , Прогнозна стойност: 70 000.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция №1: „Предоставяне на далекосъобщителни услуги чрез обществена далекосъобщителна подвижна клетъчна мрежа по стандарт GSM с национално покритие от лицензиран оператор”
    Изпълнител: "А1 БЪЛГАРИЯ" ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 600.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN