Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 64 523 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

Проектното предложение включва въвеждане на мерки за енергийна ефективност и осигуряване на достъпна архитектурна среда до входа на многофамилна жилищна сграда - блок 65, ул."Княз Борис I" №65, гр. Твърдица. Сградата е монолитно строителство - скелетно гредова система построена  през 1960г. По основно предназначение е жилищна, но на кота +0,00 се помещават два търговски обета. Сградата има един самостоятелен вход със стълбищна клетка без асансьор. Във вертикално направление сградата е развита по следния начин : подземен етаж с мазета, партерен с търговски обекти и 3 жилищни етажа. От построяването и до настоящия период на обследване, не е променяно предназначението на сградата. Тя съдържа общо 12 апартамента, по 4 апартамента на етаж. На партерния етаж са разположени два търговски обекта - един магазин за промишлени стоки и заложна къща. 
Покривът на сградата  е двускатен, стоманобетонов, с лек наклон за отводняване и с финишно покритие от рулонна битумна хидроизолация. Покривът има въздушен слой между двете стоманобетонни плочи — таванската на последния етаж и плочата за наклон на покрива. 
 Сегашното състояние на сградата - енергиен клас Е. 
Предвидени енергоспестяващи мерки:
1. Топлинно изолиране на външните стени.
2. Подмяна на неподменената дограма с нова.
3. Топлоизолация на покрив.
4. Топлоизолация на под.
5. Подмяна на осветителните тела в общите части.
След въвеждане на мерките се очаква достигане на енергиен клас А, намаляване на нормализирания разход на енергия в размер на 82 865,09 kWh / годишно, което е икономия от 77,02 %.  От спестените енергийни разходи, вредните емисии в атмосферата ще бъдат намалени с 58,48 тона СО2 / годишно.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Провеждане на обществени поръчки: В рамките на дейността ще бъдат проведени следните обществени поръчки: 1. Изпълнение на инженеринг (изработване на инвестиционен проект, извършване на авторски надзор и изпълнение на строителни и монтажни работи) по въвеждане на мерки за енергийна ефективност на многофамилна жилищна сграда – ул."Княз Борис I" №65, гр.Твърдица. Процедурата ще бъде възложена по реда на чл. 20, ал. 2, т. 1 от ЗОП – Публично състезание. Прогнозна стойност: 237 897,47 лв.без ДДС 2. Избор на консултант за изготвяне оценка за съответствието на инвестиционния проект и осъществяване на строителен надзор по време на строителството на обект: Въвеждане на мерки за енергийна ефективност на многофамилна жилищна сграда – ул."Княз Борис I" №65, гр.Твърдица. Прогнозна стойност: 4 149,30 лв. без ДДС Процедурата ще бъде възложена по реда на чл. 20, ал. 2, т. 2 от ЗОП – Публично състезание. 0.00 0.00
Изпълнение на инженеринг на обекта: Енергийното обновяване на блок 65, ул."Княз Борис I" №65, гр.Твърдица включва следните строително-монтажни работи: 1. Подмяна на външни прозорци и врати. Дограмата по фасадите е смесена. Част от нея е подменена с PVC със стъклопакет. Останалата дограма е дървена слепена и еднокатна, метална с еднослойно остъкление и дървени и метални плътни врати и е в лошо състояние. Проектът включва смяна на неподменени външни прозорци и врати с нови. За прозорци – петкамерен ПВЦ профил с двоен стъклопакет от нискоемисионно стъкло и коефициент на топлопреминаване не по – висок от 1,40 W/mK. За външни врати – алуминиев профил с прекъснат термомост и двоен стъклопакет от нискоемисионно стъкло и коефициент на топлопреминаване не по – висок от 1,70 W/mK. 2. Монтаж на топлоизолация по фасадни стени. Основният тип външна стена е зидария от плътни тухли — с вътрешна и външна варо – циментова мазилка. В част от имотите са изпълнявани преустройства, при които части от прозрачните ограждащи елементи (прозорци) са били частично подзидани с газобетонни блокчета. Част от терасите са приобщени към отопляемата площ, което формира и другите видове стени. Проектът включва полагане на външна топлоизолация на фасадни стени с топлоизолационна система на базата на EPS-F с дебелина 12 см и коефициент на топлопроводност не по – висок от 0,030 W / mK, като при необходимост от наличие на противопожарни ивици, при проектирането ще се планират ивици от минерална вата с дебелина 10 см и коефициент на топлопроводност не по – висок от 0,030 W / mK, включително с полагане на външна силикатна мазилка. 3. Топлоизолиране на покриви на сградата посредством монтаж на топлоизолационна система базирана на ХPS, δ=12см и с коеф. на топлопроводност λ=0,030 W/mK върху покривна плоча. По покривните конструкции ще се топлоизолират и вертикалните стени (надзидове) с EPS-F с дебелина 12 см и коефициент на топлопроводност λ=0,03 W/mK. 4. Топлоизолация на надземни стени на неотопляеми сутерен, под над въздух и подмяна на дограми на сутерени. Подовете на сградата са без допълнителна топлоизолация и с физически и морално остарели външни врати и прозорци. Проектът включва топлоизолиране на надземните части на неотопляем сутерен с топлоизолационна система базирана на материал ХPS с дебелина 12 см, с коефициент на топлопроводност 0,030 W/mK. 5.Подмяна на осветление в общи части. Осветлението в сградата се осъществява посредством лампи с нажежаема спирала. Констатира се, че в текущото си състояние осветителната инсталация е в състояние да осигурява нормативна осветеност в различните типове помещения. Планира се подмяна на осветителните тела в стълбищната клетка и коридора в сутерен с нови с ЛЕД осветителни елементи, включително с датчик за движение. 6. Изпълнение на съпътстващи мерки. 7. Въвеждане на мерки за достъпност до входа на сградата, посредством рампа и подходяща настилка. 293 386.10 0.00
Строителен надзор и оценка на съответствието: След провеждане на открита процедура по реда на ЗОП, в рамките на дейността ще бъде сключен договор за избор на консултант за изготвяне оценка за съответствието на инвестиционния проект и осъществяване на строителен надзор по време на строителство на обекта. След изготвяне на пълните инвестиционни проекти ще бъде извършена оценка на съответствието им по чл. 142, ал. 4, ал. 5 и ал. 6, т. 2 от ЗУТ, както и оценка на останалите характеристики на строежите по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ, за което, преди издаване на разрешение за строеж, ще се представи доклад. По време на изпълнението на строително-монтажните работи строителният надзор ще носи отговорност за законосъобразното започване на строежа, пълнотата и правилнота съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, изпълнение на обектите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и нормативните изисквания (ЗУТ), спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството, недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството, годността на обекта за въвеждане в експлоатация, оценката за достъпност на обекта от лица с увреждания. Дейността по надзор ще се провежда през цялото време на изпълнение на обекта на интервенция, включително до въвеждането му в експлоатация. 4 979.16 0.00
Организация, управление и публичност на проекта: Със Заповед на Кмета на Община Твърдица ще бъде сформиран екип за изпълнение на ПИИ, състоящ се от 5 души: ръководител, счетоводител, технически експерт, инвеститорски контрол и експерт „Обществени поръчки“. Екипът за изпълнение на ПИИ ще отговаря за успешното реализиране на предвидените дейности и за постигането на очакваните резултати, както и за взаимодействието между всички участници в проекта. Членовете на екипа извършват наблюдения и контрол върху изпълнението на отделните дейности, тяхното качество, отговарят за напредъка, съгласно календарния график. Основните ангажименти на екипа включват: 1. Изпълнение на изискванията на приложимото европейско и национално законодателство и на договора за финансиране. 2. Изпълнение на задълженията, посочени в описанието на проекта и договора за финансиране. 3. Подготовка на документация за възлагане дейностите за изпълнение на инвестицията по реда на ЗОП и ППЗОП. 4. Осъществяване на контрол върху изпълнителите с оглед качествено и в срок изпълнение съгласно сключените договори. 5. Подготовка и представяне на финансово-технически отчети (ФТО). 6. Попълване на информация в ИС за Механизма относно: сключени договори с изпълнители, разходооправдателни и платежни документи, прогноза за плащане, документи, доказващи изпълнение – сертификати, актове и др., в зависимост от спецификата на инвестицията. 7. Осигуряване на аналитична счетоводна отчетност за всички разходи и извършени плащания по инвестицията. 8. Осигуряване достъп за извършване на проверка на място. 9. Съхранение на цялата документация и разходооправдателни документи в съответствие с чл. 132 от Регламент 2018/1046. 10. Събиране и въвеждане в ИСМ на данни по чл. 22, параграф 2, буква „г“ на Регламент (ЕС) 2021/241 за създаване на МВУ. 11. Информиране на СНД при промяна на действителния собственик на получателя на средства. Екипът за изпълнение на ПИИ е отговорен и за изпълнение на задължителните дейности по информация и публичност на инвестицията, както следва: 1. Посочване на произхода и осигуряване видимост на финансирането от Съюза, съгласно т. 8 от Условия за изпълнение на одобрените инвестиции в рамките на настоящата процедура. 2. Информиране на обществеността за получената подкрепа, като: - Включва на уебсайта на Община Твърдица кратко описание на инвестицията, нейните цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС. - Във всеки документ, свързан с изпълнението на инвестицията, се посочва финансовата подкрепа от ЕС. - По време на изпълнение на строително-монтажните дейности поставя информационна табела за оповестяване приноса на МВУ. - Поставя постоянна обяснителна табела (плака) в срок до една седмица след приключване на СМР дейностите. - Изпълнява всички други мерки, предвидени в Комуникационната стратегия на ПВУ. 5 967.30 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.