Дейност 1: Подобряване на производствените процеси (дейността ще бъде реализирана чрез закупуване и пускане в експлоатация на: Вертикален обработващ център – 2 броя; Струг с цифрово-програмно управление (ЦПУ) – 1 брой; Софтуер за инженерно проектиране – 1 лиценз): Дейността е свързана със закупуване на ДМА и ДНА, необходими за подобряване на производствените процеси по конструиране и технологична обработка на изделията.
Вертикален обработващ център:
Центърът ще позволи резбонарязване и пробиване на детайли в широк спектър от размери и гарантирана висока точност на изработка, което е най-важно за произвежданите продукти. Новият Център може да извършва и операции по фрезоване и хоризонтална обработка, като по този начин ще се оптимизира производствената верига и ще се съкрати времето за изработка на един детайл до 3-4 пъти.
Благодарение на високата виброустойчивост на машината, ще се постигне приблизително 3 до 5 пъти по-висока скорост на рязане, което ще доведе до намаляване на технологичното време за обработка на отвор с 40%. Осигурено е и стабилно рязане при пълно натоварване и с абсолютно висока точност без да се налага допълнително регулиране в процеса на работа на оператора.
Ходовете на позициониране са 2 пъти по-бързи (30 м/мин) от тези на наличната машина. Важен фактор за постигане на по-висока скорост на обработка е и наличието на ефективно охлаждане, което не позволява загряване на инструмента и дава възможност за работа при по-високи обороти.
Машината разполага и с инструментален магазин, който може да зарежда до 16 инструмента. Елиминирането на необходимостта от пребазиране на различни инструменти ще съкрати технологичото време за производство на един детайл с 2 до 4 часа за различните технологични операции.
Струг с цифрово програмно управление (ЦПУ):
Новият струг с ЦПУ ще осигури по-голяма и непрекъсната точност при позициониране на главата и самия профил. При старите машини доста често се налага коригиране в процеса на обработка на детайлите, което води до удължаване на производствения процес. Най-голямото предимство на този струг е осигуряване на изключителна точност – микронна, на изработваните детайли/профили, което ще гарантира високо качество на продукцията.
Възможността за нареждане на до 12 инструмента (при наличните стругове могат само 4) ще подобри производителостта поради осигуряване на непрекъснатост на процесите – могат да се изпълняват различни технологични операции (пробиване, изтъргване, нарязване на резба, фрезоване и др.) без да се налага смяна на ножовете.
Стругът е с висока производителност – режимите на рязане са с 3 до 4 пъти по-бързи спрямо наличното оборудване.
Машината работи без намесата на оператор (освен за поставяне на заготовка и сваляне на детайл), което ще доведе до оптимизиране на производствените разходи.
Софтуер за инженерно проектиране:
Специализираният софтуер за проектиране на машини и детайли ще спомогне за оптимизиране на процеса по конструиране. В момента проектирането се извършва чрез софтуер, който няма достатъчно необходими функционалности за проектиране и част от този процес се изпълнява ръчно. Внедряването на новия софтуер за инженерно конструиране ще ускори процеса на проектиране на едно изделие – времето ще се съкрати от 20 работни дни в момента до не повече от 8-10, което е около 2 пъти. Освен това, прецизното проектираните на изделия на този етап ще гарантира намаляване на грешките при производство.
Новите производствени активи ще осигурят оптимизация на производствените процеси по конструиране и технологична обработка на изделията, като съкратят сроковете за производство приблизително 2 пъти в сравнение с наличните в предприятието машини и софтуер (изпълнение на СЦ1). Те ще гарантират и по-добро качество на произвежданите продукти поради високата точност на изработка (изпълнение на СЦ3). Гарантирано е и повишаването на производителността (СЦ2) благодарение на високата технологичност на параметрите и функционалността на предвидените за закупуване машини.
Всичко това са предпоставки за повишаване на обема на производство в предприятието поради съкращаване на времето за проектиране и изработка и оптимизиране на производствените процеси, което е ключов фактор за повишаване на конкурентоспособността на ЗММ-Златоград. |
342 023.00
|
341 600.00
|
Дейност 2: Разнообразяване на асортимента от продукти на предприятието (дейността ще бъде реализирана чрез закупените и внедрени: Вертикален обработващ център – 2 броя; Струг с цифрово-програмно управление (ЦПУ) – 1 брой; Софтуер за инженерно проектиране – 1 лиценз): Дейността е свързана със закупуване на ДМА и ДНА, необходими за разширяване на асортимента на произвежданите от предприятието машини и окомплектовка за машини. Активите представляват тези, описани в Дейност 1.
Вертикален обработващ център:
Благодарение на новия център ще могат да се изработват сложни детайли, напр. призматични, с много по-прецизни показатели и с широк спектър от размери. Наличното оборудване позволява нарязване на резба и пробиване само на цилиндрични отвори. Освен това, на центъра могат да се изработват детайли от по-разнообразни материали/заготовки, което не може да бъде направено със съществуващото оборудване.
В момента, ограниченията на наличния обработващ център, свързани с работната маса -200х320 мм., не позволяват на дружеството да изпълнява поръчки за машини с детайли с по-големи габарити или тези поръчки се дават за изпълнение на външни подизпълнители. Параметрите на новия център (760х450 мм.) ще позволят на дружеството да разшири асортимента от предлагани изделия – производство на такива с по-големи габарити, както и да елиминира факторът подизпълнител. Последното ще доведе и до оптимизиране на разходите за производство.
Не на последно място ще могат да се произвеждат и детайли с по-голямо тегло – до 350 кг. при ограничениe до 100 кг. в момента.
Това ще даде възможност на предприятието да предложи на своите клиенти изработването на по-голям асортимент от иделия (изпълнение на СЦ5, СЦ4) – машини или окомплектовка и по този начин да отговори на търсенията и нуждите на своите клиенти.
Струг с ЦПУ:
Стругът ще даде възможост на предприятието да произвежда по-сложни модели машини и форми, конструирани чрез новия специализиран софтуер за инженерно проектиране. Поради възможността на машината да се изпълняват и стругови и фрезови операции и благодарение на системата за цифрово програмно управление, ще могат да се изработват много сложни детайли или серия от детайли. Наличното оборудване е доста ограничено откъм такава функционалност, което налага някои от детайлите да се дават на подизпълнители.
Най-голямото предимство на новия струг е възможността да се изработват ролки за профилиращите машини с повърхнина по желание на клиента. В момента, наличното оборудване е ограничено до ролка с дължина 100 мм., а с новото ще могат да се произвеждат до 300 мм. Разширяването на асортимента от предлагани профилиращи машини ще осигури предимство на предприятието както на българския, така и на чужди пазари (изпълнение на СЦ7).
Софтуер за инженерно проектиране:
Софтуерът за инженерно проектиране ще даде възможност за разработка на допълнителни модификации (по-сложни модели и форми) на машини и детайли благодарение на възможостта за създаване и редактиране на 3D детайли и елементи, визуализиране и комуникация чрез фотореалистични изображения и анимации, бързо създаване на всякакъв тип геометрия, включително сложни форми и повърхнини.
Софтуерът за проектиране на машини е изключително ценен актив, защото ще даде възможност за проектиране на мехатронни изделия.
Профилиращите (рол формовачни) машини са с приложение в много различни производства и имат голям пазар, но същевремено са сложни за конструиране и производство. От друга страна, съвременни тенденции все повече налагат създаване и функциониране на машини и системи с контролирано от компютър движение, основано на механиката, електрониката, микропроцесорната техника, и компютърното управление на движенията в машините.
Благодарение на специализирания софтуер и възможносттите, които осигурява новото оборудване, предприятието ще може да произвежда и предлага на пазара голям асортимент профилиращи машини с мехатронни модули и/или системи. Това ще повиши конкурентоспособността на ЗММ-Златоград и ще осигури възможост за навлизане на чужди пазари. Цената на такива машини предлагани от Европейски производители е много висока, а ние ще можем да предложим конкурентна пазарна цена благодарение на внедрените високо технологични активи и подобрена производителност. |
0.00
|
0.00
|
Дейност 3: Внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност (дейността ще бъде реализирана чрез закупените и внедрени: Вертикален обработващ център – 2 броя; Струг с цифрово-програмно управление (ЦПУ) – 1 брой): Дейността е свързана със закупуване на ДМА представляващи високотехнологично оборудване, които са необходими за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в предприятието.
И двете машини са снабдени и работят с енергоспестяващи двигатели, което ще доведе до по-малко потребление на електроенергия за изработката на единица детайл/изделие – до 20% намаление на разхода.
Ще се съкратят и сроковете за изработка на изделията (от 2 до 5 пъти в зависимост от детайла или изделието – колко технологични операции са включени в изработката) благодарение на автоматизиране на производствените процеси, оптимизиране на производствената верига, възможност за промени в параметрите в много кратки срокове, елиминирането на външните подизпълнители за някои от процесите и въвеждане в експлоатация на оборудване с по-висока скорост на обработка.
Закупените и внедрени активи ще позволят на операторите да използват винаги точният инструмент според габаритите на детайла, с което ще се съкратят производствените разходи наполовина.
Информационната обезпеченост на машините - цифрово програмното управление и допълнителните интерфейси за директно включване на външна памет с информация, осигуряват възможност за подаване на технологичните чертежи директно от компютър към машините, което ще елиминира субективните грешки при пренасянето на информацията от чертежа върху листа. Така ще се намали риска от несъответстващи продукти и ще се редуцира количеството на брака.
В допълнение, високата точност на изработка ще осигури минимално количество брак на готовата продукция. В момента на 100 детайла между 3 и 5 са брак, докато след внедряването на новото оборудване тази бройка ще бъде сведена почти до нулата.
Вследствие на редуцирания технологичен брак и функционалностите на новите високоефективни машини, количеството на използваните суровини (хидравлично масло, инструменти, др.) също ще намалее с до 30%.
Цялостната инвестиция в новото ДМА ще насърчи използването на информационни и комуникационни технологии в предприятието.
Чрез внедряването на новото високотехнологично оборудване ще се подобри ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (изпълнение на СЦ6) благодарение на минимизиране на отпадъците и спестяване на енергия и материали.
Стъпки за реализация:
1. Подготовка на документация за избор на Изпълнител и публикуване на покана (2-4 мес.)
2. Процедура по оценка и избор на Изпълнител (5-7 мес.)
3. Подписване на договор с избран Изпълнител (7 мес.)
4. Доставка на активите (8-11 мес.)
5. Инсталация и пускане в експлоатация на активите (12 мес.) |
0.00
|
0.00
|
Дейност 4: Реинженеринг на бизнес процесите в предприятието (дейността ще бъде реализирана чрез 1 договор за услуга по извършване на диагностика на бизнес процесите в предприятието, избор на процесите, които ще бъдат изменени вследствие на реинжинеринга, изготвяне на модел на предлаганото решение и въвеждане на предписанията от реинженеринга в дейността на предприятието).: През последните години, дружеството е изправено пред редица предизвикателства не само свързани с производителността и конкурентоспособността. Новите тенденции налагат бизнес модели, които да се съобразяват повече с реалността на пазара, а съществуващия функционалнен подход базиран на хоризонтални връзки между структурните звена в управлението в предприятието не може да отговори на тези теденции.
Дружеството разбира, че за да се откликне на съвременните изисквания за качество, обслужване, гъвкавост и ниски разходи, процесите за създаване на крайния продукт трябва значително да се опростят. Това поражда и необходимостта от реорганизация на материалните, финансовите и информационните потоци в предприятието с цел: преминаване от функционален към процесен подход на управление; опростяване на организационната структура; преразпределение и минимизиране на използването на различни ресурси; съкращаване на сроковете за реализиране на потребностите на клиентите; и повишаване на качеството при обслужване на клиентите.
Планираме да наемем изпълнител на консултантскa услугa за извършване на реинженеринг на процесите в предприятието, който да изпълни минимум следното: (1) диагностика и измервания на бизнес процесите в предприятието; (2) избор на процесите, които ще бъдат изменени и препроектирани вследствие на реинжинеринга; (3) техническо изготвяне на модел на предлаганото решение-визия; персонализиране на модела спрямо спецификите на предприятието; (4) обучение на персонала; (5) въвеждане на предписанията от реинженеринга в дейността на предприятието.
Целите, които си поставяме с изпълнението на тази дейност са:
- Преминаване от функционален към процесен подход на управление;
- Опростяване на организационната структура;
- Преразпределение и минимизиране на използването на различни ресурси;
- Съкращаване на сроковете за реализиране на потребностите на клиентите и повишаване на качеството на обслужването им.
Стъпките за реализация са:
1. Изпращане на покани и избор на Изпълнител (6-7 месец);
2. Сключване на договор за услуга (7 месец);
3. Изпълнение на заданието за реинженеринга (8 - 11 месец);
4. Въвеждане на предписанията от реинженеринга в дейността на предприятието (12 месец).
5. Отчитане на изпълнението (13 месец) |
16 000.00
|
15 600.00
|
Дейност 5: Информиране и публичност на проекта (дейността ще бъде реализирана чрез поставяне на 1 временна информационна табела на видно място, публикуване на 2 публикации, дизайн, изработка и публикуване на 1 анимиран интернет банер, поставяне на 4 табелки върху новозакупените ДМА и ДНА, организиране и провеждане на 1 пресконференция, изработка и монтаж на 1 постоянна огласителна табела): Дейността по информиране и публичност има за цел да гарантира прозрачността и публичността на проекта. Изключително важно е широката общественост да бъде информирана за финансовото подпомагане, което е отпуснато на ЗММ-Златоград; за ролята както на ЕС, така и на ОПИК при отпускане на помощта; за целите, дейностите и резултатите от изпълнението на проекта; за ползите от неговото реализиране.
Ще бъдат предприети следните дейности в посока осигуряване на публичност и информираност на дейностите и резултатите по проекта:
• Информационни табели – Изработка, доставка и монтаж на 1 брой временна информационна табела на видно място на сградата на ЗММ-Златоград до един месец след сключване на договор с Изпълнител. Изработка, доставка и монтаж на 1 брой постоянна информационна табела на видно място на сградата на ЗММ-Златоград до един месец след приключване на дейностите по проекта.
• Публикации – подготовка и публикуване на 2 броя публикации в местна медия за осигуряване на информация за същността на проекта, ефекта от неговото изпълнение / очаквани резултати и неговото значение за широката общественост в контекста на целите на проекта. Едната публикацие ще бъде в началото на изпълнението на проекта, а другата след изпълнение на последната дейност по проекта.
• Стикери – дизайн, изработка и поставяне на стикери на закупените по проекта активи.
• Интернет банер – дизайн и изработка на анимиран интернет банер и публикуването му на страницата на ЗММ-Златоград с връзка към подстраница с описание на проекта и неговото изпълнение.
• Конференция – Организиране на публично събитие за представяне на проекта (цели, реализирани дейности, постигнати резултати) – една заключителна пресконференция.
Изпълнението на предвидените мерки за информиране и публичност на проекта ще бъде съгласно съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020 и изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност 2014-2020”.
Изпълнението на тази дейност ще гарантира висока степен на прозрачност при използването на средствата от ЕС и широко разпространение на резултатите от проекта сред обществеността в региона.
Стъпки за реализация:
1. Изпращане на покани до минимум 2 фирми с опит релевантен на описаните по-горе дейности (2 месец);
2. Избор на Изпълнител въз основа на ценова оферта (2 - 3 месец);
3. Сключване на договор с избрания изпълнител (3 месец);
4. Монтиране на временна информационна табела, публикуване на 1 публикация в местна преса за популяризиране на проекта, изработка и публикуване на 1 анимиран Интернет банер (3 - 4 месец);
5. Дизайн, изработка и поставяне на информационните стикери (11 - 12 месец);
6. Публикуване на 1 публикация в местна преса, провеждане на 1 пресконференция и монтиране на 1 постоянна информационна табела (12 - 13 месец);
7. Отчитане на дейността (13 месец) |
1 977.00
|
1 900.00
|