Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 226 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

Най-широко разпространената технология за отглеждане на дребни преживни животни е пасищно-оборната.Прилаганата технология изисква придвижване на животните от основните сгради до пасището и организацията на пашата и водопоя.Тези дейности се осъществяват с участието на пастири, които през целия пасищен ден вървят със стадото и направляват животните. Този начин на пастирно отглеждане се прилага през хилядолетното им използване за стопански цели и се предава от поколение на поколение.В началото на 21 век тази технология е трудно приложима поради липсата на квалифицирани изпълнителски кадри с опит и познания за съобразяване с биологичните особености на животните, както и прекъсната приемственост на поколенията. Друго важно съображение е, че в динамичното време, в което живеем и наличието на съвременни електронни технологии, икономически неоправдано е да се използва човешка работна сила, която да върви след стадото през целия ден. Решението на проблема може да бъде основно чрез дистанционно наблюдение и направляване на животните за регулирана и системна паша и водопой, и организацията на стадото през целия пасищен сезон.Това може да се осъществи с използването на система, чрез която дистанционно се проследява стадото.Чрез нея могат да се открият изгубени животни и да се проследява състоянието на стадото по всяко време.
Резултатите от използването на съвременни електронни средства за пасищно отглеждане на животни са свързани с решаването на проблема с недостига на квалифицирани изпълнителски кадри; регулирано използване на пасищата и бързо възстановяване на тревната растителност;поддържане на екосистемите; повишаване на производителността и икономическата ефективност на труда при отглеждането на ДПЖ, благополучието на животните.
При изработен краен продукт, състоящ се от:
1.	Електронни марки;
2.	Електронен четец за марки с голям обхват;
3.	Софтуерна платформа
Ще решим проблем с дългото и костващо значителен ресурс време за групиране и проверка на животните.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Група I - Текущи разходи за осъществяване на сътрудничеството във връзка с изпълнение на иновативния проект, в т.ч. възнаграждения, здравни и осигурителни вноски - за лица, изпълняващи дейности, свързани с функционирането на оперативната група; наем на един офис; закупуване на офис оборудване; канцеларски материали и месечните разходи за ток, вода, интернет и телефон за офиса : НОКА ще назначи трима души за целия период на проекта на пълно работно време, които ще изпълняват дейности, свързани с функционирането на оперативната група. За тях ще бъде нает и поддържан офис, както и ще бъде закупено необходимото офис оборудване. Тези администратори ще се грижат проектното предложение да се изпълнява навреме и в съответствие с одобрените финансови параметри, ще събират данни и документи от членовете на оперативната група, ще окомплектоват заявки за плащане и ще подготвят необходимите за това декларации и документи, ще водят комуникацията с компетентните институции, в т.ч. Управляващия орган на ПРСР 2014-2020, Държавен фонд "Земеделие" - Разплащателна агенция, одитори, проверяващи, др. оправомощени лица. С цел популяризиране на дейността по проекта и достигане на резултатите до възможно най-широк кръг потребители и заинтересовани лица, ще бъде изработена и интернет страница на оперативната група, която ще бъде поддържана от избран външен доставчик за целия период на проекта. 156 045.00 18 685.89
Разходи за възнаграждения на лица, които участват в изпълнението на проекта и са на трудов договор в член на опертивната група: 10 специалиста от ИР-БАН: 1. Проф. д-р Сия Лозанова 2. Академик Чавдар Руменин Двамата експерти ще изпълняват дейностите на специалист по „Хардуерен инженер“. - определят и разработват вида на захранването на всеки един от различните компоненти на системата; -проектират и разработват съвместно със софтуерните инженери вида на интерфейсите и интегралната схема на системата -определят и разработват схемотехниката на платката и нейното и опроводяване -участват в оживяване на устройствата -участва при провеждане на тестовете на всеки един от компонентите на Системата, др 3. Доц. д-р инж. Нина Вълчкова 4. Ас. Мартин Ралчев Двамата експерти ще изпълняват дейностите на специалист „Фърмуерен инженер“ - определят и разработват параметрите за разработване на вградения софтуер (embedded software), необходим при изработването на чиповете. -отговаря за зареждане на фърмуера в платките на четците. -осъществява конфигурация и калибрация на всеки отделен компонент от Системата -участват в оживяване на устройствата -участва при провеждане на тестовете на всеки един от компонентите на Системата,др. 5. Доц. д-р Александър Кръстев 6. Гл. ас. д-р инж. Георги Ангелов Двамата експерти ще изпълняват дейностите на специалист „Софтуерен инженер“ -Определят и разработват функционалностите на различните софтуерни компоненти на системата -Определят и разработват софруерните модули на системата и нейните функционалности -проектират и разработват съвместно фирмуерния инженери вида на интерфейсите и интегралната схема на системата - определят и разработват параметрите на уеб базираната платформа и мобилното приложение, включително техните спецификации, функционалности, операционна система и др. -отговарят за написване на софтуера на програмата за управление на уеббазираната платформа и на потребителско мобилното приложение, като разработват варианти за функциониране на мобилното приложение за системите на Android и Ios. -участват в оживяване на устройствата -участва при провеждане на тестовете на всеки един от компонентите на Системата, др. 7. Доц. Д-р Август Иванов 8. Гл. ас. д-р инж. Ясен Киров Паунски Двамата експерти ще изпълняват дейностите на специалист „Механичен/индустриален дизайнер“. - Проектират и разработват дизайна на хардуерните устройства в Системата, в това число на маркерите- ушен и капсула и на колекторите (четците); -Проектират и определят индустриалния дизайн на кутията на приемника (четеца) и на електронните маркери. -Разполага допълнителни компоненти на различните устройства в системата, като блутуут, сензори и др, съвместно с хардуерните инженери. -Участват в изработването на различните модули на хардуера, съвместно с хардуерните и инженери -участват в оживяване на устройствата -участва при провеждане на тестовете на всеки един от компонентите на Системата, др. 9. Юлиян Башев 10. Ивета Цветанова Двамата експерти ще изпълняват дейностите на специалист „QA Инженер по осигуряване на качеството“. Работят съвместно с хардуерните инженери, фърмуерните инженери, сотуерните инженери и механичните дизайнери през целия процес на проектиране, разработване, тестване и инсталиране на отделните компоненти в Системата, като следят и контролират процеса по осигуряване на качество, посредством разработване и провеждане на специализирани тестове, съгласно установените стандарти: -Разработва и провежда тестове за осигуряване спазването на стандарт за качеството при захранване и опроводяване на платките; при внедряване на фърмуера, инсталиране на сензори, блутуут и др. -Разработва и провежда тестове за осигуряване спазването на стандарт за качеството при разработване на интерфейсите и интегралната схема -Разработва и провежда тестове за осигуряване спазването на стандарт за качеството при разработване и внедряване на уеббазираната платформа и потребителското мобилно приложение -участва при провеждане на тестовете, др. 320 548.86 0.00
командировки: В първата година на изпълнение на проекта се предвиждат по две двудневни командировки, а втора и трета година - по четири двудневни командировки за всеки от учените /10 специалиста/ до всеки от участващите по проекта 10 фермера за целите на провеждане на тестовете по проекта и осъществяване на задачите от всеки един учен, описани подробно в настоящия формуляр. В първата година на изпълнение на проекта се предвиждат по две еднодневни командировки, втората година - по четири и третата година - по две еднодневни командировки за всеки от учените /10 специалиста/ до всеки от участващите по проекта 10 фермера за целите на провеждане на тестовете по проекта и осъществяване на задачите от всеки един учен, описани подробно в настоящия формуляр. 48 000.00 1 040.00
Разходи за възнаграждения на лица, които участват в изпълнението на проекта и са на трудов договор в член на опертивната група: 2 специалисти от Тракийски университет: Участва по проекта с екип от двама специалисти, всички с дългогодишен опит – над 5-годишен, в областта на иновативния проект – поведение на животните. 1. проф. д-р Иван Стоянов Върляков 2. ст. специалист Филинка Ванева Минева По-конкретно техните задължения по проекта ще се състоят в следното: Целта на настоящия проект е да се оцени ефекта от екстензивните условия на отглеждане върху поведенческия и хематологичен статус на овце и кози, отглеждани за добив на мляко. За постигане на целта ще бъдат изпълнени следните задачи: 1.1. Ще бъде изследван физиологичния и поведенчески статус на животните. 1.2. Ще се изследва влиянието на типа ВНД и продуктивността върху поведението по време на доене. 1.3. Ще бъдат изследвани хематологични и биохимични показатели в кръвта за да се гарантира добрия здравословен статус на животните и като биологичен тест за наличие или отсъствие на стресови фактори. За изпълнение целта на проекта ще се проведат изследвания в различни сезони – летен, зимен и преходен (есен или пролет) в различни като размер и разположение ферми. Чрез директен непрекъснат мониторинг в рамките на всеки сезон ще бъде регистрирано поведението на животните от стадото – групово, като се отчитат основните поведенчески активности, демонстриращи състоянието на задоволеност на биологичните им изисквания: хранителна активност, почивка, двигателна активност и др. Чрез формиране на минимум 4 опитни групи във всяко стадо ще се изследват индивидуални показатели за хормонален статус, кръвни показатели и продуктивност. Групите ще се сформират на база продуктивност и темперамент. Задължително на изследване ще подлежат и избраните 20 броя животни с поставени мобилни маркери. Ще бъдат изчислени индекси на основните функционални състояния. Те ще послужат за база, на която да се постави оценка на условията на отглеждане, от гледна точка задоволяване биологичните изисквания на животните. Ще бъдат констатирани проявите на дискомфорт, агресия и анормални форми на поведение и ще бъдат анализирани причините за това. СЪДЪРЖАНИЕ НА ЕКСПЕРИМЕНТАЛНАТА РАБОТА Групово изследване на поведението чрез дрон – на пасището и с видеокамери по време на оборното отглеждане, за да се съберат данни за изчисляване индексите на основните функционални състояния и установяване степента на комфорт. Предмет на изследване ще са опитни групи от овце/кози различаващи се по продуктивност (високо- и ниско продуктивни) и темперамент (в т.ч. поведение по време на доене). Ще се проучи: • Доколко сградите задоволяват изискванията към температура, влага, движение на въздуха, осветеност и т.н. • Тип доилна инсталация – влияние върху рефлекса на млекоотделяне и поведението по време на доене. • Влияние на използваните по проекта електронни устройства и дронове Показателите, демонстриращи общото функционално състояние, които се предвижда да бъдат изследвани са: • Формени елементи на кръвта – червени кръвни клетки (RBC, T/l), хемоглобин (HGB, g/l), хематокрит (HCT, l/l), среден обем на еритроцитите (MCV, fl), средно съдържание на хемоглобин в еритроцита (MCH, pg), средна концентрация на хемоглобин в еритроцита (MCHC, g/l), бели кръвни клетки (WBC, G/l), лимфоцити (LYM, %), моноцити (MON, %), гранулоцити (GRA, %), ширина на разпределение на червени кръвни клетки (RDW, %) и абсолютна ширина на разпределение на червените кръвни клетки (RDWa, fl) • В кръвен серум – общ белтък, албумини и глобулини, ниво на серумната урея, серумен креатинин, кръвна захар, количество на общите липиди, общия холестерол, количеството на триглицеридите, L–аспартат 2-оксоглутарат-аминотрансфераза (АСАТ), L-аланин 2–оксоглутарат-аминотрансфераза (АЛАТ), гама-глутамилтрансфераза (Гама-ГТ) и алкална фосфатаза (АФ) • Кортизол в кръвен серум • Етологични – ще се определи типа висша нервна дейност и поведението по време на доене 64 109.77 4 716.24
командировки: Предвидени са 6 двудневни командировки до всеки от участващите по проекта 10 фермери през първата година на проекта и по 12 броя през втора и трета година. Предвидени са 6 еднодневни командировки до всеки от участващите по проекта 10 фермери през първата година, 12 през втората и отново 6 през третата година от изпълнението на проекта. Командировките са свързани с провеждане на необходимите изследвания и анализи, описани подробно в задълженията и ангажиментите на учените по проекта. 28 800.00 0.00
възлагане на външни услуги - Изготвяне на оценки на техническата и технологичната приложимост за Ниво на технологична готовност (TRL) 8 на системата в нейната цялост в това число техническа оценка за приложимост за част „Електроника и автоматика“ на системата и технологична оценка за приложимост за част „Технология и софтуер“: Изготвяне на оценки на техническата и технологичната приложимост за Ниво на технологична готовност (TRL) 8 на системата в нейната цялост в това число техническа оценка за приложимост за част „Електроника и автоматика“ на системата и технологична оценка за приложимост за част „Технология и софтуер“ Оценките са необходими за целите на провеждането на лабораторни тестове на устройствата. 23 000.00 0.00
разходи за популяризиране дейността на оперативната група: Още в първия месец след одобрение на проекта ще бъдат проведени необходимите процедури за избор на изпълнител, който да разработи и впоследствие да поддържа за целия период на проекта интернет страница на оперативната група, чрез която да се популяризира дейността по иновативния проект на групата, да се публикува актуална информация за дейностите по проекта, напредъка по поставените задачи и финален доклад за постигнатото. Разходите за тези дейности, заложени във финансовия план, са съобразени с пределните цени, публикувани в насоките за кандидатстване. Друга важна част от предвидените дейности по популяризиране на проекта са по 12 броя публикации в регионални медии всяка години от изпълнението на проекта или общо за целия период 36 броя публикации, както и отпечатване на по 4000 броя брошури за дейностите по проекта годишно. Друг предвиден по проекта начин за популяризиране на резултатите по него е по 12 минути излъчване в регионални медии всяка от трите години по проекта. Единичните цени за дейностите са съобразени с максималния размер на допустимите разходи за създаване и поддържане на интернет страница и разходи за разпространение на резултатите от проекта, съгласно Приложение № 8 към Условията за кандидатстване по процедура № BG06RDNP001-16.003. 29 649.00 599.00
материали и оборудване - развоен кит: Оборудването е необходимо и ще бъде използвано за цялостната конфигурация и осигуряване на всички компоненти-части на системата. Първоначално ще бъде разработен фърмуера за зареждане в платките на четците. Ще бъдат разработени и вградени всички допълнителни компоненти на различните устройства в системата. Впоследствие ще се направи конфигурация и калибрация, след което ще се пристъпи към оживяване на устройствата. Ще бъдат изработени различните модули на хардуера, съгласно разработените параметри. В заключение, посредством 3D принтери ще бъдат конфигурирани и изработени външните кутии на приемниците (четците). 12 000.00 0.00
закупуване на Развойни мобилни устройства-таблети - 12 броя: Технически изисквания: мин. 2 GB RAM; 32 GB ROM; възможност за добавяне на MicroSD За целите на работа с мобилното приложение и с оглед проследяване на информация за стадото в реално време, за всеки от земеделските производители ще бъде закупен и предоставен по 1 бр. таблет, на който ще бъдат инсталирани уеббазираната платформа и мобилното приложение. Двамата служители на Тракийския университет- гр. Ст. Загора също ще получат по един таблет, с оглед възможността за наблюдение, проследяване и анализ на биометричните показатели на животните. 7 200.00 0.00
доставка на ФУНДАМЕНТАЛЕН ТЕСТОВИ И РАЗВОЕН МОДУЛ НА PLM СОФТУЕР (Process Lifecycle management Software): Технически изисквания: - Да поддържа дигиталното управление на данни и процеси и да предлага необходимите за това приложения. Софтуерът трябва да притежава високо ниво на интегративност и същевременно да бъде модулно изградена с цел извършването на управлението на технически параметри, управлението на процеси и събиране на данни в единна среда; - Функция за разширено търсене, „Enterprise Search“ - трябва да поддържа функция за разширено търсене, т.н. Enterprise Search. Чрез тази функция потребителят може да търси обекти от различен тип от едно място в системата, вземайки в предвид множество атрибути на търсения обект, като: Трябва да има възможност за търсене по ключови думи; Трябва да има възможност за търсене за данни с определени категории; Трябва да има възможност за ограничаване на търсенето чрез предварително дефинирани полета; Трябва да има възможност за търсене във съдържанието на множество информационни обекти; Трябва да има възможност за бърз преглед на резултатите от търсенето; Трябва да има възможност за ограничава търсенето в зависимост то ролите и правата на потребителя изпълняващ търсенето. - Трябва да поддържа свързването на значима информация към инфраструктурни обекти във вид на схеми, данни, документи, снимки и др. Тези информационни обекти трябва от своя страна също така да могат да бъдат управлявани независимо от инфраструктурните обекти и да подлежат на бърз преглед в системата, като: Трябва да поддържа създаването на допълнителни данни; Трябва да поддържа свързването на тези данни с отразени в системата инфраструктурни обекти чрез специализирани за тази цел връзки между информационни обекти; - Да поддържа създаването и управлението на версии; - Да подлежи на бърз преглед без нужда за използване на допълнителна програма за преглед или редактиране; - Да поддържа планиране на технологични проекти на базата на шаблони, като: Генериране на графика от шаблон на технологичен проект с интегрирана блок-схема и продължителност на задачите Първоначален график за технологичен проект Разширяване с допълнителни задачи, въвеждане на допълнителни подробности; -Системата трябва да може да бъде модулно надграждана, което да позволява: - Възможност за интегриране с ERP системи ( SAP; Navision/Business Central ) - Възможност за интегриране с CAD системи ( DassaultCatiaandSolidWorks, Siemens NX andSolidEdge, AutodeskInventorand PTC Creo ) - Възможност интегриране на модул за управление на риска, който да отговаря на стандарти ISO 9001 и ISO 31010 - Възможност за интегриране на данни от различни системи и машини ( посредством отворен API ) - Възможност за сравнение на лабораторни изследвания 0.00 0.00
Изготвяне на оценки на техническата и технологичната приложимост за Ниво на технологична готовност (TRL) 8 на системата в нейната цялост в това число техническа оценка за приложимост за част „Електроника и автоматика“ на системата и технологична оценка за приложимост за част „Технология и софтуер“: Касае се за дейност по възлагане на външни услуги за Изготвяне на оценки на техническата и технологичната приложимост за Ниво на технологична готовност (TRL) 8 на системата в нейната цялост в това число техническа оценка за приложимост за част „Електроника и автоматика“ на системата и технологична оценка за приложимост за част „Технология и софтуер“, които са необходими за лаборната сертификация на системата. 23 000.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.