Дейност 1. Организация и управление на проекта: Дейността ще се изпълнява от първия до шестнадесетия месец на проекта.
Включването на настоящата дейност в проекта цели осигуряване на ефективно и ефикасно управление, организация и координация на изпълнението на проектните дейности. В изпълнение на дейността и за обезпечаване изпълнението на целия проект, ще бъде сформиран екип за управление на проекта, състоящ се от следните три позиции: Ръководител на проекта, Координатор на проект, Счетоводител на проект. Ще бъдат сключени договори с всеки член на екипа по проекта. Дейността на Екипа ще е съобразена с разписаните правила в Ръководство за бенефициента за изпълнение на проекти по схема „Ново работно място 2015”.
Целия екип е отговорен за администрирането на проекта - организиране и ръководство на проектните дейности, водене на точна и ясна документация, както и ясни и точни счетоводни отчети относно изпълнението, изготвяне на междинни и финални отчети за отчитане на постигнатите цели и верифициране на направените разходи, осигуряване на информираност и публичност, прозрачност и равнопоставеност и др. Екипът ще осъществява своята дейност в административната сграда на Анимационен свят ЕООД в обособен за целите на проекта офис.
Подробна информация за професионалния опит и квалификацията на Ръководителя на проекта са посочени в т.9 от Формуляра за кандидатстване, съгласно изискванията на процедурата. Също така, към проектното предложение е приложена Автобиография. Ръководителят на проекта ще бъде ангажиран с дейностите по управление на проекта почасово. Поради вменените му от длъжността отговорности и за осигуряване качественото и навременно изпълнение на проекта, Ръководителят ще предприема всички необходими действия по управлението, като максималната месечна заетост ще възлиза на не повече от осемдесет часа. Ръководителят на проекта ще бъде ангажиран с редица задължения и функции във връзка с изпълнението на дейностите по проекта, сред които:
- да ръководи цялостно проекта, като разпределя задачите и координира дейността на другите членове на екипа;
- ежемесечно планира предстоящото изпълнение на дейностите и необходимото предоставяне на информация;
- ръководи и следи подготовката на финансови и технически доклади;
- контролира изпълнението на месечния план-график и спазването на сроковете за изпълнение на задачите, като при необходимост поставя нови, възникнали в хода на реализация на проекта задачи;
- следи за провеждането на тръжните процедури, входящата и изходяща кореспонденция с Управляващия орган на ОП РЧР 2014 2020;
- следи за изпълнението на проектните дейности, като при необходимост е отговорен за съгласуването на промените и измененията на Договора за безвъзмездна помощ.
Координаторът и Счетоводителят на проекта са пряко подчинени и се отчитат на Ръководителя на проекта, като също ще бъде ангажиран с дейностите по проекта почасово с максимална месечна заетост по проекта от осемдесет часа.
Разходите за дейността са съобразени с изискванията в Насоките за кандидатстване, като не надхвърлят 10% от общите разходи по проекта. Те са допустими и са изрично посочени в Раздел IV "Непреки разходи", т. 12. от бюджета на проекта и се равняват на 29 100.00 лв. Разходите за дейността са разпределени по кодове на измерения пропорционално на броя на наетите лица по код 102 и код 103. |
22 963.00
|
23 139.62
|
Дейност 2. Визуализация и публичност: Дейността ще се изпълнява от първия до шестнадесетия месец на проекта.
Настоящата дейност е насочена към популяризиране на мерките, изпълнявани по финансиращата програма, както и резултатите от изпълнението на конкретното проектно предложение, неговата полза и благоприятен ефект върху селектираните целевите групи и Анимационен свят ЕООД като работодател и бенефициент по процедура BG05M9OP0011.003 "Ново работно място" и Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020. В изпълнение на дейността по осигуряване на информация публичност, компанията ще спазва изискванията, заложени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020.
Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността като за целта бъдат спазвани стриктно изискванията на „Насоките на ЕС за визуална идентификация при външни действия”. В съответствие с подписания договор, Анимационен свят ЕООД ще предприеме всички необходими за популяризиране на получената безвъзмездна помощ действия, а именно:
1. Осигури провеждането на две пресконференции в началото и края на проекта;
2. Изготвяне на дизайна и отпечатване на брошури - 1000 бр.;
3. Две уеб-публикации;
4. Поставяне на 2 броя информационни табели на видно място във фирмата.
При изпълнението на дейностите, заложени по проект "Промяната в живота е с нова професия - ново време" ще бъдат ползвани подходящо оформени бланки на документи с ясна визуализация в съответствие с изискванията. Всички доклади, свързани с проектните дейности също ще бъдат съобразени с изискванията за визуализация на проекта.
За осъществяването на дейността е предвиден разход от 3 150.00 лв., като всички необходими ресурси като качество и количество ще бъдат осигурени при най-добра цена. Разходите за дейността са заложени в т.5 Бюджет от Формуляра за кандидатстване, в Раздел II "Разходи за услуги", т. 10. Спазено е изискването на Насоките за кандидатстване стойността на разхода да не надвишава 1 на сто от общите допустими разходи по проекта, в случай че стойността на проекта е по-голяма от 195 583 лв. Разходите са разпределени по кодове на измерения пропорционално на броя на наетите лица по код 102 и код 103. |
2 296.00
|
2 295.00
|
Дейност 3. Наемане на безработни и/или неактивни лица за период от 6 и 12 месеца: Дейността ще се изпълнява от третия до четиринадесетия месец от изпълнението на проекта.
След извършване на процедура за подбор за откритите по процедурата позиции ще бъдат наети общо 30 безработни и неактивни лица за период от 6 и 12 месеца в зависимост от естеството на заеманата позиция, като от тях се предвижда 20 да са безработни младежи до 29г. и 10 да са безработни и неактивни лица. На база на задълбочен анализ на нуждите на предприятието, спецификата на избраната по проекта целева група и особеностите на пазара на труда са изведени следните длъжности съгласно НКПД 2011 г., на които по проекта "Промяната в живота е с нова професия - ново време" ще бъдат наети безработни и неактивни лица:- 1 лице на длъжност Управител, туристическа агенция, НКПД 1439 3004;- 2 лица на длъжност Шофьор, лекотоварен автомобил, НКПД 8322 2006;- 1 лице на длъжност Технически сътрудник, НКПД 4110 2005;- 6 лица на длъжност Ръководител, отдел в туристически агенции, НКПД 1439 6007;- 20 лица на длъжност Аниматор, НКПД 5113 3001. Всички 20 лица, които ще бъдат наети на тази длъжност са представители на специфична категория "Безработни младежи до 29г. вкл.".
Новонаетите лица на длъжности Управител, туристическа агенция, Шофьор, лекотоварен автомобил, Технически сътрудник и Ръководител, отдел в туристически агенции ще сключат трудови договори за период от 12 месеца. Новонаетите лица на длъжност Аниматор ще сключат трудови договори за период от 6 месеца, поради сезонния характер на дейността.Настоящата дейност включва предоставяне на средства за работна заплата под формата на минималния осигурителен доход за съответната основна икономическа дейност и квалификационна група професии за съответната година, както и дължимите от работодателя осигурителни плащания за 30-те наети по трудов договор на пълно работно време лица на разкритите нови целеви работни места за съответния период от 6 и 12 месеца. Изпълнението на дейността ще предостави възможност за 30-те безработни и неактивни лица да получат достъп до пазара на труда, ще предостави необходимата мотивация и насърчаване тяхната трудова реализация и осигуряване на условия за активен трудов живот. Също така, 20-те представители на специфичната категория "Безработни младежи до 29г. вкл." ще имат възможност да натрупат ценен професионален опит и умения, които да им помогнат при по-нататъшното им кариерно развитие. В допълнение, чрез запазването на минимум 15 от новонаетите лица на работа за период от поне 12 месеца след приключването на дейностите по проекта ще продължи интегрирането на уязвимите групи на пазара на труда чрез предоставяне на последваща заетост.На всички наети по проекта лица ще се осигури обслужване по трудова медицина, включваща следните дейности: 1. Оглед на работните места и помещения 2. Изготвяне на план- програма за оценка на риска по работни места 3. Извършване на специализирани измервания на факторите на работна среда – осветление, микроклимат, шум, прах, токсични вещества от акредитиран Орган за контрола от вида „С“ по работни места. Контрол на „контур – фаза защитен проводник", заземление, мълниезащита. 4. Оценка на работните процеси, оборудването, помещенията, работните места, организацията на труда, факторите на работната среда и трудовия процес и определяне на изложените на риск лица /ЗЗБУТ ДВ бр.124/1997г./ 5. Оценка на риска по работните места /Нар.№5 ДВ бр.47/1999г., ЗЗБУТ ДВ бр.124/1997г./ 6.Разработване съвместно с представители на работодателя и в съответствие с оценката на риска на препоръки и мерки за снижаване на риска / ЗЗБУТ ДВ бр.124/1997г., Нар.№3/2008г./ С оглед на гарантирането на здравето на наетите по проекта лица са предвидени и разходи за трудова медицина на наетите лица, които са включени в пресмятането на стойността на тази дейност. Разходите за настоящата дейност са заложени в т.5 „Бюджет“ и възлизат на общо 134 213.52 лв., като са заложен в бюджета в Раздел I "Разходи за персонал", т.1 (128 213.52 лв.) и Раздел II "Разходи за услуги", т. 8 (6 000,00 лв.) |
71 318.18
|
77 336.18
|
Дейност 4. Предоставяне на професионално обучение за придобиване на част от професия по трета квалификационна степен на вече наетите по проекта лица - 30 участника: Дейността ще се изпълнява от третия до четиринадесетия месец от изпълнението на проекта.
Дейността е насочена към повишаване на професионалната квалификацията на новонаетите лица чрез предоставяне на професионалното обучение, което ще се осъществява в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение.
Ще бъде повишена квалификацията на всички 30 новоназначени безработни и неактивни лица, наети по проект "Промяната в живота е с нова професия - ново време", независимо от специфичната категория, в която попадат. По този начин тяхното професионално развитие ще бъде подкрепено не само чрез предоставената възможност за работа в Анимационен свят ЕООД, но и чрез предвидено професионално обучение, което ще бъде от полза както при изпълняването на трудовите задължения на лицата, така и при бъдещо излизане на пазара на труда.
На вече наетите лица по проект "Промяната в живота е с нова професия - ново време" се предвижда да бъдат предоставени следните обучения за придобиване на част от професия по трета квалификационна степен:
1. Наименование на професията "Аниматор в туризма" , код на професията 812040;
- Наименование на специалността "Туристическа анимация", код на специалността 8120402;
- Хорариум на обучението 120 учебни часа теория и 480 учебни часа практика;
- Брой на обучаваните лица-23 лица;
- Документ, доказващ завършеното обучение- свидетелство/удостоверение за професионална квалификация (част от професия по трета квалификационна степен)
Продължителността на обученията ще бъде не по-малка от 600 учебни часа, а предвидената цена за едно обучение е 1125,00 лв.
2. Наименование на професията "Организатор на туристическа агентска дейност", код на професията 812010;
- Наименование на специалността "Организация на туризма и свободното време ", код на специалността 8120101;
- Хорариум на обучението 120 учебни часа теория и 480 учебни часа практика;
- Брой на обучаваните лица-7 лица;
- Документ, доказващ завършеното обучение- свидетелство/удостоверение за професионална квалификация (част от професия по трета квалификационна степен)
Продължителността на обученията ще бъде не по-малка от 600 учебни часа, а предвидената цена за едно обучение е 1125,00 лв.
Професионално обучение за придобиване на част от професия по трета квалификационна степен ще бъде предоставено единствено на лица, които ще бъдат наети по проекта, а не на лица, наети на трудово правоотношение от работодателя, преди стартирането на дейностите по проекта. Обучението ще бъде предоставяно на всички наети лица по проекта, тъй като работното място изисква посочената в проектното предложение професионална квалификация.
Предоставените професионални обучения ще водят до придобиване на квалификация по част от професия, удостоверени със съответните документи съгласно чл. 38, ал. 2 и ал. 3 от Закона за професионалното образование и обучение.
Разходите за настоящата дейност в размер на 33750.00 лв. са описани в раздел "Разходи за услуги" на т.5 Бюджет от Формуляра за кандидатстване и не прехвърлят заложените в Насоките за кандидатстване максимално допустимата стойност на безвъзмездната финансова помощ за един обучаем за придобиване на професионална квалификация.
|
33 750.00
|
33 750.00
|
Дейност 5. Предоставяне на обучение на вече наетите по проекта лица по ключови компетентности съгласно Европейската квалификационна рамка по: Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици”, Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” - 30 участника: Дейността ще бъде стартирана през третия месец и ще бъде приключена през четиринадесетия месец от изпълнението на проекта.
Настоящат дейност е насочена към повишаването на знанията и компетенциите на новоназначените лица в областта на владеенето на чужди езици и компютърната и дигитална грамотност, като посочените обучения, ще бъдат предоставени на всички 30 безработни и неактивни лица, наети по проекта, независимо от това в коя специфична категория попадат.
По проект "Промяната в живота е с нова професия - ново време" се предвижда да бъда предоставени следните обучения за ключови компетенции:
1.Обучение по Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици”.
- Хорариум на обучението общо 300 учебни часа, три нива на обучение, включващо 128 учебни часа теория и 172 учебни часа практика;
- Брой на обучаваните лица-30 участника;
- Документ, доказващ завършеното обучение- сертификати за преминато обучение по Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици”;
- Предвидената цена за едно обучение е 700,00 лв.
2.Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”, тема "Обучение за работа с бази данни, съхраняване и управление на информацията"
- Хорариум на обучението общо 45 учебни часа, включващо 15 учебни часа теория и 30 учебни часа практика;
- Брой на обучаваните лица-30 участника;
- Документ, доказващ завършеното обучение- сертификат за преминато обучение по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”, тема "Обучение за работа с бази данни, съхраняване и управление на информацията".
- Предвидената цена за едно обучение е 250,00 лв.
Предоставянето на обучение по чужди езици е от ключово значение за качественото изпълнение на задълженията на новонаетите лица, поради естеството на работата в туристическия бранш, включваща ежедневно използване на чужди езици за качествената комуникация с чуждестранните туристи и партньори. От друга страна, дигиталната компетентност е необходима за качественото изпълнение на задължения на наетите лица и миниминизирането на грешките при използването на работния софтуер и изпълнението на служебните задължения като цяло.
Обучението по чужди езици и дигитална компетентност ще бъде предоставено единствено на лица, които ще бъдат наети по проекта, а не лица, които са били назначени на трудово правоотношение от компанията, преди стартирането на дейностите по проекта. Изборът на лица за включване в обучение за съответната ключова компетентност ще бъде извършено след провеждане на входящ тест от обучаващата организация/институция за определяне на нивото. След провеждането на всяко обучение за ключови компетентности ще бъде издаван съответен документ /сертификат/, удостоверяващ придобитите знания и умения.
Чрез изпълнението на настоящата дейност ще бъде подкрепено професионално развитие на наетите по проекта лица не само чрез предоставената възможност за работа в Анимационен свят ЕООД, но и чрез предвидено обучение по чужди езици и дигитална компетентност, което ще бъде от полза както при изпълняването на трудовите задължения на лицата при работата по проекта, така и при бъдещо излизане на пазара на труда. Предоставяното на обучение по чужди езици и дигитална компетентност ще е от изключителна важност за младежите до 29г., които съставляват 2/3 от допустимата целева група по проекта, тъй като придобитите компетенции ще бъдат от полза при намирането на следваща работа и за кариерното им развитие като цяло.
Разходите за настоящата дейност в размер на 28500.00 лв. са описани в раздел "Разходи за услуги" на т.5 Бюджет от Формуляра за кандидатстване и не прехвърлят заложените в Насоките за кандидатстване максимално допустимата стойност на безвъзмездната финансова помощ за един обучаем за придобиване на ключови компетенции. |
28 500.00
|
28 470.00
|
Дейност б. Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места.: Дейността ще бъде стартирана през първия месец и ще бъде приключена през единадесетия месец от изпълнението на проекта.
Настоящата дейност има за цел да обезпечи създаването на новите работни места с необходимото обзавеждане, оборудване и стопански инвентар. Включването на такава дейност не е задължително по процедура BG05M9OP0011.003 "Ново работно място 2015", но е необходимо за реализацията на проекта и създаването на устойчива трудова заетост, както и за качественото и безопасно изпълнение на служебните задължения на наетите по проекта лица.
Включването на дейност, насочена към придобиването на целево оборудване и инвентар по проекта се базира на анализа и оценката на разполагаемите материални и нематериални активи и ресурси, с които Анимационен свят ЕООД разполага и ползва към настоящия момент. Тъй като по проекта ще бъдат наети общо 30 безработни и неактивни лица, за които компанията не разполага с необходимото свободно оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, включването на настоящата дейност е необходимо за разкриването на работните места.
Предвид гореизложеното, с оглед на очакванията на компанията за динамично развитие и на база на опита на Анимационен свят ЕООД в инвестиции, подобни на тези, които са заложени по проекта, е предвидено закупуване на следните активи, свързани със създаването на нови работни места, разпределено по видове длъжности:
- Устройства за изграждане на централизирано–управляема WI-FI мрежа, за събиране на информация за потенциални клиенти и реклама на събитията, организирани от фирмата -2,4 и 5 Ghz честота, обслужват 200+ клиента едновременно-12 /дванадесет/ бр.;
- Преносими компютри-процесор Intel core i5 2.5 hz, твърд диск- 256 GB SSD, ram–4 GB, дисплей–LED High Definition– 2 /два/ бр.;
- Компютърна конфигурация (графична станция ) за графичен дизаин и обрботка на видео- процесор Intel Xeon, Ram – 32 GB, твърд диск – 1 ТБ - 1 /един /бр.;
- Монитори за графичен дизаин-професионална IPS матрица, съотношение на страните 16:10, големина на екрана 23’ – 2 /два/бр.;
- Мултифункционално устройство- лазерен цветен принтер , скенер , копир-формат А3, мрежов интерфейс, двустранен печат-1 /един/бр.;
- Компютърни конфигурации –Процесор Intel core i5, RAM памет 4GB, твърд диск – 500 GB - 4 / четири/ бр.;
- Монитор (телевизор)–за излъчване на рекламни клипове в офиса-размер на екрана 52 ‘ или по голям, LED екран, Full HD-1 /един/бр.;
- Проектор-минимум 2500 лумена, Full HD, HDMI - 1/един/ бр.;
- Лекотоварен автомобил-150 к.с., DSG-6-ст., дизел- 1 /един/бр;
Във връзка с новоразкритите 30 работни места, посочените активи са необходими за изпълнение на преките задължения на лицата, включени в субсидирана заетост по проект "Промяната в живота е с нова професия - ново време" и съгласно т.4 от Насоките за кандидатстване ще се ползва от повече от едно лице-представител на целевата група.
Допустимите разходи по процедурата, посочени в т.4 от Насоките за кандидатстване, включват възможност по проектите да бъдат заложени и разходи за застраховки на придобитото обзавеждане, оборудване и стопански инвентар, като по проект "Промяната в живота е с нова професия - ново време" е предвиден подобен разход, който ще спомогне за устойчивостта на създадените работни места. Застраховането на придобитите активи ще се състои непосредствено след закупуването и заприходяването на активите, като изборът на застраховател също ще се проведе съгласно действащата нормативна наредба и изцяло в съответствие с детайлните правила за допустимост на разходите по процедурата.Разходите за настоящата дейност са заложени в т.5 „Бюджет“ и възлизат на общо 70 811,00 лв., като са заложен в бюджета в Раздел II "Разходи за услуги", т. 6 (68 891,00 лв.) и т. 7. (1 920 лв.). |
70 811.00
|
70 728.10
|