Активиране на икономически неактивни лица и мотивиране за активно поведение на пазара на труда: Целта на дейността е активиране и включване на пазара на труда на уязвими групи на територията на общината, вкл. неактивни и обезкуражени лица и младежи до 29 г., които не работят, не учат и не са регистрирани в ДБТ, и на безработни лица, посредством индивидуално и групово прилагане на инструменти и услуги за привличането и мотивирането им да се регистрират в ДБТ и насърчаване на включването им в обучение и в заетост. Неактивните лица са потенциал за увеличаване на предлагането на труд.Основните причини за неактивност са липсата на работни места, подходящи за образователното и квалификационното равнище на обезкуражените лица, липсата на квалификация, умения или трудов опит и др. Активното поведение на пазара на труда на тези хора зависи от комплекс от фактори - икономическа ситуация, предлагане на труд, адекватна политика за активиране. Значимият резерв от неактивни, вкл. обезкуражени лица, е сред основните предизвикателства на пазара на труда. В отговор на това предизвикателство, в Плана за интеграция по заетостта се предвижда прилагане на активни и превантивни мерки за интегриране на неактивните и продължително безработните лица. Дейността е насочена към уязвими групи, които са с ниско образование и без квалификация, не са активни на пазара на труда, защото са с ниска или без пригодност за заетост и считат, че не могат да се реализират на пазара на труда.
В общината има много лица, които не са заети и не участват в никакви форми на обучение или образование. Факторите за това са обективни и се предопределят от състоянието на пазара на труда (безработица, заетост, доходи, условия на труд) и субективни – пасивност и слаба мотивация за учене и работа. Не на последно място, част от хората са с ниска степен на образование и/или професионална квалификация, са напуснали преждевременно образователната система и шансовете им за реализация без посредничество и подкрепа за повишаване пригодността им за заетост са минимални.
В допълнение, лицата не са информирани за възможностите, които предоставят институциите, а им липсва и мотивация за учене или работа. Спецификите на посочената група , както и факта, че много често институциите не разполагат с информация за тях, за да ги подпомогнат, налага прилагането на нов подход за тяхното идентифициране, достигане до тях и активирането им за заетост и/или обучение.
Осигуряването на достъпни, качествени и ефективни посреднически услуги е ключова предпоставка за активиране на лицата от групите в неравностойно положение на пазара на труда. Настоящата дейносто сигурява възможност за осигуряване на услуги, съобразени с индивидуалните потребности на лицата и допринасящи за повишаване на мотивацията им за активно поведение на пазара на труда.
Целта на дейността е активиране и включване на пазара на труда на неактивни, които не работят, не учат и не са регистрирани в ДБТ, и на безработни лица, посредством индивидуално и групово прилагане на инструменти и услуги за привличането и мотивирането им да се регистрират в ДБТ и насърчаване на включването им в обучение и в заетост. През последните години в общината нараства групата от лица, които не са заети и не участват в никакви форми на обучение или образование. Факторите за това са обективни и се предопределят от състоянието на пазара на труда (безработица, заетост, доходи, условия на труд) и субективни – пасивност и слаба мотивация за учене и работа. С цел разрешаване на описаните проблеми е планирана настоящата дейност, която ще бъде координирана от общината и партньора – работодател. Дейността ще спомогне за осигуряване на възможността на лицата от целевата група за обучение, както професионални, така и на обучение на работното място, за да ограничи, макар и в малка степен негативите, които това носи. За постигане на целите на дейността се планира извършването на няколко взаимносвързани подддейности, които да гарантират постигнане на резултати, свързни с решаване на изложените проблеми пред целевата група.
|
14 568.00
|
13 424.33
|
Подобряване на достъпа до заетост и осигуряване на работни места: Ромите са в неизгодно положение на пазара на труда в резултат на настъпилите структурни промени в Република България. Така променената макроикономическа ситуация в
страната доведе до изключването им от пазара на труда и до постоянно възпроизвеждане на много високи нива на безработица в общността им, както и на заетост в по-нископлатени дейности. Те са по-неконкурентни от останалите, когато сравняваме квалификацията и образованието им, социалния имидж за трудовия им статус, социалния им капитал. Големи са социалните неравенства и в групата на икономически неактивните. Една от най-уязвимите групи на пазара на труда е тази на безработните роми. Трудовата им интеграция е свързана с решаването на проблема с високия процент на дълготрайно безработните сред тях. В община Ново село, така както и в цялата страна, основните причини, обуславящи високото ниво на безработица сред ромите са ниското ниво на образование или липсата на такова; недостатъчната мотивация и несериозното им отношение към законово регламентираните им задължения като регистрирани в Дирекция „Бюро по труда“, липсата на умения за търсене и кандидатстване за работа; липсата на квалификация, на предприемачески умения и финансов ресурс за стартиране на собствен бизнес; демотивация за работа поради продължителна безработица; регистрация в Д „БТ с цел получаване на социални помощи. Целта на настоящата дейност е подобряване на достъпа на представителите на уязвимите групи до пазара на труда и повишаване на дела на заетите сред тях. Основната цел на дейността ще бъде постигната чрез изпълнението на няколко подетапа на дейността. Подетапите на дейността ще бъдат свързани със следните механизими:
1. Осигуряване на достъп на ромите до пазара на труда чрез квалификация и преквалификация на безработни роми, както и на заети роми в съответствие с професии, търсени на пазара на труда.
2. Насърчаване на заетостта чрез провеждане на обучение на безработни лица за ключови компетентности.
3. Конкретни механизми за осигуряване на устойчива заетост на роми в активна трудова възраст заедно с представители на работодателите, синдикатите, общините и организациите на ромската общност.
4. Насърчаване на социалния и гражданския диалог в подкрепа на трудовата реализация на ромите.
5. Субсидирана заетост за 12 месеца и създаване на условия за заетост във фирма работодател за лица от ромски произход, вкл. чрез прилагане на механизмите за
корпоративна социална отговорност, субсидирана заетост.
Мерките за постигане на целите са заложени в Плана за действие на община Ново село.
Първият етап на дейността включва назначаване на трудови медиатори, които да работят с лицата от целевата група. Вторият етап е провеждане на обучения за придобиване на квалификация на 20 лица от ромски произход. Целта е представителите на целевата група да повишат професионалните си компетенции и придобият професионална квалификация.
Третият етап от дейността е провеждане на обучение по Ключова компетентност "Общуване на български език" на 70 лица от целевата група. 70 лица от ромски произход ще бъдат включени в обучение по български език. Обучението ще осигури повишаване на техните знания по български език, което ще допринесе за повишаване на самочувствието им и повишаване на самооценката. Придобитите умения ще улеснят общуването им, което ще допринесе за подобряване на комуникацията, която е в основата на развитие на общината.
Четвъртият етап от дейността е осигуряване на заетост и създаване на 40 качествени и устойчиви работни места в БКС на територията на общината. Реализирането на този подетап гарантира заетост и професионална реализацията на 40 безработни лица за 12 месеца /роми и уязвими групи/. В рамките на тази дейност ще се сключат трудови договори. В рамките на дейността ще се прилага методът на учене чрез опит – важен метод по проекта, който ще бъде използван при изпълнение на дейността по осигуряване на заетост. Целта на този метод е да се постигне продължаващо обучение на работното място. |
305 692.00
|
290 634.12
|
Насочване към мерки за превенция на ранното отпадане от училище и насочване към мерки за интеграция в образователната система на деца и младежи: Дейността е част от Направление Подобряване на достъпа до образование. Дейността ще бъде извършена на два етапа:
Първи етап - Разработването и прилагането на цялостни, широкообхватни и ефективни политики за намаляване на уязвимостта на рисковите групи е свързано с проучване, анализиране и систематизиране на специфичните причини за преждевременното напускане на училище и (набелязване) на необходимите мерки за задържане в училище. Заедно с това е необходимо осигуряването на единна и надеждна база данни и осъществяването на политики на всички нива за специфичните предизвикателства на различните равнища – областно, общинско и училищно и за гарантиране на индивидуалния подход към всекиотделен случай на преждевременно напускане на училище. Тъй като причините за преждевременното напускане на учениците от образователната система са комплексни, положителната промяна на състоянието на тези явления изисква:
– прилагането на комплексни мерки;
– добра координация между всички участници в дейността.
От изключителна важност е повишаването на информираността и чувствителността на родителите и учениците към задължителния характер на образованието.
Чрез тази дейност ще осигурим безплатно специализирано консултиране от ромските медиатори към семействата на деца заплашени от ранно детско отпадане.
С цел по-ефективно планиране и реализиране на дейностите за превенция на риска от отпадане на деца от детските градини, ще бъде проведена детайлна и актуална за момента експертна оценка на този риск. Тази оценка ще бъде извършена чрез проучване в общността на децата, които не посещават детска градине. До сега такова задълбочено анкетно проучване и индивидуална оценка на всички деца не са провеждани на територията на общината. Тя ще бъде ценен ориентир за прецизно адресиране на превантивните услуги, планирани в настоящото проектно предложение.
Втори етап - Насочване към мерки за интеграция в образователната система на деца и младежи. На база извършената анкета и насочване към подходящи мерки за избягване на ранно отпадане от училище, ще се извърши и насочване към мерки за интеграция в образователната система на деца и младежи.
Организиране на образователни кампании насочени както към децата от целевата група и техните семейства, така и към останалата част от обществото на Ново село.
Ще се изпълняват съвместно от общината, читалището чрез помощта на външна фирма, която ще подготви необходимите печатни материали, ще отговаря за информиране на публичността и провеждането на самото събитие.
Целта децата и семействата от маргинализираните групи и останалите членове на общността на селото да имат възможност да общуват, да се запознаят, което да създаде и засили мотивацията и желанието за продължаващо образование в целевата ни група.
На тези публични събития ще бъдат представени възможните мерки за интеграция, ще бъдат раздадени информационни материали и ще бъдат насочени представителите на целевата група към подходящите за тях последващи дейности.
Към дейността от читалището ще бъде организиран и Фолклорен фестивал „Традиции, бит и култура на Ново село – предай нататък”- ще участват над 200 човека.
|
21 950.00
|
18 454.00
|
Подобряване достъпа до образователни услуги за ранно детско развитие: Чрез тази дейност ще се осигури експертен потенциал за реализиране на голяма част от дейностите по проекта и взаимодейстивето с учители, деца в риск, родители и местната общност. За изпълнение на дейностите по проекта ще е необходим постоянен пряк контакт и взаимодействие с местната общност. Основните партньори при изпълнение на дейността ще са общината и читалището, партньор по проекта.
Целта е да се осигури среда за развитие на децата, която има голям принос за постигане на социално - емоционални умения и създава възможности за по-добро качество на живота им, както и за преодоляване на неравенствата и за благоприятстване на шансовете им да се развият като зрели и самостоятелни индивиди. Образованието и грижите в ранна детска възраст могат да положат основите за успех на по-късен етап от живота по отношение на образованието, благополучието, пригодността за заетост и социалната интеграция, особено за децата от семейства в неравностойно положение. Политиките за ранно детско развитие включват цялата необходима подкрепа за децата и семействата, за да се гарантира правото на живот, закрила и пълноценно развитие на всяко дете. Индивидуалният подход е важен за всяко дете (и възрастен), но толкова повече за децата, чийто майчин език не е български, те често не са свикнали да спазват правила, граници, дневен режим и да кооперират успешно в група. За осигуряването на индивидуален подход в обсъжданите добри практики се работи с назначаване на ромски медиатори, които са хора от общността и владеят езика.
Предоставяне на подкрепа на деца в ранна детска възраст и техните семейства за подобряване достъпа до образование, формиране на родителски умения, подобряване на семейната среда, повишаване на училищната готовност на децата за включване в образователната система, както и предотвратяване на настаняването на деца в специализирани институции е основната цел на дейността.
|
3 642.00
|
3 588.83
|
Подобряване на достъпа до социални и здравни услуги: Дейностите по него ще бъдат координирани от общината в партньорство с асоциираните партньори РЗИ и ДСП. В тях активно ще участва назначен здравен медиатор, както и ромски медиатори. Ще бъдат предприети необходимите дейности за обхващане на целевата група в мрежата от социални и здравни услуги, които са налични и за останалите граждани на общината, но до този момент не са достигали до най-уязвимите и маргинализираните части на ромската общност.
Долуописаните дейности ще бъдат изпълнени при спазване на принципите за устойчивост и дългосрочен ефект на постигнатите резултати; ефективност и ефикасност; солидарност и партньорство.
Подобряването на здравния статус на уязвимите групи от населението поставя необходимостта от предприемането на дейности, с които да се осигурят адекватна
здравна информация в достъпна форма и качествени здравни услуги. Това ще даде възможност те да бъдат мотивирани и активно да търсят контакт с личните лекари и другите медицински специалисти. Осигуряването на информация за населението относно принципите на здравословен начин на живот, както и извършването на консултации и обучение по проблемите, свързани със здравето на уязвимите групи, ще се осъществи чрез консултация, обучение и утвърждаване на модела на здравните медиатори като предпоставка за подобряване на достъпа до здравни грижи. Ключови елементи са осигуряването на равни възможности и достъп за представителите на уязвимите групи до информация,както и разширяването на обема, многообразието и целенасочеността на здравните услуги. Целта е разширяване на възможностите за подобряване качеството на живот на хората и семействата в риск от бедност и социално изключване.
Първи етап - Картографиране на нуждите от социални и здравни услуги.
Чрез социална анкета, която ще обхване всички домакинства от целевата група. Ще бъде реализирана от здравния медиатор, трудовите медиатори и ромските модератори.
Оценката на потребностите следва да включва и отношението на целевите групи и готовността им реално да се възползват от подкрепата, която ще им бъде предложена. Чрез картографиране на услугите ще се постигне по-добро планиране и управление, както и разкриване на конкретни услуги, основано на обективни показатели.
Втори етап - Подобряване достъпа до и предоставяне на качествени социални и здравни услуги, в т.ч. интегрирани междусекторни услуги, съгласно специфичните потребности на целевата група чрез създаване на Семейно-консултативен център.
На базата на проведената социална анкета, социално-здравен екип (съставен от експерти в общината, здравния медиатор и ромските модератори) ще насочва нуждаещите се представители на целевата група към наличните социални и здравни услуги. Акцент ще бъде поставен върху насочването към интегрирани междусекторни услуги, които отговарят в най-голяма степен на нуждите. В случай, че капацитетът на наличните услуги е запълнен, те ще бъдат разширени: напр. ще бъдат включени нови ползватели на услугите „личен асистент“ и „домашен асистент“ и др.
Трети етап - Предоставяне на индивидуални консултации и социално-здравна медиация на представителите на целевите групи - Индивидуални консултации с представителите на целевата група по здравни проблеми и насочващи съвети от здравния медиатор, които ще бъдат провеждани и на място при представителите на целевата група и в центъра за почасово представяне на услуги. Индивидуалните консултации ще бъдат провеждани в изграденият семейно-консултативен център от здравния медиатор, ромските
медиатори и експертите.
Консултациите ще включват теми пряко засягащи проблемите на потребителите; техните нужди; комуникацията им с доставчика на услугата; етичните норми между предлагащ и получаващ услугите; техните права и задължения; възможностите за обучение в самостоятелно справяне.
|
52 562.00
|
50 471.87
|
Повишаване информираността относно социалните, трудовите, образователните и здравните права и повишаване на здравната и социалната култура, образователните нагласи и нагласите към пазара на труда: Дейността ще се осъществи чрез провеждане на системни дискусии и кампании в общността. В тях ще участват заинтересованите институции и медиаторите. Дискусиите и кампаниите ще са под формата на Форуми, където медиаторите ще запознават представителите на целевата група със социалните, трудовите, образователните и здравните права и ще ги информират с цел повишаване на здравната и социалната култура, образователните нагласи и нагласите към пазара на труда.
След приключване на форумите медиаторите ще изведат най-полезната част от информацията и ще подготвят за издаване на наръчник съдържащ най-важното касаещо правата на целевата група.
Информираността на представителите на целевата група относно тяхните права е от основополагащо значение за тяхното успешно интегриране. Чраз създаване на форуми водени от медиаторите, на разбраем "език" ще им бъдат представени начините и пътищата за търсене на социални, здравни и образователни права. Това е начин в неформална обстановка да се създаде желание и да се очертае пътя, по който всеки представител на целевата група може и трябва да се възползва от правата си. Чрез повишаване на здравната и социалната култура, образователните нагласи и нагласите към пазара на труда на представителите на целевата група ще постигнем по-силен ефект на желание за интеграция.
Предприетите по тази дейност мерки са сведени до ниво ползвател (представител на целевите групи) като се предвижда работа с един ползвател в няколко направления едновременно (трудова заетост, социални услуги, образование и др.), което е видимо от последователността на заложените в проекта дейности. |
6 100.00
|
6 100.00
|
Пилотно въвеждане и демонстриране на мерки на местно ниво за подобряване достъпа до здравеопазване за уязвимите общности и създаване на дневен център насочен към подкрепа на децата : Дейността ще протече на два етапа.
Първи етап - Пилотно въвеждане и демонстриране на мерки на местно ниво за подобряване достъпа до здравеопазване за уязвимите общности
Организиране на безплатни АГ прегледи и изследвания за здравнонеосигурени жени с цел превенция на заболявания и с цел информиране на най-уязвими общности за нуждата от АГ профилактика; консултиране по въпроси, свъразни с репродуктивно здраве и контрацепция; провеждане на прегледи на пациенти със социално значими заболявания от съответните медицински специалисти; извършване на профилактични прегледи на деца /подсигуряване на транспорт до град, където има такива налични специалисти/. Детското и женското здраве са основен показател за доброто развитие и успешността на всички дотук предприети мерки.
Втори етап - създаване на Център за работа с представители на ромската общност в общината, които предоставя целодневна и/или почасова грижа, в зависимост от индивидуалните потребности на потребителите. В Центърът ще се създадат възможности за подобряване на условията за придобиване на полезни навици, подобряване на физическото, интелектуалното и емоционалното състояние на децата. Ще се провеждат ежедневни занимания – педагогически, логопедични, рехабилитационни и психологически, съобразени с нуждите на лицата, които ще посещават клуба. Центърът ще насърчава и подкрепя социалното, емоционалното, образователното и културното развитие на всеки потребител на социалната услуга. Специалистите, работещи в социалната услуга ще прилагат индивидуалния подход към всяко от децата, като се зачитат възрастовите и личностните им потребности, както и спецификата на здравословното им състояние. Центърът ще бъде изграден в помещение в общината, което да се ползва от потребителите и назначените служители.
Стратегическата цел на тази дейност е да се подкрепи интеграцията на ромските деца и жени в здравна система, което ще бъде постигнато с конкретни мерки и чрез включване на добрите практики в проекта.
Намаляването на неравенствата и подобряване на здравето на нацията е много важна цел, защото все още има ограничен достъп до здравни услуги основно сред ромската общност и населението в селските и труднодостъпни райони.
При планирането на етапите на дейността са взети предвид съществуващите услуги и структури и е предвидено да се създадат допълващи такива, с цел осигуряване устойчивост на мерките.
Предвидените здравни дейности подкрепят и допълват Здравната стратегия на област Видин за 2014-2020, основаваща се на Националната здравна стратегия и плана за действие към нея, като надгражда заложените там мерки за подобряване здравето на гражданите, тъй като дава възможност на хората, които не са здравно осигурени и които нямат изградена здравна култура, да имат достъп до минимум необходимата профилактика. Планираните прегледи са в сферата на логопедията, психологията, ккато и се включват прегледи за туморни маркери, мамография и др, които не са покривани от Здравната каса.
Относно дейностите, гарантирани от НЗОК и други институции – те покриват прегледи само на здравно осигурени лица, а нашите дейностите дават възможност на лица без здравно осигуряване и без здравна култура да бъдат информирани за важността на здравната профилактика и да им бъдат направени основни изследвания /по-голямата част от тях не се покриват от НЗОК/. |
22 852.00
|
16 963.66
|
Активизиране и развитие на местната ромска общност
: В община Ново село, при част от ромските семейства все още същетвуват патриархални традиции и практики, които възпрепятстват социалното включване и реализацията на младите хора и особено на жените. Такива са например:
- ранните и уговорените бракове: особено характерни са за калдарашите от Ново село,
- недопускането на жени до работа извън общността: смята се, че жената е преди всичко домакиня и майка,
- неравноправно положение на ромските жени: също характерно за калдарашката група, която е изключително патриархална,
- пасивност на младежи и родители и др.
Център Амалипе има разработена и тествана успешно в 12 общини методология за разрешаване на тези проблеми.Тя се базира на подхода за развитие на общността и включва разнообразни дейности за активизиране и повишаване на капацитета на ромската общност. Създаването и развитието на Център за развитие на общността и негови доброволчески групи е в сърцевината на конкретните дейности
В община Ново село този подход не се е прилагал, но има необходимите предпоставки. За това чрез настоящия проект ще въведем подхода за развитие на общността в общината.
Дейността ще бъде реализирана в тясна връзка с дейност „Активизиране и овластяване на ромските родители в община Ново село: от детската градина до 12 клас”от ОПНОИР компонента: ще се следва общ подход – развитие на местната общност и овластяване, като двете дейности са насочени към различни целеви групи: „Активизиране и овластяване на ромските родители” таргетира ромскте родители, а настоящата дейност – цялата местна общност
В изпълнението на дейността на общинско ниво ще бъдат частично ангажирани двамата образователни медиатори от ромски произход, които са наети по ОПНОИР компонента. Те ще бъдат от местните общности, като ще се съобразим с груповото многообразие на ромите в общината.
Образователните медиатори ще бъдат ангажирани на пълен работен ден по ОПНОИР компонента, а по настоящата дейност ще положат допълнителен труд, като ще координират изпълнението на под-дейностите, описани по-долу
хонорар експерти за провеждане на кампании - 320 часа х 26.00 лв на час - 8320.00
"лектори за Изнесени двудневни лектории/ обучения
за повишаване на информираността по въпросите на патриархалните практики: 2 лектори Х 2 обучения Х 16 часа" 64 часа х 26.00 лв на час - 1664.00 лева.
лектори за Обучения за повишаване на капацитета на ММИР : 2 лектори Х 2 обучения Х 16 часа = 64 часа х 26.00 лв на час = 1664.00 лв.
Разходи за Изнесени семинари с общински служители, полицаи, здравни и социални работници, учители, читалищни работници и др. 64 часа х 26.00 лв на час = 1664.00 лв.
Командировъчни разходи за образователните експерти за посещения =1 лице х 48 дни за разстояние - 4320.00 х 10.00 разход х 2.30 лв за л. гориво =993.60 лв; 1 лице х 48 дни х 10 лв. дневни - 480 лв
Командировки на 2 медиатори за организиране на кампании = 2 лица х 24дни разстояние -1200км х 10.00 разход х 2.30 лв на литър = 276.00 лв.
Общо 15 061.60 лв.
|
15 061.60
|
5 612.60
|
Инициативи за формиране на подкрепяща обществена среда за изпълнение на политиките за интеграция на ромите: В община Ново село никога не е имало етнически конфликти и като цяло съществува толерантната среда. Въпреки това същетвуват проблеми, които възпрепятстват широката обществена подкрепа за изпълнение на политиките за интеграция, напр: анти-ромски стереотипи и предразсъдъци, непознаване на спецификата на работа в ромска общност от страна на общинска администрация и основните институции и т.н. За това допринася и непознаването на ромската култура от страна на мнозинството, както и от самите роми.
В съответствие с посоченото, в Плана за действие на община Ново село в изпълнение на Областната стратегия за интегриране на българските граждани от ромски произход... са заложени Конкретни дейности за изпълнение на целите по Приоритет 5, като:
„Повишаване на административния капацитет и чувствителността на служителите в администрацията по отношение правата на малцинствата, въпросите на недискриминацията и общуването в мултиетническа и мултикултурна среда, повишаване на уменията им за формулиране и прилагане на политики за интеграция на ромите;
Утвърждаване на толерантни междуетнически отношения чрез всички форми, вкл. и спорт”
Също така по Проритет 6 „Култура и медии” са заложени следните Цели:
„1.Създаване на условия за ... съхранение и развитие на ромската традиционна култура и творчество.
2.Създаване на условия за равнопоставено представяне на ромската общност, промяна на негативния образ на ромите и противодействие на проявите на „език на омразата” в печатните и електронни медии.”
Конкретните дейности за изпълнение на целите по Приоритет 6 включват:
„Разработване и реализиране на програми за културна и социална интеграция на общинско ниво;
Институционално укрепване на читалищата като модерни центрове за развитие на местната общност, включително и ромската.”
За изпълнението на настоящия проект, както и на посочените текстове от Общинския план за интеграция на ромите е необходимо формирането на подкрепяща обществена среда, което е целта на настоящата дейност. Тя ще бъде координирана от ЦМЕДТ ”Амалипе”, като ще участват и останалите партньори, особено НЧ „Земеделец 1874” и Община Ново село.
Дейността ще бъде реализирана в тясна връзка с дейност „Кампании с родители от мнозинството и малцинството и с местната общественост за подкрепа на образованието” от ОПНОИР компонента: ще се следва общ подход и допълващи се цели, като двете дейности са насочени към различни целеви групи, които частично се припокриват.
|
4 310.00
|
4 294.46
|
Участие на местната общност в планиране, управление, наблюдение и оценка на инициативите за интеграция: Активното участие на местната общност – както ромите, така и мнозинството – е ключово за ефективността на изпълнението на проекта и на Плана за действие на община Ново село в изпълнение на Областната стратегия за интегриране на българските граждани от ромски произход... За целта ще бъде активизиран ЦРО и ще бъде формирана Местна мрежа за интеграция на ромите (ММИР), която ще изпълнява ролята на Обществен съвет на проекта. За участие в ММИР ще бъдат поканени:
- ромските активисти и неформални лидери от населените места, в които се реализира проекта: вкл. представители на женските, младежките и лидерските групи към Центъра за развитие на общността;
- представители на Обществените съвети към училището и детската градина – формирани съгл. Закона за предучилищното и училищното образование;
- популярни учители, директори, читалищни работници, лекари и общественици с ангажимент към интеграцията на ромите;
- представители на вероизповеданията от населените места, в които се реализира проекта: православни свещеници, пастори
- местни кметове на кметства и общински съветници
Дейността на ММИР ще бъде обслужвана технически от водещия бенефициент – община Ново село. В бюджета на проекта ще бъдат заделени разходи за обезпечаване на заседанията на ММИР: отпечатване на материали, транспорт за заседанията и др. Участието в ММИР ще бъде на обществени начала и няма да се заплаща.
Разходи за отпечатване на материали за промяна на нагласите - флайери = 3000 броя х 0.53 лв= 1590.00
Разходи за отпечатване на материали за промяна на нагласите - тениски = 500 броя х 8.40лв = 4200.00 лв
Разходи за отпечатване на плакати = 500 броя х 2 .00 =1000.00 лв |
6 790.00
|
6 790.00
|