Управление на проекта: Проектът ще се управлява чрез двустепенна структура за управление, която включва:
• Централно Звено за управление на проекта (ЗУП) – състои се от ръководител на проекта, експерт мониторинг и докладване, счетоводител, експерт комуникации
• Местни звена за управление на проекта (МЗУ) – сформират се от всяка българска организация и включват ръководител, счетоводител и технически сътрудник в българските организации. Норвежкия партньор IOWA AS определя експерт, отговорник за управление на проекта от страна на IOWA AS.
ЗУП ще осъществява административно, финансово и техническо управление на ниво проект, вкл. ефикасно и законосъобразно разходване на бюджета; координация; мониторинг на изпълнението; управление на риска; комуникации с Програмния оператор; управление на информацията и документите по проекта; изпълнение на Комуникационния план. Ръководителят на проекта ще носи обща отговорност за изпълнение и отчитане на проекта и за ефективната комуникация и взаимодействие между партньорите.
МЗУ ще отговарят за административни и финансови въпроси, свързани с управление и отчитане на проекта на съответния член по Споразумението за партньорство, както и ще осигуряват изпълнението на задачи по проекта, които са им възложени съгласно направеното разпределение на работата между партньорите. Ръководителят на МЗУ има оперативна отговорност за изпълнение на проекта от страна на съответния партньор, осъществява комуникациите с останалите партньори и докладва на ръководителя на проекта.
Експертите, който са включени в екипа за управление на проекта, са специалисти в съответстната област на експертиза за позицията, за която са предложени, и са участвали в екипи за управление на проекти на общините, вкл. с финансиране от ЕС, като някои от тях са били и ръководители на такива проекти. В т. 9 по-долу са описани всички експерти и техните функции и отговорности, а в приложение към формуляра за кандидатстване са представени автобиографиите им.
/
The project will be managed through a two-tier management structure, which includes:
• Central Project Management Unit (PMU) - consists of project manager, monitoring and reporting expert, accountant, communications expert
• Local Project Management Units (LMUs) - formed by each Bulgarian organization and consisting of a leader, accountant, and technical assistant in the Bulgarian organizations. The Norwegian partner IOWA AS shall appoint an expert responsible for the management of the project on behalf of IOWA AS.
The PMU will perform administrative, financial and technical management functions at the project level, incl. efficient and lawful spending of the budget; coordination; monitoring; risk management; communications with the Programme Operator; project information and documentation management; implementation of the Communication Plan. The project manager will have overall responsibility for implementing and reporting the project and for the effective communication and interaction between the partners.
The LMUs will be responsible for administrative and financial matters related to the respective member of the Partnership Agreement. They will also ensure the implementation of project tasks, which are assigned to them according to the distribution of work between the partners. The LMU leaders shall have operational responsibility for the implementation of the project by the respective partner, communicate with the other partners and report to the project manager.
The experts who are included in the project management teams are specialists in the relevant field of expertise for the position for which they are proposed, and have participated in management teams of municipal projects, incl. with EU funding, some of whom have been project leaders. Item 9 below describes all experts and their functions and responsibilities, and experts’ CVs are provided in an attachment.
|
99 960.51
|
41 786.47
|
Създаване на местни обществени съвети по климата / Establishing local public councils on climate: Дейността се състои в създаване на местни обществени съвети по климата в трите общини партньори. Дейността попада във втората по ред група дейности сред посочените в Поканата четири специфични минимално изисквани технически дейности.
Обществената подкрепа и участието на местните общности в разработване на политиките и действията, свързани с измененията на климата, е важен фактор за успешно изпълнение на планираните от общините мерки за смекчаване и адаптация. Участието им във всички етапи на стратегическото планиране е мярка, предвидена в стратегически документи на трите общини и посочена в националната Стратегия за адаптация към измененията в климата като важен приоритет за всички сектори, включени в Плана за действие. Чрез създадените специализирани обществени съвети по климата трите общини ще осигурят механизъм за активно включване на граждански сдружения и на частния сектор в процеса на оценка на вече предприети действия и планиране на бъдещи мерки в областта на климата. Подобни съвети до този момент не са създавани в българските общини и дейността може да се разглежда като иновативна на ниво общини. Местните обществени съвети ще бъдат форум за диалог и участие в областта на климата, както и ще осигуряват директен и постоянен достъп до информация на местните общности. Функциите на сформираните съвети ще бъдат консултативни и ще включват основно:
- обсъждане и препоръки във връзка с установени проблеми при изпълнение на общински планове и проекти;
- преглед и препоръки по изготвяните планови документи в областта на климата;
- иницииране на проекти и местни инициативи за изпълнение на общинската политика в областта на климата.
В рамките на проекта ще се осигури ефективност и устойчивост на функционирането на съветите в дългосрочен план чрез повишаване на знанията и експертизата на членовете на местните обществени съвети - те ще се събират периодично и ще бъдат канени да участват в обучителните курсове по проекта.
/
The activity consists in establishing local public councils on climate in the three municipalities . The activity falls into the second group of activities among the four specific minimum required technical activities specified in the Call.
Public support and the participation of local communities in the development of policies and actions related to climate change is an important factor for the successful implementation of planned municipal mitigation and adaptation measures. Their participation in all stages of the strategic planning is a measure envisaged in strategic documents of the three municipalities and indicated as an important priority in all sectors included in the Action Plan in the National Strategy for Adaptation to Climate Change. By establishing public councils on climate, the three municipalities will provide a mechanism for active involvement of civil society associations and the private sector in the process of assessing actions already taken and planning future climate measures. Such councils have not yet been established in Bulgarian municipalities and the activity can be considered innovative at the municipal level. Local public councils will be a key forum for dialogue and participation in climate issues and will serve as a “bridge” for direct and permanent access to information for local communities. The functions of the councils will be consultative and will include:
- discussion and recommendations in connection with identified problems in the implementation of municipal plans and projects;
- review and recommendations on the planning documents prepared within the project;
- initiation of projects and local initiatives for implementation of the municipal climate policy.
The project will ensure the effectiveness and long term sustainability of the functioning of the councils by increasing the knowledge and expertise of the members of the local public councils - they will have periodic meetings and will be invited to participate in the training within the project. |
45 839.90
|
27 035.88
|
Повишаване на капацитета чрез обучения /Capacity building trough training: Повишаването на компетентността на общинските служители в областта на смекчаване и адаптиране към климатичните промени е хоризонтална дейност в проекта, която ще се изпълнява чрез различни инструменти, основните от които са: а) специализирани обучения, б) активно участие на общинските експерти в изпълнение на всички дейности с методическата помощ и участие на експертите от Клуб 2000 и ФЕИ.
Целта на дейността е повишаване на знанията и уменията чрез специализирани обучения. Дейността е първата по ред сред посочените в Поканата четири специфични минимално изисквани технически дейности. Целева аудитория са общински служители и съветници и членове на местните обществени съвети по климата. Дейността включва разработване и провеждане на обучение в 4 тематични области:
1. Смекчаване и адаптация към климатичните промени, вкл. европейски и национални програмни и методически документи – въвеждащо обучение. Цел: задълбочени знания по темата, което ще подобри компетентността на участниците за анализи, планиране и изпълнение на мерки по климата.
2. Интегрирано общинско планиране и изготвяне на планови документи в областта на климата. Цел: повишена способност за идентифициране пропуски в общинските документи по отношение на действията за смекчаване и адаптация към климатичните промени и за избор и прилагане на подходящи мерки, свързани с климата.
3. Финансиране на проекти/мерки за намаляване на емисиите на парникови газове и за адаптация към изменението на климата, вкл. чрез европейски, национални и други програми, механизми и фондове, с фокус върху тези, приложими към трите общини. Цел: способност за по-точно планиране източниците за финансиране на идентифицираните мерки, както и за разработване на конкретни проекти.
4. Специализирано обучение на секторни експерти за придобиване на технически знания и умения за смекчаване (енергия, градоустройство, транспорт и др.) и адаптация (здраве, наводнения, пожари, гори и др.), със специален фокус върху приложени добри практики от Норвегия и държави.
/
Increasing the competence of municipal officials on climate change mitigation and adaptation is a horizontal activity that will be implemented through: a) specialized training, b) active participation of municipal experts in all project activities under the methodological guidance and participation of experts of Club 2000 and FEI. The activity aims to increase knowledge and skills through specialized training. The activity is the first among the four specific minimum required technical activities listed in the Call. The target audience are municipal employees and councilors and members of the local public councils on climate. Training will be developed and conducted in four thematic areas:
1. Climate change mitigation and adaptation, incl. European and national programming and methodological documents. Objective: in-depth knowledge on the topic, which will improve municipal competence to analyse, plan and implement measures in the climate field.
2. Integrated municipal planning and preparation of planning documents in the field of climate. Objective: increased capacity to identify gaps in municipal documents regarding climate change mitigation and adaptation actions and choose and implement appropriate climate measures.
3. Funding projects/measures for reduction of greenhouse gas emissions and for adaptation to climate change, incl. opportunities from European, national and other programmes, mechanisms and funds, accentuating on those applicable to the three municipalities. Objective: gained knowledge to plan more precisely the sources for financing the measures in prepared planning documents, as well as to develop quality specific projects in the next programming period.
4. Specialized technical training for sectoral experts on mitigation (energy, urban planning, transport, etc.) and adaptation (health, floods, fires, forests, etc.), special focus being placed on good practices from Norway and other countries. |
134 294.89
|
58 839.18
|
Проучване и разпространяване на добри практики на държава донор за смекчаване и адаптация към изменението на климата / Study and dissemination of good practices of a donor country for climate change mitigation and adaptation: Целта на дейността е да се проучат и разпространят добри практики в областта на смекчаване и адаптация към промените в климата, прилагани в Норвегия. Дейността е четвърта по ред от посочените в Поканата изисквани технически дейности. Необходимостта от дейността се обуславя и от факта, че България няма достатъчен исторически опит и добри практики в областта на изменение и адаптация към климата (страната прие първата си стратегия в края на 2019 г.) и дейността ще донесе ползи за общините в процеса на изготвяне и изпълнение на плановите документи за климата.
Ще бъде проведено учебно посещение в Норвегия, в което ще участват представители на българските участници в проекта. IOWA AS ще подготви програмата за посещението, която ще бъде съгласувана с българските партньори. Планира се програмата да включва лекции, презентации и посещение на място в община/и за запознаване с добри практики за прилагане на мерки за смекчаване и адаптация към изменението на климата в Норвегия.
След провеждане на посещението IOWA AS ще изготви писмен документ, включващ материалите от учебното пътуване и описание на добри практики. Документът ще бъде използван при изготвяне на плановите документи в рамките на проекта, както и при подготовка и изпълнение на конкретни проекти. Документът ще бъде разпространен сред други общини чрез публикуване на интернет страницата на проекта и предоставяне на НСОРБ и РАО, с цел сходни общини да добият знания за добри практики, които биха могли да приложат на тяхна територия.
След посещението българските експерти ще подготвят презентации за резултатите от учебното пътуване, включващи опитът и добрите практики, прилагани от общини и други институции в Норвегия. Във всяка община ще бъде проведен еднодневен форум за разпространение на добрите практики сред общински служители, общински съветници и представители на заинтересованите страни.
/
The objective of the activity is to study and disseminate good practices in the field of climate change mitigation and adaptation applied in Norway. The activity is among the four required technical activities specified in the Call, in particular the fourth one. The need for the activity is conditioned also by the fact that unlike other countries, Bulgaria does not have historical experience and sufficient good practices in the field of climate change mitigation and adaptation (the country adopted its first strategy for adaptation to climate change at the end of 2019). The activity will be of significant benefit to municipalities in the process of preparing and implementing climate planning documents.
A study visit will be held in Norway, in which representatives of the Bulgarian participants in the project will take part. IOWA AS will prepare the programme and consult it with the Bulgarian partners The programme is planned to include lectures, presentations and on-site visits to municipality/ies to learn about good practices for the implementation of measures for mitigation and adaptation to climate change.
After the study visit, IOWA AS experts will prepare a written document including materials from the study tour and a description of good practices from Norway. The document will be used in the implementation of project activities for the preparation of planning documents for mitigation and adaptation to climate change, as well as for preparation and implementation of specific projects in this area. The document will be disseminated to other municipalities by publishing it on the project website and will be provided to the NAMRB and RAMs, so that similar municipalities could gain knowledge and implement similar measures on their territory.
After the visit, presentations will be prepared on the results of the study trip, including good practices applied by municipalities and other institutions in Norway. A one-day forum for dissemination of good practices among municipal employees, municipal councilors and stakeholders will be held in each municipality. |
89 051.05
|
84 321.46
|
Аналитичен преглед на наличната ситуация / Analytical review of current situation: Специфичната цел на дейността е да се проучи текущото положение в трите общини относно приети стратегически планове , които съдържат мерки във връзка със смекчаване и адаптиране към измененията в климата, и мерките, които вече са предприети, и да се идентифицират пропуските и проблемите по отношение на действията за смекчаване и адаптация към климатичните промени, вкл. за редуциране на емисиите на парникови газове и действия при екстремни климатични събития. Дейността е втората по ред от посочените в Поканата минимално изисквани технически дейности. Дейността е в пряка връзка и е необходима за разработване на общинските планове за устойчива енергия, климат и адаптация (следващата дейност).
Предмет на проучване и експертни оценки ще бъдат приети планови документи във всяка община, вкл. секторни, които включват мерки за смекчаване и/или адаптация към климатичните промени, и отчети и доклади за напредък по изпълнението им – за насърчаване използването на енергия от ВЕИ; за устойчиво енергийно развитие; за енергийна ефективност; за управление на отпадъците; за бедствия и аварии, и др.
Въз основа на оценката на документите ще се идентифицират пропуските и проблемите и ще бъдат изведени препоръки, които ще послужат за разработване на новите планови документи на общините в областта на климата.
Отправна точка при извършване на оценките на пропуските и изводите за текущото състояние ще бъдат приетите редица нови документи на европейско и национално ниво - европейската Зелена сделка, изменените през 2018 г. директива за насърчаване използването на енергия от възобновяеми източници и директива за енергийна ефективност, и съответното национално законодателство, новата Стратегия на ЕС за адаптиране към изменението на климата (COM(2021) 82 final), Националната стратегия за адаптация към измененията на климата, Плановете за управление риска от наводнения 2030, Интегриран план в областта на енергетиката и климата 2021-2030 г. и др., които задават нови политики, цели и действия.
/
The specific objective of the activity is to examine the current situation in the three municipalities regarding the adopted strategic plans in the field of climate change mitigation and adaptation and the measures already taken, and to identify gaps and problems regarding measures, incl. to reduce greenhouse gas emissions and actions in extreme weather events. The activity is in direct connection and is necessary for the development of the municipal plans for sustainable energy, climate and adaptation in the next Activity 6.
Subject of research and expert assessments will be adopted planning documents in each municipality, incl. sectoral, which include measures for mitigation and/or adaptation to climate change, and progress reports on their implementation – plans for promoting the use of renewable energy sources; for sustainable energy development; for energy efficiency; for waste management; for disasters and accidents, etc.
Based on the assessment of the documents, gaps and problems will be identified and recommendations will be made, which will be used for the development of the new planning documents of the municipalities in the field of climate.
The starting point for assessing gaps and drawing conclusions on the current situation will be the number of adopted new documents at European and national level - the European Green Deal, the amended in 2018 Directive on the promotion of energy from renewable sources and the Energy Efficiency Directive, and relevant national legislation, the new EU Strategy for Adaptation to Climate Change (COM (2021) 82 final), the National Strategy for Adaptation to Climate Change, the Flood Risk Management Plans 2030, the Integrated Energy and Climate Plan 2021-2030, etc., which set new policies, objectives and actions.
|
88 870.70
|
69 856.32
|
Разработване на Планове за устойчива енергия, климат и адаптация към измененията в климата/ Development of Sustainable Energy, Climate and Adaptation Plans: Целта на дейността е да се разработи общински планов документ за всяка от трите общини, основаващ се на актуални данни и на най-новите документи на европейско и национално ниво, който ще очертава местната политиката за преход към устойчиво общинско развитие в условията на предизвикателствата и рисковете, породени от изменението на климата. Дейността е от посочените в поканата други допустими дейности, по-конкретно „Проекти на общините за изпълнение на дейности по национални и местни стратегическите планове“.
Община Димитровград и община Златоград са членове на Споразумението на кметовете за климата и енергията. Членовете на Споразумението се ангажират да приемат План за действие за устойчива енергия и климат, както и стратегия за адаптация, която може да бъде част от Плана или да бъде отделен планов документ. Трите общини възприеха подход за изготвяне на общ документ за съответната община. С изпълнение на настоящата дейност общините ще изпълнят ангажиментите си към европейската инициатива за климата. Те ще допринесат също за изпълнение на мярка 2.1.5 "Приемане на местни стратегии за адаптация към изменение на климата" в Плана за действие, сектор Градска среда, в Националната стратегия за адаптация към изменение на климата, с индикатор 100 общински плана.
Плановете ще включват „меки“ и инвестиционни мерки за намаляване на емисиите на парникови газове и за подобряване на адаптацията на територията, инфраструктурата, общинските сектори и екосистемите, като се отразят иновативни подходи и нови технологични решения в резултат на сътрудничеството с партньора IOWA AS. При разработване на Плановете ще се приложи синергичен подход на мерките спрямо различните общински секторни политики и услуги, което ще осигури ефективно изпълнение на общинските политики в областта на климата и ефикасно използване на ограничените финансови ресурси и минимизиране на разходите.
/
The objective of the activity is to develop a municipal planning document for each of the three municipalities, based on current data and the latest documents at European and national level, which will outline the local policy for transition to sustainable municipal development in the face of challenges and risks caused by climate change. The activity is one of the other eligible activities listed in the Call, in particular "Municipal projects for implementation of activities under national and local strategic plans".
Municipality Dimitrovgrad and municipality Zlatograd are members of the Covenant of Mayors for Climate and Energy. Members of the Covenant undertake to adopt a Sustainable Energy and Climate Action Plan, as well as an adaptation strategy, which may be part of the SECAP or a separate planning document. The three municipalities adopted an approach to develop a common document per municipality. With the implementation of this activity the municipalities will fulfill their commitments to the European climate initiative and will contribute to the implementation of Measure 2.1.5 for adoption of local strategies for adaptation to climate change in the Action Plan, Urban Sector, in the National Strategy for Adaptation to Climate Change, with indicator 100 municipal plans.
The plans will include "soft" and investment measures to reduce GHG emissions and improve the adaptation of the territory, infrastructure, municipal sectors and ecosystems, reflecting innovative approaches and new technological solutions as a result of cooperation with the Norwegian partner IOWA AS. In developing the Plans, a synergistic approach of the measures will be applied to the various municipal sectoral policies and services, which will ensure effective implementation of municipal climate policies, efficient use of limited financial resources and cost minimization. |
164 993.00
|
50 090.60
|
Прилагане на мерки за смекчаване изменението на климата / Implementing measures for climate change mitigation: Целта е да се разработят и приложат мерки за смекчаване на климатичните промени в трите общини. Дейността е третата по ред от посочените в Поканата 4 минимално изисквани технически дейности. За всяка от трите общини ще бъдат разработени и изпълнени демонстрационни проекти за закупуване и въвеждане на оборудване с малки инвестиции, които са неделима и необходима част от действията за постигане на резултатите и изпълнение на индикаторите по проекта.
В община Димитровград демонстрационният проект ще включва подмяна на конвенционалното осветление в парк "Н. Й. Вапцаров" в гр. Димитровград с ново соларно оборудване, чието монтиране ще намали потреблението на ел. енергия. Мярката ще има и икономически ефект, тъй като ще се намалят общинските разходи за това разходно перо. Ще се доставят и 4 ел. велосипеди за нуждите на контролната дейност на общинските инспектори.
В община Златоград ще се закупят 360 компостера за предотвратяване образуването на биоразградими отпадъци, които ще се раздадат на домакинства в населени места в общината. Мярката допринася за намаляване количеството генерирани градински отпадъци и спестяване на емисии на парникови газове (ПГ) от транспортиране на тези обемни отпадъци. Ще се монтира оборудване за затопляне на вода чрез ВЕИ в 5 детски градини и 1 ясла.
В община Любимец ще бъде доставено и монтирано оборудване в 2 детски градини за затопляне на водата чрез ВЕИ. Оборудването ще включва бойлери с 2 серпентини (пелети през отоплителния сезон и соларни панели през лятото), слънчеви панели и др., подробно описани в приложения анализ на разходите. Ще се доставят и 4 ел. велосипеди за нуждите на контролната дейност на общинските инспектори. Така ще се избегне използването на автомобили за контролната дейност през почти цялата година и ще се спестят емисии на ПГ, като се има предвид, че автотранспортът е вторият по значимост емитер на ПГ в страната.
/
The objective of the activity is to develop and implement climate change mitigation measures in the three municipalities. The activity is one of the four minimum required technical activities specified in the Call, in particular the third obligatory activity. For each of the three municipalities, demonstration projects for the purchase and introduction of equipment designed to mitigate climate change with small investments will be developed and implemented, which are an integral and necessary part of the actions to achieve project results and reach project indicators.
In municipality Dimitrovgrad, the demonstration project will include replacement of the conventional lighting in city park “N. Y. Vaptsarov” in the town of Dimitrovgrad with new solar equipment, the installation of which will reduce the consumption of electricity. The measure will also have an economic effect, as municipal budget expenditures for this expenditure item will be reduced. 4 electric bicycles will be purchased for the needs of the control activity of the municipal inspectors.
In municipality Zlatograd, 360 composters will be purchased and distributed to households in settlements in the municipality. Thus, the quantity of generated biodegradable garden waste will decrease and GHG emissions will be saved from the transportation of these bulky waste. Equipment for heating water using RES will be installed in 5 kindergartens and 1 nursery school.
In municipality Lyubimets, equipment will be purchased and installed in 2 kindergartens for water heating through RES. The equipment will include boilers with 2 coils (pellets during the heating season and solar panels during the summer), solar panels and other items, described in detail in the attached Analysis of project costs. Also, 4 electric bicycles will be purchased for the needs of the control activity of the municipal inspectors. This will replace the use of cars for control activities throughout most of the year and will reduce GHG emissions, given that the automobile transport is the second largest emitter of GHG in the country. |
296 486.75
|
74 532.51
|
Разработване на Планове за обществена осведоменост за смекчаване и адаптация към климатичните промени / Development of Public Awareness Plans on climate change mitigation and adaptation: Дейността включва изготвяне на планове за всяка община с конкретни мерки за повишаване на осведомеността и привличане на обществеността в общите усилия за преход към климатично неутрални и устойчиви общини. Дейността е от допълнителните допустими дейности, изброени в Поканата, по-специално: „Проекти на общините за изпълнение на дейности по национални и местни стратегическите планове“. Дейността ще допринесе за изпълнение на изготвените в предходните дейности Планове за устойчива енергия и климат и Планове за адаптация към измененията в климата, както и за изпълнение на мярка 2.2.3 „Развиване на осведомеността, ангажираността, знанията и културата на АИК сред широката общественост“, включена в сектор Градска среда в Националната стратегия за адаптиране към изменението на климата.
Подходът да се изготви отделен план за информиране и привличане на обществеността вместо такива мерки да се включват в другите общински планове е избран, тъй като наблюденията показват, че по този начин се постига синергия при определяне на мерките и по-голяма резултатност и разходна ефективност при тяхното изпълнение.
Плановете ще включват конкретни мерки, насочени към целевите групи – населението като цяло, фирми и предприятия от конкретни сектори съобразно спецификата на общината и неправителствени организации. Ще бъдат идентифицирани специфични мерки в съответствие със специфичните потребности на всяка целева група. Ще бъдат взети предвид резултатите от проведеното учебно пътуване в Норвегия и ще бъде направена оценка и избор на приложими за условията на трите общини добри практики за повишаване на обществената осведоменост и участие на местните общности.
Планът ще бъде практически инструмент за всяка общинска администрация по структуриран и последователен начин да повишава обществената осведоменост за предизвикателствата и рисковете, породени от измененията на климата, и действията, които местните общности трябва да предприемат, вкл. на индивидуално ниво, за смекчаване и адаптация към климатичните промени.
/
The activity includes preparation of plans for each municipality with specific measures for raising awareness and involving the public in the joint efforts to achieve the climate goals. The activity is one of the additional eligible activities listed in the Call, in particular: "Municipal projects for implementation of activities under national and local strategic plans". The activity will contribute to the implementation of the Sustainable Energy and Climate Plans and Climate Change Adaptation Plans prepared in the previous activities, as well as to the implementation of measure 2.2.3 "Development of awareness, involvement and knowledge and culture about adaptation among the general public", included in the Urban Sector in the National Strategy for Adaptation to Climate Change.
The approach of drawing up a separate plan for informing and involving the public instead of including such measures in other municipal plans has been chosen, as observations show that in this way synergies in defining the measures and greater results and cost-effectiveness in their implementation are achieved.
The plans will include specific measures aimed at the target groups - the population as a whole, non-governmental organizations, companies and enterprises from individual sectors according to the specifics of the municipality. Specific measures will be identified according to the needs for each target group. The results of the study trip to Norway will be taken into account and good practices for raising public awareness and participation of local communities applicable for the conditions of the three municipalities will be assessed and selected.
The plan will be a practical tool for each municipal administration, in a structured and consistent way, to raise public awareness of the challenges and risks posed by climate change and the actions that local communities need to take, incl. at the individual level, to mitigate and adapt to climate change. |
86 005.90
|
4 814.16
|