В проекта: „Повишаване и укрепване на общинския капацитет в Община Белене“ се предвиждат следните дейности: подготовка за обезпечаване правомощията на Община Белене по Закона за социалните услуги, Закона за хората с увреждане и Закона за личната помощ посредством създаването на фронт офис в административната сграда на общината и създаване на едно работно място; обучение и супервизия по предварително съставена програма на общинската администрация свързана с насочването на гражданите за ползване на социалните услуги и провеждане на разяснителна-информационна кампания включваща две информационни събития и издаването на два вида дипляни за предоставените от Община Белене социални и интегрирани здравно-социални услуги, лична помощ и възможностите за разрешаване на проблемите на хората с увреждания свързани с липсата на достъпност. С изпълнението на проектните дейности се увеличава броя и се повишава компетентността на служителите, подобрява се работната среда и материално-техническата база и се въвеждат нови, съвременни подходи за информиране, консултиране, обслужване и насочване на гражданите. Резултатите от проекта добавят стойност и гарантират, че Община Белене ще разполага с достатъчен капацитет да реформира и модернизира своята дейност и да осигури плавен преход към изпълнение на новите си функции и задължения, въведени със Закона за социалните услуги, Закона за хората с увреждания и Закона за личната помощ, както и с приемането на Националната карта на социалните услуги на общините в Република България през 2024 година.
Дейности
Дейност
Договорена стойност
Отчетена стойност
Подготовка за обезпечаване правомощията на общините по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на работни места (фронт-офис ): Дейността цели подобряване достъпа до социално подпомагане и съвременни социални услуги с високо качество на територията на община Белене посредством осигуряването на подходяща работна среда и материално -техническа база за информиране, консултиране, обслужване и насочване на граждани, вкл. от най-уязвимите групи на населението на общината. За изпълнение на тези цели в помещение намиращо се на първия етаж на административната сграда на Община Белене с адрес: гр. Белене, ул. „България“ №35. ще се ситуира фронт – офис. Предвиденото помещение е реновирано, ремонтирано и климатизирано, обзаведено с 2 бюра, 2 маси и 4 посетителски столове. В рамките на проекта помещението ще бъде оборудвано с технически средства. В него ще се приемат заявления за предоставените от Община Белене социални услуги, ще се извършва консултиране, административно обслужване и насочване на гражданите и ще се провеждат информационни кампании/ дейности за повишаване информираността и подобряване на достъпа им до социални услуги и социална закрила на територията на община Белене.
Двама от общинските служители част от целевата група на настоящето проектно предложение ще осъществява пряк контакт с кандидатите да ползват социални услуги и подпомагане, ще работят във фронт- офиса и ще извършват дейности по информиране, консултиране, прием и обработка на заявления и насочване на гражданите към социални услуги и подпомагане, отговарящо на техните потребности, ще осигуряват административната работа и ще подпомагат дейността на Съвета по въпросите на социалните услуги. Възнаграждението на тези служители ще бъде осигурено от бюджета за възнаграждения по проекта.
30 721.43
14 272.96
Обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на Община Белене по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ, оборудване на фронт-офис и провеждане на разяснително-информационна кампания за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги и възможностите за разрешаване на проблеми, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания: В дейността са включени изпълнението на отделни поддейности, първата от които е обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на Община Белене по и ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ. В обучението и супервизията са включени 8 служители на Община Белене - 4 служители администриращи „Механизъм Лична помощ“ и 4 служители администриращи социалната услуга „Асистентска подкрепа“, а така също и 2 управители външни доставчици на услуги на Център за социална рехабилитация и интеграция за деца и младежи с увреждания „Св. Винкенти“ – Белене и на Център за обществена подкрепа „Света Марта“ – Белене. Те ще преминат модулно надграждащо обучение с обща продължителност 30 астрономични часа и ще се проведат 4 сесии за групова и индивидуална супервизия по 4 астрономични часа. Обучението е ориентирано към повишаване на общата компетентност на служителите в областта на промените в законодателство, формиране на нови знания и умения за неговото прилагане. Програмата на обученията ще се извърши в следните тематични направления: Новите функции на органите за местно самоуправление съгласно ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ/ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги/ определяне и провеждане на общинската политика в областта на социалните услуги в съответствие с установените потребности на местно ниво и приоритетите на държавната политика; Контрол и мониторинг на дейностите, които се предоставят на територията на общината, изпълнявани по ЗЛП и ЗХУ; Предварителна оценка на потребностите; Информиране, консултиране и насочване на гражданите, желаещи да ползват социални услуги; Поддръжка и предоставяне на актуална информация за всички социални услуги, които се предоставят на територията на общината и за техните доставчици; Организиране и провеждане на информационни кампании и др. Темите на супервизиите ще бъдат извлечени от реални практически казуси и проблеми в работата на служителите свързана с предварителна оценка на потребностите, информиране, консултиране и насочване на гражданите, желаещи да ползват социални услуги.
При провеждането на разяснително-информационна кампания в Община Белене за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно -социални услуги, и информираност на обществото на местно ниво относно възможностите за разрешаване на проблеми, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания, служителите от целевата група на проекта ще разработят съдържанието на информационните материали, популяризиращи възможностите за ползване на социални и интегрирани социално-здравни услуги в Община Белене, възможностите които се предоставят чрез механизма за личната помощ и възможностите за осигуряване на достъпна среда за хората с увреждания. Ще се извърши предпечатна подготовка и ще бъдат тиражирани 2 вида дипляни с тираж общо 800 броя, формат А4, пълноцветен печат. Дигиталната версия на дипляните ще се публикува на сайта на Община Белене и във Фейсбук страниците: на вестник „Дунавски новини“ и на Общински съвет Белене. В рамките на проекта ще бъдат организирани 2 групови информационни събития за представяне на социалните услуги и възможностите за получаване на социална подкрепа в община Белене пред потенциалните им ползватели и ще бъдат представени общинските политики по социална закрила и социалните услуги посредством презентационни материали на информационните събития, на сайта на общината и в социалните мрежи. Дипляните ще се разпространяват на информационните събития и при предоставяне на информация и консултации от служителя във фронт-офиса. Помещението на фронт-офиса в рамките на тази дейност ще бъде оборудвано с технически средства целящи подобряване достъпа до социално подпомагане и съвременни социални услуги с високо качество на територията на община Белене посредством информиране, консултиране, обслужване и насочване на граждани, вкл. от най-уязвимите групи на населението на общината.
12 288.57
5 709.18
Забележки:
Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN