Управление и организация на проекта: Дейността има за цел да създаде необходимите условия за ефективно и качествено управление, изпълнение и отчитане на проекта, в съответствие с предвидените дейности, бюджет и график за изпълнение, спазвайки законовите и нормативни уредби, правилата и указанията на ОПРР.
За постигане на поставените по проекта цели ще бъде сформиран екип от пет експерта, с необходимия опит и квалификация, отговарящи за управление, координация и изпълнение на предвидените по проекта дейности, като функциите и отговорностите на всеки един от тях ще бъдат разписани в длъжностни характеристики. В него ще бъдат включени експерти от Община Бургас, разпределени на съответните позиции:
1. Ръководител проект
- отговаря за цялостния процес на изпълнение на проекта, съгласно условията на договора за безвъзмездна финансова помощ и осъществява комуникация с Управляващия орган на ОПРР;
- контролира законосъобразното и целесъобразно провеждане на процедури за избор на изпълнители и извършване на разходи;
- осъществява дейности по наблюдение и контрол изпълнението на проектните дейности;
- отговаря за навременното и коректно подаване на отчетна информация по проекта в ИСУН 2020.
2. Координатор
- подпомага ръководителя и екипа по проекта при изпълнение на основните проектни дейности;
- отговаря за техническото изпълнение на проекта по отношение на документацията, архива на проекта;
- отговаря за навременното отчитане на проекта в ИСУН 2020;
- отговаря за изготвянето и организацията на информационните материали и публични събития по проекта.
3. Счетоводител
- Отговаря за законосъобразността и целесъобразността на направените по проекта разходи;
- Подготвя финансови отчети и искания за плащане;
- Организира и съхранява финансовата документация на проекта.
4. Експерт „Обществени поръчки“
- отговаря за подготовката на тръжни досиета, съгласуване на тръжна документация, провеждането на обществени поръчки, избор на изпълнители и подписване на договори за всички обществени поръчки, предвидени в рамките на проекта;
- участва в комисии по оценка на постъпилите оферти за избор на изпълнители.
5. Инвеститорски контрол
- контролира количеството и качеството на влаганите материали по време на строителство на обектите на интервенция по проекта;
- следи и докладва напредъка по изпълнение на СМР;
- представлява възложителя при изготвяне на необходимата строителна документация;
Техническото и финансово отчитане по проекта ще бъде извършвано съгласно Общите условия на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Ще бъдат изготвяни междинни, годишни и окончателен технически отчети, както и финансови отчети и искания за плащане. Те ще бъдат представяни на УО съгласно сроковете определени в Общите условия. |
36 632.40
|
0.00
|
Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители: Дейността има за цел да осигури провеждането на законосъобразен, целесъобразен, ефективен и прозрачен избор на изпълнители на дейностите по проекта, съобразно правилата за разходване на средства от Общността, действащото българско законодателство, системата за финансово управление и контрол на Община Бургас и Вътрешните правила за провеждане на обществени поръчки.
Дейността включва подготовка и провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнител при следния предмет и обхват:
1. „Инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор) за въвеждане на мерки за енергийна ефективност в административна сграда на Община Бургас с идентификатор 07079.610.194.1, находяща се на ул. "Александровска" № 26.
2. "Извършване на оценка на съответствие на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор по рамков договор, сключен между Община Бургас и потенциални изпълнители с предмет „Изпълнение на консултантски услуги в областта на проектирането и строителството на общински обекти по позиции, както следва:
Обособена позиция 1: Изготвяне на доклади за оценка на съответствието на общински проекти за всички видове строеж от първа до трета категория и обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл.169, ал.1, т.1-5 и ал.2 от ЗУТ и изготвяне на технически паспорт на общински обекти.
Обособена позиция 5 : Упражняване на строителен надзор на строежи от първа до четвърта категория на обекти от високото строителство и благоустрояване и озеленяване на прилежащия терен.
3. „Извършване на ангажимент за договорени процедури за проверка на изпълнението на дейностите и отчитането на разходите по проекта“.
4. „Изпълнение на мерки за информация и публичност по Рамкова процедура за осигуряване на информация и публичност на Община Бургас".
5. „Организиране на събития в рамките на проекта по Рамкова процедура на Община Бургас". |
0.00
|
0.00
|
Инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор) за въвеждане на мерки за енергийна ефективност в административна сграда на Община Бургас с идентификатор 07079.610.194.1, находяща се на ул. "Александровска" № 26.: Административната сградата се намира в УПИ I, кв.47 по плана на ЦГЧ на гр. Бургас, с адрес ул. "Александровска" №26, целият с площ на имота 909 кв. м, ведно с изградената пететажна административна сграда с идентификатор 07079.610.194.1 по КК на гр. Бургас, със застроена площ 804 кв. м и РЗП 4020 кв. м, за които има съставен Акт за публична общинска собственост № 6848 от 30.03.2012г. Сградата е паметник на културата. Изпълнена е с монолитна стоманобетонова конструкция с носещи стоманобетонни колони, греди и плочи и тухлени зидове за вътрешните и фасадните стени. Състои се от пет надземни етажа и един сутеренен етаж с допълнително ниво под пода на сутерена, на което е разположено котелното за отопляване на сградата. За сградата е изготвено обследване за установяване на техническите характеристики на строежа за съответствие с изискванията на нормативните актове, действащи към момента на въвеждането на строежите в експлоатация, както и възможностите за изпълнение на съществените изисквания по чл. 169, ал. 1 ЗУТ, в т.ч. оценка за сеизмичната осигуреност на строежа в съответствие с действащите към момента на обследването нормативни актове. В резултат на обследването са разписани мерки за подобряване на енергийната ефективност на сградата, както и за осигуряване на достъпна среда за хора с увреждания до всички етажи на сградата.
Изготвено е обследване за енергийна ефективност за сградата, което показа, че при сегашното състояние на сградата се осигуряват изискваните санитарно – хигиенни норми за топлинен комфорт, но не във всички помещения и при голям разход на енергия. Ограждащите конструкции не покриват съвременните топлотехнически показатели за енергийна ефективност. Интегрираната енергийна характеристика на сградата не отговаря на действащите нормативни изисквания за енергийна ефективност. Сградата принадлежи към енергиен клас „D”. В резултат са идентифицирани комплекс от мерки за подобряване на енергийната й ефективност.
За привеждането на сградата в съответствие с нормативните изисквания за нормална експлоатация ще бъдат изпълнени:
♦ всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност, в т.ч. мерки за оползотворяване на възобновяеми енергийни източници, които водят до съответствие на сградата с нормативните изисквания за енергийна ефективност с клас на енергопотребление „В“ и имат пряк екологичен ефект;
♦ всички задължителни мерки, по конструктивно възстановяване/усилване на сградата, предписани в техническото обследване на сградата, съгласно Техническия паспорт, част Б “Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонт“, т.2 „Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки“;
♦ най-ефективният пакет от енергоспестяващи мерки за сградата, с който се постигат нормативните изисквания за енергийна ефективност - най-малко клас „С“ енергопотребление;
♦ всички необходими мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда съгласно действащата нормативна уредба, в т. ч. и Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за преструктуриране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания.
Площи:
► застроена площ: 804 кв. м по кадастрална карта и 811 кв. м по заснемане;
► разгъната застроена площ: 4409 кв. м. без сутерен и 5412 кв. м. със сутерен, а по етажи както следва:
- Застроена площ на сутерена-1003 м2;
- Застроена площ на сградата /партер/-811 м2 (от заснемане);
- Застроена площ на първи етаж-734 м2;
- Застроена площ на втори етаж-696 м2;
- Застроена площ на трети етаж-688 м2;
- Застроена площ на четвърти етаж-786 м2;
- Застроена площ на тавански етаж-694 м2.
► Обеми: застроен обем 18997 м3, полезен обем 15198 м3.
► Височина: до корниз - 19,80м; до било – 21,50м, спрямо средно прилежащ терен. |
1 852 203.53
|
2 268 155.29
|
Извършване на оценка на съответствието на инвестиционен проект и упражняване на строителен надзор при въвеждане на мерки за енергийна ефективност сграда на Община Бургас на ул. "Александровска" № 26: В рамките на дейността се предвижда:
1/ Извършване на оценка на съответствие на инвестиционен проект със съществените изисквания към строежите. Обектът е III-та категория по смисъла на чл.137, ал.1, т.3, буква „в” от ЗУТ и чл.6, ал.3, т.4 от НАРЕДБА № 1 от 30 юли 2003г за номенклатурата на видовете строежи.
ОСИП обхваща: проверка за съответствие с предвижданията на подробния устройствен план; правилата и нормативите за устройство на територията; изискванията по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ; взаимната съгласуваност между частите на проекта; пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления; изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръжения с повишена опасност; други специфични изисквания.
2/ Упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на обекта, до приемане и въвеждане в експлоатация, съгласно изискванията на ЗУТ. За законосъобразното стартиране, изпълнение и завършване на строителството в съответствие със Закона за устройство на територията и подзаконовите нормативни актове е предвидено осигуряването на строителен надзор, който да гарантира навременно и качествено изпълнение на строително ремонтните дейности. Консултанта изпълняващ строителен надзор на обекта ще гарантира, че строителните работи ще бъдат изпълнени в съответствие с инвестиционния проект и с изискванията на българското законодателство в областта на строителството и спазване на стандартите, описани в техническите изисквания за проектиране и строителство.
Конкретните задачи на строителния надзор на обекта в етапа на изпълнение на строителството ще бъдат свързани с:
- Упражняване на строителен надзор по време на строителството – законосъобразно започване на строителството и всички други изисквания съгласно чл. 168 от ЗУТ и подзаконовите нормативни актове чрез осигуряване на ежедневно присъствие на обекта;
- Контрол на строителните продукти, влагани в строежа – чрез извършване на всички необходими проверки, проби и изпитвания, доказващи качеството им; проверка на сертификати и протоколи от контролните изпитвания за влаганите в строежа материали и съответствието им с нормите на безопасност;
- Осигуряване на правилно и своевременно съставяне на всички актове и протоколи в хода на строителството съгласно Наредба № 3 – за съставяне и подписване от всички страни и др.;
- Координация на строителния процес чрез контрол на графика и договора за изпълнение на СМР;
- Координация по безопасност и здраве за етапа на изпълнение на строежите, съгласно минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи;
Ангажимент на консултантите ще бъде съставяне на окончателен доклад за въвеждане на строежа в експлоатация и изготвяне на технически паспорт на строежите съгласно Наредба № 5/28.12.2006 г., а при необходимост ще оказва съдействие във връзка с въвеждане на обекта в експлоатация. Продължителността на дейностите по изпълнение на строителния надзор ще съответства на графика за реализация на строително-ремонтните дейности на обекта до тяхното завършване, въвеждане в експлоатация и ще приключи с предаване на цялата документация на Възложителя.
|
10 975.43
|
0.00
|
Информация и публичност на проекта: С цел информиране на широката общественост за заложените цели и дейности, напредъка по проекта и резултатите от неговото изпълнение и популяризиране на финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта ще бъдат прилагани различни подходи за достигане до възможно най-широка аудитория. При изпълнението на всички дейности по информация и публичност стриктно ще бъдат спазвани указанията в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020“.
В началото на изпълнението на проекта ще бъде организирана стартираща пресконференция, на която ще бъдат представени целите на проекта, предвидените дейности, очакваните резултати, размера на инвестицията и източниците за финансиране.
При стартиране на строително монтажните работи ще бъде организирано официално събитие „първа копка“. По време на събитието ще бъде представен проекта, ще бъдат оповестени етапите на строителството, сроковете за изпълнение на строително -монтажни работи, размера на инвестицията и финансовия принос на ОПРР и друга релевантна информация.
Съответно, след приключване на строително - монтажните работи по проекта ще бъде организирана церемония по откриване на ново-реконструиран обект, на която ще се представят резултатите от изпълнението на проекта, а обектът ще бъде обявен за завършен и пуснат в експлоатация.
За достигане на информация до максимално най-голям брой хора (заинтересовани страни), на всички официални събития ще бъдат поканени медии, които да отразят предоставената информация и разпространят сред обществеността.
По време на изпълнение на строително-монтажните работи на обекта ще бъде разположен временно винилно пано с размер 4х3 метра.
Съгласно Единния наръчник за информация и комуникация след приключване на строителните дейности ще бъде изработена и монтирана постоянна информационна табела с размер 50х70см.
Информация за проекта ще бъде публикувана и на страницата на Община Бургас в секция "Европейски политики и програми".
През целия период на изпълнение на проекта, регулярно ще бъде подготвяна информация за напредъка на строителните дейности, която ще бъде предоставяна до национални, регионални и местни медии. |
2 580.00
|
0.00
|
Независим финансов одит: Целта на настоящата дейност е осигуряване на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасното изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на ЕС с извършването на одитна проверка на изпълнявания проект.
При изпълнение на дейността ще се съблюдават, всички законови разпоредби, правила и указания и стриктно ще бъдат спазвани изискванията на "Инструкция за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС“, издадени от сертифициращия орган-дирекция „Национален фонд” към Министерство на финансите.
Независимият финансов одит ще бъде извършен от лицензирана фирма за независим финансов одит, като в обхвата на проверката одиторът ще извършва проверки за съответствие относно законосъобразността и спазването на приложимите нормативни актове при процедурите за възлагане на обществени поръчки на всички видове дейности по проекта, подписаните договори и анексите към тях, ако има такива.
Одиторът ще извърши оценка за съответствие относно законосъобразността, вземайки предвид приложимото законодателство, предмета и характера на дейностите, включени в проекта, както и всички документи по ОП "Региони в растеж" 2014-2020, като указания, наръчници, насоки, ръководства, вътрешни правила и др.
Ангажимент на одитора ще бъде да провери всички първични счетоводни и други съпътстващи релевантни документи (фактури, приемо-предавателни протоколи, договори и други) с еквивалентна доказателствена стойност и същият ще гарантира, че те са налични, логически обвързани и подкрепящи отчетените като допустими разходи по проекта.
В резултат на проверката одитора, ще предостави потвърждение, че Бенефициентът поддържа адекватна одитна следа и всички дейности по проекта са надлежно документирани като всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване.
|
7 000.00
|
0.00
|