Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-1.005-0112-C01
Наименование на проекта Единна технологична и функционална платформа за управление на данните и процесите в средни и големи спедиторски компании, базирана на хибриден облачен модел интегриращ Microsoft Azure облачни услуги Microsoft Dynamics, Power BI, Cortana Intelligence и Google Amazon Web Services
Бенефициент 131201760 ИНТЕЛИДЖЪНТ СИСТЕМС БЪЛГАРИЯ ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 25.05.2018
Дата на стартиране 25.05.2018
Дата на приключване 18.09.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Фирмата:

- е в ТОП 5% от най-успешните Microsoft Dynamics партньори в цял свят
- внедрила ERP, CRM и BI решенията на Microsoft и собствени софтуерни разработки за конкретни индустрии в над 250 компании от над 35 държави.

По проекта се подкрепя разработването на продуктова иновация - услуга, нова единна технологична и функционална платформа, строго фокусирана върху управление на бизнес данните и автоматизиране на бизнес процесите за средни и големи международни компании от сектор логистика и спедиция. 

Концепцията за продукта е разработена изцяло на база на съвременни ИТ тенденции, проучени нужди на сектора и на база липсващи функционалности във всички световни ERP и други софтуерни инструменти, специализирани за спедиция и логистика. Изходната точка на разработката: оптимизация на разходите, намаляване на вредните емисии, за което секторът е подложен на нарастващ натиск, автоматизация контрола при обработка на документи, оптимизация на работния процес, събиране на цялата информация в една база данни и пр. 

Предметът на проекта попада в 3 приоритетни направления на ТО на ИСИС "ИКТ и информатика":

Основно направление: 
1.1. Big Data, Grid and Cloud Technologies
Вторични направления:
1.2. уеб, хибридни и "native" приложения, уеб базирани приложения за създаване и експлоатиране на нови услуги и продукти
1.3. използване на нови възможности във връзка с аутсорсинг и ИКТ-базирани услуги и системи
 
Иновацията е уеб-базирано и мобилно, хибридно облачно решение, което ще се предлага като услуга за управление на процесите в логистична и спедиторска компания чрез ИКТ. Решението обединява On-Premise – Private Cloud - Amazon Public Cloud - Azure Public Cloud технологии и услуги.

Изпълнението на проекта води до разработване на иновация, отговаряща на TRL 6 -  софтуерната платформа ще бъде тествана в среда на потенциален клиент и детектираните грешки - коригирани.
Дейности
  • Дейност: Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработване на продуктова иновация - извършване на изследвания и изпитвания необходими за разработката на единна технологична и функционална платформа за сектор логистика и спедиция, която да бъде предоставяна като услуга в облака : Предвижда се дейността да бъде изпълнена със собствени и външни ресурси и услуги. В реализацията на всички поддейности ще бъдат включени 12 експерта, 6 от страна на кандидата и 6 от страна на партньора. За реализация на някои поддейности ще бъдат използвани външни консултантски услуги от два типа: консултиране от спедиторска фирма с цел финализиране на концепцията за иновацията и консултиране от ГИС разработчик с цел разработване на алгоритми и картографиране на маршрутизация. За реализация на НИРД по тази дейност и следващата, ще бъде използвана подходяща площ от притежавания от кандидата офис, чиито амортизации са включени в бюджета на проекта. Поддейностите, чрез които ще се реализира дейността са: 1. Анализ на пазарната приложимост на концепцията - Концепцията за иновативната единна технологична и функционална платформа за сектор логистика и спедиция ще бъде обсъдена детайлно с избрания консултант от сектор спедиция - средна/голяма спедиторска фирма, с цел извършване на съвместен анализ между мениджърския екип на спедиторската фирма и екипа по проекта, относно предвидените модули и функционалности на платформата, спрямо реално съществуващите потребности на фирмите от логистичния бранш. Поддейността ще бъде изпълнена от експерти на кандидата и партньора и консултант от сектор спедиция (3ти - 5ти проектен месец). 2. Анализ на спецификата на процесите, които ще се предлагат като функционалности - На този етап ще бъде извършен анализ на специфичните особености на процесите, през които минава изграждането на функционалностите на продукта. Поддейността ще бъде изпълнена от експерти на кандидата и партньора (3ти - 5ти проектен месец). 3. Натрупване на Ноу-Хау по горе споменатите процеси - Въз основа на извършените анализи ще се натрупа необходимото количество научно-технически знания за процесите по изграждане на платформата. Поддейността ще бъде изпълнена от експерти на кандидата и партньора съвместно с избрания консултант за ГИС услуги - абсолютно необходим за реализацията на ключовия модул за оптимизация на маршрути (3ти-5ти проектен месец). 4. Обобщаване на натрупаните данни и знания от предходните поддейности и дефиниране на окончателен детайлен обхват на разработката – Въз основа на направените анализите ще се определи детайлен обхват на разработката, включително и адаптация на функционалности и процеси спрямо нормативните уредби, управляващи сектор спедиция и логистика. Определянето на детайлен обхват на разработката ще постави началото на разписване на концепцията за иновативната платформа. Поддейността ще бъде изпълнена от експерти на кандидата и партньора съвместно с избрания консултант за ГИС услуги (4-ти проектен месец). 5. Детайлно разписване на концепцията за продукта - На този етап ще се разпише цялостната концепция за продукта, който ще се създава. Ще бъдат определени модулите и техните функционалности и процесни взаимовръзки, софтуерната архитектура, подходящите езици на програмиране. Поддейността ще бъде изпълнена от експерти на кандидата и партньора съвместно с избраните консултанти - спедиторска фирма и ГИС разработчик (5-ти проектен месец). Успешното изпълнение на изброените по-горе работни задачи по настоящата дейност ще доведат иновацията до ниво TRL 3 - Концепция доказана с експеримент, като целта е да се даде първоначална оценка за постижимостта на технологията, а в края на периода да има напълно разписана концепция, подготвена за разработване. Дейността ще се реализира в сграден фонд на кандидата, като същият ще е обезпечен с необходимите разходи за амортизация, съгласно тяхната допустимост по настоящата процедура., Договорена стойност: 123 671.87 , Отчетена стойност: 150 338.92
  • Дейност: Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, свързани с разработването на продуктова иновация - създаване и тестване на прототип свързан с разработването на единна технологична и функционална платформа за сектор логистика и спедиция, която да бъде предоставяна като услуга в облака : Дейността е фундаментална за разработването на прототип на единна технологична и функционална платформа, която да бъде предоставяна като услуга чрез хибридна облачна технология. В реализирането на дейността ще са ангажирани общо 23 експерта, представители на Кандидата и Партньора, които използвайки нает по проекта хардуер и собствен офис на кандидата, както и услугите на фирмата-спедитор-консултант, ще изпълнят комплекс от поддейности. Успешното им изпълнение ще преведе разработваната иновация през нива на технологична готовност TRL 4, 5 и 6. Поддейностите, които се изпълняват както последователно, така и в много случаи паралелно, ще се реализират от 6ти до 24ти проектен месец. I. Поддейности на ниво TRL 4 - Технология валидирана в лаборатория: 1. Детайлен идеен дизайн - В този етап детайлно ще бъдат описани идеите за конкретните функционалности и процеси, които ще бъдат включени в платформата 2. Детайлен технически дизайн – Въз основа на идейния дизайн ще бъде дефинирана и описана техническата реализация. Ще бъдат разписани всички модулни връзки и зависимости между системните обекти и процеси. 3. Свеждане на концепцията до конкретни задачи – Детайлният технически дизайн и включените в него технологични решения и функции ще бъдат описани в отделни задачи, които ще се възложат за разработка. 4. Разработка (програмиране) на описаните задачи – Описаните задачи се програмират от програмистите, подпомагат от системните архитекти и научните изследователи. 5. Тестване на разработката в идеална среда (лаборатория) - Програмираните задачи се проверяват, настройват и тестват функционално в идеална среда, с цел установяване на очакваните резултати. 6. Връщане на разработката за корекция при установен проблем – При идентифициране на отклонения по време на тестването на функционалностите се връщат за доразработване. 7. Валидиране на разработката след отстраняване на проблемите – След като идентифицираните отклонения бъдат отстранени, структурата и всички компоненти на системата ще бъдат валидирани. 8. Документиране на разработените функционалности – включва техническо документиране на функционалностите. II. Поддейности на ниво TRL 5 - Технология валидирана в релевантна среда: 1. Пренасяне на разработените функционалности в тестова среда (релевантна) с клиентски данни – Валидираните функционалности ще се пренесат и тестват в релевантна среда. В системата ще се заредят реални клиентски данни, за да се тества в реална, но непродуктивна среда. 2. Тестване на процесите и функционалностите с клиентски данни – по предварително подготвени сценарии в непродуктивна среда с реални клиентски данни. 3. Връщане на разработката за корекция при установен проблем – При установяване на неточности, пропуски и грешки, по време на тестовите сценарии, разработката се връща за доработка. 4. Валидиране на разработката след корекции – След отстраняване на всички проблеми, неточности и пропуски, функционалностите на разработката се валидират. 5. Валидиране на получените резултати – включва проверка за коректност на създадените записи и документи. III. Поддейности на ниво TRL 6 - Технология, демонстрирана в релевантна среда 1. Демонстриране на тестовата платформа пред реален клиент – На този етап ще се извърши демонстрация на продукта в тестова среда пред реален клиент, като за целта ще бъдат презентирани всички функционалности на платформата. 2. Предоставяне на достъп до тестовата версия на фирмата-спедитор-консултант. Целта е платформата да бъде тествана при потенциален мащабен потребител и получаване на обратна връзка с препоръки. 3. Получаване на обратна връзка от страна на тестовия потребител за корекции и изчистване на грешки възникнали при тестването в негова среда. 4. Извършване на нужните корекции и изчистване на грешки чрез допълнително програмиране. Постигане на оптимизация на работните процеси на платформата според препоръките на тестовия потребител-консултант., Договорена стойност: 953 267.79 , Отчетена стойност: 880 803.48

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: „Сдружение за научноизследователска и развойна дейност“ (СНИРД), Договорена стойност по проекта*: 38 774.74 , Отчетена стойност: 106 568.42
Изпълнители
  • Изпълнител: ЕСРИ-БЪЛГАРИЯ ООД, Договорена стойност по проекта*: 43 873.49 , Отчетена стойност**: 62 587.00
  • Изпълнител: АЙ БИ ЕС - БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 75 372.22 , Отчетена стойност**: 89 600.83
  • Изпълнител: ТРАЙКОВ ТРАНС ООД, Договорена стойност по проекта*: 81 576.77 , Отчетена стойност**: 116 372.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Научни изследвания, иновации: Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за иновации или за научноизследователски и развойни проекти, Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 167 527.33 , Достигната стойност: 160 462.40
Индикатор 2 Финансирани проекти за еко-иновации, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Научни изследвания, иновации: Брой предприятия, които си сътрудничат с научноизследователски институции, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 076 939.66 BGN
БФП 749 284.68 BGN
Собствено финансиране 327 654.98 BGN
Общо реално изплатени суми 702 049.06 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Възлагане на външни услуги, необходими за разработване на продуктовата иновация - Единна технологична и функционална платформа за сектор логистика и спедиция, предлагана като услуга в облака, Прогнозна стойност: 288 640.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Наем на хардуерно оборудване /ДМА/, необходимо за създаване и тестване на прототип на иновацията;
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Консултантски услуги от спедиторска фирма;
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 3: Консултантски услуги от ГИС разработчик за разработване на алгоритми и картографиране на маршрутизация;
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 4: Обособена позиция 1: Наем на хардуерно оборудване /ДМА/, необходимо за създаване и тестване на прототип на иновацията;
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 5: Обособена позиция 2: Консултантски услуги от спедиторска фирма;
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 6: Обособена позиция 3: Консултантски услуги от ГИС разработчик за разработване на алгоритми и картографиране на маршрутизация;
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 7: Обособена позиция 1: Наем на хардуерно оборудване /ДМА/, необходимо за създаване и тестване на прототип на иновацията;
    Изпълнител: АЙ БИ ЕС - БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 75 372.22
  • Обособена позиция 8: Обособена позиция 2: Консултантски услуги от спедиторска фирма;
    Изпълнител: ТРАЙКОВ ТРАНС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 81 576.77
  • Обособена позиция 9: Обособена позиция 3: Консултантски услуги от ГИС разработчик за разработване на алгоритми и картографиране на маршрутизация;
    Изпълнител: ЕСРИ-БЪЛГАРИЯ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 43 873.49

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN