Идентификация

Номер от ИСУН BG05FMOP001-5.001-0184-C08
Наименование на проекта "Осигуряване на топъл обяд по време и след пандемия в район "Люлин"
Бенефициент 0006963270652 РАЙОН "ЛЮЛИН", СТОЛИЧНА ОБЩИНА
Източник на финансиране ФЕПНЛ ==> Храни
Дата на сключване на договора/заповедта 31.03.2021
Дата на стартиране 17.02.2021
Дата на приключване 30.09.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение е насочено към оказване на социална подкрепа чрез предоставяне на топъл обяд на най-уязвимите и засегнати граждани. Чрез предоставянето на услугата ще облекчим последиците в следствие COVID-19. За целите на проекта се предвижда всеки работен ден в месеца фирма, с която СО – район „Люлин“ има сключен договор, да приготвя храна, съгласно критерии и стандарти определени за страната. "Топлият обяд" ще се доставя до крайните адреси на потребителите в кутии за еднократна употреба. Колите, с които ще се развозва храната отговарят на изискванията на  Закона за храните по отношение на пакетирането и транспортирането на храни. След изтичане на въведените строги мерки, храната ще се доставя до разливен пункт, наречен „трапезария“, където ще се раздава на бенефициентите. Район „Люлин“ си запазва правото да развозва храна до домовете на потребителите, които са в невъзможност да си я вземат. Целевата група на правоимащите се определя от служители на дирекция "Социално подпомагане" в съответствие с Ръководството за изпълнение и управление на договори, като принадлежността им се потвърждава още преди стартиране на договора и през целия период на неговото изпълнение.Целевите групи са: - Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията; - Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа;- Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. При запълване на квотата от 220 лица, 200 брой потребители, считано от 01.08.2021 г., новоподадените заявления от кандидат-потребители ще бъдат разглеждани и в случай на допустимост, лицата ще се включват в списък на резервите.
Дейности
  • Дейност: Определяне на целевите групи: В район "Люлин" се предвижда предоставянето на социалната услуга "Топъл обяд" да задоволи основните жизнени потребности от храна на 220 лица. Предвиденият брой потребители е калкулиран въз основа на предварително направен анализ от предходните изпълнявани програми на територията на района и запитвания от страна на граждани. Към 31.12.2020 г. район "Люлин" успешно приключва предоставянето на социалната услуга "Топъл обяд" по ЦЕЛЕВА ПРОГРАМА „ ТОПЪЛ ОБЯД У ДОМА В УСЛОВИЯТА НА ИЗВЪНРЕДНА СИТУАЦИЯ – 2020 г.“, чрез която се предоставя храна на уязвими лица на територията на район "Люлин". С изпълнението на настоящия проект район "Люлин" ще доставя храна на 220 лица и на 200 брой потребители, считано от 01.08.2021 г..Принадлежността на идентифицираните нуждаещи се лица към допустимата целева група се потвърждава от служителите на дирекция "Социално подпомагане" Люлин още преди стартиране на договора и през целия период на неговото изпълнение. В съответствие с целите на операцията, целевите групи са: - Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. - Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. - Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Приготвяне на топъл обяд: След проведена обществена поръчка за избор на изпълнител за приготвяне и доставка на храна, район "Люлин" има подписан договор с фирма "ЛФС" ЕООД, която има ангажимента за приготвянето и предоставянето на храната до 04.04.2022 г. Фирмата има издадено удостоверение по чл. 12 от Закона за храните № 41037/09.01.2017 г. и отговаря на всички хигиенни норми, разполага с подходяща материална база за приготвянето на порциона и достатъчен човешки ресурс за разнос по домовете на приготвения топъл обяд. Материалната база е съобразена със санитарно-хигиенните изисквания за работа с храни, има необходимото кухненско оборудване и достатъчен персонал. Компанията професионално предлага кетърингови услуги от 22 години, покрива високи международни стандарти и осигурява храна на заводи, фабрики, корпорации, болници, училища и детски градини. За изпълнението на дейността "Приготвяне на топъл обяд" се предвижда закупуването на хранителни продукти, както следва: Партньорската организация предоставя топъл обяд на 220 брой потребители, считано от 04.03.2021 г. до 31.07.2021 г. и за 200 брой потребители, считано от 01.08.2021 г. до 30.09.2022 г. за период от общо 19 брой месеци в рамките на общо 393 работни дни. Старта на дейността - 04.03.2021 г. Приключване на дейността - 30.09.2022 г. Продължителност на дейността - 19 месеца. Адрес: на кухнята майка: гр. София, кв. "Малашевци", ул. "Бесарабия" 79 Удостоверение № 41037/09.01.2017 г. № в регистъра на БАБХ: BG2218053 Помещенията са обзаведени и изградени по начин, гарантиращ ограничаване на кухненския блок от складовата площ. Разполага със склад и съоръжение със съответните възможности за разделно съхранение на различните групи храни при температурните условия, указани от производителите им, има условие за поддържане на лична хигиена на персонала, осигурена е защита срещу достъп на вредители, както и замърсители на околната среда. Обектът е захранен с необходимите количества течаща - топла и студена вода, отговаряща на изискванията за качество на водата, предназначена за битови цели. Осветлението в помещението отговаря на изискванията на БДС 1786, като не променя цвета на храните. В обекта е осигурена ефективна, естествена, а така също и механична вентилация за отвеждане на замърсения въздух, както и за недопускане на прегряване, запрашаване и кондензация на парите. В обекта има санитарен възел за персонала, в който е осигурена мивка за измиване на ръце с осигурена топла и студена течаща вода, средства за измиване и подсушаване на ръцете. Има отделно миялно помещение, обособено съответно за мръсна кухненска посуда, както и подготвително помешение, в което се приготвят заготовки за храни. Обособено е помещение за съхранение на плодове и зеленчуци и кът за сухите продукти, оборудвани с рафтове. , Договорена стойност: 197 938.10 , Отчетена стойност: 199 304.90
  • Дейност: Предоставяне на топъл обяд "Топлият обяд": Всеки работен ден от месеца приготвеният порцион ще се доставя до крайните адреси на потребителите в кутии за еднократна употреба. Колите, с които ще се доставя храната отговарят на изискванията на Закона за храните по отношение на пакетирането и транспортирането на храни, те са снабдени с хладилни камери и търпят ежедневна дезинфекция след всеки курс за недопускане замърсяване на храните. За транспорт на храните се използват чисти превозни средства. Не се разрешава използването на транспортно средство за друго, освен за храни. Колите се поддържат в добър вид, позволяващ ефикасно почистване и дезинфекция. Различните групи храни се транспортират съвместно при условие, че храните са опаковани, за транспортирането им се изискват еднакви температурни параметри и са осигурени условия, които не допускат контакт помежду им. Транспортните средства за разнос на храни притежават следните регистрационни номера: Пежо Боксер - Рег. № СВ6341КХ; Пежо Боксер - Рег. № СВ5963МВ; Пежо Боксер - Рег. № СВ6340КХ; Фиат Скудо - Рег. № СВ2608ВХ. Транспортните средства са вписани в списъка за превозване на суровини и храни в ОДБХ гр. София - готова кулинарна продукция и опаковани хранителни продукти. След изтичане на въведените строги мерки, храната ще се доставя до разливен пункт, наречен „трапезария“, където ще се раздава на бенефициентите. В някои случаи район „Люлин“ си запазва правото да доставя храна до домовете на потребителите, които са в невъзможност да си я вземат от определеното място. Фирма "ЛФС" ЕООД притежава необходимия човешки ресурс за обезпечаване на дейността за срока на договора, както и в случай на удължаване на проектните дейности. Това се гарантира от широкообхватния спектър на работа, с който тя се занимава, както и от посочените клаузи в договора. Съгласно договор с № РЛН22-ДГ55-13/05.04.2022 г., през периода на изпълнение на договора за БФП, всеки работен ден от месеца приготвеният порцион се доставя до крайните адреси на потребителите в кутии за еднократна употреба. Колите, с които се осъществява разносът на храната, са снабдени с хладилни камери и отговарят на изискванията на Закона за храните по отношение на пакетирането и транспортирането на храни. Автомобилите, с които се осъществява разносът, имат следните регистрационни номера: СВ9554РХ, СВ7656РТ, СВ7322РР., Договорена стойност: 9 896.91 , Отчетена стойност: 8 387.23
  • Дейност: Реализиране на съпътстващи мерки: Реализирането на съпътстващите мерки ще е съобразено с противоепидемичните мерки с цел ограничаване на разпространението на COVID-19 и със специфичните нужди на хората в тези условия. Ще се поддържа ежедневна телефонна комуникация с потребителите по проекта, в следствие на която те ще могат да изразяват навременна нужда от подкрепа. Едновременно с това потребителите ще бъдат посещавани и на място в дома им за идентифициране на специфичните им потребности, като след всяка направена среща ще попълват формуляр за обратна връзка и анкетна карта. Съпътстващите мерки ще се реализират от служители на СО - район "Люлин" през целия период на изпълнение на договора. Предоставянето им ще се основава на извършен анализ и установени специфични потребности за всеки отделен потребител. От 2016 г. в хода на работата по проект "Топъл обяд 2016-2020" съпътстващите мерки са реализирани от служители на районната администрация, като с това се доказва опитът в предоставянето на дейността. Съпътстващите мерки ще представляват индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно актуалните техни индивидуални нужди за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на района, включително и такива, финансирани от ЕСФ. Екипът, който ще предоставя съпътстващите мерки ще извършва комплекс от дейности, включващи: - консултиране, информиране за възможни административни и социални услуги услуги, предоставени от различни институции и подпомагане за достъп до тях; - съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица; - подпомагане достъпа до здравни и образователни услуги; - подпомагане управлението на семейния бюджет; - консултиране за здравословно и балансирано хранене; - психологическа помощ и подкрепа, работа с близки на уязвими лица; - съдействие за осигуряване на помощни средства; - съвети за справяне с въведените противоепидемични мерки; осигуряване на защитена среда - при необходимост информиране на Дирекция "Социално подпомагане", Полиция и други инстанции за настъпили рискови фактори. Съпътстващите мерки ще се отчитат при всеки Технически отчет., Договорена стойност: 9 896.90 , Отчетена стойност: 9 965.24

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 200.00 , Достигната стойност: 252.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 217 731.91 BGN
БФП 217 731.91 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 217 730.08 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 100.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Липса на добро финансово управление 95.70 0.00 95.70 Финансова корекция на ниво проект

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN