Управление на проекта: Дейността предвижда сформиране на екип за управление на проекта (ЕУП), както и цялостна организация и управление на дейностите по проекта. Тази дейност ще обхваща цялата продължителност на проекта. Ще се провеждат регулярни посещения в различните населени места, предмет на инвестиция, както и заседания на екипа за обсъждане на дейностите по проекта, достигнатия напредък, закъснения и проблеми, мерки за преодоляването им и др.
След подписването на договори с избраните изпълнители, екипът за управление ще е ангажиран с изпълнението на дейностите по проекта. Неговите отговорности ще включват, без да се ограничават до:
• Организация и ръководене на дейностите на проекта;
• Координация и поддържане на контакт с органи и институции, които имат отношение към изпълнението на проекта;
• Координация и комуникация с партньорите по проекта;
• Организaция и изпълнение на предписанията на одитиращите органи и препоръките, съдържащи се в доклади от проверки на място;
• Наблюдение и контрол върху изпълнението на сключените договори за обществени поръчки и за подготовката, при необходимост, на допълнителни споразумения към тях; |
16 745.00
|
0.00
|
Изпълнение на строително-монтажни работи: Дейността включва изпълнение на следните мерки, предвидени в изготвеното обследване за енергийна ефективност:
1. ЕСМ1 - Демонтаж на съществуващи осветители и доставка и монтаж на нови осветители. Предложена е цялостна подмяна на всички осветители с модерни светодиодни, с понижени загуби на електрическа енергия. Използването им ще гарантира много точно постигане на зададените светлотехнически характеристики със значително по-малка консумирана електроенергия.
2. ЕСМ2 - Доставка и монтаж на съоръжение за производство и съхранение на електрическа енергия от възобновяеми източници за собствено потребление в системата за ВИО - Решението, което се предлага, е инсталирането на LED лампи с вграден фотоволтаичен модул, контролер и акумулатор.
3. ЕСМ3 - Система за автоматизация и управление на системата за външно изкуствено осветление - Развитието на интелигентното улично осветление е свързано с внедряването на Internet of Things технологии в градската среда. Това спомага за подобряване качеството на живот на населението, оптимизиране на разходите и осигуряване на допълнителни услуги чрез свързаната осветителна инфраструктура. Internet of Things-свързаните системи позволяват регулиране на количеството светлина съобразно атмосферните условия например или по предварително зададен график за всеки ден от годината. Едно от най-важните предимства на тази интелигентна свързаност е възможността за повишаване сигурността в населеното място чрез адаптивен отговор на осветлението към различни извънредни събития като пътни инциденти.
4. ЕСМ4 - Мониторинг за потреблението на електрическа енергия.
Изпълнението на гореописаните мерки, предвидени в изготвеното обследване за енергийна ефективност, обхваща територията на част от град Шабла и селата Граничар, Дуранкулак, Ваклино, Крапец, Езерец и Тюленово.
През 2023 г. Община Шабла реализира проект „Подобряване на енергийната ефективност на територията на община Шабла чрез обновяване на системата за улично осветление в град Шабла“, финансиран по Административен договор за БФП № BGENERGY-2.001-0028-C01 от 15.09.2021 г., по Процедура BGENERGY-2.001 – „Рехабилитация и модернизация на общинската инфраструктура – системи за външно изкуствено осветление на общините“, по Програма „Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност“, с финансовата подкрепа на Финансовия механизъм на ЕИП за периода 2014-2021 г. Чрез него се изпълниха мерки за енергийна ефективност, предписани в изготвеното обследване за енергийна ефективност на уличното осветление в гр. Шабла, включващи: подмяна на част от осветителните тела, въвеждане на система за управление на енергията и използване на ВЕИ, изграждане на система за мониторинг на енергопотреблението, изграждане на система за автоматизация и управление на енергопотреблението, изграждане на фотоволтаична система.
Настоящото проектно предложение предвижда подмяната на осветителни тела в гр. Шабла, които са със стари улични осветителни тела, т.е. тези, които не са били предмет на гореописания проект. Също така предвидените строително-монтажни работи в изготвеното техническо решение на база обследването за енергийна ефективност по никакъв начин няма да се припокриват с изпълнените дейности по гореописания проект. По този начин няма да се допусне двойно финансиране за едни и същи дейности. |
997 472.00
|
0.00
|
Изготвяне на проектно техническо решение: Изпълнението на проектирането е възложено преди подаването на проектното предложение. За целите на кандидатстването е изготвено проектно техническо решение, което обхваща подмяна на осветителни тела и изграждане на система за управление и контрол на уличното осветление, вкл. подмяна на табла за управление върху съществуващата стълбовна и електрическа мрежа. В обхвата на проекта не влизат изграждане на нова и подмяна на съществуваща кабелна и въздушна мрежа, както и цялостна подмяна на стълбове и конзоли.
В доклада от обследването за енергийна ефективност са спазени техническите изисквания, посочени в т. 10 от Насоките за кандидатстване, а именно съответстват на принципите на икономичност, ефективност и ефикасност, както и на Техническите насоки 2021/C58/01. Предложените мерки отговарят на следните принципи:
1) водят до постигане на целта на настоящата процедура;
2) са в съответствие с принципа за „ненанасяне на значителни вреди“;
3) са в съответствие с принципите на равнопоставеност на жените и мъжете и осигуряване на равни възможности за всички;
В настоящият проект „система за външно изкуствено осветление“ е съвкупност от съоръжения и мрежи за осигуряване на външно изкуствено осветление на имоти публична собственост, разположени в отделно населено място или на обособена/и част/и от него на територията на съответната община.
Обхвата на обследването са имоти публична собственост, разположени в отделно населено място или на обособена/и част/и от него на територията на общината:
- градски магистрали;
- главни улици;
- събирателни улици;
- обслужващи улици;
- междублокови пространства и паркове;
- площади;
Обследването обхваща територията на част от град Шабла и селата Граничар, Дуранкулак, Ваклино, Крапец, Езерец и Тюленово.
През 2023 г. Община Шабла реализира проект „Подобряване на енергийната ефективност на територията на община Шабла чрез обновяване на системата за улично осветление в град Шабла“, финансиран по Административен договор за БФП № BGENERGY-2.001-0028-C01 от 15.09.2021 г., по Процедура BGENERGY-2.001 – „Рехабилитация и модернизация на общинската инфраструктура – системи за външно изкуствено осветление на общините“, по Програма „Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност“, с финансовата подкрепа на Финансовия механизъм на ЕИП за периода 2014-2021 г. Чрез него се изпълниха мерки за енергийна ефективност, предписани в изготвеното обследване за енергийна ефективност на уличното осветление в гр. Шабла, включващи: подмяна на част от осветителните тела, въвеждане на система за управление на енергията и използване на ВЕИ, изграждане на система за мониторинг на енергопотреблението, изграждане на система за автоматизация и управление на енергопотреблението, изграждане на фотоволтаична система.
Настоящото проектно предложение предвижда подмяната на осветителни тела в гр. Шабла, които са със стари улични осветителни тела, т.е. тези, които не са били предмет на гореописания проект. Също така предвидените строително-монтажни работи в изготвеното техническо решение на база обследването за енергийна ефективност по никакъв начин няма да се припокриват с изпълнените дейности по гореописания проект. По този начин не се допуска двойно финансиране за едни и същи дейности. |
16 800.00
|
16 800.00
|
Изготвяне на доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност за доказване на постигнатите резултати: За целите на отчитането на постигнатите резултати по настоящата процедура след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, КП ще представи доклад от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.60 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) за оценка на резултатите от изпълнените мерки за енергийна ефективност, чрез който ще се докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване предложение по настоящата процедура. |
3 000.00
|
0.00
|
Информация и публичност по проекта: С цел повишаване на прозрачността при изпълнението на проектите, финансирани по линия на Механизма за възстановяване и устойчивост и повишаване на информираността на широката общественост и медиите, са предвидени мерки за информация и публичност в съответствие с насоките за кандидатстване по процедурата. Планира се предоставянето на информация за проекта на възможно най-широк кръг заинтересовани страни на национално и местно ниво.
Предвиждат се следните мерки:
1. Изработване и монтиране на временна информационна табела - тип билборд;
2. Изработване и монтиране на постоянна информационна табела;
3. Провеждане на начална пресконференция;
4. Провеждане на заключителна пресконференция;
5. Публикуване на информация относно изпълнението на проекта на уебсайта на общината.
6. Публикуване на информация относно изпълнението на проекта в местната преса.
7. Публикуване на информация с кратко описание на проекта, неговите цели и резултати.
Последователността на информационната кампания, включваща всички мерки за осигуряване на информация и публичност, осигурява високото ниво на информираност и публичност и ще спомогне за популяризиране на приноса на механизма за възстановяване и устойчивост. При изпълнението на мерките за информация и публичност ще се спазват изискванията, описани в Приложение 5 Указания Информация и публичност НПВУ към настоящата процедура. |
3 600.00
|
0.00
|