Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 226 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

„Метан Монтаж“ ЕАД, гр.Пловдив  е компания с над  10-годишна история в сферата на строителство на преносни газоразпределителни мрежи и съоръжения. Мениджърският екип на компанията е убеден, че безопасността и здравето при работа са основна грижа на работодателите, особено ако искат да са конкурентноспособни на европейския и световния пазар, да прилагат съвременните принципи на мениджмънт, основани на корпоративната социална отговорност. Компанията работи изцяло съобразно разпоредбите на българското законодателство и спазва общоприетите норми в областта на безопасността и здравето при работа.   
Проектът има за цел да надгради извършваните до момента операции относно осигуряване на безопасни и здравни условия на труд, като планира следните мерки: 
1.Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси, вкл. възможности за гъвкави форми на заетост  
2.Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите 
3.Осигуряване на социална придобивка за работещите - място за хранене и рампа за хора с увреждания 

Целевата група на проектното предложение включва всички 7 заети към момента служители в „Метан Монтаж“ ЕАД, 1 от които е над 54 години и притежава ТЕЛК решение. Голяма част от ресурсите на компанията са насочени към предпазване на всички работещи и осигуряване на безопасността и здравето им по време на работа.  

Настоящият проект ще допълни дейностите, извършени до момента и ще осигури възможност за достигане на максимални нива на безопасност, ще спомогне за превенция от злополуки, ще намали разходите за отсъствия от работното място и лечение на персонала и не на последно място ще надгради усилията на мениджмънта в посока на осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд за работещите и популяризиране на сериозността и важността на подобен род дейности.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията, вкл. възможности за гъвкави форми на заетост: Предвидената дейност е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси в „Метан Монтаж“ ЕАД, където работят 7 служители, като 1 от тях е над 54-годишна възраст и има ТЕЛК. Стратегията за развитие на предприятието е да се разширява, да увеличава пазарния си дял и асортимента от предлаганите услуги. Към момента компанията прилага собствени методи за управление на човешките ресурси, но във връзка с планираното възходящо развитие на дружеството се предвиждат увеличаване на числеността на персонала, промени от организационен характер с цел повишаване на производителността на предприятието, наличие на голям брой служители на различна възраст и трудоспособност и с различни кариерни потребности. Това крие и определени рискове и нужди при управлението на човешките ресурси: - отсъствия от работното място на част от служителите, което налага необходимостта от въвеждане на гъвкави форми на заетост и ротация на работното място -наличието на служители над 54 години изисква въвеждане на практики за удължаване на професионалния им живот -различните кариерни потребности на служителите изискват въвеждане на нови мерки за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот -увеличаването на персонала води до необходимост от въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятието, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда. Всичко това обуславя необходимостта от разработването и практическото въвеждане на нова, съобразена с нуждите на работниците и служителите, Стратегия за управление на човешките ресурси, която да включва следните мерки и елементи: 1.Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждане на гъвкави форми на заетост 2.Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните служители над 54 години 3.Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятието 4.Подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот 5. Адаптиране на познанията, уменията и квалификацията на мениджърския екип и на работната сила към променливите условия в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност 6.Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива 7.Методи и начини за практическото приложение на заложените в Стратегията цели и мерки за управление на човешките ресурси. Основната цел на предвидената за разработване и практическо въвеждане Стартегия за управление на човешките ресурси е да създаде иновативни модели за организация на труда и усъвършенствана система за развитие на човешките ресурси, които да създадат предпоставки за успешно съвместяване на професионалния и семейния живот на работниците и служителите, удължаване на професионалния живот на лицата над 54 години, нови практики за обезпечаване на човешки ресурси и др. Освен разработването на Стратегията за управление на човешките ресурси, допълнително в рамките на настоящата дейност се предвиждат и реални мерки за практическото й осъществяване, като с приоритет ще бъдат реализирани следните две поддейности: 1. Оптимизарани работни процеси в дружеството чрез въведени гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот; 2. Въведени практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години) - създадена мрежа “между поколенията” с цел плавна промяна и приемственост между поколенията работници и служители като се запазят и развият натрупаните от по- възрастните работници ценен опит и експертиза. 4 500.00 4 125.00
Осигуряване на средства за колективна защита за работниците и служителите в „Метан Монтаж“ ЕАД: Настоящата дейност предвижда осигуряване на средства за колективна защита (СКЗ)за работниците, както следва: 2. В строителния сектор има високо ниво на злополуки. Има редица фактори, които пораждат рискове за здравето на работниците, те в повечето случай действат едновременно, а предпазните средства трябва да бъдат избрани така, че едновременно с минимизирането на рисковите фактори, да не затрудняват изпълнението на работните задачи. . Мястото около строителната площадка и достъпът до нея трябва да са добре обезопасени, което изисква изграждане на временна ограда, с която се загражда строителната площадка. След като се направи строителния изкоп, той също трябва да бъде обезопасен, така че неговите откоси да са стабилни и да не се рушат при обилни валежи, снеговалежи, силни ветрове, движение на техника, хора и други. По настоящия проект се предвиждат следните колективни средства за защита: 2.1.ПЛАТНА ЗА ЗАЩИТНИ СИСТЕМИ ЗА ИЗКОПИ - 5 броя Основната дейност на компанията е свързана с изграждането на нови и реконструкцията на водопроводни и канализационни мрежи, при които се извършват основно земни работи. Съгласно оценката на риска, основните фактори, от който произтича основния риск са влагата и нестабилните почви. В зависимост от типа на почвите, дълбочината, климатичните фактори и други, срутванията представляват един от основните рискове в сферата на строителството.Освен земния натиск, укрепителните системи за изкопи трябва да поемат натоварванията от уличното движение и фундаментите на близко намиращите се сгради. 2.2.КОМПЛЕКТ ТЕХНИЧЕСКИ СРЕДСТВА ЗА ОГРАЖДАНЕ И СИГНАЛИЗИРАНЕ НА ИЗКОПИ - 1 брой, включващ: - пано - 20 бр. - подвижна светофарна уредба - 1 бр. - светлинен източник - 20 бр. - конус светлоотразителен - 30 бр. - пътни знаци - 10 броя - подвижна предупредителна табела - 1 бр. Предпазни ограждения и средствата за сигнализация са сред най-важните продукти в областта на пасивната безопасност на отрасъл строителство и обикновено се поставят на места, на които директивите за обезопасяване на работните места по пътищата предвиждат отклоняващи защитни съоръжения. В градските условия при непосредствена близост с други комуникации и ограничаване на пропускливостта на пътните артерии на оживени места, по транспортни маршрути, в близост на случайно преминаващи в зоната на строително-монтажните работи се изисква сигнализиране и обезопасяване на работната среда. Въвеждането в експлоатация на средства за обезопасяване на строителни обекти и временна организация на движението ще доведе до значителна защита от навлизане в опасна зона на работещите на пътно-строителните обекти на дружеството.По този начин могат да бъдат предотвратени тежки инциденти. 39 900.00 39 856.51
Осигуряване на ЛПС и специално работно облекло за работниците и служителите в „Метан Монтаж“ ЕАД: На всеки служител, зает пряко в строителната дейност( 5-ма от общ персонал 7 служители) ще се осигурят по 1 бр. зимен комплект и по 1 бр. летен комплект СПЕЦИАЛНО РАБОТНО ОБЛЕКЛО и по 1 бр. от изброените ЛПС-та(освен описаните с по-кратък/еднократен срок на износване) , разпределени по длъжности: 1.РЪКОВОДИТЕЛ ГРУПА ТРАНСПОРТ/РЪКОВОДИТЕЛ ИНВЕСТИЦИОННИ ПРОЕКТИ ( ГРУПА В СТРОИТЕЛСТВОТО) - 2 служители • Комплект зимно, антистатично, специално работно облекло (2 броя), включващ: - студозащитно яке - ватиран гащеризон - студозащитна шапка • Комплект лятно, антистатично, специално работно облекло (2 броя), включващ: -антистатично яке -антистатичен гащеризон -шапка с козирка Дейности, при които се използват: дейности, свързани с механични въздействия; дейности, при неблагоприятни климатични условия (вкл.работа на открито) Рискове, които покрива: риск от измръзване на тялото/риск от прегряване на тялото; риск от пробождане, порязване, охлузване, претриване и др. механични увреждания на тялото • ЛПС -зимни обувки /обувките са цели от водоотблъскващ набук и текстил, антибактериална, непромокаема, абсорбираща подплата, алуминиево бомбе, неметална пластина - 2 бр. -летни обувки /обувки половинки, дишаща подплата, абсорбираща влагата, неметална пластина/- 2 бр. - гумени ботуши - 2бр. - защитни ръкавици - по 1 чифт/месец - 24 бр. - защитна каска- 2 бр. - шлемофон- 2 бр. - защитни очила- 2 бр. - защитна маска- 2 бр. - водозащитно наметало/ дъждобран- 2 бр. Дейности, при които се използват: дейности, свързани с механични въздействия; ръчно пренасяне на товари; дейности, при неблагоприятни климатични условия (вкл.работа на открито) Рискове, които покрива: риск от пробождане, порязване, охлузване, претриване и др. механични увреждания на крайниците; риск от измокряне на крайници; риск от удар от падащи предмети, падане и подхлъзване; риск от аерозолни частици,прах, дим; риск от измокряне на тялото 2.ВОДОПРОВОДЧИК, ВЪНШНО ВИК- 3 служители • Комплект зимно, водоустойчиво, специално работно облекло (3 броя), включващ: - студозащитно, водоустойчиво яке - водоустойчив гащеризон - студозащитна шапка • Комплект лятно, водоустойчиво, специално работно облекло (3 броя), включващ: -водоустойчиво яке -водоустойчив гащеризон -шапка с козирка Дейности, при които се използват: дейности, свързани с механични въздействия; дейности, при неблагоприятни климатични условия (вкл.работа на открито) Рискове, които покрива: риск от измръзване на тялото/риск от прегряване на тялото; риск от намокряне на тялото; риск от пробождане, порязване, охлузване, претриване и др. механични увреждания на тялото • ЛПС -зимни обувки /обувките са цели от водоотблъскващ набук и текстил, антибактериална, непромокаема, абсорбираща подплата, алуминиево бомбе, неметална пластина - 3 бр. -летни обувки /обувки половинки, дишаща подплата, абсорбираща влагата, неметална пластина/- 3 бр. - гумени ботуши - 3 бр. - защитни ръкавици - - по 1 чифт/месец - 36 бр. - защитна каска- 3 бр. - шлемофон- 3 бр. - защитни очила- 3 бр. - защитна маска- 3 бр. - водозащитно наметало/ дъждобран- 3 бр. Дейности, при които се използват: дейности, свързани с механични въздействия; ръчно пренасяне на товари; дейности, при неблагоприятни климатични условия (вкл.работа на открито) Рискове, които покрива: риск от пробождане, порязване, охлузване, претриване и др. механични увреждания на крайниците; риск от измокряне на крайници; риск от удар от падащи предмети, падане и подхлъзване; риск от аерозолни частици,прах, дим; риск от измокряне на тялото. Изброените артикули са изработени от изключително подходяща материя (памук или памук-полиестер) за работа съобразени спрямо климатичните условия - топлоустойчива материя, задържаща естествената топлина на тялото / проветряема, абсорбираща потта материя. Намален риск от алергии поради високото съдържание на естествена материя. ЛПС-тата, както и специалните работни комплекти ще бъдат предоставени на служителите срещу протоколи. 3 500.00 3 484.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите в „Метан Монтаж“ ЕАД - място за хранене и рампа за достъп на хора с увреждания: Настоящата дейност предвижда осигуряване на социална придобивка за работниците, както следва: 1.МЯСТО ЗА ХРАНЕНЕ Предвиден е текущ ремонт на помещението, което се намира в офиса на компанията в гр. Пловдив, което ще се превърне в място за хранене. Целта е да се създаде достатъчно просторно и добре оборудвано място за хранене. Осигуряването на тази социална придобивка е поредната дейност на дружеството за създаване на комфортна и приятна работна среда за работниците и служителите на „Метан Монтаж“ ЕАД, от която ще могат да се възползват всички заети. Ремонтните дейности основно включват: гипсокартон по стени, шпакловка на гипсокартона, грундиране, боядисване с латекс, направа на окачен таван, поставяне на теракот, доставка и монтаж на PVC дограма, доставка на врати. Предвидените СМР ще отговарят на релевантните стандарти и в резултат на изпълнението им помещението ще може да изпълнява предвидените функции. Посоченото помещение е в незадоволително общо състояние, но се нуждае от предвидения текущ ремонт, за да прибодобие подходящ приветлив вид и да се създадат необходимите условия за по-добра социализация на персонала, както и да се предостави адекватно място за хранене на работещите. Допълнително, за ефективното функциониране на мястото хранене на работниците се предвижда и закупуване на обзавеждане и оборудване на помещението, което включва следните артикули: - комплект кухненско обзавеждане (плотове, шкафове, модули) - 1 бр. - фурна за вграждане- 1 бр. - котлони за вграждане- 1 бр. - аспиратор- 1 бр. - микровълнова печка- 1 бр. - кафе машина- 1 бр. - диспенсър за вода- 1 бр. - хладилник- 1 бр. - маса за хранене- 1 бр. - столове- 6 бр. - мека мебел- 1 бр. Осигуряването на подходяща материална база за ефективното предоставяне на адекватни социални условия за хранене на служителите показва социалната отговорност на дружеството.Като социално отговорна компания „Метан Монтаж“ ЕАД работи по начин, чрез който има възможност да добави допълнителна стойност към своите дейности. Екипът на дружеството смята, че доброто обслужване на клиентите, загрижеността за служителите, коректните отношения с партньорите и грижата за околната среда имат добър бизнес смисъл. Политиката на компанията в областта на корпоративната социална отговорност е дългосрочна и последователна. „Метан Монтаж“ ЕАД е отговорна компания, както към своите партньори и клиенти, така и към своите служители, към заобикалящата среда, към обществото. 23 250.00 23 090.52
Организация и управление на проекта: Дейностите по организация и управление на проекта ще се бъдат възложени за оперативно изпълнение на на външна фирма с опит в управлението на проекти с европейско финансиране, на която това ще бъде възложено по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/20.05.2014 г. Външната фирма - изпълнител ще определи конкретни свои служители, които ще бъдат пряко отговорни за изпълнението на възложените на фирмата функции по организация и управление на проекта. Дейността на външната фирма-изпълнител по организацията и управлението на проекта ще бъде координирана, ръководена и контролирана от Ръководител на проекта, която функция ще бъде изпълнявана от Кремена Райкова - експерт с доказан опит. Ръководителят на проекта ще изпълнява функцията си безвъзмездно. Ръководителят на проекта, заедно с отговорните служители на външната фирма - изпълнител ще формират Екипа за управление на проекта. Всички разходи за организация и управление ще бъдат отчитани чрез фактури, издадени от фирмата-изпълнител към бенефициента. ЕТАПИ: 1. За максимално постигане на заложените по настоящия проект цели и резултати ще бъде изградена вътрешна система за мониторинг и оценка на изпълнението. Основната цел на тази система ще бъде да осигури текущ контрол върху изпълнението на дейностите и заложените резултати. В процеса на изпълнение се предвижда провеждането на технически и финансов мониторинг на предвидените по проекта дейности, на базата на които ще бъдат изготвяни и исканията за междинни плащания. Пряката отговорност за осъществяване на контролните функции носи Ръководителят на проекта, които ще бъде подпомаган от експертите от външния изпълнител по отношение на техническия мониторинг и по отношение на финансовия мониторинг. Основен елемент в системата за мониторинг и контрол ще бъдат регулярните срещи на екипа с цел да се синхронизират действията и текущите задачи на всички негови членове, да се следи напредъка на проекта и спазването на междинните срокове за изпълнение, както и постигането на междинните резултати. 2. Екипът по проекта ще проследява напредъка на проектните дейности и в случай на необходимост ще предлага предприемане на корекции в графика за изпълнение и/или други корективни действия за успешното изпълнение и приключване на проектните дейности и отчетността по проекта. 8 000.00 7 900.00
Информиране и публичност на проекта: Предложените в настоящия проект на мерки за информиране и публичност са съгласно правилата на Регламент на ЕК 1828/2006 относно общите правила за приложение на регламент 1303/2013 на Европейския паралмент и на Съвета от 17 декември 2013 за определяне на общо приложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските рaйони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и гарантират изпълнението на мерките за публичност, с оглед акцентиране върху комуникацията, прозрачността и визуализацията. Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността като за целта бъдат спазвани стриктно изискванията на Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г и на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. В съответствие с подписания договор, кандидатът ще предприеме множество необходими за популяризиране на получената безвъзмездна помощ действия чрез наемане на външен изпълнител, а именно: • Публикуване на 2 прес-съобщения в медиите във връзка със стартирането на проекта и резултатите от изпълнението му; • Една информационна табела с данни на проекта за оповестяване на участието на ЕС с всички задължителни реквизити - в/пред офис на фирмата в гр.Пловдив. • Стикери – ще бъдат залепени на оборудването, предвидено за закупуване по проекта. Прессъобщенията за медиите ще бъдат изготвени в началото и в края на проекта, като целта е при старта на дейностите да се популяризират планираните активности и очакваните резултати, а при приключването – да се отбележи постигнатия напредък, ползите за работещите и за самия работодател в резултат на отпуснатото европейско финансиране. Постоянната информационна табела, която ще бъде изработена, ще бъде поставена на видно място пред обект на компанията. Стикерите ще бъдат поставени на оборудването и обзавеждането, които са предвидени да се закупят в рамките на проекта. ЕТАПИ: 1. Избор на външен доставчик на описаните дейности по визуализация и публичност; 2. Изработване и публикуване на първото прессъобщение за старта на проекта; 3. Изработване на дизайн, одобрение и изработване на стикерите за оборудването и обзавеждането и на информационните табели; 4. Поставяне (залепване) на стикерите върху оборудването и обзавеждането, закупени по настоящия проект; 5. Поставяне на видно място на информационната табела; 6. Изработване и публикуване на второто прессъобщение за постигнатите резултати при изпълнението на проекта. 1 000.00 990.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.