НАПРАВЛЕНИЕ 1 – дейност Патронажна грижа, която включва мерки от т. 1 до т. 4: Настоящото проектно предложение е ориентирано към изпълнение на дейности и мерки, които целят да допринесат за социалното включване, чрез предоставяне на богат спектър от интегрирани услуги в общността за рискови групи хора. Изпълнението на Проект "Патронажна грижа в община Перник" осигурява продължаване на реализираните дейности от съществуващия Център по Патронажна грижа, създаден по проект "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в Община Перник" - К 2. Изпълнението на проектните дейности осигурява надграждане и продължаване на създадения модел за предоставяне на патронажни грижи за възрастни хора и лица с увреждания, които са в невъзможност за водене на самостоятеен начин на живот, преудолавяне на затрудненията, предизвикани от влошено им здравословно състояние и/или социалната изолация и ще допринесе за подобряване на техния социален, психологически и здравен статус.
Дейността включва изпълнението на следните мерки:
1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора. В продължение на 12 месеца минимум 260 потребители ще получават мобилни здравно-социални услуги до 2 часа на ден, като:
- здравни грижи и медицинско наблюдение;
- социални услуги за организиране на ежедневието и др.
Включването на потребители в дейността ще се извършва след изготвяне на индивидуална оценка на потребности от здравни грижи и социални дейности. Оценките ще се изготвят от социалните работници по проекта. Ще се поддържа и досие за патронажна грижа на всеки потребител, в което ще се съхранява цялата свързана с него документация. Изборът на услуги и тяхната продължителност (до 2 ч. на ден) ще се извършва с участието на потребителите, въз основа на направената оценка на потребностите.
2. Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране. Включва провеждане на индивидуални сесии за оказване на психологическа подкрепа и консултиране на
възрастните хора и на лицата с увреждания, за които необходимостта от оказване на психологическа подкрепа е отразена в индивидуалната оценка на потребностите. Мярката ще се изпълнява от психолог с подходящ релевантен опит. Срещите с потребителите ще се извършват по ежемесечен график, изготвен от психолога и съгласуван с Ръководитела на ЦПГ.
3. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Подборът на потребители от целевите групи за включване в мярката ще се извърва съгласно утвърдена Процедура за подбор на потребители и ще е съобразен със заявената от лицата необходимост. Извършването на доставките на лекарства, храни и продукти от първа необходимост, както и преоставянето на административни услуги ще се става по график, изготвен от социалния работник. Честотата на извършване на доставките ще се договаря индивидуално с всеки потребител, съобразно неговите потребности, възможностите на проекта и наетите за изпълнението на дейността лица.
4. Транспорт на персонала, предоставящ патронажна грижа, от/до домовете на лицата.
Предоставянето на услугата Патронажна грижа в домашна среда ще бъде съобразено с Методика за предоставяне на патронажни грижи по домовете за възрастни хора и лица с увреждания, разработена от Министерство на здравеопазването. Документи за ползване на услугата от нуждаещите се лица ще се приемат през целия период на изпълнение на проектните дейности.
Патронажната грижа ще допринесе за разширяване на социалните услуги, предоставяни в общността и за подобряване качеството на живот на хората от уязвимите групи и/или техните семейства. |
0.00
|
347 654.73
|
НАПРАВЛЕНИЕ 2 – дейност Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности, вкл. мерки от т. 5 до т.8: Цел на дейността: В отговор на безпрецедентните предизвикателства, свързани с пандемията от COVID-19 да се осигури подкрепа за адаптиране на социалните услуги, делегирани от държавата дейности в посока превенция на разпространението на вируса, опазване здравето както на ползвателите на социалните услуги, така и на служителите, които предоставят тези услуги.
Дейността включва изпълнението на следните мерки:
1. Осигуряване на ЛПС. Мярката включва закупуване и предоставяне на персонала, зает в социалните услуги на лични предпазни средства за еднократна и многократна употреба: като маски, защитни очила, защитни лицеви екрани (шлемове), защитно облекло и ръкавици и др. На потребителите на услугите ще бъдат осигурени маски и при необходимост ръкавици. Осигуряването на лични предпазни средства ще се извършва текущо от екипа за управление на проекта, въз основа на месечни заявки, изготвени от ръководителите на социалните услуги.
2. Въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, делегирани от държавата дейности. В условията на пандемия от коронавирус е много важно почистването и дезинфекцията на помещенията и всички повърхности, които се докосват от голям брой хора да се извършва съгласно инструкциите и предписанията на здравните власти. Това е особено голямо значение в социалните услуги, делегирани от държавата дейности, тъй като техните потребители са основно възрастни хора и хора с увреждания с множество тежки хронични заболявания, които са силно рискова група за развиване на заболяването. За извършване на достатъчно ефективна дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги е необходимо освен доставката на качествени дезинфектанти, почистващи препарати, материали за лична хигиена (салфетки, сухи и мокри кърпи за еднократна употреба и др.), така и допълнителен персонал (хигиенисти), който да извършва дезинфекцията, в необходимите честота и обем, съгласно изискванията на здравните власти.
3. Тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, делегирани от държавата дейности за COVID-19. Тестването на персонала и потребителите ще се извършва основно при възникване на необходимост. В случай на потребител или лице от персонала, което проявява симптоми на заразяване с КОВИД-19 и/или за което е доказан пряк контакт с болно от коронавирус лице ще бъде приложено тестване с PCR тест. Като превантивна мярка за разпространение на вируса сред останалия персонал и потребители в услугите ще бъдат използвани бързи антигеннти тестове.
4. Въвеждане при необходимост на мерки за разделяне/изолиране на потребителите на услугите. В социалните услуги на територията на общината няма необходимост от СМР за преграждане на помещения, с цел физичеко разделяне на потребителите. Сградния фонд на услугите позволява потребителите, които за заболели от коронавирус, както и контактните на тях лица да бъдат карантинирани и изолирани в самостоятелни стаи. Необходимо е наемане на допълнителен персонал , за да могат да се обособят отделни екипи, единият от които да обслужва само болните и карантинирани лица, а другият - останалите потребители. Необходимо е и осигуряване на лаптопи, таблети и телефони, с помощта на които потребителите на услугите дневен център, ЦОП, ЦСРИ да продължат да ги ползват дистанционно чрез онлайн консултиране, скайп връзка и др.
Техническите средства ще бъдат от голяма полза и за потребителите на социалните услуги от резидентен тип, за да могат лицата в условията на изолация и ограничения в резултат от епидемичната обстановка да поддържат комуникация и да общуват витруално както с най- близките и значими за тях хора, така и със специалистите, които им оказват подкрепящи услуги - психолог, терапевт и др. |
0.00
|
105 928.19
|