Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.114-0001-C01
Наименование на проекта За по-добро здраве и работоспособност на заетите лица в "ТОТИ - ТРАНС" ЕООД
Бенефициент 104567419 "ТОТИ-ТРАНС" ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 20.09.2021
Дата на стартиране 01.10.2021
Дата на приключване 03.01.2023
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Велико Търново (BG321), Павликени, гр.Павликени

Описание

Кратко описание на проекта
Проект:  Инвестицията в безопасни условия на труд- гаранция за качествени работни места
Продължителност: 12 месеца
Място на реализация: гр. Павликени
Обосновка:  "ТОТИ-ТРАНС" ЕООД започва дейността си през 1994 г. В работата си, компанията целенасочено полага грижи за персонала, чрез непрекъснати мерки за подобряване на условията на труд, безопасността при работа, фирмена социална отговорност и осигуряване на оптимален работен микроклимат. С реализацията на проекта ще се постигне пряк положителен ефект както върху целевата група - наети лица в дружеството, вкл. лица над 54 г., така и върху самата фирма.

Основна цел: 
Да се подобрят условията на труд и да се подобри работната среда в "ТОТИ-ТРАНС" ЕООД, чрез инвестиция в работната среда, защитата на служителите и осигуряване на социални придобивки 
Специфични цели: 
1. Да се подобри качеството на работните места и да се гарантират благоприятните условия на труд, чрез инвестиции в обезопасяване на работната среда в "ТОТИ-ТРАНС" ЕООД;
2. Да се гарантира оптимална защита и безопасността на труда на работещите в едноличното дружество с ограничена отговорност, чрез инвестиции в лично и специално предпазно облекло;
3. Да се запази подобрят условията за отдих, хранене и почивка на служителите на "ТОТИ-ТРАНС" ЕООД, чрез оборудва на стая за отдих, почивка и хранене, както и чрез обзавеждане на зала за фитнес.

Дейности: 
1. Подобряване условията на труд в "ТОТИ-ТРАНС" ЕООД
2. Закупуване на лични предпазни средства и специално облекло
3. Обособяване и обзавеждане на стая за отдих, хранене и почивка за нуждите на служителите на "ТОТИ-ТРАНС" ЕООД
4. Обзавеждане на фитнес за нуждите на служителите на "ТОТИ-ТРАНС" ЕООД

Проект "Инвестицията в безопасни условия на труд- гаранция за качествени работни места" съответства на Приоритетна ос 1 от ОП РЧР, Приоритет 1 на Общ. план за развитие на Община Павликени 2014 - 2020 г, на Стратегическа цел 1 на СОМВР и на Условията за кандидатстване по процедура BG05M9OP001-1.114
Дейности
  • Дейност: Подобряване условията на труд в "ТОТИ-ТРАНС" ЕООД: В настоящата дейност "ТОТИ-ТРАНС" ЕООД планира да подобри условията на труд в дружеството. Всички планирани инвестиции са в съответствие с Програмата за оценка на риска на "ТОТИ-ТРАНС" ЕООД. 1. Инвестиция в количка (автомонтьорска 3 бр.): Тримата автомонтьори в "ТОТИ-ТРАНС" ЕООД извършват множество физически активности свързани с пренасяне на тежки товари и работа в неудобни пози. Така те натоварват неравномерно различни групи мускули, а това води до травматизъм и професионални заболявания. За облекчаване на работата им се предвижда да бъдат закупени: количка (автомонтьорска 3 бр.). Закупените активи ще бъдат за длъжностите: автомонтьор 1, автомонтьор 2 и автомонтьор 3., Договорена стойност: 272.50 , Отчетена стойност: 272.50
  • Дейност: Закупуване на лични предпазни средства и специално облекло: Към настоящия момент в "ТОТИ-ТРАНС" ЕООД се изпълняват всички изисквания за здравословни и безопасни условия на труд, които регламентират минималните изисквания към личните предпазни средства (ЛПС) и специалните предпазни средства (СПС). Поради спецификата на дейностите, във фирмата (работа в сферата на транспортните услуги в силно замърсена среда с масла, различни видове горива и петролни продукти са завишени хигиенни изисквания). С реализацията на настоящата дейност по проект "За по-добро здраве и работоспособност на заетите лица в "ТОТИ - ТРАНС" ЕООД" за нуждите на персоналът- шофьори, автомонтьори, работник бензиностанция и ръководител товари ще бъдат закупени по-ефективни ЛПС с по-високо качество от настоящите, отговарящи на европейските норми за безопасност и здраве при работа. Целта е постигане на по-надеждна защита - да се осигури ЛПС и спец. раб. облекло, изработени от материали и материи, осигуряващи подобрена защита от масла, различни видове горива и петролни продукти, както и постигане на по-висока степен на хигиена. Подобрените качествени показатели на ЛПС и СПС ще повишат сигурността и безопасността на използващите ги. Наличните към момента в дружеството ЛПС и спец. раб. облекло са обикновени, с кратък срок на експлоатация. Необходимостта от подмяна на съществуващото облекло и ЛПС се основава и на факта, че към настоящия момент работниците ползват раб. облекло и ЛПС, закупени през 2018 г.-2019 г. С оглед на бързото износване, повреда и амортизация се налага периодичното закупуване на нови. Предвидената доставка съвпада с изтичане срока на износване на съответните артикули. Всички предвидени за закупуване ЛПС и раб. облекло са съобразени с условията на съответните работни места, техният вид и брой съответстват на оценката на риска и са вписани в утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и/или спец. раб. облекло. В настоящата дейност е предвидено закупуване на: - Панталон- зимен 22 бр. - Работно Яке- зимно 22 бр. - Елеци 22 бр. - Шапка- зимна 22 бр. - Панталон- летен 22 бр. - Работно Яке- лятно 22 бр. - Шапка- лятна 22 бр. - Обувки- зима 22 бр. - Ръкавици 22 бр. Освен основните ЛПС, в настоящата дейност предвиждаме и специална грижа за работните места където се изисква видеодисплей и висок интензитет на зрителното напрежение в екран. За 2 служители се предвижда закупуване на очила за работа с компютър. Тези предпазни мерки са предвидени и в утвърдената от ръководството Програма за минимизиране на риска, изготвената на база предписанията на СТМ, включени в оценката на риска на предприятието и са въз основа на нормативните изисквания на чл. 9 от НАРЕДБА № 7/15.08.2005 г. Най-често срещаният здравен проблем, от който се оплакват работещите с видеодисплей, е напрежение в очите (астенопия), водещ до влошаване на остротата на зрението, умора, парене и сухота в очите, главоболие. Оплакванията се засилват в края на деня, след продължителна работа. Работещите на дисплей с повредено зрение или недобре коригирани зрителни дефекти страдат от напрежение на зрителния нерв. Постановките за прекъсване на работния процес, с цел почивка, се спазват стриктно, но това не е най-доброто решение за този здравословен проблем. С оглед превенция и облекчаване на симптоматиката, се предвижда закупуване на 2 чифта очила за ръководител транспорт и обслужващ бензиностанция . Очилата ще бъдат с корекционни стъкла с антирефлексорно покритие за работа с видеодисплей. Реализацията на дейността директно ще допринесе за постигането на общата цел на настоящата процедура, както и на специфичните и цели., Договорена стойност: 7 792.40 , Отчетена стойност: 7 792.40
  • Дейност: Обособяване и обзавеждане на стая за отдих, хранене и почивка за нуждите на служителите на "ТОТИ-ТРАНС" ЕООД : С настоящата дейност "ТОТИ-ТРАНС" ЕООД за пореден път доказва, че е социално отговорна компания, която се грижи за служителите си. Освен загриженост за благополучието на кадрите си компанията се стреми по всякакъв начин да повиши и мотивацията им. В тази връзка, и в изпълнение на политиката си по отношение непрекъснато осигуряване на социални придобивки за работниците и служителите, Ръководството на дружеството взе решение за кандидатстване с настоящия проект и включване на дейност за обособяване и обзавеждане на стая за отдих, хранене и почивка за нуждите на служителите на "ТОТИ-ТРАНС" ЕООД. В основата на дейността е идеята за обособяване и обзавеждане на стая за отдих, хранене и почивка за нуждите на служителите на "ТОТИ-ТРАНС" ЕООД. Изборът за изграждане на помещение за отдих и хранене е провокиран от две основни причини: - Причина 1: Засилване мотивацията за работа на служителите- фирмените социални придобивки са онези нефинансови бонуси ,които служителите в една фирма получават, извън договорената си работна заплата. Тези придобивки варират в различна степен, а голяма част от работодатели в България изобщо не смятат за нужно да ги осигуряват. Цялостната политика на управления екип на "ТОТИ-ТРАНС" ЕООД е точно обратна- непрекъснато се търсят способи за удовлетворяване на изискванията и очакванията на служители и за засилване на мотивацията за работа. От дълги години ръководството на дружеството поддържа и разширява допълнителните социални придобивки, така нареченият "социален пакет”. Един по-доволен служител, който има по-малко грижи и тревоги, често е склонен да демонстрира удовлетвореността си с качествена работа, висока мотивация и старателност. - Причина 2: Подобряване на отношенията между служителите- намеренията на Ръководството на фирмата е да подпомогне и насърчава колегиалните взаимоотношения на служителите, да насърчава неформалната комуникация и междуличностните взаимодействия, с което да се допринесе за подобряване на организационния микроклимат и да се подобри ефективност на труда в предприятието. Към настоящия момент във фирмата няма изградено място за хранене и отдих. За да се промени това в основната сграда на "ТОТИ-ТРАНС" ЕООД, намираща се в гр. Павликени ще се обособи помещение като стая за отдих, хранене и почивка. Помещението ще бъде пригодено за ползване и оборудвано с: - Климатик 1 бр.* - Хладилник 1 бр. - Микровълнова 1 бр. - Комплект маса и 6 стола 4 бр. - Масажен стол 1 бр. - Кош за разделно сметосъбиране 1 бр. - Кухня- модулна 1 бр. - Диван 1 бр. - Проточен бойлер 1 бр. - Гардероб- метален 2 бр. - Диспенсър 1 бр. - Електрическа кана 1 бр. - Кафемашина 1 бр. Обособената и оборудвана стая за отдих, хранене и почивка ще бъде достъпна и ще се ползва от всички служителите на "ТОТИ-ТРАНС" ЕООД. В оборудваното помещение ще бъдат поставени 1 бр. кош за разделно сметосъбиране и служителите ще бъдат насърчени да разделят разделно. Така ще се подпомогне реализацията на политиките за опазване на околната среда и ресурсна ефективност. Успешната реализация на дейността ще се постигне пряко една социална придобивка, която към настоящия момент не е достъпна персонала на "ТОТИ-ТРАНС" ЕООД. Реализацията на дейността директно ще допринесе за постигането на общата цел на настоящата схема, както и на специфичните цели. *Забележка: Климатикът няма да бъде трайно прикрепен за ел. мрежата и в този смисъл не се явява инфраструктура, съгласно публикуваните "Указания за тълкуване на термините оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар." , Договорена стойност: 9 240.75 , Отчетена стойност: 9 240.75
  • Дейност: Обзавеждане на фитнес за нуждите на служителите на "ТОТИ-ТРАНС" ЕООД : Основната част от служителите на "ТОТИ-ТРАНС" ЕООД (17 човека) са назначени на длъжност по 8332 2005 - шофьор тежкотоварен автомобил 12 и повече тона (по НКПД). В основната си част от време тези служители управляват тежкотоварни автомобили и шофират по цял работен ​​ден. Всички тези служители са застрашени от обездвижване и са в опасност заради заседналия начин на живот. Според редица доклади на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ един шофьор на тежкотоварен автомобил прекарва средно 50 часа седмично зад волана. Физическата активност, която извършва е минимална и свързана основно с дейностите покрай товарене и разтоварване. Поради това водачите са заплашени от следните заболявания, които могат да бъдат определени като професионални: 1. Простатит. Едно от най-честите заболявания на мъжките гениталии. Заседнал начин на живот е една от основните и най-честите причини за простатит. Да бъдеш в седнало положение дълго време, кръвообращението се нарушава и в тазовата област се появява застоял процес, който води до простатит. 2. Остеохондроза . Остеохондрозата се причинява от заседнал начин на живот и неправилна поза зад волана. 3. Ишиас. Една от най-честите причини за ишиас е остеохондрозата. 4. Наднорменото тегло при мъжете . Липсата на физическа активност при професионалните шофьори води до отлагането на излишната мазнина. Това води до нарушаване на метаболитните процеси, след което ситуацията с наднормено тегло се влошава още повече. Увеличаването на ситуацията не е правилната диета, част от която е за бързо хранене. 5. Сърдечно-съдови заболявания . Мъжете, чиято професия е свързана с постоянно шофиране, са склонни към инфаркт и хипертония по две причини: силен емоционален товар и недостатъчна физическа активност. Емоционалното претоварване се проявява поради постоянното напрежение зад волана: винаги трябва да сте внимателни и внимателни, за да не се натъкнете на инцидент. Липсата на физическа активност допринася за отслабването и атрофията на сърдечния мускул, което води до различни сърдечно-съдови заболявания. Като социално отговорна компания "ТОТИ-ТРАНС" ЕООД винаги се е стремяла да осигурява максимално добри условия на труд за своите служители. Мениджмънтът на фирмата разсъждава прагматично и знае, че грижата за служителите е инвестиция в човешкия капитал, а оттам и непряка инвестиция в бизнеса. Здрави служители означава повече човеко-часове работа, а от там и по-голяма печалба за компанията. Поредна стъпка в тази политика на фирмата е да се подпомогне здравето на служителите шофьори на тежкотоварни автомобили над 12 тона, чрез настоящия проект "За по-добро здраве и работоспособност на заетите лица в "ТОТИ - ТРАНС" ЕООД". Изпълнявайки го компанията ще обособи помещение и ще създаде собствен фитнес. Помещението ще бъде специално оборудвано за целта и водачите на тежкотоварни камиони ще бъдат насърчавани да го използват при всяка възможност. Предвижда се за обзавеждане на фитнеса да бъдат закупени: - Кростренажор 1 бр. - Бягаща пътека 1 бр. - Тежести: Диск 0,5 кг. 10 бр., Диск 1 кг. 10 бр., Диск 2 кг. 10 бр., Диск 10 кг. 10 бр. и Диск 20 кг. 10 бр. - Комплект дъмбели 5 бр. - Многофункционален уред 1 бр. - Лежанка- фитнес 1 бр. - Лост 1 бр. - Тежести за ръце и крака 5 бр. - Комплект тенис на маса 2 бр. - Тенис маса 1 бр., Договорена стойност: 7 039.92 , Отчетена стойност: 7 039.92

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: "НикМар Мебел" ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 050.00
  • Изпълнител: БЕКРА ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 272.50
  • Изпълнител: ОФИС ИДЕЯ ПЛЮС ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 929.98
  • Изпълнител: ЕТ "КЛИМА - ИВАЙЛО ГРИГОРОВ", Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 800.00
  • Изпълнител: ЗЕНИТ ГРУП - 05 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 804.10
  • Изпълнител: "СОЛАРШОП"ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 7 039.92
  • Изпълнител: "ФОРМУЛА ЕКСТРА" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 2 500.00
  • Изпълнител: ЕВРОЛУКС-99 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 2 016.67
  • Изпълнител: ВЮРТ-БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 7 792.40
  • Изпълнител: "Ай Ес Джей Груп" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 140.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой предприятия, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Брой предприятия, въвели нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Участници от подкрепените предприятия в заетост 6 месеца след приключване на операцията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 11.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 заети, включително самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 22.00 , Достигната стойност: 23.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 26 780.13 BGN
БФП 26 780.13 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 26 780.13 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN