Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 175 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

С пазарно присъствие над 20 години „Раймар“ ЕООД се утвърждава като производител на градински изделия и облицовки от естествен камък. Създадена и работеща като семейно предприятие фирмата години наред осигурява работа за живущите в района на гр. Кресна (Благоевград) и прилага подход на ангажираност и подкрепа във взаимоотношенията си със служителите. В продължение на своята социална ангажираност и в съответствие с икономическата си жизнеспособност, ръководството инициира проект за разкриване на нови работни места и шанс за трудова дейност на населението от региона. Настоящата проектна идея под надслов „Човекът си тежи на място“ има за цел осигуряването на заетост и подкрепа за социално включване на уязвими групи от област Благоевград. В рамките на инициативата фирмата планира да разкрие 10 нови работни позиции, с фокус върху необходимостта от производствени кадри. Според утвърдения от управата на дружеството профил на целевите групи, възможност за реализация ще бъде предоставена на безработните и неактивни лица в категория младежи до 29 г., възрастни над 54 г., лица с по-ниско от средното образование и трайно безработни или неактивни лица. Те ще бъдат ангажирани в производство на градинско обзавеждане (5 служителя), обработка на скално-облицовъчни материали (5 служителя)  за срок от 12 месеца, като кандидатът заявява готовност да запази 50% от разкритите работни места за още 12 месеца след края на проекта. Планираното включване в заетост се свързва с подпомагане дейността на останалата част от персонала и индивидуална работа в обособени направления.
Изпълнението на самия проект е с продължителност 15 месеца, като в този период се включва процесът по подбор на персонал, осигуряване на заетост, административното управление и финалната отчетност. Инициативата се разглежда като мярка в подкрепа на трудовата ангажираност на населението в района на Благоевград, преодоляване на икономическите затруднения и социално включване.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разкриване на нови работни позиции и наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца: Представеното от „Раймар” ЕООД проектно предложение в подкрепа на заетостта и социалното включване в района на Кресна и Благоевград се изразява в разкриването на 10 работни места в производствения цех на фирмата в град Кресна. Инициативата е насочена към безработни и/или неактивни лица от съответните целеви групи, за които дружеството ще осигури възможност за трудова ангажираност и социално включване в рамките на 12 месеца. Въз основа на интензитета на производство на предприятието и неговата икономическа жизнеспособност управата заявява готовност да наеме 6-ма служители за производство на градинско обзавеждане и 4-ма служители за обработка на скално-облицовъчни материали. Фокусът върху производствените кадри се обуславя от повишаване на производствения капацитет и стремеж за специализация на служителите. В трудовите им задължения се включва индивидуална и колективна работа по обработка на скално-облицовъчни материали за интериора и екстериора, производство на декоративно градинско обзавеждане, монтаж и облицовка на вътрешни камини. Новите назначения ще се извършат според разпоредбите на трудовото законодателство в България по следния модел; Оператор, обработка на камъни: НКПД 81122011; МОД 540.00 лв.; разходи за осигуровки на работодателя 96.12лв. Формовчик, бетонни изделия: НКПД 71142007; МОД 550.00 лв.; разходи за осигуровки на работодателя 99.55лв. Изпълнението на дейността съответства на посочените в текста на ОПРЧР насоки за въздействие (стълбове) по отношение на заетостта, намаляване на бедността, мерки социалното включване. За постигане на заложените в рамковите документи приоритети и поставените специфични цели 1, 2 и 3 на проекта ръководството на фирмата се насочва към представители на уязвими целеви групи. Въз основа на особеностите в работата за всяка от позициите и при спазване на принципите за равноспоставеност в предприятието ще бъдат назначени служители със следния профил: Оператор, обработка на камъни: безработните и неактивни лица до 29 г., възрастни над 54 г., лица с по-ниско от средното образование; трайно безработни или неактивни лица; Формовчик, бетонни изделия: безработните и неактивни лица до 29 г., възрастни над 54 г., лица с по-ниско от средното образование; трайно безработни или неактивни лица; Подборът на кадри от посочените целеви групи и включването им в стопанската дейност на „Раймар“ ЕООД се осъществява в сътрудничество с Териториална Дирекция „Бюро по труда“ – гр. Благоевград, посредством което инициативата достига до целевите групи. Като алтернатива за популяризация и включване на по-широк кръг заинтересовани страни, фирмата ще ползва специализирани информационни канали. След финализиране на процеса по селекция се преминава към назначения на одобрените кандидати на основание и при спазване на разпоредбите на трудовото законодателство в България и насоките по настоящата процедура. В съответствие с тях работата на новите служители се регламентира на основание трудово правоотношение, а възнагражденията им се определят на база минималния осигурителен доход за всяка от длъжностите и дължимите вноски за осигуровки за сметка на работодателя. Според предварителното разпределение на бюджета на проекта разходите за заплати и осигуровки възлиза на 77140.20 лв. Сумата е планирана при 12 месечна заетост. Посочената продължителност на трудовата ангажираност е част от 15 месечния срок за изпълнение на дейността, в който се включва и 3 месеца период на индивидуален подбор с цел предотвратяване на забавяне поради изчакване за набиране на кандидати по всички позиции. 77 140.20 77 100.63
Дейност по организация и управление на проекта : Дейността по организация и управление на проекта е най-мащабната дейност в проекта. Тя представлява комплекс от взаимосвързани поддейности, който осигурява безпроблемната реализация на целия проект. В обобщен вид могат да бъдат дефинирани следните поддейности, всяка от които притежава определена специфика и има отношение при изпълнението на друга поддейност: Сформиране на екип за изпълнението на проекта – Управлението на проекта се осигурява от квалифициран екип от ръководител, координатор и счетоводител. Изборът се основава на доказани компетенции и опит в областта на управление на процесите, човешките ресурси, финансово управление. Ангажираността и отговорностите им се регламентират съгласно граждански и трудови договори с допълнително споразумение на обща стойност 8700 лв. при следните условия: Ръководител: общо 300 часа за 15 месеца заетост - при 10 лв/ч. Координатор: общо 375 часа 15 месеца заетост - при 8лв/ч. Счетоводител: общо 450 часа за 11 месеца заетост - при 6лв/ч. Екипът отговаря за с цялостната организация при изпълнението на дейностите, наблюдение и контрол, финансово-отчетна дейност, подбор на новите служители, договореност с партньори и доставчици, комуникация с Управляващия орган. Управление и контрол на проекта – С приоритет сред отговорностите на екипа по проекта е да осигури добро управление от гледна точка организационни и финансови параметри. В този смисъл екипът разработва график за изпълнението на проекта, разделен на етапи, ограничен от срокове, с ясно дефинирана последователност от дейности и разпределение на бюджета. Като водещ принцип се утвърждава практиката за добро финансово управление и насоките за икономичност, ефективност и ефикасност. Отделен елемент е контролът върху изпълняваните дейности. По този начин се осигурява навременно диагностициране на потенциални проблеми и рискове, възможност на адекватна реакция и корекция в срок, ограничаване на неблагоприятните последствия. Организация на допълнителни дейности – Осигуряването на условия за протичането на проекта е свързано с: Организация на работния процес – Свързва се с встъпването в длъжност на новите служите и се изразява в провеждане на инструктаж за безопасност и отговорност за всяка от позициите. Разработват се графици за обучение и заетост, други спомагателни дейности. Постигане на договореност с доставчици и изпълнители – В тази категория попада сътрудничеството с доставчици на услуги, например закупуване на работно облекло. Разходване на средствата – Осъществява се на база на дефинираните потребности за реализацията на проекта. В допълнение към необходимостта от осигуряване на средства за възнаграждения на персонала са предвидени разходи за работно облекло, за оборудване – пособия за изпълнение на трудовите задължения от типа – ръчни инструменти за обработка на камък и скални материали. С грижа за здравето на персонала ръководството планира разходи за трудова медицина и лични предпазни средства за всеки новоназначен служител. Комуникация с УО – Официалната кореспонденция с УО относно изпълнението на проекта се осъществява от името на ръководителя на проекта, който своевременно информира УО за промени или риск при реализацията. Представя пред финансиращата институция окончателния доклад за изпълнението на проекта, заедно с финансовия отчет. Административна дейност – Извършва административно управление на целия проект относно административно съответствие, договореност и др. Финансово-отчетна дейност – Като официален представител ръководителят на проекта подпомаган от счетоводителя гарантира коректност в финансовото управление на инициативата. В съответствие с принципите за икономичност, ефективност, ефикасност и прозрачност се разходват средствата от субсидията и съгласно разпоредбите на УО се отчитат изискуемите финансови документи. В допълнение към тях и в отговор на насоките от ръководството на бенефициента се разработват доклади и отчети за поетапното изпълнение на проекта. 8 700.00 9 263.52
Закупуване на оборудване и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места: Изпълнението на трудовите ангажименти на новоназначените служители поставя необходимостта от осигуряване на оборудване и стопански инвентар с общо и специфично приложение. Във връзка със особеностите в дейността и отговорностите новите служители ще бъдат закупени пособия за работа на персонал с производствени функции. Конкретните потребности от работен инвентар се свързват с инструменти за обработка на камък и скални материали, в т.ч. полиршлайф, ъглошлайф, бормашина, прахоуловител и други. Материалната обезпеченост на работата на новия персонал е насочена и към закупуване на машина за мозайка, която ще бъде използвана от всички новоназначени служители във връзка с дейността и по обработка на скални материали и производството на градинско обзавеждане. Планираният за закупуване стопански инвентар е на обща стойност 6612лв. следва да подпомогне и улесни работния процес. С цел намаляване на физическото усилия при работа инструментите ще бъдат подбрани при баланс в съотношението цена – качество. От друга страна техническите спецификации на инструментите имат пряко отношение за ефективна работа в съвременните стопански условия и индивидуалната производителност на всеки служител. Спецификата на работния процес – обработка на скално-облицовъчни материали и производството на градинско обзавеждане изисква ползването на специализирано работно облекло и предпазни средства. На новоназначените служители ще бъде предоставено съответното работно облекло и индивидуални предпазни средства, което гарантира тяхната защита и комфорт при изпълнение на дейността. Работното им място се характеризира с високи нива на запрашеност, движение на въздуха, температурна динамика, работа на открито. В тази връзка се предвижда закупуването на зимен и летен вариант на работното облекло и предоставянето на служителите по 2 комплекта от всеки тип. Комплектите включват ватиран комплект, тениска, полугащеризон с яке, ботуши, работни обувки, зимни ръкавици. Заедно с личните предпазни средства за предпазване на дихателните пътища, ограничаване на шума и други, сумата достига 5700лв. В обобщен вид разходите за закупуване на оборудване и стопански инвентар възлизат на 12312лв. 12 312.00 12 257.22
Осигуряване на условия за опазване на здравето и безопасността на новите служители: Осигуряването на здравето и безопасността на служителите във фирма „Раймар” ЕООД е водещ принцип в установената от ръководството практика за управление на персонала. В този ред на мисли и съгласно законовите разпоредби в страната по повод трудовата активност за новите служители ще бъде осигурена задължителната трудова медицина като част от дейностите по проекта. По този начин ръководството гарантира постигане и поддържане на високи стандарти за здравето и безопасността на работното място, особено в производствена дейност с подобна специфика каквато е обработката на облицовъчни и скални материали. Установяват се препоръчителните условия и дейности за осигуряване на физическото здраве на кадрите. Изпълнението на ангажимента ще бъде предадено на легитимна служба за трудова медицина като максималният допустим размер на този разход е 100лв. 100.00 100.00
Визуализация и популяризация на проекта: Подетата от „Раймар“ ЕООД проектна инициатива се разглежда като положителен пример в подкрепа на заетостта и борбата с бедността. В тази връзка и съгласно изискванията на финансиращата програма и УО като част е дейностите по проекта се включват и насоките за неговата популяризация и визуализация. Планираните мерки за публичност и разпространение включват информационна кампания и изработване на информационни материали. Дейността по разпространение на информацията за проекта сред широката общественост стартира след подписване на договора за безвъзмездна помощ и бележи началото на проекта. В съответствие със спецификата на темата и поставените цели ще бъде публикувано платено съобщение в пресата, което освен информативен характер има функции на информационен канал за достигане до широк кръг от заинтересовани страни. В тази категория се включват и неактивните лица, които нямат достъп до информацията в бюрата по труда. В допълнение фирмата ще търси сътрудничеството на ТД „Бюро по труда“ – Благоевград за поставяне на информационни съобщения и насочване на потенциални кандидати към свободните позиции. Ръководството с готовност ще отговори на всеки интерес от страна на държавна администрация, медии, потенциални кандидати. Съдействието на медиите е похват, който ще се използва по време на целия проект. На междинен етап от реализацията на инициативата също е планирано публикуването на синтезирани сведения за проведения подбор и развитието на кадрите. Обобщения за постигнатите от проекта резултати ще бъдат направени на открито информационно представяне, където освен коментари за трудностите и предизвикателствата за изпълнението дейностите, ще се остави фокус върху потенциалните мерки и добри практики за осигуряване на заетост и социално включване и личния пример на фирмата в управлението на персонала. Ще бъдат представени кадри и свидетелства за извършваната от новите служители работа и изработените изделия. Част от тях ще бъдат продадени на търг, а събраните средства дарени за благотворителност. За осигуряване на разпознаваемост на проекта е планирано изработването на информационна табела, която ще се постави на видно място в производствената база на „Раймар“ ЕООД в град Кресна. На табелата ще бъдат посочени всички задължителни реквизити на УО по визуализацията на финансираните със средства на ЕС проекти. В допълнение, върху работното облекло на наетите по проекта служители наред с отличителния знак на фирмата ще бъде поставено и логото на ЕС и финансиращата програма. Бюджет за дейността е 1000лв. 1 000.00 1 084.50

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.