Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFOP001-1.019-0001-C02
Наименование на проекта Изграждане на система за управление на собствеността, включително единен регистър на държавната и общинската собственост
Бенефициент 831661388 МИНИСТЕРСТВО НА РЕГИОНАЛНОТО РАЗВИТИЕ И БЛАГОУСТРОЙСТВОТО
Източник на финансиране ЕСФ ==> Добро управление
Дата на сключване на договора/заповедта 19.02.2021
Дата на стартиране 28.01.2021
Дата на приключване 31.12.2023
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Прекратен (към дата на прекратяване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение предвижда изграждане на система за управление на собствеността, включително единен регистър на държавната и общинската собственост, чието създаване е предвидено в мярка 66 от Актуализираната пътна карта за изпълнение на Стратегията за развитие на електронното управление в Република България за периода 2019-2023 г. В съответствие с действащата към момента нормативна уредба, на централно, областно и общинско ниво се създават и поддържат отделни регистри за имотите държавна и общинска собственост, описани в Приложение 1 към проекта. 
С оглед обезпечаване работата и дейността на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ), на 28-те областни администрации, на първостепенните разпоредители с бюджет и на общините, с реализирането на проекта ще се обединят регистрите за обектите и имотите – изключителна, публична, частна държавна и общинска собственост, в един общ регистър, като в обхвата на настоящия проект ще бъдат включени актовете за държавна и общинска собственост, които не са маркирани с гриф за сигурност и не съдържат данни, представляващи класифицирана информация по смисъла на Закона за защита на класифицираната информация (ЗЗКИ). С обединяването на регистрите ще се подобри качеството, пълнотата и сигурността на данните и ще се оптимизира цялостната им организация. Служебният обмен на информация между администрациите ще улесни всяка една държавна и общинска структура чрез осигуряването на бърз достъп до информация в реално време и в пълен обем за имотите – държавна и общинска собственост чрез генерирането на данни за техните параметри и характеристики, управление, разпореждане, и за актуването/деактуването им. С изграждането на системата за управление на собствеността, включително единен регистър за държавната и общинската собственост ще се създадат условия за събирането, обработката и интеграцията на информацията в единна информационна среда.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1: Изготвяне на предложения за нормативни промени и проект на техническо задание за изграждане на система за управление на собствеността, включително единен регистър на държавната и общинската собственост : В рамките на дейността ще бъде изготвен анализ на нормативната уредба и работните процеси, свързани с изграждането на система за управление на собствеността, включително единен регистър на държавната и общинската собственост. Ще бъде извършен цялостен анализ на текущото състояние на поддържаните в 28-те областни администрации, първостепенните разпоредители с бюджет и 265 - те общини регистри, с оглед установяване на формата и обема на данните в тях, включително и възможността за мигриране на данни от съществуващите регистри в новия регистър. Ще бъде извършен анализ на работните процеси, връзките с други информационни системи, предоставяните административни и вътрешноадминистративни услуги, включително нивото на тяхната електронизация. Въз основа на извършения анализ ще бъде изготвен проект на детайлно техническо задание за разработване на системата за управление на собствеността и единен регистър на държавната и общинската собственост. Ще се извърши преглед и анализ на нормативната уредба и ще се изготвят проекти за изменения на приложимите нормативни актове, във връзка с функционирането на единния регистър и системата, със съответната обосновка и оценка за въздействието. Разработените проекти на нормативни актове ще бъдат внесени/представени, в рамките на изпълнението на проекта, от МРРБ за разглеждане, одобряване и приемане от съответните компетентни органи. Минималният пакет от нормативни актове, които ще бъдат актуализирани включва: Закона за държавната собственост, Закона за общинската собственост и Правилника за прилагане на Закона за държавната собственост. , Договорена стойност: 286 056.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Изграждане на система за управление на собствеността, включително единен регистър на държавната и общинската собственост: В рамките на дейността ще бъде разработен единен регистър на държавната и общинската собственост. Той ще съдържа информация от регистрите за имотите – държавна и общинска собственост, водени от МРРБ, МФ, областни администрации, ПРБ и общини, с изключение на актовете, маркирани с гриф за сигурност по смисъла на ЗЗКИ. В него като минимум ще се вписват данни за: поредния номер на съставения акт за собственост; номера и датата на съставянето му; номера на досието, съдържащо документите, въз основа на които е съставен; местонахождението на имота; вида и описанието му; данъчната му оценка към момента на утвърждаване на акта, актове за тяхната поправка; данни за предоставените права за управление на съответните ведомства или ЮЛ на бюджетна издръжка; възложените или предоставени концесии; договорите за наем, продажба, замяна, делба, учредени ограничени вещни права, както и лицето, придобило права; актовете, по силата на които имотът е престанал да бъде държавна/общинска собственост; заповедта за отписване на акта и други обстоятелства. Относимата налична документация в цифров вид, послужила за осъществяването на съответната процедура по актуване/деактуване, управление или разпореждане, ще бъде прикачена в регистъра. Системата за управление на собствеността ще се ползва за управлението на обектите и имотите – държавна и общинска собственост. Тя ще позволява съставянето на нови актове за изключителна, публична, частна държавна и общинска собственост, съгласно действащото законодателство. Чрез нея ще се осъществяват всички операции, свързани с управлението на държавната и общинска собственост и ще се извличат данни, подпомагащи вземането на решения относно управлението и разпореждането с тези имоти. Така ще се постигне по – голяма прозрачност и проследимост на процеса по управление и разпореждане с имотите. Минимумът от функционалности на системата трябва да съдържа: 1. Администраторски панел, включващ създаване на роли и присъединяване на потребители към тях. Поддържане на история на операциите, извършвани от всеки потребител. Възможности за създаване на backup и restore на базата данни. 2. Панел за работа с потребители, включващ операции с данни в зависимост от делегираната роля на потребителя. 3. Визуализация на имота. Системата ще се администрира от МРРБ, като ведомствата и общините ще имат отговорност за вписванията, отразяването на промени в системата за територията и имотите, за които отговарят. До регистъра ще се дадат ограничени права за ползване на служителите на отделните администрации до отделни слоеве информация. Ще бъде извършена интеграция с хоризонталните системи на е–управление и присъединяване на новия регистър към средата за междурегистров обмен REGIX, с оглед осигуряване на автоматизиран обмен на данни с други информационни системи и възможност за предоставяне на вътрешноадминистративни електронни услуги. В рамките на дейността ще бъде реализирана минимум една ВЕАУ свързана с предоставяне на данни за наличие или липса на съставен акт за изключителна държавна собственост на имот или за отписване на имота от актовите книги. Ще бъдат мигрирани като минимум данните от главния регистър за обектите и имотите - изключителна държавна собственост, поддържан в МРРБ. Ще бъде създаден инструмент за импортиране на данни, предварително експортирани от другите регистри, с възможност за проверка на данните. Ще бъде създадена възможност за импортиране/въвеждане на данни и документи, като институциите ще имат задължение за въвеждането на данни от съществуващите регистри в новоизградения регистър, ведно с наличната към тях документация, в нормативно определен срок. Ще бъде разработено ръководство за работа със системата (в електронен вариант), предназначено за потребителите, и наръчник за администраторите. Ще бъдат проведени специализирани обучения на мин. 700 служители - администратори и потребители (мин. по двама от областните администрации, ПРБ и общините) за работа със системата и регистъра. , Договорена стойност: 2 645 627.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ДЗЗД "АНДРЕЙ ДЕЛЧЕВ И ПАРТНЬОРИ СИЕЛА", Договорена стойност по проекта*: 301 206.67 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Подкрепени електронни услуги за предоставянето им в транзакционен режим, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Брой нормативни актове, за които са извършени оценки на въздействието, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Брой подкрепени регистри, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 0.00 BGN
БФП 0.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 0.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на предложения за нормативни промени и проект на техническо задание за изграждане на система за управление на собствеността, включително единен регистър на държавната и общинската собственост, Прогнозна стойност: 361 448.00
  • Обособена позиция 1: Изготвяне на предложения за нормативни промени и проект на техническо задание за изграждане на система за управление на собствеността, включително единен регистър на държавната и общинската собственост
    Изпълнител: ДЗЗД "АНДРЕЙ ДЕЛЧЕВ И ПАРТНЬОРИ СИЕЛА"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 301 206.67
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Изграждане на система за управление на собствеността, включително единен регистър на държавната и общинската собственост, Прогнозна стойност: 2 624 742.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN