Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-2.001-0021-C03
Наименование на проекта "Грижа в дома в община Павел баня"
Бенефициент 000817931 ОБЩИНА ПАВЕЛ БАНЯ
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 01.12.2022
Дата на стартиране 03.01.2023
Дата на приключване 03.01.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Стара Загора (BG344), Павел баня

Описание

Кратко описание на проекта
Проекта  "Грижа в дома в община Павел баня" е насочен към оказване на подкрепа за пълноценно включване в икономическия и социалния живот на най-малко 78 възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания, чрез предприемане на адекватни иновативни мерки спрямо идентифицираните потребности на целевите групи.
В проектното предложение са предвидени реализирането на дейности за:
1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания.
2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата. Заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите).
3. Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с други специалисти при необходимост.
4. Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда.
За реализиране на дейностите ще бъде назначен мобилен екип, който ще полага грижи за одобрените лица от целевата група , състоящ се от 13 домашни помощника и  5 медицински лица. Предвиден е екип за управление на услугата, който включва управител на услугата, диспечер, социален работник и счетоводител.
Проектът ще спомогне за осигуряване на подходяща социална закрила, преодоляване на социалното изключване, подобряване на достъпността и за социално приобщаване чрез подобряване на достъпа до интегрирани социални услуги.
Дейности
  • Дейност: Предоставяне на грижа в дома: Основната цел на дейността е създаване на модел за грижи в домашна среда на територията на община Павел баня за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания, чрез предоставяне на качествени мобилни, интегрирани здравно-социални услуги и доставка на храна,хранителни продукти и продукти от първа необходимост,вкл. лекарства,заплащане на битови сметки,заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги.Лицата,на които ще бъде предоставена услугата са минимум 78 човека от община Павел баня. Етапи за изпълнение на дейността: 1.Подбор на персонал за предоставяне услуги по грижа в дома; 2.Подбор на целевата група; 3.Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги и доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция). 4.Провеждане на обучение и супервизии и предоставяне на психологическа подкрепа,консултиране и предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания Дейностите по доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост,заплащане на битови сметки,заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги и предоставянето на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда ще се осъществяват в рамките на 21 месеца от мобилен екип, които включва следните специалисти: - 13 домашни помощника, назначени на трудов договор - 5 медицински лица, назначени на трудов договор на непълно работно време Предвиден е екип за управление на услугата, който включва: - 1 управител на услугата, който ще е служител на бенефициента -ще изпълнява задълженията си в рамките на 24 м. - 1 диспечер, назначен на трудов договор в рамките на 24 м. - 1 социален работник, който ще е служител на бенефициента- ще изпълнява задълженията си в рамките на 24 м. - 1 счетоводител, назначен на трудов договор в рамките на 24 м. От първия месец ще се извърши подбор на персонала и потребителите, ангажирани в услугата. За целта ще бъде проведена информационна кампания на територията общината. Предвижда се да се публикува на официалната интернет страница на общината информация за кандидатстване, както от страна на потребителите, така и за наемане на персонал. Предвидено е да бъде проведено въвеждащо обучение на лицата, които не са преминали обучение, на което ще се очертаят основните права, задължения и отговорности на всеки участник в предоставянето на здравно-социалните услуги в домашна среда. Ще бъдат проведени и поддържащи обучения. С цел оказване на организационно-методическа подкрепа на персонала ангажиран с предоставянето на услугите се предвижда провеждането на супервизии. Почасовите мобилни интегрирани здравно-социални услуги имат няколко психологически цели по отношение на възрастните хора,лицата с увреждания и техните членове на семейства,а именно: - пряка подкрепа за самостоятелен живот на възрастни хора с ограничения или в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания и техните семейства; - психологическа и консултативна подкрепа на потребителите и техните членове на семействата; - подкрепа на помагащите лица (роднини близки и др.) за намаляване на натоварването и стреса в ежедневните грижи за лицата с увреждания; - превенция на социалната изолация на възрастни хора и лица с увреждания и техните членове на семействата Психологическа подкрепа и консултиране ще бъде оказана и на персонала, ангажиран с предоставянето на услугите. На лицата от целевата група ще бъде предоставена информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации със специалисти при необходимост. , Договорена стойност: 736 263.17 , Отчетена стойност: 446 557.83

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници в неравностойно положение с подобрени условия на живот в резултат на интервенция от ЕСФ+, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 78.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Участници в неравностойно положение, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 78.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 736 263.17 BGN
БФП 736 263.17 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 504 866.23 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 82.17 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN