Организация и управление на проекта: Тази дейност е ключова по отношение на ефективното и успешно управление на проекта, поради това, че в управлението на един проект основен фактор е човешкия ресурс. Успешната му реализация зависи от умението на екипа да планира, координира и реализира предвидените дейности. Екипът за управление на проекта се състои от 4 експерти с практически опит и експертиза в областта на социалните и здравни дейности, финанси, реализиране на мерки за информация и публичност, и администриране на проекти. Състав на екипа за организация и управление: ръководител проект, координатор проект, счетоводител проект и технически изпълнител проект.
Ръководител проект: организира и контролира работата по изпълнение на проекта; инициира седмични работни срещи на проектния екип; наблюдава и контролира изпълнението на дейностите в съответствие с проектните графици; носи цялата отговорност по изпълнение на проекта, съобразно планираните цели и очакваните резултати; уведомява финансиращия орган при промени в проектните дейности; представя пред финансиращия орган междинните и окончателни отчети електронно през ИСУН 2020.
Координатор проект: координира дейността на домашните помощници и личните асистенти, съгласно план-графика за предоставяне на услугите; следи за сроковете при изпълнение на задачите; упражнява текущ вътрешен мониторинг и контрол върху качеството при изпълнение на дейностите, свързани с предоставяне на услугите; извършва ежемесечен вътрешен мониторинг на експертите, назначени в центъра; изготвя и актуализира досиетата на домашните помощници и личните асистенти; изготвя и актуализира досиетата на потребителите; организира информационните дейности по проекта и контактите със средствата за масова информация; информира ръководителя за пропуски и проблеми при изпълнение на проекта; отговаря за архивирането, съхраняване и класифициране на информацията, съгласно вътрешните правила за документооборота и административното обслужване в Община Белене.
Счетоводител проект: води аналитична счетоводна отчетност на проекта, като осчетоводява разходите; подготвя междинните и заключителен финансов отчет на проекта; осъществява контакти с обслужващата банка; носи отговорност за изплащане на възнагражденията на лични асистенти, домашни помощници, експерти в центъра, обучители, екипа на проекта и др.; следи за правилното съставяне при оформяне на първични и вторични разходооправдателни документи; следи за стриктното разходване на перата по бюджета на проекта.
Технически изпълнител- участва в подготовката и изпълнението на всички дейности по проекта; участва в ежемесечен мониторинг по домовете на потребителите; изготвя трудови договори, индивидуални планове, извършва оценка на риска; води и актуализира регистър на потребителите; изготвя и отговаря за отчетните доклади на потребителите и екипа; заповеди, отпуски и др.
Община Белене се ангажира в целия процес, от техническата разработка на проектното предложение, през текущо администриране и управление, до успешното реализиране на всички планирани дейности.
Община Белене се ангажира да осигури подходящо помещение за административен офис за изпълнение на проекта- стая 24 в общинска администрация -Белене. Същата е оборудвана с необходимите технически средства и софтуерни продукти.
Провеждането на процедури по Закона за обществените поръчки ще гарантира правилното и законосъобразно разходване на публичния ресурс, осигурен от оперативната програма. |
34 771.42
|
33 767.86
|
Информиране и публичност: Целта на дейността е да се популяризира безвъзмездната финансова помощ от Европейската общност за реализиране на дейностите за подобряване качеството на живот и достъпа до услуги за социално включване. Информация за създаване, разширяване и устойчиво предоставяне на интегрирани услуги от Звено за услуги в домашна среда в посока за осигуряване на дългосрочна грижа, насочена към хората с невъзможност за самообслужване и хората с увреждания.
Информационната кампания е непрекъснат процес през целия период на реализиране на дейностите по проекта и включва разнообразни методи и средства. Стартирането на кампанията за информиране на общността за целите, дейностите и очакваните резултати от изпълнението на проекта е с начало веднага след сключване на договора за безвъзмездната финансова помощ.. Текущо ще се разпространява информация за напредъка на проекта, чрез разнообразни методи и средства: В интернет сайта на община Белене периодично ще се публикуват информационни съобщения, покани и снимков материал. Планирано е изработването на постоянни информационни табели, поставени в общинска администрация и в Звеното за предоставяне на почасови услуги. Ще бъдат поставени и ламинирани плакати, разпространени в Общинска основна организация на хората с увреждания в град Белене и 5 в офисите на организацията по кметствата. Ще бъдат публикувани прессъобщения в печатните медии и местния радиовъзел. Ще бъдат изработени химикалки и папки.
В рамките на проекта се организират пресконференции (при стартиране на дейностите по проекта и финализирането на предоставяне на услугите). Върху текстилни чанти за многократна употреба ще се изработи логото на процедура "Независим живот" и финансовата подкрепа на Европейския съюз. Всеки изготвен документ, договор, сертификат ще съдържа информация, че оперативната програма е съфинансирана от Европейския Социален Фонд на Европейския съюз и ще съдържа логото на на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”2014-2020. След приключването на пресконференцията се изготвя прессъобщение, където резюмирано се представя информация за проекта. Текстът се публикува на Интернет-сайта на Община Белене. Част от дейностите по информация и публичност ще бъдат възложени по реда на Закона за обществените поръчки, чл.14, ал.5 и ал.6, като външна услуга.
Дейностите по информация и публичност в Община Белене ще изпълняват изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация.
При провеждане на дейностите за информиране и публичност, както и при изготвянето на информационните материали ще бъдат представени целите на проекта и постигнатите резултати. Особено внимание ще се обърне на спазването на изискванията на мерките за информация и публичност на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020. Друг основен фокус на информационната кампания ще бъдат дългосрочните резултати от реализирането на проекта и възможности за бъдещо устойчиво предоставяне за услуги за социално включване в домашна среда. Мобилност при разширяване и надграждане на реализираните дейности. |
1 464.00
|
1 112.10
|
Обучение на персонала за предоставяне на услугите. Супервизия: Обучението ще бъде насочено към придобиване, усъвършенстване и разширяване познанията и практическите умения на персонала за предоставяне на услугите в домашна среда и качествена грижа за хората с увреждания и възрастните хора. За придобиване на познания и умения за работа с потребители в семейната им среда се предвижда провеждане на въвеждащо и поддържащи/надграждащи обучения на лицата, предоставящи услугите.
Обучителният процес ще бъде ориентиран практически и ще се основава на добри практики от българския и международен опит. Въвеждащото обучение ще се проведе през втория месец от стартиране на проекта с класираните и избрани кандидати за домашни помощници, след проведено интервю. Това са лица, регистрирани в Бюро по труда, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст, съгласно чл.68 от Кодекса за социално осигуряване. В обучението ще се включат 15 кандидати за домашни помощници и 8 кандидати за лични асистенти, които не са преминали идентично обучение по други национални и оперативни програми или по друг ред. Ще се организират 2 групи за домашни помощници и 1 група за личен асистент. Предвижда се обучение допълнително на 10 лица, които ще чакат в резервите за назначаване.
Въвеждащо обучение - 3 дни/6ч. в зала №26 на общинска администрация-Белене. За провеждането му ще бъдат привлечени външни експерти, които притежават необходимата квалификация и опит. Въвеждащото обучение ще е организирано с разработена учебна програма, ще се съблюдават утвърдените методики за предоставяне на социалните услуги в общността: "домашен помощник" и "личен асистент". Планирано е въвеждащо обучение да се проведе както на лицата, избрани за сключване на трудови договори, така и на допълнителни 10 лица, които да бъдат резерви, в случай на отпадане от проектните дейности на някои от назначените лица.
Ще се проведат 2 надграждащи обучения по 1 ден през 8 и 12 месец от стартиране на проекта, включващи решаване на конкретни казуси, индивидуални консултации, споделяне на добри практики. Темите на поддържащото обучение ще се определят в процеса на реално предоставяне на услугите, както и от актуалните потребности на потребителите на услуги и персонала, предоставящ услугите.
Обученията ще имат интерактивен характер и ще включват теоретични и практически подходи.
Супервизия - в рамките на дейността се предвижда провеждане на групова супервизия на персонала, който предоставя услугите, защото в социалната работа има общоприети форми, изразяващи се в следването на определени правила и процедури при предоставяне на подкрепа. Супервизията дава възможност, успоредно с работата си наетото лице да говори, да бъде изслушвано, да разсъждава по преживяната проблематика или ситуация в дома на потребителя или за възникнали въпроси по време на професионалната си практика. Ще се проведе от външен изпълнител, експерт, който ще проследи работата на супервизирания във времето на предоставяне на услугите, и ще спомогне за избягване на професионалното "прегаряне". Супервизията ще даде възможност за съчетаване на елементи от специализираното консултиране и психотерапия. така се създават условия за осъзнаване на собственото поведение в професията и свързаните с него чувства, както и предприемането на действия за позитивна промяна. Основна цел на супервизията е да се даде възможностза подобряване на работната среда: организация на работа, работна атмосфера, напрежение, развитие на способност за съвместна работа. |
6 115.64
|
2 792.32
|
Разширяване дейността на създаденото Звено за предоставяне на комплексни услуги за социално включване в домашна среда: В Община Белене е създадено Звено за услуги в домашна среда, прието с Решение №49/25.08.2014 г. на Общински съвет-Белене по процедура „Помощ в дома“ за почасово предоставяне на три типа социални услуги към Домашен социален патронаж-Белене. По настоящото проектно предложение Звеното представлява структурно обособена организация, като по-широкия обхват на услугите, които ще се предоставят, изисква и назначаване на специализиран персонал/ социален работник, медицински специалист, психолог/. С Решение № 46/22.06.2015 г. на Общински съвет -Белене са определени за ползване на 2 помещения по 17 кв.м., част от ІV етаж-изток, Акт за публична общинска собственост № 297/20.11.1998 година за нуждите на Звено за услуги в домашна среда, с цел да запази функцията и предназначението на помещенията, оборудването и обзавеждането за срок не по-малък от 3 години от датата на одобрение на окончателния доклад. Община Белене е реализирала три проекта по ОП "РЧР" 2007-2014 г. , като не се е възползвала от възможността за закупуване на обзавеждане и оборудване по нито един от тях. Екипът за организация и управление на проектите е изпълнявал дейностите в помещения, оборудвани и обзаведени от общинска администрация. Нуждите от функциониращо звено с назначен нов персонал изисква обзавеждане и оборудване на помещенията, за да се гарантира качество и мултидисциплинарен подход. С начаването на социалния работник и медицинския специалист се осигурява възможност за извършване на оценки на кандидатите за потребители. Те ще изпълняват функционалните си задължения, за да оценят и предложат приоритетно нуждаещите се потребители, на които в последствие да оказват подкрепа. Целта за включване в оценките на медицински специалист е възможност да се гарантира комплексност на оценката на нуждите на потребителите. Не са разчетени средства по бюджета на проекта.
Звеното за предоставяне на почасови услуги ще функционира през през целия период на предоставяне на услугите "домашен помощник" и "личен асистент" и ще продължи своята работа до приключване на проекта. Целта е да се осигури по-голяма устойчивост на вида и обхвата на услугите. Ще бъде издаден Наръчник за комплекса от услуги, които ще предоставя Звеното. Това ще гарантира мултидисциплинарния подход и качеството на услуги. Назначеният екип на звеното включва: социален работник, медицински специалист и психолог. Дейността им ще е пряко свързана с потребителите на услуги в тяхната семейна среда, с доставчиците - "лични асистенти" и "домашни помощници" в дома на потребителите и в звеното. Целта е достъп до комплексни услуги , съобразно потребностите за подобряване качеството на живот.Социалният работник ще отговаря за организацията и координацията на дейността на звеното, носи отговорност за дейността на личните асистенти и домашни помощници. Медицинският специалист следи здравното състояние на потребителите; оказва при необходимост първа помощ, съдейства за специализирана медицинска помощ; провежда здравни консултации. Дейността на психолога е свързана с предоставяне на психологична подкрепа на потребителите, домашните помощници, личните асистенти, работи по изготвени от него програми за индивидуална и групова работа. След приключване на проектните дейности, Община Белене ще продължи да предоставя услуги за социално включване за срок не по-малък от 6 месеца, след одобряване на окончателния доклад по проекта чрез Звено за услуги за социално включване за срок от 5 години за безвъзмездно право на ползване на 2 помещения по 17 кв.м., част от ІV етаж-изток, Акт за публична общинска собственост № 297/20.11.1998 година за нуждите на Звено за услуги в домашна среда, с цел да запази функцията и предназначението на помещенията, оборудването и обзавеждането за срок не по-малък от 3 години от датата на одобрение на окончателния доклад. Финансовите средства, заложени в дейността включват: издръжка на Звеното-консумативи: ток, вода, отопление, телефон и др., разходи за горива, масла и ГО на автомобила. |
50 248.61
|
47 504.23
|
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на потребителите от домашни помощници и лични асистенти. : През втория месец от стартиране на проекта, екипът за организация и управление ще извърши подбор на кандидатите за работа, като домашни помощници. Целта е да се наемат на трудов договор 20 безработни лица, в трудоспособна възраст, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст или на професионална пенсия за ранно пенсиониране. Те ще предоставят почасово качествени социални услуги "домашен помощник" в домовете на потребителите. През м.март 2016 г. екипът ще се извърши определяне на 27 лица за дейността "личен асистент", от работещите към момента по проект № 2014BG05M9OP001-2.2015.001-C0001 „Нови възможности за грижа”, "Нови алтернативи".
С тая №24 на общинска администрация-Белене, която е офис на проекта ще се разкрие временна приемна за получаване на пакета с необходимите документи за разяснение на видовете услуги, които се предлагат по настоящата процедура "Независим живот".През втория месец от стартиране на проекта, след извършване на социалните оценки, екипът за организация и управление определя в низходящ ред класираните потребители и изготвя регистър на потребителите. През м.март 2016 г. в регистъра се включват и потребителите на услугата "Личен асистент".
Дейностите по проекта ще се извършват съвместно с потребителите, зачитайки правото на достойнство и лично пространство, съобразявайки се с начина им на живот. Целевата група по проекта са хора с увреждания и самотно живеещи, които не могат да организират сами живота си и имат нужда да им бъде оказвана помощ и подкрепа по възможно най-деликатен и ненатрапчив начин. Тази група са като всички останали, които живеят със сходни болки и радости, но са под натиска на допълнителни специфични проблеми и на тях им е необходимо да им бъде предоставена възможност да живеят равноправно и независимо, като пълноценно участват в живота на обществото.
Ограничаващите условия в жилището на хората от рисковите групи (напр. печка за твърдо гориво, тоалетна извън жилището, стъпала между отделните стаи) могат да направят невъзможно самообслужването им. Имайки предвид това, личните асистенти и домашни помощници ще се опитат да намерят индивидуален подход към всеки потребител, като проявят разбиране, зачитане и приемане на потребителя с неговото различие и с неговите чувства, нужди и проблеми, така че той да се почувства равнопоставен.
В проектното предложение целевата група е съставена от хора с трайни увреждания и самотни възрастни, които нямат сили сами да организират живота си. Към тях се причисляват и техните близки, живеещи или работещи в други населени места. Повечето от проблемите им се дължат на липсата на социални контакти, сигурност и дейности, осмислящи ежедневието им. Услугите ще се представят във всички населени места на общината, разпределени според нуждите. |
343 467.63
|
346 913.50
|
Осигуряване на специализиран автомобил за хората с увреждания : Община Белене не разполага с какъвто и да е специализиран траспорт за хора с увреждания. Закупуването на микробус, специално оборудван за хора с увреждания ще отговори на нарастналата необходимост за предоставяне на услуги, насочени към социално включване на населението на територията на общината. Микробусът ще бъде със седящи места и оборудван с платформа за качване и слизане на хора с увреждания. Тази дейност е крайно необходима, предвид отдалечеността на населените места/кметствата/ от общинския център, където се концентрирани всички институции, предоставящи услуги. Като се има в предвид, че селата са със затихващи фунции, липсва икономика, от там и трудоспособно население, една голяма част от хората са над 65 години, самотно живеещи, това би дало възможност от една страна на екипът назначен в Звеното да ги посещава по домовете, като им предоставя качествени услуги в домашна среда, а от друга с помощта на придружител, потребителите да посещават Звеното в общинския център - гр.Белене. Ще могат да бъдат обслужени хора с увреждания и хора над 65 години, които участват в проекта, както и такива, които по една или друга причина не са включени, но имат нужда от подкрепа. Така ще се осигури мобилност за ползвателите, независимо дали участват или не в дейностите по проекта.
Възможностите, които дава процедура "Независим живот" : предоставяне на здравни услуги и психологическа подкрепа ще бъде използвана в максимална степен с транспортното средство. Така ще се осигури подкрепа за ефективно социално включване, при зачитане правата, възможностите и потребностите на потребителите.
За да бъде една покрепа ефективна и устойчива трябва да се прилага често и да има постоянен характер. Ако в общинския център-Белене, гражданите имат възможност да получат компетентна информация и консултации в Дирекция "Социално подпомагане", Общинска основна организация на хората с увреждания-Белене, в МЦ "Бел Медик" ЕООД, където се помещават кабинетите на всички семейни лекари, то ситуацията в населените места е доста трагична, което води от своя страна и до социалната изолация на живущите там. В допълнение на това необходимостта от такъв вид транспортно средство и действащата към момента траспортна схема и обществени транспортни средства изключват възможността за придвижване на хора с увреждания, използващи специализирани помощни средства. Социалните работници от дирекция "Социално подпомагане" посещават населените места на общината по график - 2 пъти месечно; здравните служби са част от практиките на семейните лекари и в тях работят медицински сестри по график 2 пъти седмично. Имайки в предвид: траспортната схема на общината - по-отдалечените населени места имат връзка с общинския и областен център веднъж дневно/сутрин и вечер/. Това създава неодобства за хората с увреждания, тъй като за извършването на една манипулация чакат по цял ден в общинския център.
Закупуването на специализиран микробус би помогнало потребителите и техните семейства, като им даде възможност да получават интегриран достъп до здравни, социални и други услуги от професионалисти в съответните области.
Община Белене няма да назначава шофьор на микробуса към проекта. Графикът за работа на превозното средство ще се определя от ръководителя на проекта, на всяко първо число на месеца, като е съобразен с посещенията по домовете на потребителите от здравния/социален работник и психолога. |
63 840.00
|
63 815.36
|