Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца: Дейността ще бъде реализирана на два отделни етапа:
ЕТАП 1: Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца
След подбор ще бъдат наети десет безработни/неактивни лица, които ще определят и целевата група на проекта. Те ще бъдат наети на трудови договори в условията на пълен работен ден на длъжности съгласно НКПД 2011 г. по описаните по-долу групи, като три от тях съответстват на клас 2 "Специалисти" по МОД, а останалите седем на клас 03 "Техници и приложни специалисти".
Длъжностите по новите работни места са изведени след задълбочен анализ на нуждите и стратегията за развитие. Всяка посочена длъжност е за 1 лице:
- 2431-6002 Експерт маркетинг
- 3115-3016 Техник, механик, отоплителни, хладилни и вентилационни инсталации
- 3323-3005 Специалист доставки
- 3113 -3006 Техник електрически системи
- 3123-3006 Техник поддръжка на машини
- 3513-3001 Техник, поддръжка на компютърни мрежи
- 3341-3008 Специалист с контролни функции, човешки ресурси
- 2413-6001 Финансов анализатор
- 3343-3009 Изпълнителен секретар, офис
- 2432-6001 Експерт, Връзки с обществеността.
Дейността предвижда предоставяне на средства за работна заплата под формата на минималния осигурителен доход за съответната основна икономическа дейност и квалификационна група професии за съответната година, както и дължимите от работодателя осигурителни плащания за 10-те наети по трудов договор на пълно работно време лица на разкритите нови целеви работни места за период от 12 месеца.
Ще бъде създадена и съответната организация на труда, предвид заетостта на новите работни места с придобитото по процедурата обзавеждане, стопански инвентар и оборудване, съгласно насоките за кандидатстване и ръководството за изпълнение на проектите. Предвижда се част от придобитото по процедурата оборудване (два автомобила) да се ползва от повече от 1 лице – представител на целевата група. Също така, не се предвижда наемане на непълно време за периода, през който новонаетите лица ще преминават обучение по Ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност".
ЕТАП 2: Осигуряване на трудова медицина за целевата група
В изпълнението на дейността работодателя ще осигури обслужване на работещите на новите работни места от служба по трудова медицина и провеждането на периодични медицински прегледи на лицата в рамките на изпълнението на проекта. Това са нормативни изисквания към всички работодатели съгласно КТ, чл. 282 и чл. 287, чл. 8 и чл. 9 от Наредба №3 за задължителните предварителни и периодични медицински прегледи на работниците, чл. 2 от Наредба № 3 за условията и реда за осъществяване дейността на службите по трудова медицина.
Стенс Клима ЕООД има задължение за осигуряване на санитарнобитово и медицинско обслужване на заетите служители съобразно санитарните норми и изисквания, а също така задължително е и провеждането на периодични медицински прегледи, разходът за които е изцяло за сметка на работодателя.
Поради това, след назначаване на лицата и сформиране на целевата група по проекта, ще се извършат следните действия:
- за периода на проекта ще бъде избрана външна организация служба трудовата медицина (СТМ), регистрирана по реда на чл. 25в ЗЗБУТ, с чиято помощ ще се окаже ефективен контрол по наблюдение, анализ и оценка на здравното състояние във връзка с условията на труд на новоназначените по проекта работещи. Акредитиран орган ще осигури извършването на необходимите измервания на факторите на работната среда, а избраната СТМ ще изготви актуален Анализ и оценка на риска на работната среда, съгласно изискванията по ЗЗБУТ и законодателната рамка;
- в периода на изпълнение на дейността ще бъде организирано провеждането на периодичен медицински преглед за всяко от лицата от медицински център, като вида на необходимите прегледи и изследвания на служителите ще бъде конкретизиран в зависимост от характера на работата, възрастта на служителя, оценката на риска и изискванията на Наредба № 3/27.02.1987 г. за задължителните предварителни и периодични медицински прегледи. |
90 925.00
|
86 766.49
|
Предоставяне на обучение по Ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" за целевата група: Дейността предвижда предоставяне на обучение по Ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност", съгласно Европейската квалификационна рамка, за десетимата представители на целевата група с продължителност 45 учебни часа – всеки от по 45 минути, в съответствие с посоченото в чл. 5, ал. 2, т. 2 от ПМС 251/21.10.2009 г. , насоките за кандидатстване и ръководството за управление на проекти по процедурата.
Хорариум на обучението: 45 учебни часа – всеки от по 45 минути;
- Теория: 20 учебни часа
- Практика: 25 учебни часа
Брой на обучаваните лица: 10 лица
Документ доказващ завършване на обучение: сертификат, удостоверяващ придобитите знания и умения
Дейността не е задължителна, но е напълно обоснована, предвид спецификата на разкриваните нови работни места и свързаните с тях отговорности и задължения, които произлизат от извършвана от предприятието икономическа дейност. По-конкретно това означава, че за специалистите, чиято работа е непосредствено свързана с проектиране, изграждане, ремонт и поддръжка на отоплителни, климатични и вентилационни инсталации и системи, а именно „Техник, механик, отоплителни, хладилни и вентилационни инсталации”, „Специалист доставки”, „Техник електрически системи”, „Техник поддръжка на машини”, „Техник, поддръжка на компютърни мрежи”, е необходимо да се проведе обучение за програми за математически изчисления, които са от ключово значение за правилното изчисление и бърза обработка на различни технически параметри, оразмерявания, обемни пресмятания и др., изискуеми при реализацията на тези услуги. Що се отнася до останалите новоназначени лица, а именно „Експерт маркетинг”, „Специалист с контролни функции, човешки ресурси”, „Финансов анализатор”, „Изпълнителен секретар, офис” и „Експерт, Връзки с обществеността”, които при ежедневната си работа ще изпълняват разнородни дейности в съответните функционални направления, пряко свързани с високо ниво на познаване и владеене на софтуерните програми за текстообработка е релевантно да се проведе обучение за работа с текстообработващи програми. Бързината, с която лицата могат да работят на използваните програми е от съществено значение, защото позволява да се очаква по-добра производителност и по-висока продуктивност на назначените служители.
В допълнение към гореизложеното следва да се отбележи, че включването в обучение по дигитална компетентност на всичките десет новонаети лица ще спомогне за по-лесното и ефективно въвеждане в работниците и по-успешното им адаптиране към работния процес. |
2 500.00
|
2 474.00
|
Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места: Дейността има за цел да обезпечи създаването на новите работни места с необходимото обзавеждане, оборудване и стопански инвентар, като тя не е задължителна, но е необходима за реализацията на проекта и създаването на устойчива трудова заетост на новоназначените по проекта лица.
Подкрепата за придобиване на целево оборудване и инвентар по проекта е изцяло обусловена и от анализа и оценката на разполагаемите материални и нематериални активи и технически ресурси, с които компанията разполага и ползва към настоящия момент. За извършване на дейността си дружеството ползва по договор за дългосрочен наем наем: производствено помещение от 140 кв.м., 48 кв.м. централен офис и работен офис от 16 кв.м. Същите са определени за място за изпълнение на проекта и за месторабота на новоназначените по него служители, като в момента те са обзаведени с общо 3 работни бюра, 3 бюра за административна работа и 3 бр. компютри (изцяло амортизирани). Дружеството използва под наем четири транспортни средства - Мерцедес Вито (1997 г.), Ситроен Джъмпер (2000 г.), Рено Лагуна (2003 г.) и Ситроен Ксара (1996 г.).
Предвид изготвения анализ, който показва значително разрастване на дейността и броя сключени договори за изграждане на нови и поддръжката и ремонта на вече изградени отоплителни, климатични и вентилационни инсталации и системи, създаването на новите работни места и тяхното техническо и функционално обезпечаване предполагат осигуряване на оборудване, обзавеждане и транспортни средства, необходими за достигане до обектите, където ще се реализират услугите и логистика на необходимото за тези цели оборудване.
За създаването на всяко от изброените нови работни мeста по длъжности е необходимо да се осигурят следните техническите ресурси, които ще обезпечат новата заетост:
- за длъжността „Експерт маркетинг“ – 1 бр. преносим компютър с лиценз за офис приложения;
- за длъжността „Техник, механик, отоплителни, хладилни и вентилационни инсталации“ – 1 бр. автомобил
- за длъжността „Специалист доставки“ – 1 бр. автомобил
- за длъжността „Техник електрически системи“ – 1 бр. зарядна станция за климатични системи;
- за длъжността „Техник поддръжка на машини“ – 1 бр. специализиран софтуер за тестване на климатични системи;
- за длъжността „Техник, поддръжка на компютърни мрежи“ – 1 бр. преносим компютър с лиценз за офис приложения;
- за длъжността „Специалист с контролни функции, човешки ресурси“ – 1 бр. компютър с лиценз за офис приложения и 1 бр. монитор;
- за длъжността „Финансов анализатор“ - 1 бр. преносим компютър с лиценз за офис приложения;
- за длъжността „Изпълнителен секретар, офис“ – 1 бр. работен стол и 1 бр. бюро;
- за длъжността „Експерт, Връзки с обществеността“ – 1 бр. компютър с лиценз за офис приложения и 1 бр. монитор.
Предвижда се двата автомобила, предназначени за „Техник, механик, отоплителни, хладилни и вентилационни инсталации“ и „Специалист доставки“ да могат да се ползват съвместно или в екипи с останалите новоназначени техници по проекта - „Техник електрически системи“ , „Техник поддръжка на машини“ и „Техник, поддръжка на компютърни мрежи“, съобразно нуждите от транспорт до отделните обекти, както и за пренос на необходимото за предоставянето на услугите оборудване. Освен това при наличие и съобразно работния график те могат да бъдат използвани съвместно с „Експерт маркетинг“ и „Експерт, Връзки с обществеността“ за осъществяване на работни срещи с потенциални и настоящи клиенти.
Съгласно изискванията е предвиден и разход за осигуряване на застраховки на придобитото обзавеждане, оборудване и стопански инвентар по проекта, необходими за създаването на новите работни места. Застраховката ще се извърши непосредствено след закупуването и заприходяването на активите, като изборът на застрахователна компания също ще се проведе съгласно действащата нормативна наредба и изцяло в съответствие с детайлните правила за допустимост на разходите по процедурата. |
51 975.00
|
50 512.37
|
Организация и управление на проекта: Дейността цели осигуряване на ефективно и ефикасно управление, организация и координация на дейностите по проект "Нови работни места в Стенс Клима ЕООД". В изпълнение на дейността и за обезпечаване изпълнението на целия проект, ще бъде сформиран екип, състоящ се от Ръководител проект, Технически сътрудник и Счетоводител.
Ръководител проект ще бъде ангажиран със следните ключови за изпълнението на целия проект функции:
- ръководи цялостно проекта, като разпределя задачите и координира дейността на другите членове на екипа;
- планира месечната дейност и предоставяне на информация;
- контролира подготовката на финансови и технически доклади;
- контролира изпълнението на месечния план-график и спазването на сроковете за изпълнение на задачите, при необходимост поставя нови, възникнали в хода на реализация на проекта задачи;
- следи за подготовката и провеждането на тръжните процедури, входящата и изходяща кореспонденция с ДО на ОП "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020г.;
- съблюдава подаването на отчетната документация към администратора на програмата;
- следи за изпълнението на проектните дейности и съгласува промени и изменения на Договора за безвъзмездна помощ.
Ръководителя на проекта ще бъде ангажиран с дейностите по управление на проекта почасово. Поради вменените му от длъжността отговорности и за осигуряване качественото и в план изпълнение на проекта, Ръководителя ще предприема всички необходими действия по управлението, без оглед на изразходвания времеви ресурс като минималната месечна заетост ще възлиза на осемдесет часа.
Според изискванията, автобиография на Управителя на Стенс Клима ЕООД, избран за Ръководител проект, е приложена към настоящия формуляр за кандидатстване, а в точка 9 "Екип" от формуляра са описани неговата квалификация и отговорности в обхвата на проекта. Важно е да се отбележи, че лицето, предлагано за Ръководител проект има квалификация за пълна проектантска правоспособност и над 18-годишен управленски опит , включително и по сходни, с представените по проекта дейности за наемане на безработни и неактивни лица, обучение и менторство на служители, както и дейности по организацията и администрирането на проекти по оперативни програми.
Координатор проект:
- ще участва в подготовката на тръжните досиета, необходими за провеждането на съответните тръжни процедури;
- ще координира комуникацията между бенефициента и избраните доставчици;
- ще отговаря за събирането, съхранението и архивирането на документацията по изпълнение и отчитане на проекта;
- ще следи за изпълнение на изискванията за публичност и графично оформление на всички проектни документи.
Длъжността е пряко подчинена на Ръководител проект, на когото ще се отчита.
Счетоводител:
- ще участва в срещите на екипа по проекта;
- ще следи и обработва счетоводно-отчетната документация;
- ще обобщава, събира и следи за отчетността на счетоводните документи по проекта;
- ще съдейства активно при изготвянето на финансови отчети по проекта.
Пряко подчинен е и ще се отчита на Ръководител проект.
Управителят на дружеството, който е избран и за Ръководите проект, ще отговаря основно за осигуряването на всички необходими ресурси за изпълнението на проекта, в това число финансов ресурс и необходимото техническо обезпечение за изпълнение на планираните по проекта дейности.
Разходите за възнаграждения и дължими осигуровки по Кодекса на труда и Кодекса за социално осигуряване, начислявани за сметка на работодател за Ръководител проект са разчетени съгласно Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г., приложение към Насоките за кандидатстване и съгласно действащото трудово и осигурително законодателство. |
16 500.00
|
16 663.79
|
Осигуряване на информиране и публичност: Дейността цели да се популяризира финансиращата програма и самото проектно предложение, неговата полза и благоприятен ефект върху целевите групи и Стенс Клима ЕООД като представител на работодателска организация и бенефициент по процедура BG05M9OP001-1.003 "Ново работно място" и Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014 - 2020 г.
В изпълнение на дейността по информиране и публичност, Стенс Клима ЕООД ще спази изискванията в процеса по информиране и публичност от задължителен характер в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., а именно:
1. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от дружеството по проекта, изрично ще се окаже съфинансирането от Европейския социален фонд и националното финансиране, чрез поставяне:
- емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС;
- упоменаването на Европейския социален фонд, Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014 - 2020 г., по които се финансира проекта;
- общото лого за програмен период 2014-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност.
2. Ще бъде информирана обществеността за получената от фондовете подкрепа, като:
- ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати и упоменаване на финансовата подкрепа от ЕС, на интернет страницата на Стенс Клима ЕООД - http://stensklima.blogspot.com/;
- ще бъде поставен плакат с информация по проекта (минимално размер А3), в който се упоменава финансовата подкрепа на ЕС, на видно за обществеността място, като например на входната врата на офисите на дружеството, а при разрешение от наемодателя, и на входните врати на сградата;
-ще бъдат поставени стикери/табели на закупеното по проекта оборудване и транспортни средства.
3. По време на изпълнение на дейностите по проекта, дружеството ще приложи необходимите комуникационни мерки, за да информира всички участници по проекта за полученото финансиране, като задължително ще бъдат информирани всички представители на целевата група и кандидати за работа на новосъздадените по проекта работни места.
4. Във всеки изготвен документ по време на изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или участниците, или за доказателствен материал, ще бъде посочено, че проектът се финансира по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014 - 2020 г. и Европейския социален фонд.
Ще бъде изпълнено изискването на програмата да се отбележи финансовия принос на Общността и да се поставят логата на ЕС и на ОП "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. на всеки продукт по проекта. Широката общественост ще бъде информирана за резултатите на проекта, реализирани в резултат на финансовата помощ на оперативната програма. |
3 300.00
|
3 300.00
|