Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.002-0225-C03
Наименование на проекта "Помощ в домашна среда, чрез създаване център за предоставяне на почасови социални услуги"
Бенефициент 000776491 Община Самоков
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 16.12.2015
Дата на стартиране 16.12.2015
Дата на приключване 16.12.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Област, Самоков

Описание

Кратко описание на проекта
Създаването на Център за предоставяне на почасови услуги за социално включване цели, преодоляване на социалната изолация на възрастните хора и на хората с увреждания. Проблемите на тази група от хора се дължат на липсата на социални контакти, невъзможността да организират самостоятелно бита и ежедневните си дейности, както и много често различни здравословни проблеми. Често живеят в социална изолация и губят чувството за значимост.  Демографската характеристика на общината показва:
* населението на община Самоков  е 37 809 лица, от които население в трудоспособна възраст 21 127; население в пенсионна възраст 10 030 и деца до 18 г. 6 552. Регистрираните хора с увреждания са 4 358, от които 204 деца.  
Водещо в работата на Центъра ще бъде  подобряване достъпа до здравни и социални услуги и постигане на независимост и социална интеграция на възрастните хора и хората с увреждания, като се създадат условия  да получават грижи и подкрепа, основани на индивидуалните им нужди и потребности. За определяне потребностите на потребителите ще се извършат индивидуална социална оценка, като  се даде възможност на хората с увреждания да избират самостоятелно желания и необходим за тях асистент, с което ще им се вдъхне увереност, че могат да контролират средата. Ще бъдат насърчавани и подпомагани при взимане на решение, коя услуга отговаря в максимална степен на потребностите им. 
 От друга страна ще се осигури заетост на безработни лица в трудоспособна възраст, които ще бъдат наети, като се предостави възможност за връщане на пазара на труда на лицата, които полагат грижи за своите близки с увреждания.
Дейности
  • Дейност: Създаване и функциониране на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или домашна среда, в т.ч. подкрепящи и интегрирани между секторни услуги.: За функционирането на новосъздадения център ще бъде нает Управител, който ще организира цялостната дейност на Центъра, която включва: координиране дейността на наетите лица; планиране, организиране и контролиране дейността на Центъра. Ще бъдат наети социален работник и медицинска сестра, като по този начин ще се осигури достъпа до здравни, социални или др. услуги, в основата, на което ще стои нуждата и потребностите на отделния човек. Екипа на Центъра за предоставяне на почасови услуги ще разработят Методика/ Правила за работата на центъра. С цел надграждане и обхващане на по-голям брой нуждаещи се, по настоящата процедура за ползване на интегрирани социални услуги ще бъдат включени още 87 възрастни и хора с увреждания, като общият брой на потребителите на услугата ще нарасне на 220, а предоставящите социалната услуга ще бъдат 82 лични асистенти и 77 домашни помощници. Работата на центъра ще стартира с прием на заявления от кандидати за предоставяне или ползване на социални услуги. Заявленията ще бъдат приемани от персонала на Центъра и вписани във входящ дневник. На всички кандидат потребители ще бъдат изготвени индивидуални социални оценки на потребностите на всеки един кандидат-потребител. Ще бъдат класирани по низходящ ред. С подалите заявления за доставчици -лични асистенти и домашни помощници ще се проведе интервю, от което ще стане ясно готовността им да предоставят такъв тип услуги. Ще се изготви списък по низходящ ред, като след това с най-високо класираните ще се сключи договор (граждански или трудов). Приема на заявления ще продължи през целия срок на действие на проекта, като при всяка една нова оценка ще се актуализира списъка по низходящ ред. Социалния работник и медицинската сестра ще изготвят необходимата документация за предоставяне на услугата - индивидуални планове, дневник на потребителя, в които ежедневно ще се отразяват извършените дейности, както и мнението на потребителя. На всеки шест месеца ще се актуализират индивидуалните планове, за да може при необходимост да бъдат допълвани. В случай на трудности от предоставящите услуги, социалния работник ще се намеси и тушира възникналото напрежение. Насочване на потребителите към подходящи социални услуги от общността. След приключване на процедурата по "Нови алтернативи", потребителите, които са я ползвали ще могат да кандидатстват по настоящия проект. На тях ще им бъдат изготвени нови социални оценки на потребностите, от които ще бъде ясно нуждата от предоставяне на специфичните за лицето почасови услуги. Ежемесечно ще се извършва проверка на потребителите в Дирекция "Социално подпомагане", за да се избегне двойното финансиране. За покриване на разходите за функциониране на Центъра за почасови услуги режийните разходи ще бъдат за сметка на община Самоков, чрез Домашен социален патронаж. , Договорена стойност: 842 154.36 , Отчетена стойност: 798 030.34
  • Дейност: Обучение на персонала за предоставяне на услугите: С проведеното обучение ще се постигне придобиване на знания и умения за предоставяне на качествени почасови услуги. Ще се разработят материали, които ще бъдат насочени основно към преодоляване на трудностите, които възникват, както и запознаване с основните принципи при предоставяне на почасовите услуги. За лицата предоставящи за пръв път социалната услуга личен асистент или домашен помощник ще се проведе въвеждащо обучение, а за останалите надграждащо., Договорена стойност: 320.97 , Отчетена стойност: 320.97
  • Дейност: Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Психологическата подкрепа на персонала, предоставящ социални услуги преодолеят негативни, мъчителни преживявания. По време на консултацията, психолога помага на персонала подкрепа да види проблема отстрани, в една, нова, по-позитивна светлина,като по този начин му се дава възможност да мисли за своите ресурси и да избере нови цели. Психологическа подкрепа ще се реализира чрез консултиране, с помощта на различни терапевтични дейности. Тя ще бъде насочена към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. Ежемесечно ще бъде извършвана и супервизия, чиято основна цел е развитие на личните и професионални умения, подобряване на работната атмосфера, подобряване организацията на работа, а също така обсъждане на етични проблеми, търсене и осъзнаване на силните и слабите страни по време на консултация. Психологът, който осъществява от супервизията създава такова отношение, при което супервизирания да се чувства спокойно, приет и разбран, когато говори за проблемите се и когато обсъжда своите пропуски и грешки. Супервизията ще се провежда групово или индивидуално. , Договорена стойност: 3 331.00 , Отчетена стойност: 5 295.87
  • Дейност: Мотивационна и/или психологическа подкрепа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Мотивационна или психологическа подкрепа ще се реализира чрез консултиране, с помощта на различни терапевтични дейности, съобразно индивидуалните потребности на потребителите на услугата. Тя ще бъде насочена към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. Тя е изключително важна както при деца, така и при възрастните, когато е наложителна промяна в ценностните нагласи и мотивацията. Психологическата рехабилитация е един от позитивните фактори при подпомагане процеса на социализация и социално включване. , Договорена стойност: 3 331.00 , Отчетена стойност: 3 586.00
  • Дейност: Организация и управление на проекта: В рамките на настоящия проект се предвижда сформирането на екип за управление, състоящ се от специалисти, които обезпечават координирането, коректно и точното изпълнение на планираните дейности, съобразно спецификата на проекта. Екипът за управление ще включва: Ръководител, счетоводител и технически сътрудник. Екипът на проекта е съставен от специалисти с различна професионална квалификация, опит и образование, които ще разпределят отговорностите си за изпълнение на дейностите, така че да се гарантира максимална ефективност на разходваните време и ресурси. За работата на екипа за управление ще бъдат закупени канцеларски материали на стойност 1000 лв. Месечната натовареност на екипа ще бъде 70 часа за 24 месеца: Ръководител - 1680 часа за целия проект на стойност 7142.69 лв. Счетоводител - 1680 часа за целия проект на стойност 6947.28 лв. Технически сътрудник - 1680 часа за целия проект на стойност 6742.87 лв., Договорена стойност: 22 032.84 , Отчетена стойност: 21 418.13
  • Дейност: Информиране и публичност: Широко популяризиране на обществото за стартиране и реализиране на Проекта, както и финансовия принос на Европейския Социален Фонд и Европейския съюз.Промяна на обществените нагласи към целевите групи по проекта., Договорена стойност: 600.00 , Отчетена стойност: 600.00
  • Дейност: Обзавеждане и оборудване на Центъра: За да започне пълноценната работа на Центъра ще се се закупят следните материални активи, необходими за функционирането му: 2 бр. бюра с 2 стола, 2 компютъра с мултифункционални устройства; . 6 посетителки стола; 2 шкафа за подреждане на документи. Обзавеждането и оборудване на Центъра ще допринесе за спокойната и приятна атмосфера за работа. Процедурата ще бъде по Закона за обществените поръчки с възлагане по чл.14, ал. 4 и 5. Основната цел на описаното оборудване от една страна е осигуряване на нормална работна среда на персонала на новосъздадения център за почасови услуги, а от друга постигане на уют и досъпност при посещение на лица от целевата група (възрастни хора или хора с увреждания). , Договорена стойност: 3 017.88 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници с увреждания и участници над 65г. в невъзможност за самообслужване, с подобрен достъп до услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 133.00 , Целева стойност: 220.00 , Достигната стойност: 228.00
Индикатор 2 Лица с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 133.00 , Целева стойност: 220.00 , Достигната стойност: 228.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 874 788.05 BGN
БФП 874 788.05 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 874 442.97 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN