Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 226 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

Проектното предложение има за цел да осигури създаването на 4 работни места за безработни и неактивни лица във фирма за дърводобив. За тази цел ще бъдат наети по трудово правоотношение четирима души на длъжност „Оператор машини горско стопанство” с код по НКПД 83412005 на 8 часов работен ден за срок от 12 месеца. Те ще преминат обучение по професия с код 623030 „Механизатор на горска техника” и специалност „Механизация на горското стопанство” за придобиване на втора степен професионална квалификация, както и обучение по ключова компетентност „Дигитална компетентност” - „Компютърна грамотност”. За всяко едно от новооткритите работни места ще бъде осигурено оборудване за работа – моторни триони, като ще се осигурят и индивидуални предпазни средства за новонаетите лица, съобразени с условията и спецификата на труда. Освен механизацията, необходима за извършване на дейността, ще бъде закупена и високопроходима техника за да се осигури достъп на новоназначените лица до терените за работа, намиращи се в труднопроходими горски райони. По този начин ще се гарантира пълна техническа окомплектованост и мобилност на новоназначените лица за действие като специализиран екип в дългосрочен период. Закупените дълготрайни активи ще са целево определени за дейността само на новоназначените лица и ще са изцяло използвани само от тях. С реализирането на проекта ще бъде подпомогнато активното включване на четирима души на пазара на труда, като с придобитата професионална квалификация ще се повиши тяхната конкурентноспособност и последваща реализация. На новооткритите работни места ще бъдат назначени четири лица,  две от които ще са от следните специфични категории – безработни лица с ниска степен на образование и/или продължително безработни и неактивни лица, и/или безработни лица на възраст над 54 години, и/или безработни младежи до 29 години включително, а при избора на останалите две лица, с приоритет ще бъдат лица от специфичните категории.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Наемане на безработни и/или неактивни лица за период от 12 месеца.: Проектното предложение предвижда „ИНКА” ЕООД да сключи трудови договори с четири безработни и неактивни лица, две от които ще са от следните специфични категории – безработни лица с ниска степен на образование и/или продължително безработни и неактивни лица, и/или безработни лица на възраст над 54 години, и/или безработни младежи до 29 години, а останалите две лица, с приоритет ще бъдат избрани от специфичните категории. Лицата от целевата група ще бъдат активно търсени с помощта на ДБТ, образователни структури и други организации притежаващи информация за безработни и неактивни лица. Лицата ще бъдат назначени на трудови договори на длъжност „Оператор машини горско стопанство” с код по НКПД 83412005 за срок от 12 месеца. Ще бъдат взети мерки по осигуряването на безопасни условия на труд, съгласно разпоредбите на ЗБУТ, като новонаетите лица ще бъдат обслужвани и консултирани от служба по трудова медицина. 31 900.00 28 666.35
Предоставяне на обучение за придобиване на втора степен професионална квалификация от професионално направление код 623 „Горско стопанство” по професията с код 623030 „Механизатор на горска техника” и специалност „Механизация на горското стопанство” с код 6230301 на новоназначените лица по проекта.: За извършване на работата си, новонаетите лица на длъжност „Оператор машини горско стопанство” с код по НКПД 83412005 е необходимо да притежават знания за основните дървесни и храстови видове в горите, където ще се извършва дърводобива, да разграничават таксационните показатели на насажденията, да определят качеството на дървесината и категорията й, да знаят как да съхраняват и как да боравят с основните в горското стопанство инструменти, уреди, машини и съоръжения за механизация на горско-стопанските дейности. Новонаетите лица трябва да познават правилата за безопасна работа с машини и съоръжения за горско-стопански дейности, както и да могат да прилагат методи за техническо обслужване на горецитираните машини. Трябва да познават действащата документация за дърводобив, лесокултурна и други дейности и охрана на горите. Поради тази необходимост на новонаетите 4 лица ще бъде проведено обучение по професионално направление код 623 „Горско стопанство”, по професия с код 623030 „Механизатор на горска техника” и специалност с код 6230301 „Механизация на горското стопанство” за придобиване на втора степен на професионална квалификация. Професионалното обучение ще бъде с обща продължителност 660 учебни часа, от които 306 учебни часа ще бъде обучението по теория, а 354 учебни часа обучението по практика. В обучението ще бъдат включени четирите новоназначени лица. След проведеното обучение, успешно преминалите обучението, ще притежават свидетелство за професионална квалификация по професия с код 623030 „Механизатор на горска техника” и специалност „Механизация на горското стопанство” за придобиване на втора степен на професионална квалификация, съгласно ЗПОО. 10 780.00 8 160.00
Предоставяне на обучение по ключови компетентности съгласно Европейската квалификационна рамка по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност" с наименование на обучението „Компютърна грамотност” на вече наетите по проекта лица.: Ще се осигури обучение по ключова компетентност „Дигитална компетентност” с наименование на обучението „Компютърна грамотност” на четирите новоназначени по проекта лица. Обучението ще спомогне за осигуряване на възможност за достъп до информация за професионална реализация, за нови технологии в упражняваната професия и за осигуряване на екологична устойчивост при извършване на дейността на бенефициента, както и за по-отговорно мислене при опазването на околната среда и подкрепа за зелен растеж в рамките на дейността, в която са новонаетите лица. Обучението общо ще бъде с продължителност 45 учебни часа, като 15 учебни часа от тях ще бъде обучението по теория, а 30 учебни часа - обучението по практика. В обучението ще бъдат включени четирите новоназначени лица. След проведеното обучение, успешно преминалите, ще притежават сертификати по ключова компетентност „Дигитална компетентност” с наименование на обучението „Компютърна грамотност”. 1 440.00 1 240.00
Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани с ъс създаването на нови работни места.: По проекта ще бъдат назначени 4 безработни и неактивни лица на 8 часов работен ден, при едносменен режим на работа, на длъжност „Оператор машини горско стопанство” с код по НКПД 83412005, за срок от 12 месеца. За работата си на длъжността, новонаетите лица по проекта, трябва да разполагат с оборудване. За всяко едно от новооткритите работни места ще бъде осигурено оборудване за работа – моторни триони, като ще се осигурят и индивидуални предпазни средства за новонаетите лица, съобразени с условията и спецификата на труда. Освен механизацията, необходима за извършване на дейноста, ще бъде закупен и високопроходим автомобил, с който ще се осигури достъп на новоназначените лица до терените за работа, намиращи се в труднопроходими горски райони. По този начин ще се гарантира пълна техническа окомплектованост и мобилност на новоназначените лица за действие като специализиран екип в дългосрочен период. Закупените дълготрайни активи ще са целево определени за дейността по дърводобив само на новоназначените лица и ще бъдат изцяло използвани само от тях. За срока на изпълнение на проекта оборудването ще бъде застраховано. 24 944.00 26 878.06
Организация и управление на проекта.: Целта на дейността по организация и управление на проекта е да се постигнат заложените цели по проекта. Дейността включва ръководене и координиране на изпълнението, контролиране, техническо и финансово отчитане на дейностите по проекта, за което е необходимо професионално отношение към спецификата на проекта. Ще се сформира качествен и високоефективен екип, който да създаде организация за изпълнение на заложените в проекта дейности. Лицата участващи в управлението и организацията на проекта ще са с дългогодишен опит в управление и реализация на проекти финансирани от ЕС. Работата по организация и управление ще се изпълнява през цялото времетраене на проектните дейности, като за това дейността им е разписана в целия период от проекта – 13 месеца. Управленския екип на проекта ще координира и контролира цялостната организация, ще осъществява комуникацията между бенефициента и Управляващия орган, ще проследява изпълнението на предварително определените цели и дейности и др. Управленският екип на проекта ще е съставен от ръководител, координатор и счетоводител. Ръководител по проекта ще е Емилия Йорданова Апостолова-Константинова. Ръководителят на проекта ще извършва дейности по управление на проекта (подготовка на отчети, избор на външни изпълнители и т.н.) и осигуряване на публичност и прозрачност. Той ще координира и контролира цялостната организация, провеждане и управление на проекта, ще комплектова документи при представяне на искане за авансово, междинни и окончателно плащания. Ще осъществява дейности по осигуряване на успешното информиране и публичност на проекта. Координаторът по проекта ще подпомага работата на ръководителя на проекта, ще следи за спазване на предвиданите срокове за изпълнение на отделните задачи и дейности. Ще съдейства за комплектоване на документи при представяне на искане за авансово, междинни и окончателно плащания. Ще осъществява дейности по осигуряване на успешното информиране и публичност на проекта. Счетоводителят по проекта е лицето което ефективно и своевременно ще организира, координира, контролира и отчита цялостната финансова дейност на проекта. Ще контролира правилното съставяне на първичните разходооправдателни счетоводни документи, спазването на финансовата дисциплина и отчетност. Ще съставя всички счетоводни операции, ще осъществява контакти с Данъчна администрация, РУСО и др. Ще изготвя данъчни и осигурителни декларации. Ще изготвя междинни и финалния финансови отчети по проекта. Системата на синергия на екипа за управление на проекта и своевременното отчитане на дейностите ще са гарант за прозрачност при вземане на решения за реализиране на проекта. 7 848.00 7 842.01
Информиране и публичност.: Дейността ще бъде извършвана съгласно насоките и изискванията на Единният наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. На всички изработени материали във връзка с дейността ще бъде указано финансирането от фондовете на ЕС на проекта, чрез поставяне на емблемата на ЕС с упоменаване на ЕС, упоменаване на фонда, който указва подкрепа на проекта и общото лого за програмен период 2014-2020г., в съответствие с графичните изисквания и правила за визуална идентичност. Ще бъдат поставени стикери- надписи върху дълготрайните активи и част от материалите закупени със средства предоставени от ЕС по проекта (чанти за документи, папки, класьори и др.) За успешното информиране и публичност на проекта ще бъдат предприети всички необходими стъпки за популяризиране на обстоятелството, че проекта се финансира от ЕСФ по ОП „Развитие на човешките ресурси”. 1 569.00 1 332.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.