Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.002-0495-C01
Наименование на проекта Оптимизиране на инженерните процеси в Биомашиностроене АД за повишаване на управленския капацитет и растеж
Бенефициент 115006845 БИОМАШИНОСТРОЕНЕ АД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 13.03.2017
Дата на стартиране 13.03.2017
Дата на приключване 27.09.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Пловдив, гр.Пловдив

Описание

Кратко описание на проекта
Биомашиностроене АД е създадено през 1986 г. и е специализирано в проектиране и производство на технологично оборудване от неръждаема стомана за хранително-вкусовата, фармацевтична и химическа промишлености.

Като основно ограничение пред развитието си, фирмата отчита липсата на интегрирана информационна система за управление на продуктовите данни при извършване на основни инженерни процеси в предприятието, която води до забавяне при изготвянето на техническа документация, недостатъчна координация между отделите при управление на проектите и вероятност за допускане на технически грешки. Всичко това води до занижена производителност не само в техническия отдел, а в цялостната дейност на фирмата.

С настоящия проект се планира да се въведе система за управление на инженерните данни с възможност за 3D проектиране, която да представлява средство за проектиране, симулация, техническа комуникация и управление на данните и да оптимизира  бизнес процесите в Биомашиностроене АД. Също така фирмата предвижда да достави архивиращ софтуер и 5 бр. работни станции, необходими за работа със системата.

Основната цел е да се развие управленския капацитет в Биомашиностроене и да спомогне за техния растеж, като се оптимизират процесите в техническите отдели, което ще насърчи използването на ИКТ.

Специфични цели на проекта са:
- внедряване на специализирана система за управление на инженерните данни с възможност за 3D проектиране;
- закупуване на архивиращ софтуер и пет работни станции за водещите конструктори, допринасящи за въвеждането на ИКТ базираната система за управление на инженерните данни.

Като резултат от успешното изпълнение на заложените дейности ще се повиши капацитетът на Биомашиностроене АД за още по-успешно присъствие на интензивно конкурентните външни пазари чрез въвеждането на система за управление на инженерните данни с възможност за 3D проектиране и оптимизирането на инженерните процеси в предприятието за повишаване на управленския капацитет и растеж.
Дейности
  • Дейност: Придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите (чрез закупуване на специализирана система за управление на инженерни данни с възможност за 3D проектиране, бюджетно подперо 27.1 от т. 5 Бюджет): Дейността насърчава използването на информационни и комуникационни технологии в Биомашиностроене АД и предвижда придобиване и въвеждане на система за управление на инженерни данни с възможност за 3D проектиране, която ще оптимизира инженерните процеси и ще повиши управленския капацитет и растеж на предприятието. Специализираната PDM (product data management, управление на продуктови данни) система ще представлява цялостно решение за управление на инженерните процеси, включващи проектиране, подготовка на чертожна документация, създаване, валидиране, обмен на информация и управление на инженерни проекти. Софтуерната система ще автоматизира задачите, оптимизира бизнес процесите и съкрати сроковете за изпълнение и вероятността от технически грешки, като представи средства за проектиране, симулация, техническа комуникация и управление на данните. Предвидената за закупуване Специализирана система за управление на инженерните данни с възможност за 3D проектиране ще бъде с включени лицензии и операционна система и ще позволи на Биомашиностроне да: - управлява инженерните данни, като се създават, редактират и записват в базата всякакъв тип документи, включително и CAD файлове; - има достъп до централизирана база данни с регламентиран достъп, възможност за търсене и проследяване на референциите между документите; - участва в управлението на документопотока чрез одобрение или връщане на документи, като се създават, редактират и записват в базата не-CAD документи (текстове, таблици, изображения и др); - синхронизира работа върху обща база данни между географски-отдалечени обекти; - получава вътрешен или отдалечен достъп за общо управление и разглеждане на базата данни; - автоматизира създаването на спецификации: автоматично генериране на пълни и асоциативни спецификации на изделията; - получава базов анализ на флуиди, с които да се изчислява траекторията на преминаващите през всякакви детайли или сглобени единици вода или въздушни потоци; - работи с файлове от типовете .sldprt, .sldasm, .slddrw, като предлага възможност за директна работа с градивните компоненти от структурата на 3D моделите, включително и тяхната редакция; - обменя инженерни данни с не-CAD потребители (клиенти, партньори); - оптимизира избора на използваните материали, геометричната форма и консумацията на енергия; Нуждата от придобиване на гореописаните възможности е подробно описана в т. 11.3 от настоящия формуляр. След придобиване на системата тя ще бъде въведена в дейностите на Биомашиностроене чрез цялостно внедряване и регламентиране на структурата на базата данни, групите потребители и права, описание на карти на документите, схеми на работните процеси, номериране на документацията и управление на версиите. Ще бъде създадена мрежова среда за работа със системата, която ще бъде интегрирана към наличната в предприятието ERP система. Съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, фирмата ще осигури визуализация и публичност на финансирането от ЕФРР чрез ОПИК. При всички мерки за информация и комуникация задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; упоменаване на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014-2020 г. Кратка информация за проекта ще бъде включена и на уеб-сайта на фирмата (http://www.biomashin.com) в рамките на два дни от датата на сключване на договора за БФП. Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Сформиране на екип по проекта (1 м.) 2. Провеждане на тръжна процедура и избор на подизпълнител (1-3 м.) 3. Подписване на договор с избран изпълнител (4 м.) 4. Доставка, инсталация и въвеждане на специализирана система и интеграция към наличната ERP система (4-15 м.) 5. Обучение на инженерния и мениджърския състав за работа със системата (5-17 м.) 6. Прилагане на мерки за публичност и информираност (1-18 м.)., Договорена стойност: 391 500.00 , Отчетена стойност: 400 900.00
  • Дейност: Инвестиции в ново оборудване и специализирани софтуерни приложения, допринасящи за въвеждането на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите (закупуване на архивиращ софтуер и работни станции, бюджетни подпера 26.1 и 28.1 от т. 5 Бюджет): За въвеждането и оптималното функциониране на системата за управление на инженерните данни с възможност за 3D проектиране в Биомашиностроене са необходими допълнителни инвестиции в архивиращ софтуер и 5 бр. работни станции за водещите конструктори. Това се налага поради следните причини: 1. Закупуване на архивиращ софтуер: Към настоящия момент архивирането на данните се прави от различни програми, като не всички от тях позволяват да се автоматизира процеса и имат ограничени функционалности. Изключително важно е системата за управление и нейната база данни да бъдат защитени от повреди, сривове и злонамерен софтуер. Важно условие е и системата да е постоянно онлайн, за да не прекъсва бизнес процесите. Тези изисквания могат да бъдат изпълнени чрез придобиване на качествен архивиращ софтуер, който да гарантира съхранението и възстановяването на всякакъв вид информация от всякакви източници. Софтуерът за архивиране ще позволи да се стартират задачи за архивиране по предварително зададен график на файлови сървъри, виртуални инфраструктури, сървъри за оторизация и бази данни; да се архивира върху лентови устройства за запис, за да е възможно създаване на „офлайн“ копие на основните данни; да свързва със SAN и NAS дискови масиви; да може бързо да извежда данните от архивните копия. Предвиденият за закупуване архивиращ софтуер ще има следните характеристики: - пълно възстановяване на виртуални машини върху оригиналния или различен хост; - възстановяване на индивидуални файлове, приложения и виртуални машини директно от моменти снимки от различни дискови масиви; - създаване на синтетичен пълен архив чрез създаване на постоянни частични архиви; - вградена функция за дедупликация; - улеснено мигриране на данните с нулева загуба на данни; - архивиране и възстановяване директно от SAN и NAS дискови масиви. 2. Закупуване на работни станции: Конструкторите обработват поръчките една по една, което значи, че работните им станции не поемат много голямо натоварване (не повече от 10 000 – 30 000 отделни части). С въвеждането на системата за управление на инженерни данни с възможност за 3D проектиране и реорганизирането на работния процес за конструкторите, разликата в необходимата мощност няма да е голяма. За водещите конструктори това не е така, тъй като ще е необходимо да работят с много по-големи модели, които ще обединяват целия проект в една обща работна повърхност. Такива модели са от порядъка на 800 000 – 1 000 000 отделни части. Това се налага, за да могат водещите конструктори да имат реален поглед над проекта, да управляват промените и да контролират изпълнението на задачите. С увеличението на броя части се увеличава и броя на допълнителните спомагателни дейности и изчисления, които трябва да извършват работните станции, за да осигурят безпроблемна и ефективна работа на екипите. Сегашните машини не могат едновременно да поемат такова натоварване и да не спират други важни процеси като комуникацията и обработката на други документи. Това налага и закупуването на по-мощни работни станции, които да отговорят на изискванията на системата и натоварването при реалните работни условия. Те ще притежават следните характеристики: - памет минимум 16 GB; - специализирана видеокарта за работа с CAD софтуерни продукти; - възможност за работа едновременно с два монитора. Съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, ще се осигури визуализация и публичност на финансирането от ЕФРР чрез ОПИК. При всички мерки за информация и комуникация задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР. Стъпки за изпълнение: 1. Сформиране на екип (1 м.) 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител/и (1-3 м.) 3. Подписване на договор с избран/и изпълнител/и (4 м.) 4. Доставка, инсталация и въвеждане на архивиращ софтуер и работни станции (4-15 м.) 5. Интегриране на активите към системата за управление и обучение за работа с тях (10-17 м.) 6. Прилагане на мерки за публичност и информираност (1-18 м.)., Договорена стойност: 24 500.00 , Отчетена стойност: 14 900.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ДиТра ООД, Договорена стойност по проекта*: 291 060.00 , Отчетена стойност**: 415 800.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 63 809.23 , Достигната стойност: 63 779.53

Финансова информация

Обща стойност на проекта 416 000.00 BGN
БФП 291 200.00 BGN
Собствено финансиране 124 800.00 BGN
Общо реално изплатени суми 291 060.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка, инсталация и въвеждане в експлоатация на специализирана система за управление на инженерни данни, софтуер и работни станции с три обособени позиции;, Прогнозна стойност: 416 000.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Специализирана система за управление на инженерни данни с възможност за 3D проектиране - 1 бр.
    Изпълнител: ДиТра ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 274 015.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Архивиращ софтуер - 1 бр.
    Изпълнител: ДиТра ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 615.00
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 3: Работни станции - 5 бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка, инсталация и въвеждане в експлоатация на специализирана система за управление на инженерни данни, софтуер и работни станции с три обособени позиции;, Прогнозна стойност: 15 000.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 3: Работни станции - 5 бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 3: Работни станции - 5 бр.
    Изпълнител: ДиТра ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 10 430.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN