Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-2.002-0072-C02
Наименование на проекта Готови за социалната реформа в Община „Марица“
Бенефициент 000472182 Община "Марица"
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 17.02.2023
Дата на стартиране 01.03.2023
Дата на приключване 01.05.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Марица

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът предвижда укрепване на административния капацитет на служителите в Община Марица, ангажирани с изпълнението на правомощията им по Закона за социалните услуги (ЗСУ), Закона за хората с увреждания (ЗХУ) и Закона за лична помощ (ЗЛП), чрез обособяване фронт офис за работа с потребители на социални услуги, назначаване на служители за обслужване на потребителите, както и осигуряване на методическа подкрепа и обучение на общинските служители, пряко ангажирани с предоставянето на социални услуги по ЗЛП, ЗХУ и  ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги.
Дейности
  • Дейност: Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП, ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги: Дейността предвижда наемане поетапно на 2 мотивирани служители, които ще обслужват фронт офиса за работа с потребители на услуги, свързани с изпълнението на ангажиментите на общината по ЗЛП, ЗХУ и ЗСУ в частта свързана с насочването за ползване на социални услуги. Работата на служителите ще се състои в директен контакт с "административните клиенти" - посрещане , информиране и консултиране относно правото им на ползване на определени социални услуги, събеседване и съдействие при попълване на необходимите документи, регистриране на документите в деловодната система на Общината, обработване на данни и изготвяне на списъци с потребители и асистенти по различните видове услуги, приемане на месечни отчети на асистентите, поддържане регулярна комуникация с потребителите на услуги и техните асистенти относно придвижването на документите им. Служителите ще отговарят за обмена на информацията между ползвателите на помощта, асистентите и общината. За изпълнение на задълженията си служителите ще преминат въвеждащо обучение, както и надграждащо обучение по ЗХУ, ЗЛП и ЗСУ в частта, свързана с насочването на общините за ползване на социални услуги“. Ще бъде осигурен съпорт и контрол на изпълнението на задълженията. Разходите ще са съгласно националното законодателство и при спазване на Методологията за регламентиране на възнагражденията по ПРЧР 2021-2027, Договорена стойност: 60 403.57 , Отчетена стойност: 60 403.57
  • Дейност: Обезпечаване правомощията на Общината по ЗСУ , ЗЛП и ЗХУ, в т.ч.: изготвяне на анализи, проучвания, включително на потребностите от социални услуги; планиране и преглед на предоставянето на социални услуги, развитие на програми за качество и провеждане на информационно-разяснителни кампании.: 1 Поддейност: Обособяване на фронт офис за обслужване потребителите на социални услуги Дейността предвижда ремонтни дейности - текущ ремонт във фоае на първия етаж от административната сграда на Община Марица, с цел обособяване на отделен фронт офис за обслужване потребителите на социални услуги. Помещението е 21 кв. м, вътрешно в сградата на общината, на първи етаж, между стълбище и работни кабинети. За обособяването на фоаето във фронт офис е необходимо да се прегради с прозрачна-стъклена преграда част от фоаето за помещение -- работен кабинет с две работни места, оборудвани с бюро, шкаф за документи, компютър, телефон, принтер. Пред помещението ще бъде обособено място за попълване на документи от потребители с клиентско бюро и стол, както и място за изчакване. Пред фронт офиса ще бъде обособено място за попълване на документи и изчакване за хора с физически увреждания, с осигурен достъп за инвалидна количка. Предвидените средства за тази поддейност са 5000 лв, / коригирани на 5548,43 лв в това число: - СМР за окачен таван 10 кв.м., преграждане на помещението с ПВЦ дограма 6 кв.м., щори за дограмата 3 кв.м. и боядисване 30 кв.м. - прогнозна стойност 2829.59 лв - оборудване бюро 3 бр., шкаф за документи, компютър, телефон, принтер - прогнозна стойност 2718.84 лв 2 Поддейност: Изготвяне анализ на потребностите от социални услуги За стартиране процеса по планиране на социалните услуги общините имат ангажимент да разработят Анализ на потребностите по различни критерии. За целта ще се направят проучвания за разпределението на хората в неравностойно здравословно състояние, за да се определят адекватно техните потребности от различна социална подкрепа. Анализът трябва да подпомогне планирането на социалните услуги в по-дългосрочна перспектива. Средствата предвидени за тази поддейност са 1500 лв. 3 Поддейност: Подкрепа на общините за планиране и анализиране на предоставянето на социални и интегрирани здравно-социални услуги, включително за разработване на програми за развитие на качеството на социалните услуги. Изключително важна, фундаментална и мащабна част от цялостната социална реформа е изготвянето на НАЦИОНАЛНАТА КАРТА НА СОЦИАЛНИТЕ УСЛУГИ. Общините имат ангажимента на база на направените проучвания и анализи на потребностите да изготвят предложение за планиране на картата за социални и интегрирани здравно-социални услуги на територията на съответната община , за включване в НАЦИОНАЛНАТА КАРТА НА СОЦИАЛНИТЕ УСЛУГИ. Предложението трябва да бъде обосновано освен с анализа на потребностите и с възможностите за изпълнение от страна на община Марица - като териториална специфика, материална обезпеченост, човешки ресурси и др. В тази поддейност ще бъде изготвено Предложение за планирането в общината на социалните услуги на общинско и областно ниво. Средствата предвидени за тази поддейност са 1500 лв. 4 Поддейност: Разяснително информационна кампания При изпълнението на проекта ще бъдат проведени разяснително информационни кампании, включващи разпространяване на информационни брошури, публикуване на информационни материали в електронния сайт на общината и други. Средствата предвидени за тази поддейност - корекция 451.57 лв 5 Поддейност: Обучение на служителите в Общината, ангажирани с дейности свързани с прилагане на ЗЛП, ЗХУ и ЗСУ в частта, свързана с насочването на общините за ползване на социални услуги - 6 служители. За надграждащи обучения и супервизия на всички служители в Общината, ангажирани с дейности свързани с прилагане на ЗЛП, ЗХУ и ЗСУ в частта, свързана с насочването на общините за ползване на социални услуги, като фокусът на обученията ще бъде поставен върху повишаване компетенциите на служителите за придобиване на знания и умения по дейности, свързани със супервизията на асистентите и мониторинг на качеството на предоставяните социални услуги. Обученията ще бъдат организирани групово и ще бъдат наети професионални обучители. Предвидените средства по тази поддейност са в размер на 8 179 лв, Договорена стойност: 24 161.43 , Отчетена стойност: 24 161.43

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Заети, вкл. самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 8.00 , Достигната стойност: 13.00
Индикатор 2 Заети лица, повишили своите компетенции, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 8.00 , Достигната стойност: 13.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 84 565.00 BGN
БФП 84 565.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 71 052.56 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.81 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN