Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 226 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

По проекта ще бъдат назначени на трудови договори шест лица, които отговарят на целевата група. От тях 2 лица ще бъдет безработни младежи до 29 г., 3 безработни лица на възраст над 54 г. и 1 неактивно или безработно лице, което ще бъде на възраст от 30 до 54 г. Съгласно категорията по НКПД 2011 и обхвата на единичните групи професии от 2 до 9 клас: 3 лица - клас 3 Техници и приложни специалисти, 3434 Майстор - готвач и 3 лица - клас 5 Персонал, зает с услуги за населението, търговия и охрана, от които 1 лице 5132 Барман и 2 лица 5223 Продавач - консултант. 
След сключването на трудовите договори с лицата от целевата група, те ще бъдат включени в обучение за част от професия по втора квалификационна степен с продължителност от 300 учебни часа, както следва: 3 лица ще бъдат обучени по професия "Готвач", 
2 лица "Продавач - консултант" и 1 лице по професия "Сервитьор - Барман".  В съответствие с действащото българско законодателство, след завършването на дейностите по професионална квалификация на участниците ще бъдат издадени съответни документи.
Предвижда се да бъде закупено оборудване за новите работни места, които ще бъдат разкрити по проекта. Оборудването за шесте работни места включва: тестомесачка, конвектомат за закуски, фурна за пици, колбасорезачка, фризер вертикален, кафе машина (еспресо), кафемелачка, хладилник с вратички и хоризонтална хладилна витрина.
Ще бъде изработена и поставена на видно място табела, ще се изработят и раздадат 700 бр. брошури и ще се изработят и поставят на закупеното по проекта оборудване 12 броя информационни стикера. Предприетите за тази цел мерки ще са в съответствие с "Единия наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 -2020 г." 
Цялостната дейност по организация и управление на проекта ще се ръководи от екип, които ще отговаря за изпълнението на проектните дейности и тяхното отчитане съобразно Ръководството на бенефициента и изискванията на Договарящия орган.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 Наемане на шест безработни и/или неактивни лица за 12 месеца по трудови правоотношения във "Влаяна" ЕООД.: На новосъздадените и оборудвани по проекта работни места ще бъдат назначени шест лица. От тях 2 лица ще бъдат безработни младежи до 29 години, три безработни лица на възраст над 54 години и едно неактивно или безработно лице, което ще бъде на възраст от 30 до 54 години. С тях ще бъдат сключени трудови договори. Изпълнението на проекта пряко ангажира целевата група и отговаря напълно на потребностите. Наетите лица ще имат шанс да работят в екип, в стабилна и модерна фирма, отговаряща на европейските стандарти с утвърдена политика по отношение на развитието на човешките ресурси. Наемането на лицата на трудови договори ще им даде сигурност и доходи, които ще допринесат за преодоляване на социалната и икономическата им изолация. Наетите по проекта лица ще бъдат назначени на длъжности, по които ще преминат и обучение за част от професия по втора квалификационна степен. Съгласно категорията по НКПД 2011 и обхвата на единичните групи професии от 2 до 9 клас: 3 лица - клас 3 Техници и приложни специалисти, 3434 Майстор - готвач с шифър 3434-2003 с МОД за длъжността 840,00 лв. и 3 лица - клас 5 Персонал, зает с услуги за населението, търговия и охрана, от които 1 лице 5132 Барман с шифър 5132-2001 с МОД за длъжността 500,00 лв. и 2 лица 5223 Продавач - консултант с шифър 5223-2001 с МОД за длъжността 500,00 лв. Основните задължения на наетите служители включват: Майстор - готвач - изготвят оценки за разходите, поръчват хранителни продукти, извършват проверки на доставки; оборудване и работни помещения за осигуряване спазване на установените стандарти; подготвят, подправят и приготвят храна и хранителни изделия; разясняват и изпълняват разпоредби по хигиена и безопасност на храни. Барман - приемат поръчки за напитки от сервитьорите или директно от клиентите; приготвят и сервират напитки на бара; измиват употребяваните чаши, почистват и поддържат пространството около бара, зоните и оборудването за приготвяне на чай и кафе, например кафе - машините; помагат при зареждането и подреждат бутилки и чаши; сервират леки храни на клиентите директно на бара. Продавач - консултант - определят изискванията на клиентите и съветват относно асортимента, цените; демонстрират, обясняват и продават стоки на клиентите; приемат плащания по различен начин и регистрират продажбите чрез касов апарат; правят инвентарни описи и участват в получаването на стоки; подреждат и излагат стоки за продажба, както и опаковат продаваните стоки. При планиране на разходите за възнаграждение на лицата, които ще бъдат включени в заетост при работодателя са взети под внимание планираното от началото на 2016 г. увеличение на минималните осигурителни прагове средно с 7,9 % и планираното увеличение на осигурителните вноски от началото на 2017 г. с 1 % - общо разходите за възнаграждения и осигурителните вноски дължими за сметка на работодателя по двата кода на измервания 102 и 103 за период от 12 месеца са в размер на 62 073,36 лв. За наетите по проекта по трудови правоотношения шест нови служители са предвидени и разходи за трудова медицина за срок не по - дълъг от срока на изпълнение на проектните дейности. Съгласно Чл.25, ал.1. от ЗЗБУТ работодателите задължително осигуряват обслужване от регистрирана служба по трудова медицина на своите работещи по силата на сключен договор целогодишно. Трудовата медицина е от изключително важно значение за работещите. Всъщност тя е един от аспектите та превантивната медицина, като нейната цел е да се предотвратят професионалните болести и трудовите злополуки, както и управление на риска. Ефективното управление на безопасността на работещите и тяхното здраве е решаващ фактор за намаляване на степента и тежестта на трудовите злополуки и заболявания, както и свързаните с тях разходи. Разходите за трудова медицина за шестимата нови служители на фирмата са в размер на 360,00 лв. 65 193.36 65 144.96
Дейност 2: Предоставяне на професионално обучение по част от професия по втора квалификационна степен на шестимата представители от целевата група, които вече са наети по проекта. : Още след сключването на трудовите договори с лицата от целевата група, те ще бъдат включени в обучение за част от професия по втора квалификационна степен с продължителност от 300 учебни часа, както следва: - 3 лица ще бъдат обучени по професия "Готвач"; - 2 лица "Продавач - консултант"; - 1 лице по професия "Сервитьор - Барман". В съответствие с действащото българско законодателство, след завършването на дейностите по професионална квалификация на участниците ще бъдат издадени съответни документи, удостоверяващи придобитата част от професия съгласно чл. 38, ал. 3 от ЗПОО. Целта е да се подобрят професионалните компетенции на всички лица от целевата група. Повишаването на качеството на работната села чрез професионално обучение улеснява адаптирането й към променящите се изисквания на пазара на труда и работодателите. Осигуряването на съответствие между наличните и необходимите компетенции на безработните и неактивни лица е от съществено значение с оглед протичащите икономически процеси в страната и в сектора. Курсът ще бъде с продължителност 300 учебни часа, тъй като е за част от професията по втора квалификационна степен. Програмата ще отговаря най-точно на идентифицираните потребностите от професионална квалификация на служителите на “Влаяна” ЕООД. Целта на обучението за готвачи е да се придобият умения да се приготвят кулинарни изделия и напитки. Курсът ще се проведе в две части - теория и практика. Програмата за обучение трябва да даде на обучаемите знания и умения за: - Здравословни и безопасни изисквания; условия за пожарна безопасност; трудов процес; изисквания към готвача; икономически знания; - Обзавеждане и оборудване но кухненският блок; стокознание на хранителните продукти; - Съхранение на хранителни продукти; посуда; хигиена на работното място; - Специфична професионална подготовка и т.н. Целта на обучението за Продавач - консултант е да се придобият знания и умения за: - Представяне на различните продукти и техните характеристики; - Здравословни и безопасни условия на труд; - Организация на търговията и работата в търговския обект и работа с касов апарат и т.н. Целта на обучението за Сервитьор - Барман е да се придобият знания и умения за: - Обзавеждане на барове, персонал, поведение, принадлежности на бармана; - Организация и функциониране на бара (подготовка за работа, посрещане на гости и настаняване; - Напитки - видове и т.н. Програмата на обучението ще отговаря на държавните образователни изисквания и на цялата нормативна уредба в областта на професионалното обучение. Измеренията на ученето през целия живот са значими както за самата личност, която независимо от своята възраст и получено формално образование има възможност да реализира пълноценно своя потенциал, така и за работодателите, които са потребители на този ресурс. Европейските и световните тенденции за непрекъснато нарастване на изискванията към пригодността за заетост, определят необходимостта от продължаващо професионално обучение както във всички възрастови групи на работната сила, така и в териториален аспект. 3 600.00 3 600.00
Дейност 3: Закупуване на оборудване, обзавеждане и стопански инвентар за новоразкрити 6 работни места във "Влаяна" ЕООД: Дейността предвижда да бъде закупено оборудване за новите работни места, които ще бъдат разкрити по проекта. Съгласно изискванията, "Влаяна" ЕООД се ангажира да запази предназначението на закупеното оборудване за срок не по- кратък от 5 години от датата на одобрение на окончателния доклад. Наетите по проекта лица ще бъдат назначени на длъжности, съгласно категорията по НКПД 2011 и обхвата на единичните групи професии от 2 до 9 клас: 3 лица - клас 3 Техници и приложни специалисти, 3434 Майстор - готвач с шифър 3434-2003 и 3 лица - клас 5 Персонал, зает с услуги за населението, търговия и охрана, от които 1 лице 5132 Барман с шифър 5132-2001 и 2 лица 5223 Продавач - консултант с шифър 5223-2001. Фирма "Влаяна", където ще работят новоназначените работници разполага с материално - техническата база, да осигури планираната заетост, но е необходимо да се закупи обзавеждане и инвентар, така че да се предложи качествена услуга на клиентите на фирмата, което ще осигури и устойчивост на работните места. Оборудването за новите шест работни места включва: -тестомесачка -1 бр.; - конвектомат за закуски - 1 бр.; - фурна за пици - 2 бр.; - колбасорезачка - 1 бр; - фризер вертикален - 1 бр.; - кафе машина (еспресо, две гнезда) - 1 бр.; - кафемелачка - 1 бр.; - хладилник с вратички (неръждаема стомана) - 2 бр.; - хоризонтална хладилна витрина - 1 бр. - машина за разточване на тесто - 1 бр.; - уред за рязане на зеленчуци - 1 бр.; - газов грел за дюнер - 1 бр.; - резачка за дюнер - 1 бр.; Посоченото оборудване генерира необходимата материална база за работа на всички крайни бенефициенти по проекта, тъй като за едно заведение за хранене и продажба на дребно на хляб, хлебни, захарни и сладкарски изделия е от водещо значение капацитета на кухнята и количеството и качеството на приготвяната храна. Със закупуването на уредите за приготвяне на пици, закуски и други кулинарни изделия се гарантира разширяване на обема на приготвяните готови изделия и свързана с това повишена необходимост от персонал, който освен да приготвя храна и напитки и да обслужва крайните клиенти в съответния обект. Закупуването на обзавеждането и инвентара е пряко свързано с длъжностите и основните функции на работниците, които ще бъдат назначени по проекта. Всяко едно заведение, което предлага кулинарни изделия е напълно зависимо от своето оборудване - ефективността на кухнята, качеството на менюто и даже самочувствието на хората, които приготвят и продават храна са в огромна степен повлияни от вида и характера на кухненското оборудване. Съвременното кухненско оборудване, което фирма "Влаяна" ЕООД иска да закупи за новонаетите служители е с по- висока надеждност и удобство при ползване, което увеличава сигурността и гъвкавостта, намалява принудителните престои и осигурява по - висока производителност. С новозакупеното оборудване ще даде възможност с минимум движение на персонала да се постигнат максимално по качество и количество приготвени ястия, като те ще бъдат оптимални по отношение на консумация на енергия. Заложените по проекта разходи са съобразно пазарните цени за такъв тип разходи и са планирани за постигане на резултатите и дейностите, което не води до нарушаване на качеството им (икономичност). При планиране на разходите за закупуване на оборудването са спазени принципите за ефективност и ефикасност. Не са посочени единични стойности, съобразявайки се с изискването на Договарящия орган във формуляра за кандидатстване да се посочи вида на активите и техните бройки. 31 320.00 30 951.42
Дейност 4: Дейност по информиране и публичност: Целта на тази дейност е да се осигури максимална публичност на получената безвъзмездна помощ в съответствие с договора и изискванията за визуализация. Предприетите за тази цел мерки ще са в съответствие с "Единия наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 -2020 г." Всички действия за информация и комуникация, които ще предприеме фирма "Влаяня" ЕООД, изрично ще се указва съфинасирането от Европейския социален фонд, чрез поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз. Ще бъде поставяно и общото лого за програмен период 2014 - 2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Веки един участник пряко - целевата група и косвено всички останали клиенти на фирмата ще бъдат информирани за полученото финансиране. Всички документи, свързани с изпълнението на проекта, които се използват за обществеността или за участниците, включително договори, присъствени списъци или други доказателствени материали ще бъдат визуализирани и ще бъде посочено, че се осъществяват по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси". Във всички материали използвани за визуализация по проекта ще се спазва цветовото оформление на емблемата на ЕС и цветовете на стилизираната звезда, която е с цветовете на знамето на Европейския съюз и на българския национален флаг. Слогана на програмен период 2014 - 2020 г. "Една посока, много възможности" ще бъде поставян във всички информационни и комуникационни материали свързани с проекта. 2 250.00 2 247.00
Дейност 5: Организация и управление на проекта: Основна цел, която си поставя "Влаяна" ЕООД при реализирането на тази дейност е да се сформира качествен екип за реализация на проекта, с достатъчно професионално и експертно ниво, за да бъдат спазени хоризонталните принципи на ОП и да се постигнат заложените цели с настоящия проект. Да се гарантира изпълнението на проекта в съответствие с изискванията на Договарящия орган и добрата управленска практика. При изразходване на безвъзмездната финансова помощ ще се следи стриктно за ефективното, ефикасно и икономично разходване на средствата. Ръководителя на проекта ще бъде ангажиран с: - Осигуряване на цялостното управление и контрола по реализиране на отделните дейност, заложени в проекта; - Организация на дейностите на проектния екип, като разпределя задълженията и отговорностите между членовете; - Ръководене на месечните срещи на екипа за проследяване на напредъка; - Отчитане на изпълнението на дейността на всеки етап от реализирането на проекта да окончателното приключване на проектните дейности; - Текущ контрол на спазване на календарния график за изпълнението на проекта и успешното му приключване; - Поддържане на контакти с представители на Управляващия орган; - Осъществяване на цялостен мониторинг за изпълнението на задачите по проекта и връзката им със заложените в него цели; - Контролира изготвянето на техническите и финансови отчети. Координатора на проекта ще бъде ангажиран с: - Осигуряване на цялостна координация при реализирането на отделните дейности, заложени в проекта; - Осъществяване на координация между екипа за организация и управление и представителите на целевата група; - Документиране и архивиране проектната документация; - Участие и подпомагане ръководителя на проекта при всички дейности, свързани с отчитането на проектната документация; Счетоводителя на проекта ще бъде ангажиран с: - Упражняване на контрол върху целесъобразното и законосъобразно разходване на средствата по проекта; - Отговорност за направените разходи да бъдат в съответствие с допустимите по проекта разходи, както и с предварително разработения бюджет; - Водене на месечно отчитане по проекта и подготовка на финансовите отчети; - Изготвяне на разходооправдателни документи, документи за изплащане на възнаграждения и др.; - Изготвянето на искания за средства по проекта. Цялостното изпълнение на дейността ще бъде прозрачно, структурирано и навременно. 11 300.00 11 307.34

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.