Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 175 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

Проектът ще се реализира  в ПГТО „Дочо Михайлов” с партньорството на Община Тервел и УНПГТО „Дочо Михайлов” за период от 28 месеца. В него ще участват 128 ученици от ПГТО „Дочо Михайлов”.
Целта на проектното предложение е създаване на условия за по-успешна професионална, творческа и социална  реализация на ученици с малцинствен произход (турци и роми)  от ПГТО „Дочо Михайлов”, чрез въздействие върху родителите им,  засилване на мотивацията им за включване в образователния процес и подобряване на  достъпа до обучение. Чрез реализиране на проекта ще се повиши  привлекателността на училището и ще се  намали  тенденцията за отпадане от училище на ученици от малцинствен  произход; ще се създадат условия за взаимно опознаване на учениците от различни етноси и възпитаването им в дух на толерантност.
Целевите групи са:  108 ученици от ПГТО „Дочо Михайлов” от етническите малцинства - роми, турци, които се намират или са застрашени от попадане в състояние на изключеност от образователния процес поради трудности от културно и езиково естество; 20 родители от етническите малцинства - роми, турци, които възпрепятстват децата си от редовно посещаване на учебни занятия. 
Ще се проведат основните дейности: Допълнително обучение по български език за учениците, за които българския език не е майчин; Съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците в интеграционна мултикултурна среда; Допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства; Работа с родители от етническите малцинства, които възпрепятстват децата си от редовно посещаване на учебни занятия; Преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност.
Индикаторите  за изпълнение на проекта за продукт са 108  ученици от ПГТО „Дочо Михайлов” от етническите малцинства, участващи в мерки за образователна интеграция и за резултат -  90 от тях интегрирани в образователната система.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Проектът ще се управлява от тричленен екип - ръководител, технически сътрудник, счетоводител. В сградата на ПГТО "Д.Михайлов" ще се определи помещение за офис на проекта. Ще се проведе информационна кампания за определяне на целевата група и за изпълнение дейностите по проекта. Ще се създадат графици на дейностите с персонални задачи и срокове за изпълнение; Ще се диференцират отговорностите на водещата организация и партниращите организации; Екипът ще осигури качественото изпълнението на дейностите по проекта, чрез въведената система за контрол и отчетност. Ще се сформира „Комитет за наблюдение” на доброволен принцип с представители от: Ученическия съвет; Педагогическия съвет и „Училищно настоятелство ПГТО „Дочо Михайлов”” за провеждане на мониторинг в съответствие с хоризонталните принципи на ОП"НОИР". Ще се провеждат процедури и ще сключват договори за услуги и доставки; Ще се изготвят междинни и финални отчети; Ще се води досие на проекта. 13 410.16 13 410.16
Допълнително обучение по български език за учениците, за които българският език не е майчин: Целта на дейността е да се компенсират пропуските при усвояване на учебния материал и да се създадат условия за успешна социализация на учениците, за които българският език не е майчин. При обучението ще се използват интерактивни методи с цел по-достъпно и лесно усвояване на българския език и подобряване комуникацията на български език.Част от обучението ще се проведе в реална обстановка и с реални събеседници - в градската градина, в ресторанта, в магазина, на театър и кино. Ще се работи с малки групи, за да се прилага успешно индивидуалния подход. В зависимост от конкретната цел и ситуация ще се използват различни подходи за работа с учениците: създаване на „мислеща класна стая”, която да бъде различна от стандартната, по идея на учениците от групите; „Деца учат деца“- учениците от едната група ще обучават учениците от другата група; „Малкият учител“-ученик се превъплъщава в ролята на учител; „Прожектирам на моя мисловен екран“- децата затварят очи и си представят, че виждат кино екран, на който прожектират това, което пожелаят, представят си обстановка, герои и случки и ги споделят; „Да учим в стихове, рими и песни!“- разучаване на стихове и песни и създаване на такива от учениците; „Препоръчвам книги“ -учениците четат откъси от книги и правят театър на маса; „Библиотекари“- учениците ще могат да работят в „собствената си библиотека“, ще се въведе тетрадка - „Библиотечен дневник“ и всяка седмица ще се определят две деца библиотекари, които ще записват взетите книги; „Какво прочетох между редовете?“- учениците четат с моливи като подчертават важната за тях информация и я обсъждат по групи; „Кът за нашите любими книги“- всеки ученик носи своята любима книга, която може да размени с друг ученик, за да се опознаят и сближават; „Групата се смее на...“- записват се възникнали забавни ситуации в часовете, междучасията и времето, когато са заедно; „Да говорим за това, което ме вълнува“ - темите за разговорите се определят от учениците във връзка с техните преживявания в учебен час, междучасие и извън училище. 12 027.01 11 861.68
Съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците в интеграционна мултикултурна среда: Целите на дейността са съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства (ромски и турски) в интеграционна мултикултурна среда; създаване на условия за успешна социализация; взаимно опознаване на традициите на различните етноси – български, ромски, турски, с цел формиране на толерантност. За постигане на целите ученици от трите етноса ще извършват различни дейности в 6 клуба . Ще се организират посещения по три етнографски маршрута: Исперих - Попово - Разград, В.Търново -Габрово - Етъра - Боженции; Котел-Жеравна- Сливен - Елена. 1. Клуб „Кой съм аз? Кои сме ние?” - Запознаване с произхода на етносите в България - роми, турци, българи. Кога и как са дошли по нашите земи. Изследване на родовите корени чрез срещи с родители и прародители, разговори с възрастни хора за определяне пътищата, по които трите етноси са достигнали до нашите земи /конкретно в Тервелския край/. Интервюта с представители на семейства и изработване на три родословни дървета- на българско, турско и ромско семейство. Въз основа на исторически проучвания ще се изработи карта, илюстрираща пътищата, по които трите етноса достигат до нашия край. Наученото ще се представи чрез художествено-литературна програма, включваща и презентация на всички факти, открити при работата на клуба. 2. Клуб „Сръчни ръце” - Проучване на различни традиционни за трите етноса изделия от плетива, облекла за различни поводи, изделия за бита, елементи за декорация и шевици; разучаване на техниките за плетене при различните етноси на 1, 2, 5 куки и плетене с обръч; проучване на елементи, използвани при различните празници; изработване на малки детайли, характерни за различните сватби; разучаване и скициране на символи и мотиви в облеклата, характерни за различните етноси; „От бабините ракли” - посещение на различни по етнос семейства с цел проучване на традиционни изделия за бита; изложба с изработени изделия и дефиле с традиционни облекла на етносите 3. Клуб "Люлка на занаятите" - Проучване традиционните занаяти на трите етноса – ромски, турски, български. Срещи с хора, съхранили традиционни занаяти от гр.Тервел и селата от общината, за събиране на информация, снимков материал. Систематизиране и обобщаване на събраната информация, изготвяне на каталог с информация за занаятчиите в Община Тервел и презентация за тях. Разучаване на техники за тъкане на черга и рогозка. 4. Клуб "Хоби" - Проучване на техники от старите занаяти за изработка на съвременни изделия; изучаване на художествената техника рисуване по вода - "Ебру" и изработване на картина върху хартия или предмет; изучаване на художествената техника декупаж и релеф в стил Шаби шик; изработване на кукли от царевична шума /белиница/ и предмети от естествени материали; изработване на бижута, малки предмети за украса и различни сувенири от полимерна глина. 5. Клуб „Етнокултурен календар“ - Проучване на празниците, обредите, традициите и обичаите на трите етноса. Посещение на отделни семейства с цел проучване начина на празнуване на празника и събиране на снимков материал. Обобщаване на информация за различните празници. Изработване на календар с празниците на различните етноси. Разпространение на календара. Изработване на табло за всеки един от празниците (празнуване, традиции, символи). Изработване на листовки и брой на вестник "Ние" с информация за различните етноси за преодоляване на негативни обществени нагласи. 6. Клуб „От ритъм в ритъм” - Проучване на характерни танци за трите етноса в региона; разучаване на български, турски и ромски танци; събиране и разучаване на български, турски и ромски песни; събиране на информация за характерните музикални инструменти за трите етноса; представяне фолклора на етносите; изработване на клип и презентация за цялостната дейност на клуба; провеждане на училищно надиграване с участието на всички желаещи от гимназията. Посещение на музикалното училище в Котел. 77 230.75 79 568.86
Допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства: Целта на дейността е провокиране интереса на учениците към училището чрез спортни занимания, отговарящи на техните потребности и възможности, и създаване на условия за успешна социализация. За постигане на целта група от 12 ученици, застрашени от отпадане ще практикуват различни спортни дейности под ръководството на треньор. Спортните занимания за всяка група ще се проведат организирани в модулите - Футбол, Волейбол, Тенис на маса, Фитнес дейности. Всеки модул ще завърши с провеждането на турнири: по футбул с ученици от Професионална Гимназия по Облекло, Обслужване и Транспорт - гр.Дулово, по волейбол с ученици от СОУ "Цанко Бакалов - Н.Козлево, по тенис на маса с ученици от СОУ "Йордан Йовков"- гр.Тервел. 9 848.00 9 933.21
Работа с родители от етническите малцинства, които възпрепятстват децата си от редовно посещаване на учебни занятия: Цел на дейността е утвърждаване на образованието като ценност в семействата с малцинствен произход и създаване на методика за работа с тях. Ще се идентифицират 20 родители и ще се създадат списъци. Ще се разработи методика за работа с родители от малцинствен произход, които възпрепятстват децата си от редовно посещаване на учебни занятия. Ще се създаде програма за 8 часа и индивидуални графици за осъществяване на индивидуални срещи. Част от родителите ще участват в училищни мероприятия и информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация основана на раса, етнически произход и религиозна принадлежност. 6 196.90 6 582.98
Преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност : С цел преодоляване на негативни обществени нагласи за двете учебни години по време на изпълнението на проекта ще бъдат реализирани следните мероприятия - „Седмица на толерантността”, "Тренинг обучение", "Кръгла маса", "Информационна кампания", "Заедно на колела", "Тридневен палатков лагер" За провеждане на „Седмица на толерантността” учениците от клубовете сформирани по дейност "Съхраняване и развитие на културната идентичност" ще оформят кътове с информационни табла; с изработени елементи на традиционни облекла, ще дефилират с традиционни носии; ще представят танци и песни на етносите; ще оформят изложба със снимков материал. Ученици от клуб „Кой съм аз? Кои сме ние?” ще представят художествено-литературна програма. Ученици от всички групи ще участват в "Кръгла маса", на който ще представят резултати от проучванията си пред родители, ученици от ПГТО "Дочо Михайлов" и от СОУ "Йордан Йовков". Ще се разработи тренинг-обучение с ролеви игри за преодоляване на негативни нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност. Обучението ще се проведе по класове. Ще се сформират 7 групи за тренинг обучение - по една за всеки клас с по 18 участници. За реализиране на информационните кампании ще се разпространят листовки и ще се изработят постери, ще се издаде брой на училищен вестник "Ние". За реализиране на мероприятието "Заедно на колела" ще се създадат 6 вело маршрута до населени места от община Тервел с по 10 участника за разпространение на материали от дейностите по проекта и за популяризиране на резултатите от изпълнението му. Ще се организират два тридневни палаткови лагери с по 14 участници. 16 434.81 16 974.01
Информиране и публичност: Ще се поставят информационни табели - за водещата организация, партньорската организация и офиса на проекта. Изработване на листовки с информация за целите на програмата «НОИР», целите и дейностите по проекта. Ще се изработване на стикери за участниците в дейностите по проекта. Ще се публикуват три съобщения в печата - регионален вестник, вестник «Тервел». Ще се отпечатат финални брошури с резултатите по проекта. Ще се събере и систематизира снимков материал. Ще се проведе семинар с участието на представители на местната власт, директори на училища от община Тервел за споделяне и разпространение на опита от реализирания проект и популяризиране на европейската помощ. Ще се публикува информация в сайта на общината и в училищния сайт за напредъка на проекта. На всички участници ще се раздадат тениски с логото на програмата. 2 615.00 2 615.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.