Идентификация

Номер от ИСУН BG-RRP-1.007-0093-C01
Наименование на проекта „Модернизация на образователната инфраструктура и внедряване на мерки за енергийна ефективност на „ОУ „Св. Климент Охридски“ гр. Павликени“
Бенефициент 000133901 ОБЩИНА ПАВЛИКЕНИ
Източник на финансиране МВУ ==> Национален план за възстановяване и устойчивост
Дата на сключване на договора/заповедта 08.02.2024
Дата на стартиране 08.02.2024
Дата на приключване 31.05.2026
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Велико Търново (BG321), Павликени, гр.Павликени

Описание

Кратко описание на проекта
Сградата на ОУ „Св. Климент Охридски“, гр. Павликени е построена и въведена в експлоатация първоначално 1908 г., като двуетажна сграда със сутерен. Днес основната сграда е триетажна със сутерен–многократно надстроявана, пристроявана и ремонтирана. В училището се обучават деца от 1-ви до 7-ми клас. Сградата функционира в делнични дни, с график на работа от 6,30 до 19,30 часа, а събота, неделя и дните на официалните празнични дни са почивни. Общият брой обитатели на сградата е 380 души при едносменен режим.
Инвестицията за Модернизация на образователната инфраструктура и внедряване на мерки за енергийна ефективност на ОУ „Св. Климент Охридски“ ще осигури материална база, гарантираща здравословни и качествени условия на обучение, модерна, безопасна и благоприятна среда, съдействаща за подобряване на образователните резултати и мотивацията за учене. 
Ще бъде изпълнен пакет от енергоспестяващи мерки: Външна топлоизолация на фасадни стени, топлоизолиране на покриви и надземните части на отопляем и неотопляем сутерен, препроектиране и подмяна на ВОИ, на осветителна инсталация, подмяна на водни циркулационни помпи, автоматизация и моделиращо управление, доставка и монтаж на PV off-grid система 12,00 kW.
Ще бъде изпълнена реконструкция на сградата и околното пространство в съответствие с всички задължителни предписания от извършеното Обследване за установяване на техническите характеристики по чл.169, ал.1 от ЗУТ за осигуряване на цялостен обновен облик на образователната институция както отвън, така и отвътре.
Ще бъде създадена достъпна архитектурна среда, осигуряваща нуждите на хората със специални потребности  в съответствие с Наредба № РД-02-20-2/26 януари 2021 г. 
Ще бъде създадена необходимата инфраструктура за STEM среда като част от цялостната модернизация на сградата, вкл. специализирани кабинети –Лаборатория по природни науки, Кабинети по математика и физика и астрономия, кабинет по природни науки, Зони за социализация и за усамотяване на учениците.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1: Основен ремонт, реконструкция, основно обновяване, пристрояване, надстрояване на училищна образователна среда за придобиване на цялостен обновен облик на образователната институция: А. Подготвителни дейности: - Обследване за енергийна ефективност на сградата съгласно чл. 48 от ЗЕЕ; - Обследване по реда на чл. 176в от ЗУТ за установяване на техническите характеристики на сградата, по чл. 169, ал. 1, т. 1-5 от ЗУТ и съставяне на Технически паспорт съгласно глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите. Б. Основна дейност ще се изпълни при възлагане на инженеринг (проектиране, авторски надзор и строителство). - Проектиране - изготвяне на технически инвестиционен проект по задание на Възложителя,. Инвестиционният проект трябва да реши следните нужди: 1. Изпълнение на всички енергоспестяващи мерки съгласно ОЕЕ: Външна топлоизолация фасадни стени, топлоизолиране покриви , топлоизолиране надземни части сутерен, подмяна на дограма, автоматизация на котелно - горелки с модулиращо управление. Автоматизирана система за каскадно управление, нови водни циркулационни помпи в локално котелно с честотно управление на оборотите. Препроектиране и подмяна на ВОИ и осветителна инсталация с LED осветителни елементи. Фотоволтаична централа 12,00 kWp с акумулиране на произведената електроенергия, присъединена към силовата електроинсталация на училището. Ще се реализира допълнителна икономия на първична енергия и въглеродни емисии. Ще се достигне клас на енергопотребление "В" за сградата съгласно § 5, ал.1 и 2 от Наредба № РД-02-20-3/9.11.2022 г. . 2.Реконструкция на сградата и околното пространство в съответствие с предписанията на Обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1–5 от ЗУТ. 3.Създаване на достъпна архитектурна среда, осигуряваща нуждите на хората със специални потребности – при доказана необходимост външни и вътрешни рампи, платформи, тоалетни и др. в съответствие с Наредба № РД-02-20-2/ 26.01.2021 г. 4.Изграждане на инфраструктурата за STEM среда за цялата сграда. съгласно заданието за проектиране, съобразено с броя на децата и педагогическите специалисти, в съответствие с Наредба № 24/2020 за физическата среда и информационното и библиотечното осигуряване на детските градини, училищата и центровете за подкрепа за личностно развитие. Включени: кабинети по биология, физика и химия - лаборатория по природни науки, Кабинет по математика и физика и астрономия, Кабинет по природни науки. STEM центърът ще бъде свързан с прилежащите му зони за социализация. Ще се обособи и зона за усамотяване за учениците. 5. Авторски надзор - съгласно изискванията на чл. 162 от ЗУТ и договора за изпълнение. С осъществяването на надзор от проектантите - автори на отделни части проекта, се гарантира точното изпълнение на проекта, спазването на архитектурните, технологичните и строителните правила и норми. Изпълнителят, ще упражнява авторския надзор по време на строителството, съгласно одобрените проектни документации и приложимата нормативна уредба, посредством проектантите по отделните части на проекта или упълномощени от тях лица при условие, че упълномощените лица притежават необходимата квалификация. В. Строителен надзор, вкл. инвестторски контрол - оценка на съответствието на инвестиционния проект с основните изисквания към строежите. Подготовка за откриване на строителната площадка; Упражняване на непрекъснат строителен надзор относно спазването на изискванията към строежите, съгласно Чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; Изготвяне на всички актове по Наредба №3 /31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството до завършване и Въвеждане в експлоатация (приемане) на обекта; Изготвяне на Окончателен доклад за строежа, съгласно чл. 168, ал. 6 от ЗУТ, за въвеждане на обекта в експлоатация, включително технически паспорт и приложенията към него, съгласно Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите. Г. Въвеждане в експлоатация, вкл. набавяне на необходими съгласувателни и разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси. , Договорена стойност: 3 070 871.75 , Отчетена стойност: 15 407.14
  • Дейност: Дейност 2: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за сградите/помещенията (без STEM среда) на училището.: Предвиденото ново оборудване и обзавеждане ще бъде част от цялостната модернизация на ОУ "Св. Кл. Охридски" и ще съответства на изискванията на Наредба 24 от 10.9. 2020 г, Договорена стойност: 68 364.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ГРАНД ПЛЮС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 7 703.57 , Отчетена стойност**: 15 407.14
  • Изпълнител: НИКИ ФИШ 2018 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 910 417.60 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители
  • Подизпълнител: КОНСУЛТАНТСКА ИНЖЕНЕРНА ГРУПА ООД, Договорена стойност по проекта*: 3 788.21
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Икономии в годишното потребление на първична енергия, Мерна единица: MWh/y, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 787.73 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Приключване на обновяването на училищата и детските градини, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Капацитет на класните стаи на нови или модернизирани детски заведения и образователни заведения, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 500.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 3 165 396.05 BGN
БФП 3 165 396.05 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 6 483.84 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.47 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Инженеринг – проектиране, изпълнение на строително-монтажни работи и упражняване на авторски надзор на обект „Модернизация на образователната инфраструктура и внедряване на мерки за енергийна ефективност на ОУ „Св. Климент Охридски“ гр. Павликени“, Прогнозна стойност: 2 489 640.15
  • Обособена позиция 1: Инженеринг – проектиране, изпълнение на строително-монтажни работи и упражняване на авторски надзор на обект „Модернизация на образователната инфраструктура и внедряване на мерки за енергийна ефективност на ОУ „Св. Климент Охридски“ гр. Павликени“
    Изпълнител: НИКИ ФИШ 2018 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 910 417.60

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN