Оборудване на зала за срещи: Един от доказалите се начини за интеграция на ученици от етнически малцинства е съвместното извършване на общи дейности с ученици от преобладаващата група. Съвместното отбелязване на празници, активно съвместно учатие в концерти, училищни театрални постановки информационни срещи и др. подобни събития ще насърчи съвместното общуване и интеграционните процеси.
Голям плюс на ПГАТ "Цанко Церковски" е че разполага със зала за събиране на 100 - 150 човека. След оборудване и обзавеждане залата ще се превърне в подходяща за организиране на информационни срещи и събирания и за различни видове тържества, които ще допринесат за по-добрата интеграция на малцинствените групи. Залата е подходяща формиране на работни групи и екипи, които ще работят съвместно с родителите, както и провеждане на тематични срещи с родителите/настойниците по проблемите на отговорността за възпитанието и образованието на децата и общите им задължения.
Предвидено е залата да се оборудва със столове, маси и озвучителна техника, което ще позволи да се провеждат и периодични срещи с родителите/ настойниците за предоставяне на информация за развитието на училището и възможностите за реализиране на трудовия пазар на завършващите ученици. Ще бъдат закупени:
- Мултимедиен проектор- 1 бр.
- Екран за мултимедия 200/200- 1 бр.
- Лаптоп- 1 бр.
- Конферентни столове- 150 бр.
- Маса конферентна (модули)- 4 бр.
- Катедра- 1 бр.
- Столове заседателни- 6 бр.
- Вертикални щори за прозорци- 6 бр.
- Тонколонки таванни- 10 бр.
- Вертикални текстилени щори- 6 бр.
Предвидено е по време на проекта да се проведат 6 бр. организирани мероприятия в залата с участието на минимум 120 участници- ученици и родители от различни етноси и техните родители, като тези среши ще подпомогнат интеграционните процеси. За всяка една среща ще бъде осигучен кетъринг за минимум 120 човека. |
31 717.94
|
21 629.00
|
Осигуряване на ученическо общежитие : Продължава практиката всички социални политики за задържане на децата в училище да са концентрирани главно през първите 4 години от обучението. Бедните семейства имат право на еднократна социална помощ за подготовка за училище само за първокласниците. Само най-малките ученици получават безплатна закуска, чаша мляко или плод. В много бедни домакинства децата са ангажирани да помагат за оцеляването на семействата чрез труда си. В други родителите не виждат смисъл да инвестират средства в обучението на децата, убедени, че поради етническата дискриминация те ще останат без работа независимо от образованието си. Тази родителска нагласа демотивира децата да ходят на училище. От друга страна голяма част от родителите са безработни и не могат да осигурят средства за обучението на децата си и през изминалите години се наблюдава увеличаване процента на учениците, заминали в чужбина с цел подпомагане на семейството. В заключение можем да кажем, че бедността е една от основните причини за ранно отпадане. С реализиране на дейността училището ще предостави условия за задържане на учениците в училище защото всеки ученик постъпил в училището има право да получи качествено образование, което отговаря на нуждите, потребностите и способностите му. Оставането в общежитие в училище и предоставянето на възможност за усвояване на учебния материал посредством закупените преносими компютри ще намали процента на отпадане на учениците от училище. За подпомагане процесите на интеграция и заучаване на социално-битови навици към общежитието ще бъде назначен възпитател. Възпитателят ще има педагогически образование и ще подпомага подготовката на учениците в свободното им време.
Предвидено е закупуване на:
- Легло ъглово 90/200- 24 бр.;
- Матрак еднолицев- 24 бр.;
- Работно бюро- 12 бр.;
- Стол- 24 бр.;
- Етажерка- 12 бр.;
- Секция офис- 24 бр.;
- Постелъчен инвентар: чаршафи- 24 бр., олекотена завивка 24 бр. и възглавница- 24 бр.;
- Пътека- 12 бр.;
-Комплект кухненска маса с 6 стола - 1 брой
Сгъваеми столове - 24 броя
- Лаптоп (за стаите)- 12 бр. |
58 375.20
|
63 735.66
|
Осигуряване на учебници и помагала: Още от 1991 г. българското правителство отмени повечето бюджетни разходи за отглеждането на децата и за учениците. В резултат в най-бедните семейства децата трябваше да бъдат включени в дейности за подпомагане изхранването на семейството, вместо да ходят на училище. За обеднелите семейства стана невъзможно да купуват учебниците на децата. Голяма част от ромските деца в училище нямаха никакви или имаха по-малко от половината необходими им учебници и учебни пособия. Осигуряваните безплатни учебници за деца от социално-слаби семейства никога не бяха достатъчни, а и в повечето училища не бе позволено отнасянето им в къщи, което силно затрудняваше самоподготовката. Това предопределяше лошата успеваемост на децата от бедните семейства и ранното им отпадане от училище, особено когато майчиният им език бе различен от официалния. Още по-малко пък се предвиждат безплатни учебници за учениците след 7 клас, нито безплатен транспорт за тези, които учат в друго населено място. Всички тези фактори повлияват за ранното отпадане на учениците от уязвимите групи.
С реализиране на дейността ще се предостави на всички ученици промяна в тези факти и ще се повишат нивата на знания и не на последно място ще се осигури на по-голяма практическа приложимост на обучението и ориентирането му към конкретни резултати. Ще се закупат и ще се раздадат безплатно на учениците от етнически малцинства:
- "Успех” за ниво А 2, автор Татяна Ненкова- 10 бр.
- "Успех” за ниво В 1.1, автор Татяна Ненкова- 5 бр.
- "Привет” за 9 кл., издателство „Просвета” - 10 бр.
- "Привет” за 10 кл., издателство „Просвета”- 10 бр.
След края на учебната година учебниците и помагалата ще бъдат върнати на училището и ще се изпозлват през следващата учебна година.
Освен това ще се закупят дидактични помагала и пособия. Визуланото възприятие е доказало, че е едно от най-добрите начини за учене и разбиране. Предвижда се да се закупят:
- Макет на Двигател с вътрешно горене- 1 бр.
- Макет на зърнокомбайн- 1 бр.
- Дървен Модел на Човек (Манекен) 30 cм.- 1 бр.
- Статив за рисуване за маса Mira 001M- 15 бр.
- Модел на човешки череп- 1 бр.
- Малък модел скелет на човек- 1 бр.
- Обемни геометрични фигури, дървени (15 бр)- 1 комплект
- Табло "Квадратни уравнения и неравенства- 1 бр.
- Табло "Тригонометрични функции" (двустранно)- 1 бр.
- 5 чертожни инструмента за дъска (комплект)- 1 бр.
- Политическа стенна карта на Европа (1:5 000 000, 107/150 см)- 1 бр.
- Първа Българска държава (681-1018 г.) - стенна карта (1:1 100 000)- 1 бр.
- Втора Българска държава (1185-1396 г.) - стенна карта (1:1 000 000)- 1 бр.
- Стенна климатична карта на света (1:17 000 000, ламинат)- 1 бр.
- Карта "Начало на Втората световна война“- 1 бр.
- Карта "Победа на антихитлеристката коалиция (1943 - 1945)“- 1 бр.
- Карта "Войната в Тихия океан (1941 - 1945)“- 1 бр.
- Карта "Великите географски открития и Новия свят“- 1 бр.
- Карта "Европа природно-географска карта“- 1 бр.
- Карта "Европа. Политическа карта“- 1 бр.
- Стойка за карти и табла- 1 бр.
- Работна маса с чекмеджета, табло и метален плот размери- 8 бр. |
7 203.15
|
1 499.08
|
Извънкласна дейност Клуб ИКТ: Качественото образование дава възможност на децата и младите хора да се развиват като отговорни, грижовни и активни членове на обществото. То запазва и развива таланта на всеки ученик, така че да живее пълноценно, да придобива с радост нови знания и умения и да израства като самостоятелна, мислеща и социално отговорна личност. Разширяване и стимулиране на формите за обучение и възпитание в дух на демократично гражданство и патриотизъм ще допринесат за моралното и професионално израстване на учениците. Включването им в извънкласни и извънучилищни дейности – клубове по интереси, дизайн, клуб за технически умения и др. ще доведат до повишаване мотивацията им за учене и ще се създадат възможности за повишаване на успешно завършилите средно образование с допълнително получени знания, намаляване на неквалифицираната работна ръка и промяна на социалния статус на младите хора.
В настоящата дейност се предвижда да се създаде и оборудва клуб по ИКТ, в който да се провеждат извънкласни занимания на учениците от етническите малцинства от ПГАТ "Цанко Церковски“. Усвояването на дигитални компетенции ще спомогне не само интеграцията на учениците в обществото, но и ще гарантира устойчива заетост след завършването им. Според изследване на Световната банка дигиталните компетенции са нужни за 76% от настоящите работни места, а през 2025 г. се очаква този процент да достигне 90%. Учениците от етнически малцинства и маргинализирани групи, както и учениците от малки населени места са в най-лоша ситуация. Те трудно имат достъп до съвременни технологии, а дори да имат то е на стари машини и се обучават за работа със стари софтуерни продукти. Със създаването и оборудването на клуб по ИКТ и с участието на учениците от ПГАТ "Цанко Церковски“ ще се създадат условия за компенсиране на въпросните дефицити.
В клуба ще бъдат включени 15 ученици от етнически малцинства, а занятията ще се провеждат в два учебни часа, един път седмично в извън учебно време. Клубът ще бъде воден от учител по ИТ.
Ще бъде проведено и специално състезание по ИКТ в ПГАТ "Цанко Церковски“, в което ще се демонстрира овладяването на дигитални технологии от учениците от етнически малцинства.
За оборудване на клуба по ИКТ ще се закупят:
- Лаптопи- 15 бр.
- Мултимедия- 1 бр.
- Мултифункционално устройство 4 в 1- 1 бр.
- Канцеларски материали: флаш памет - 15 бр.
- Работно бюро учител- 1 бр.;
- Офис стол учител- 1 бр.;
- Секция офис- 2 бр.;
- Вертикални поставка за папки- 15 бр.;
- Коркова дъска- 1 бр.;
- Стол- 15 бр.;
- Маса модулна трапецовидна - 8 бр.;
Оборудвания клуб ИКТ ще продължи да действа като извънкласна дейност и след приключването на проект и ще се ползва за развитие на дигиталните умения на следващи класове ученици от етнически малцинства.
|
16 155.85
|
14 123.14
|
Извънкласна дейност Клуб Спорт: Физическото възпитание и спортът съпътстват живота на децата и учениците, като в една или друга степен участват в решаването на редица проблеми. Участието в спортни дейности не само подпомага активната двигателна дейност, подобрява и запазва здравето, оформя красиво и хармонично тяло, но и има доказано положително въздействие върху социалните отношения и социалната интеграция. Обществото създава условия за запознаване с физическите упражнения и основите на методиката, чрез която за различните възрастови групи се овладяват знания, умения и се постига определено ниво на физическа подготвеност, като същевременно помага на различни маргинализирани групи и индивиди да се интегрират. Като обществен феномен спортът и поражданите, чрез него социални отношения се оказват значими фактори при социалната интеграция на децата и учениците. В голяма степен това се отнася и за мултикултурното сътрудничество и за децата лишени от родителска грижа. Спортуващите ученици развиват умения да работят в тим, да си поставят и реализират общи цели. Учат се на дисциплина и упоритост в преследване на целите си. Спортът може да се използва и като основно средство за намаляване на социалните дистанции и на негативните стереотипи с прямо учениците от малцинства. Съвместните спортни занимания облекчават интеграцията на учениците от етнически малцинства, повишават аспирациите им за успешно представяне, повишават самооценката и себеуважението им, и изграждат здрави приятелства с децата от другите етнически групи.
В настоящата дейност се предвижда да се изгради клуб Спорт в ОУ "СВ.СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ“. Създаденият клуб ще даде възможност за по-добро опознаване между учениците в ОУ "СВ.СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ“. Клубът ще бъде извънкласна форма на занимание и ще включва 25 ученици от 5, 6 и 7 клас. Клуб спорт ще работи в три основни направления- спортна гимнастика, волейбол и футбол. Клубът ще провежда занятия всяка седмица по 2 часа в сградата на ОУ "СВ.СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ“ след учебните часове. За нуждите на Клуб спорт ще бъде ангажиран квалифициран преподавател.
За нуждите на клуба ще бъдат закупени:
- Пълно оборудване за волейбол- 25 бр.;
- Пълно оборудване за футбол- 25 бр.;
- Футболна топка- 10 бр.;
- Волейболна топка- 10 бр.;
За нуждите на клуба за трениране на закрито ще бъдат закупени:
- Кростренажор- 1 бр;
- Бягаща пътека- 1 бр.;
- Велоергометър- 1 бр.
|
12 632.00
|
12 639.56
|
Осигуряване на психологическа и педагогическа подкрепа: Процесите на икономическа и културна глобализация поставят все по-настоятелно проблема за качеството на образованието. Най-ценният капитал от една страна са хората с техните знания, умения, способности, здравен и спортен статус и култура, но в състояние на нарастваща дистанцията между семейството и училището и голям брой деца, които се отглеждат в т.нар. преходни семейства, психичното им здраве, устойчивост и добруване на деца са застрашени. Сериозна нужда от педагогическа и психологическа подкрепа имат нужда и учениците от етнически малцинства. Трудностите при усвояване на учебния материал, трудностите при интеграция и обществено включване ще бъдат преодолени, чрез оказване на адекватна психологическа и педагогическа подкрепа.
За нуждите на настоящия проект ще бъдат назначени 1 бр. психолог и 2 бр. помощник учител. Те ще подпомагат всички ученици от етнически малцинства. За да се гарантира качествената им работа ще се оборудват специален кабинет за психолог и кабинет за помощник учителите.
Ще бъдат закупени:
- Работно бюро- 3 бр.;
- Офис стол- 3 бр.;
- Секция офис- 2 бр.;
- Лаптоп- 3 бр.;
- Мултифункционално устройство- 2 бр.;
- Вертикални поставка за папки- 30 бр.;
- Коркова дъска- 2 бр.
Оборудваните кабинети за назначените психолог и помощник учители по проекта ще осигурят подходяща физическа, психологическа и социална среда за развиване на способностите и уменията на учениците. Въз основа на оценката на индивидуалните потребности на ученика ще се предоставя за определено време в процеса на училищното образование различни видове подкрепа. Това ще е допълнителна подкрепа за тях и ще се изразява в работа с дете по конкретен случай, чрез индивидуално консултиране по график. Освен това ще могат да се провеждат и ежемесечни консултации със семействата или лица, които се грижат за проблемни ученици, което ще доведе до:
- засилване на процеса на интеграция на учениците от етнически малцинства в училищната общност;
- повишаване на успеха и развитието на учениците в образователно-възпитателния процес;
- спазването на училищната дисциплина и интегрирането им в училищната среда;
- подобрени уменията на учениците за общуване със съученици и учители.
|
101 474.00
|
81 083.01
|
Осигуряване на хранене на ученици от уязвими групи: Учениците в среден курс на обучение не получават безплатно столово хранене. В ПГАТ "Ц.Церковски" функционира ученически стол, което дава възможност за разнообразно и здравословно хранене. До момента от ежегодно от собствени средства и еднократни стипендии осигуряваме безплатна храна на най-нуждаещите се ученици. Тази мярка е много полезна за задържанито на учениците в училище, тък като близо 30% от учениците са от социално слаби семейства, безработни или временно заети родители. Поради настъпилата ковид-криза в страната не само есенно-зимния период е особено тежък за семействата, относно финансовата издръжка. Предвиждаме да осигурим закуска и обяд на 54 ученици в ученическия стол в учебните месеци, през които се провеждат присъствени занятия.
*Забележка:Въпреки, че реалното изпълнение на дейността ще бъде в учебните месеци с присъствено обучение в „План за изпълнение" е отразена като 24, защото формулярът не допуска разделяне на дейността и промеждутък между изпълнението. |
54 432.00
|
33 494.98
|