Разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси, модел за удължаване на професионалния живот на по-възрастните служители и иновативен модел за организация на труда в предприятието, насочен към повишаване на производителността и опазване на околната среда.: Целите на дейността са следните:
- оптимизиране, подобряване и улесняване управлението на човешките ресурси,
- подобряване вътрешната контролна среда чрез въвеждане на система за оценка и мониторинг на трудовите резултати и натовареността на служителите
- подобряване прозрачността при атестирането на служителите и въвеждане на обективни критерии и справедлива система за тяхното кариерно развитие, основана на постигнатите резултати, отдадеността и приноса в компанията
- оптимизиране мотивационното управление на служителите и развитие на техния потенциал
- удължаване професионалния живот на по-възрастните служители чрез осигуряване на гъвкаво работно време, възможности за съчетаване на служебните и личните ангажименти и оптимално време за почивка, съобразено с техния здравен статус
- повишаване производителността и стимулиране опазването на околната среда чрез оптимизиране на организацията на труда
Дейността предвижда разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси в предприятието, вкл. възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси, с акцент върху практиките за по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот на служителите и по-дългото оставане в заетостта на по-възрастните служители. Дейността също така включва и разработване на модел за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години) и изготвяне на иновативен модел за организация на труда в предприятието, насочен към повишаване на производителността и опазване на околната среда.
За целта ще бъдат изготвени минимални изисквания към външните консултантски фирми, които ще изготвят горепосочените система и модели.
Системата за развитие на човешките ресурси ще представлява софтуерен продукт, който ще покрива целия управленски цикъл, свързан с набирането, оценката и развитието на персонала в организацията. Системата управлява процесите по подбор, назначение, администриране, отсъствия, оценка, обучение, развитие и допълнителни стимули. Системата позволява проследяването на тяхната взаимовръзка, оперативен достъп и анализ на цялата информация.
В рамките на тази дейност се предвижда разработване на Модел за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години). Той ще се основава на анализ на натовареността на по-възрастните служители, изследване на техните потребности, включително нуждите от по-гъвкаво работно време, лични и семейни ангажименти, здравен статус, възможностите за съчетаване на работните ангажименти с личните и семейни ангажименти, анкети и обратна връзка от по-възрастните служители и мениджмънта на предприятието.
Иновативният модел за организация на труда в предприятието, който се предвижда да бъде изготвен, ще анализира съществуващата организационна структура, персонала на фирмата, изпълняваните функции и дейности на персонала, целите, задачите и приоритетите на фирмата, системите за управление и контрол, взаимоотношенията с външни клиенти и доставчици, въздействието върху околната среда в резултат на дейностите и операциите на фирмата. В следствие на извършения анализ, външна консултантска фирма ще разработи иновативен модел за подобряване на организация на труда в предприятието, насочен към повишаване на производителността и опазване на околната среда. При разработването на модела ще бъде получена обратна връзка от мениджмънта на фирмата и ще бъдат направени интервюта с ключов персонал с цел намиране най-добрите решения за оптимизиране на организацията на труда в предприятието и намаляване на въздействието върху околната среда (чрез икономии на потребление на ток и други).
Етапите за изпълнение на дейността са следните:
- Определяне на изискванията към външните изпълнители.
- Избиране на външни изпълнители.
- Сключване на договори с външни изпълнители.
|
17 500.00
|
2 450.00
|
Осигуряване на организиран транспорт от работодателя на 4 служители на „Бунекс“ ЕООД до и от работното място за период от 12 месеца: Целта на дейността е постигането на по-добро съвместяване на професионалния и личния живот на служителите и подобряване на тяхната мобилност, както и повишаване на равнопоставеността на тези, които живеят в други населени места. С цел оптимизиране на транспорта се предвижда да бъде следвана определена транспортна схема, която да гарантира пълноценно участие на целевата група в обществото и правото на достоен труд. Организирания транспорт ще позволи на целевата група да използват по-пълноценно свободното си време и ще гарантира устойчивостта на трудовата заетост и намаляване на текучеството на служителите, на които им се налага да пътуват от други населени места.
Дейността предвижда да се осигури транспорт на 4 служители на “Бунекс“ ЕООД до и от работното място – производствения цех на предприятието, находящ се в гр. Казанлък, ул"Козлодуй" – индустриална зона, за период от 12 месеца.
Производственият цех на предприятието се намира в индустриалната зона на гр. Казанлък. Предвид своето разположение, повечето служители, които живеят извън рамките на града, изпитват затруднения при организиране на придвижването си до работното си място . Обезпечаването на организиран транспорт като услуга, осигурена от работодателя, позволява ясно и своевременно планиране на работния процес в предприятието с цел минимизиране на закъсненията и последователен работен процес. То е също така и предпоставка за намаляване на транспортните разходи на служителите и минимизирането на текучеството, породено от неудобствата, свързани с отдалечеността до работното място.
Описание на транспортната схема:
Организиран транспорт ще бъде осигурен за 4 от служителите на „Бунекс“ ЕООД, които живеят в населени места, извън гр. Казанлък, където се намира работното им място. За осигуряването на транспорта на служителите ще бъдат използвани услугите на лицензиран превозвач.
В производствения цех на „Бунекс“ ЕООД се работи на редовна смяна от 6,30 ч. до 15,30 ч. Дейността ще се изпълнява в рамките на 4 маршрута.
Маршрут 1: с. Скобелево – гр. Казанлък- 6 дни в седмицата
1 служител ще пътува в 5,40 ч. от с. Скобелево до производствения цех в гр. Казанлък на 28 км. разстояние. Служителят се прибира по обратния маршрут в 15,50ч.(28км.)
Общо разстояние в двете посоки: 56 км.
2. маршрут с. Кънчево- Казанлък- 6 дни в седмицата
1 служител ще пътува в 6,00 ч. от с. Кънчево до производствения цех в Казанлък на 13 км разстояние. Служителят се прибира по обратния маршрут в 15,50 ч. след края на работния ден.(13км.)
Общо разстояние в двете посоки: 26 км.
3. маршрут с. Копринка- Казанлък- 6 дни в седмицата
1 служител ще пътува в 6,00 ч.от с. Копринка до цех в Казанлък на 5 км разстояние. Служителят се прибира по обратния маршрут в 15,50ч.(5км.)
Общо разстояние в двете посоки: 10 км.
4. маршрут с. Овошник до цех Казанлък- 6 дни в седмицата
1 служител ще пътува в 7,00ч.от дома си в с.Овошник до цех в Казанлък на 5 км разстояние, прибира се по обратния маршрут в 12,00ч. (5км.)
Общо разстояние в двете посоки: 10 км.
За един ден се изминават общо 102 км.
Прогнозната стойност на договора с лицензирания превозвач с предмет: „Осигуряване на организиран транспорт на 4-те служители на „Бунекс“ ЕООД до и от работното място – производствения цех на предприятието, находящ се в гр. Казанлък, ул"Козлодуй" – индустриална зона, за период от 12 месеца“ е 14 790,00 лв. без ДДС. (едно МПС х 102 км на ден х 0,5 лв. на км. х 290 работни дни за 12 месеца = 14 790 лв.). Работните дни за 2017 г при 6-дневна работна седмица са 290.
Етапите за изпълнение на дейността са следните:
- Определяне на изискванията към лицензиран превозвач и разработване на проект на договор с лицензиран превозвач.
- Избиране на лицензиран превозвач.
- Сключване на договор с лицензиран превозвач.
|
14 790.00
|
11 104.97
|
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите.: Целта на дейността е да се осигурят безопасни и здравословни условия на труд чрез оборудване на служителите с лични предпазни средства (ЛПС) и защита от допир до горещи повърхности и зони и студени зони в производствения цех на фирмата чрез изолиране им с преграждащи екрани.
С цел защита от допир до горещи повърхности и зони и студени зони в производствения цех на фирмата се предвижда, както следва:
- Преграждане на зони с висока температура- зони за пекарни съоръжения-1бр
- Преграждане на зони с ниска температура - зони за хладилни инсталации -1бр.
- Преграждане на неoтопляема складова зона от oтопляема производствена зона -1бр.
След проведена оценка на извършените до момента дейности за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, в това число вътрешно-нормативни документи по ЗБУТ, инструктаж и обучение на работещите, и вземайки под внимание факторите на работната среда и условията на труд, се предприемат мерки за предотвратяване, намаляване и ограничаване на рисковете при работа чрез извършен анализ на състоянието на ЛПС, които са осигурени и ползвани до момента. С цел предпазване от трудов травматизъм и защита здравето на служителите е необходимо подмяна на съществуващите ЛПС ( които са закупени преди повече от 2 години и са пределно износени) с нови ЛПС.
Дейността предвижда закупуване на следните ЛПС:
- Ръкавици топлоизолационни за пекари: 4 бр.
- Предпазни ръкавици – текстилни: 7 бр.
- Предпазни ръкавици – гумени: 7 бр.
- Престилки – текстилни: 7 бр.
- Шапки за глава – текстилни: 7 бр.
- Очила за шофиране: 1 бр.
- Мрежи за коса: 7 бр.
- Подвижни ортопедични стелки: 7 бр.
- Панталон – текстилен: 7 бр.
- Работни обувки: 7 бр.
- Работна дреха – горна – текстилна: 7 бр.
- Топла дреха/яке (шофьор и пакетировач): 2 бр.
- Очила за работа с видеодисплей: 1 бр.
- Прахозащитна маска: 4 бр.
- Гумени ботуши: 3 бр.
- Санитарни обувки: 3 бр.
Етапите за изпълнение на дейността са следните:
- Определяне на изискванията към външния изпълнител.
- Избиране на външен изпълнител.
- Сключване на договор с външен изпълнител. |
4 654.47
|
4 609.46
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения и др.
: Дейността предвижда ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятието и доставка на спортни съоръжения.
Целта на обособеното място за хранене е да се създадат условия на служителите близки до тези на домашния уют чрез удобна и обзаведена кухня. Поради липсата на подходящи в близост места за хранене и поради необходимостта от вместване в рамките на времето определено за обедна почивка, обособяването на място за хранене ще подобри значително условията за труд и социални придобивки на служителите (работниците). По този начин те ще имат възможност да си носят храна от вкъщи и/или да ползват услугите на фирми доставчици на храна и да се хранят в нормална, естествена и здравословна среда при осигурени удобства като кухненско оборудване и посуда.
Необходимостта от обособяването на помещение за отдих, хранене и почивка е предопределено от факта, че във фирмата не е обособено такова помещение. В рамките на дейността се предвижда ремонт и оборудване на място за отдих и хранене в производствения цех на предприятието, който се намира в гр. Казанлък, ул. "Козлодуй"- индустриална зона и доставка на спортни съоръжения. Помещението е с квадратура 65 m2 и се помещава в сградата, в която е цеха за производство и е собственост на "Бунекс" ЕООД. Към момента помещението не е било използвано.
Дейността предвижда ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятието и доставка на спортни съоръжения. Ремонтът на мястото за отдих ще включва: подова замазка; климатик; фина шпакловка - тавани и стени; полагане на латексова боя; шпакловка; грунд; латексова боя.
Оборудването на мястото за отдих ще включва: дивани, обособен кухненски кът с шкафове, маса и столове, микровълнова печка, кафе машина, хладилник, бойлер, електрическа кана, тостер, телевизор, кухненска посуда /чинии, вилици, лъжици, ножове, дъска за рязане на хляб, кошчета за разделно събиране на боклука.
В рамките на дейността се предвижда доставка на велоарометър и тенис на маса като спортни съоръжения, до които ще имат достъп всички служители на фирмата. Стационарното колело (велоергометър) е най-удобният и изискващ най-малко усилия при експлоатация уред, подходящ за хора с разширени вени, заболявания на сърдечносъдовата система, болки в кръста, гърба и врата както и нарушено равновесие. Поради естеството на работа в сектора на хлебопроизводство и закуски, служителите се нуждаят от уред който да не натоварва тяхната мускулатура и в същото време да намалява нивото на стрес и натоварване на определени зони. Такова решение е подсигуряването на различна двигателна активност, която велоергометъра осигурява позволявайки на кръвта да циркулира лесно и да отдалечава настъпването на умората. Един спортовете, който е свързан с редица здравословни ползи както за тялото, така и за психиката е тениса на маса, практикуващ се от хора от всички възрасти. Общи ползи за здравето от играта на тенис на маса са, че намалява риска от сърдечносъдови заболявания и хипертония, подобрява координацията на тялото и гъвкавостта, помага за увеличаване на концентрацията и намалява психическото напрежение и стреса.
Етапите за изпълнение на дейността са следните:
- Определяне на изискванията към външния изпълнител.
- Избиране на външен изпълнител.
- Сключване на договор с външен изпълнител.
|
16 570.35
|
16 520.00
|
Дейности по информиране и публичност: Дейността предвижда изпълнение на следните мерки за информираност и публичност по проекта в съответствие с изискванията в Ръководството за изпълнение на дейности за информиране и публичност по Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси” :
- Организиране на откриваща и закриваща конференция по проекта.
- Създаване и поддържане на профил на проекта във Facebook
- Изготвяне на информационна табела по проекта
- Изготвяне на 100 бр. брошури по проекта
- Изготвяне на стикери за закупеното оборудване по проекта
Етапите за изпълнение на дейността са следните:
- Определяне на изискванията към външния изпълнител.
- Избиране на външен изпълнител.
- Сключване на договор с външен изпълнител.
|
1 070.30
|
970.00
|
Дейности за организация и управление на проекта: Дейността предвижда осигуряването на възнаграждение на Ръководителя на проекта и избиране и сключване на договор с външен изпълнител /физическо или юридическо лице/ с необходимия опит и компетенции в управлението, и/или контрола на европейски проекти, който да подпомага бенефициента при управлението и отчитането на дейностите по проекта. Предметът на договора с външния изпълнител ще включва:
- Изготвяне на вътрешни правила за управление и отчитане на дейностите по проекта.
- Консултиране на бенефициента при счетоводното отчитане на дейностите и стопанските операции по проекта в съответствие с изискванията на Управляващия орган по програмата.
- Изготвяне на проекти на договори с външни изпълнители.
- Изготвяне на искания за плащане по проекта в съответствие с изискванията на Управляващия орган по програмата.
- Подпомагане на бенефициента при приемането и работата на външните изпълнители по проекта.
- Подпомагане на бенефициента при изпълнението на изискванията на Управляващия орган за осигуряване на информация и публичност по проекта.
- Изготвяне на доклади и отчети по проекта в съответствие с изискванията на Управляващия орган по програмата.
Етапите за изпълнение на дейността са следните:
- Определяне на изискванията към външния изпълнител.
- Избиране на външен изпълнител.
- Сключване на договор с външен изпълнител.
|
5 458.51
|
3 920.00
|