Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 64 133 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

Проектното предложение (предложение за изпълнение на инвестиция) предвижда дейности по изпълнение на мерки за енергийна ефективност на Многофамилна жилищна сграда, находяща се в град Балчик, ж.к.Балик, бл.11, вх. А и Б, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност и сертифициране за ЕЕ, и в обследването за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1 (т. 1 - 5) и ал. 3 от ЗУТ и на технически паспорт на сградата.
Сградата предмет на настоящото ПИИ е с идентификатор 02508.78.26.1, представлява многофамилна жилищна сграда състояща се от осем надземни етажа и един подземен.
Целевата група по настоящото ПИИ са собствениците на Многофамилна жилищна сграда.
Целта е да се постигне минимум 30 % от спестяванията на първична енергия за сградата при спазването на „принципа за ненанасяне на значителни вреди“ (2021/C58/01 по смисъла на член 17 от Регламент (ЕС) 2020/852 ), достигане на клас на енергопотребление „В“ или по-висок клас, след прилагане на енергоспестяващи мерки (ЕСМ), подобряване на условията и качеството за живот на собствениците на Многофамилна жилищна сграда, находяща се в град Балчик, ж.к.Балик, бл.11, вх. А и Б.
Основните мерки за енергийна ефективност които предвижда ПИИ са:
Мярка 1 Топлоизолация на фасадни стени;
Мярка 2 Топлоизолация покрив;
Мярка 3 Топлоизолация на под;
Мярка 4 Смяна на дограма.
Очаквани резултати: 
-изпълнени и въведени мерки за енергийна ефективност съгласно предписанията на извършеното обследване;
-достигнат клас на енергопотребление "B" за Многофамилна жилищна сграда, находяща се в град Балчик, ж.к.Балик, бл.11, вх. А и Б
- ще се понижат отделяните в атмосферата вредни емисии, ще се спести енергия, ще се спестят финансови средства за отопление на сградата.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление и информация и публичност за проект "Внедряване на мерки за енергийна ефективност в Многофамилна жилищна сграда, находяща се в град Балчик, ж.к.Балик, бл.11, вх. А и Б": Екипът за управление ще отговаря за цялостното изпълнение на проекта и ще поддържа връзка с СНД, като подготвя и предоставя всички изисквани от него документи. Проектният екип ще следи постоянно дали дейностите се изпълняват съгласно изискванията по програмата и ще има грижа да събере всички необходими тръжни документи и да проведе тръжните процедури по ЗОП за избор на изпълнител за Инженеринг; за осъществяване на строителен надзор и оценка за съответствие на инвестиционните проекти по ЗУТ; за избор на независим сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) за доказване на предвидените спестявания след реализиране на ЕСМ и да организира визуализацията и спазване на изискванията за информация и комуникация по проекта, както и успешното отчитане на ПИИ. В рамките на дейността екипът за организация и управление на проекта ще изготвя всички необходими документи - декларации, приложения, отчети, комуникации и др., по време на изпълнение на проекта и за неговото успешно приключване и отчитане. Предвидените мерки за информация и комуникация по проекта са както следва: По време на осъществяването на проекта водещият партньор Община Балчик ще информира обществеността за получената подкрепа, като: - Включва на уебсайта, кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС; - Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, се посочва финансовата подкрепа от ЕС; - Минимум две публикаци в местната преса; - Организира минимум две публични събития, едно в началото и едно в края на изпълнение на проекта. 16 625.97 0.00
Дейности за изпълнение на Инженеринг - проектиране, СМР и авторски надзор, за Внедряване на мерки за енергийна ефективност в Многофамилна жилищна сграда, находяща се в град Балчик, ж.к.Балик, бл.11, вх. А и Б: В рамките на дейността ще бъде избран изпълнител за изпълнение на инженеринг - проектиране (Изготвяне на технически проект при спазване на Наредба 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти), СМР и авторски надзор, за прилагане на мерки за ЕЕ за обект: Многофамилна жилищна сграда, находяща се в град Балчик, ж.к.Балик, бл.11, вх. А и Б. При изготвяне на проекта, избраният изпълнител следва да се съобрази с Техническите мерки за поддържане и осигуряване на обекта, препоръчителни и задължителни, предписани в Доклада и Паспорта от обследването за установяване на техническите характеристики и в Доклада за енергийно обследване и Сертификата за енергийни характеристики на сгради в експлоатация, които са изработени на етап подготовка на ПИИ и разходите за тях са заложени към настоящата дейност в б.р. 1.1. Изработеният проект се съгласува със съответните институции и след което се издава разрешение за строеж. Предвижда се този етап на проектирането да отнеме от 2 до 4 месеца. Строително - монтажните работи с обхват всички дейности за енергийно обновяване - за прилагане на мерки за ЕЕ за обект: Многофамилна жилищна сграда, находяща се в град Балчик, ж.к.Балик, бл.11, вх. А и Б., съгласно изработения инвестиционен проект. Предвижда се този етап на строителния процес да отнеме между 20 и 22 месеца. Предвидени са следните ЕСМ, подробно описани в Сертификата за енергийни характеристики на сградата: ЕСМ 1 - Външна топлоизолация стени - Доставка и полгане на паропропусклива фасадна топлоизолационнаплоча от дебелина 150 мм коефициент на топлопреминаване 0,035 W/mK по изолирани стени, съгласно проект за ЕЕ и ПБ, вкл. доставка и полагане на фасадни лепилна и шпакловъчна минерална смес; дюбелиране на плочите, съгласно детайл; доставка и полагане на армирана шпакловка с интегрирана в нея алкалоустойчива стъклотекстилна мрежа; доставка и полагане на еластична, хидрофобна външна мазилка, дълготрайна и с ниска склонност към замърсяване мазилка (влачена или драскана); обръщане на прозорци, и др. съгласно КСС; ЕСМ 2 - Топлоизолация на покрив - Доставка и монтаж на топлоизоация с дебелина 150 мм λ = 0.04 W/mK,Якост на натиск 530 кРа полагана върху таванска плоча - труд и материали, включително и всички необходими СМР за качествено полагане на топлоизолационната система, и др. съгласно КСС; ЕСМ 3 - Топлоизолация на под - Доставка и монтаж на топлоизолационна система от каменна/минерална вата с дебелина 100 mm и коефициент на топлопроводност не по-висок λ≤ 0,036 W/mK на тавана на сутерена, (вкл. почистване на плочата, полагане на дълбоко проникващ грунд, лепило, стъклофибърна мрежа, дюбелиране, шпакловка върху топлоизолация и пожароустойчива мазилка); Доставка и монтаж на топлоизолационна система от каменна/минерална вата с дебелина 150 mm и коефициент на топлопроводност не по-висок λ≤0,036 W/mK по пода директно граничещ с външен въздух (еркер), (вкл. почистване на плочата, лепило, стъклофибърна мрежа, дюбелиране, шпакловка върху топлоизолация и силикатна мазилка), и др. съгласно КСС; ЕСМ 4 - Смяна на дограма - Доставка и монтаж на нова PVC дограма, с прекъснат термомост, с минимум троен стъклопакет с коефициент на топлопреминаване U≤1,40W/m2 K (вкл. премахване на старата дървена дограма, полагане на водоокапващ профил при горен ръб на прозорците и външен подпрозоръчена перваз с ширина до 35см. Включително вътрешно обръщане на дограма (вкл. циментова шпакловка, ъгъл с мрежа и т.н. без финишен слой), и др. съгласно КСС. Упражняване на авторски надзор по време на изпълнение на строително монтажни работи, съгласно чл.162 от ЗУТ. АН по време на строителството се осъществява от проектанта при условията и по реда, определени с наредбата по чл. 169, ал. 4, и въз основа на договор с възложителя. Авторският надзор по всички части е задължителен за всички строежи от първа до пета категория включително. След приключване на СМР следва сградата да бъде въведена в експлоатация съгласно ЗУТ. 975 894.09 0.00
Строителен надзор съгласно чл.168, ал.2 от ЗУТ и оценка на съответствието на проектите, съгласно чл.142 и чл.169 от ЗУТ: Всички части на инвестиционните проекти, които са основание за издаване на разрешение за строеж, се оценяват за съответствието им със съществените изисквания към строежите и в този смисъл е задължителна процедура преди издаване на разрешение за строеж. Строителният надзор има специалисти по всички части, те преглеждат представения проект и с подписите си гарантират, че проектът отговаря на нормативните изисквания. Оценката на съответствието на проекта е задължителна за всички строежи от първа до трета категория и е задължителна предпоставка за издаване на Разрешение за строеж (съгл. чл. 142, ал. 1, 2, 4 и 5 от ЗУТ). Оценката обхваща проверка за съответствие със: 1. предвижданията на подробния устройствен план; 2. правилата и нормативите за устройство на територията; 3. изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2; 4. взаимната съгласуваност между частите на проекта; 5. пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления; 6. изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръжения с повишена опасност, ако в обекта има такива; 7. други специфични изисквания към определени видове строежи съгласно нормативен акт, ако за обекта има такива; 8. изискванията на влезли в сила административни актове, които в зависимост от вида и големината на строежа са необходимо условие за разрешаване на строителството по специални закони; 9. изискванията за селективно разделяне на отпадъците, образувани по време на строително-монтажните работи и дейностите по разрушаване с цел осигуряване на последващото им оползотворяване, включително рециклиране и постигане на съответните количествени цели за оползотворяване и рециклиране. Упражняване на независим строителен надзор е дейност, която ще се извършва от отделен от избрания изпълнител за СМР контрактор, който ще има за задача да осигури надежден контрол върху качеството на изпълнение на планираните мерки за енергийна ефективност и строително-ремонтни дейности. Основната задача на фирмата, извършваща строителния надзор, ще бъде да представлява и защитава интересите на Възложителя - Община Балчик, през целия инвестиционен процес. Тя ще бъде отговорна за изпълнението на всички изисквания на законодателството свързано с надзора на строителни дейности, а също така ще проверява дали строителната фирма извършва СМР в съответствие с техническите норми и изисквания на законодателството (основно ЗУТ и подзаконовите актове към него). По време на строителството и в съответствие с изискванията на чл.168, ал.1 от ЗУТ, лицето, упражняващо строителен надзор, носи отговорност за: - законосъобразно започване на строежа; - осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - за изпълнението на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл.169, ал.1 и 2 от ЗУТ; - спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл.169, ал.1-3; - осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството и недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството. - определяне на правоспособно физическо лице от състава си за координатор по безопасност и здраве (КБЗ) за етапа на изпълнение на строежа, съгласно чл.5, ал.1, т.2 от Наредба №2; - отговорност за годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - за оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания; и други подробно описани в чл.168, ал.1 от ЗУТ. Лицето, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството съгласно НАРЕДБА № 3 ОТ 31 ЮЛИ 2003 г. То извършва предписания и заповеди, вписани в заповедната книга, които са задължителни за строителя, инвеститора и техническия ръководител на строежа. Съгласно чл.168, ал.6 от ЗУТ след приключване на СМР лицето, упражняващо строителен надзор, изготвя окончателен доклад до възложителя. 17 576.81 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) след приключване на дейностите по изпълнение на СМР: Съгласно Наредба № Е-РД-04-3 ОТ 4 МАЙ 2016 Г. ЗА ДОПУСТИМИТЕ МЕРКИ ЗА ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА ЕНЕРГИЙНИ СПЕСТЯВАНИЯ В КРАЙНОТО ПОТРЕБЛЕНИЕ, НАЧИНИТЕ НА ДОКАЗВАНЕ НА ПОСТИГНАТИТЕ ЕНЕРГИЙНИ СПЕСТЯВАНИЯ, ИЗИСКВАНИЯТА КЪМ МЕТОДИТЕ ЗА ТЯХНОТО ОЦЕНЯВАНЕ И НАЧИНИТЕ ЗА ПОТВЪРЖДАВАНЕТО ИМ, чл. 4 гласи: Доказването на постигнатите енергийни спестявания се осъществява след изпълнението на мярка/мерки за енергийни спестявания при крайните клиенти чрез: 1. обследване за енергийна ефективност на сгради, предприятия, промишлени системи или системи за външно изкуствено осветление, проверка на отоплителни инсталации с водогрейни котли и климатични инсталации, извършени не по-рано от една година след изпълнението на мярката/мерките за енергийни спестявания; 2. прилагане на методики, разработени при условията и по реда на раздел III от глава четвърта; 3. прилагане на измерени енергийни спестявания, при които спестяванията от прилагането на дадена мярка или на пакет от мерки се определят чрез регистриране на действителното намаление на потреблението на енергия, като се вземат предвид такива фактори, като допълнителност, обитаване, обем на продукцията и метеорологични условия, които може да влияят върху потреблението, извършено при условията и по реда на раздел IV от глава четвърта; 4. прилагане на стойности на енергийни спестявания в съответствие с резултати от независим мониторинг на предходни мерки за енергийна ефективност в сходни инсталации, разработени при условията и по реда на раздел V от глава четвърта. (2) Доказването на постигнатите енергийни спестявания по ал. 1, т. 1 и 3 се осъществява от лицата, вписани в регистъра по чл. 44, ал. 1 и/или по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ. (3) Доказването на постигнатите енергийни спестявания чрез прилагане на методиката по ал. 1, т. 2 се оценява от задължено лице по чл. 14, ал. 4 и чл. 14а, ал. 4 от ЗЕЕ или от лицата, вписани в регистъра по чл. 44, ал. 1 и/или по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ. (4) Доказването на постигнатите енергийни спестявания чрез прилагане на стойностите по ал. 1, т. 4 се извършва от задължено лице по чл. 14, ал. 4 и чл. 14а, ал. 4 от ЗЕЕ. В рамките на дейността ще бъде проведена процедура и ще бъде избрано такова лице от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност, което да удостовери необходимата информация за доказване изпълнението на заложените индикатори за спестена първична енергия и вредни емисии. В рамките на дейността ще бъде избран сертифициран енергиен одитор по ЗЕЕ, който да изготви доклад за оценка на резултатите от изпълнените мерки за енергийна ефективност, чрез който да се докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване предложение. 4 087.64 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.