Организация и управление: Дейността предвижда сформиране на екип за управление на проекта. Екипът ще бъде сформиран през първия месец от изпълнение на проекта и ще осъществява дейност през целия проектен период.Членовете на екипа за управление на проекта ще отговарят за прилагане на всички необходими мерки за избягване на конфликт на интереси, като уведомяват незабавно Управляващия орган относно обстоятелство, което предизвиква или може да предизвика подобен конфликт; носят отговорност за запазване поверителността на всички поверително предоставени документи, информация или други материали; отговарят и контролират воденето на точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на договора, използвайки подходяща електронна система за документация и двустранно счетоводство в съответствие с националното законодателство и вътрешните правила приложими в Община Перник; изготвят междинните и окончателният доклад /техническа и финансова част/ съгласно указаните образци; изготвят исканията за верифициране на разходи и плащания, които се представят на Управляващия орган. Отговарят за цялата документация, която се съхранява или под формата на оригинали, или в заверени версии верни с оригинала, на общоприети носители на данни. С оглед на утвърдената и прилагана в Община Перник система по време на изпълнението на проекта, ЕУП създава и поддържа досие, съхранява и архивира документите, като след приключването му (краен срок за изпълнение на дейностите, изплащане на окончателното искане за плащане, счетоводното приключване и приключила проверка от представители на УО), ЕУП предава с приемо-предавателен протокол цялата налична окомплектована документация по проекта (съгласно изискванията на Оперативната програма) на оправомощен служител на общината за архивиране и съхранение, с което ангажиментите на ЕУП приключват. Съхранението се извършва в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството като счетоводната система и документация са налични до изтичане на сроковете за съхранение на документацията, указани в чл.140 от Регламент (ЕС) № 1303/2013.
ЕУП ще организира и контролира цялостното изпълнение на дейностите по проекта. Екипа ще осъществява ефективна комуникация както с изпълнителите по дейности, така и с ръководството и служителите от отдели и дирекции на община Перник при физическото изпълнение на обектите. Екипът ще се състои от: Ръководител на проекта; Счетоводител; Координатор;Експерт обществени поръчки.
Екипът за управление на проекта има ангажимент и за снабдяване с необходимите документи, свързани с въвеждането на обектите в експлоатация, като част от техническото, архивно и счетоводно досие на проекта.
Дейностите по управление на проекта ще се изпълняват от служители на бенефициента. В този случай при определяне на възнагражденията на членовете на екипа бенефициентът е спазил чл. 49 ал. 2 и 3 от ЗУСЕСИФ и ПМС № 189 от юли 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. Безвъзмездната финансова и възстановима помощ за разходи за организация и управление се предоставят само под формата по чл. 55, ал. 1, т. 4 на ЗУСЕСИФ - финансиране с единна ставка, приложена към допустимите преки разходи. |
19 767.43
|
13 321.35
|
Организиране и провеждане на процедури за избор на изпълнители съгласно ЗОП: Изборът на външни изпълнители на дейности по проекта ще се осъществи чрез провеждане на съответните приложими процедури по ЗОП с оглед стойностите, предвидени в бюджета на проекта за съответната дейност.
Настоящата дейност е избрана с цел:
Подбор на предложения за извършване на Инженеринг /проектиране, авторски надзор и СМР / , Строителен надзор, Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване, информация и публичност
Сключване на договори с избраните изпълнители за извършване на външни услуги;
Осигуряване на ефективно изпълнение на предвидените дейности по ремонт, доставка на обзавеждане, оборудване и услуги. |
0.00
|
0.00
|
Инженеринг /проектиране, авторски надзор и СМР /: Проектното предложение включва обновяване, ремонт и преустройство на две сгради, общинска собственост.
Тази дейност предвижда възлагане на външен изпълнител, дейността по проектиране и СМР, която да доведе до изпълнение на заложените изисквания от УО на ОПРР.
Авторският надзор ще гарантира спазването на изготвения и одобрен технически/работен проект. Ще бъде изпълняван съгласно изискванията на Закона за устройство на територията. Авторски надзор по проекта ще бъде осъществен от проектантите, изготвили техническата документация по смисъла на ЗУТ и Наредба № 4. Целта му е да се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, както и спазването на параметрите на работния проект.
За формиране на единичните цени в индикативните количествено-стойностни сметки са използвани следните данни и източници на информация:
- Практически опит на служителите от дирекция „Строителство, инфраструктура и екология“ при упражняване на инвеститорски контрол в изпълнение на договори с предмет подобен на предмета на заложената дейност (извършване на СМР, авторски надзор и проектиране) на обекти общинска собственост.
- Практически опит от изпълнението на дейности по проекти, реализирани в програмен период 2007-2013г.
- Периодичните издания на СЕК - „Справочник за цените в строителството“- тримесечно издание за цените на СМР и строителната отчетност. Включва цени на труд, цени на материали, механизация, СМР, цени за ремонти и разходи за доставка.; сп. „Строителен обзор“ – периодично издание, съдържащо сравнителна таблица за промяната на цените по видове работи; информация за строителни цени средни за m2 бруто площ за различни видове сгради по еталони на СЕК, Цени и ценообразуване и др.
- Използване на специализиран софтуер за ценообразуване - BUILDING MANAGER. По отношение определянето на единичните цени както на строителните материали, така и на различните видове СМР е направено и онлайн проучване от различни източници, като са сравнявани цени и качество на избраните продукти от информационни сайтове, подробно описани във финансова обосновка и доказателствата към нея. |
1 014 250.00
|
1 213 594.16
|
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: Дейността предвижда възлагане на външен изпълнител доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане в двете сгради обекти на интервенция. Чрез тази дейност ще бъдат създадени условия за пълноценното използване на новооткритите "Център за грижа за лица с психични разстройства", ''Център за грижа за лица с различни форми на деменция" и "Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване".
В изпълнението на проекта са планирани доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване на стаи и помещения с общ капацитет 45 души. Обзавеждането и оборудването са индивидуализирани по вид в изготвен Списък, приложение Б1. Единичните цени са индикативни и са определяни на база на реалните пазарни цени към момента на кандидатстване, като са взети предвид и изискванията за качество и функционалност при използване от представителите на целевите групи.Част от източниците на информация при формиране на цените за оборудване и обзавеждане могат да се видят в приложената финансова обосновка и доказателствата към нея.
|
316 493.00
|
178 370.81
|
Информация и публичност по проекта: Възлагането и изпълнението на тази дейност е свързано с изискванията и правилата на Европейския съюз за информация и комуникация на всеки проект, финансиран със средства от европейските фондове. Мерките за осигуряване на информация и публичност ще бъдат изцяло съобразени с изискванията на ОПРР и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 и гарантират популяризирането и представянето на проекта пред широк кръг лица. По проекта са предвидени следните мерки за информация и комуникация: Начална/откриваща пресконференция, която има за цел да информира обществеността, заинтересованите лица и медиите за целите и дейностите предвидени за изпълнение и финансовата рамка на проекта, целевите групи, към които е насочен; Заключителна пресконференция, която ще се проведе в края на изпълнение на проекта след приключване на предвидените за изпълнение дейности, която има за цел да информира обществеността, заинтересованите лица и медиите с изпълнението и постигнатите реални резултати. Ще бъде изработен интернет банер, както и публикации в местните медии. Дейностите по информация и комуникация ще бъдат съобразени с изискванията за проекти, при които общото публично финансиране надвишава 500 000 евро и включват финансиране на инфраструктура и строителство. Ще бъдат издигнати билборди, постоянни обяснителни табели, организиране и провеждане на официални събития – „Първа копка“ и откриване на обекта. Визуализацията ще бъде осъществена чрез изработване и разпространение на печатни информационни и промоционални матрериали.
Разходите за публичност са изчислени съгласно Насоките за кандидатстване, като не надвишават 1 % от общите преки допустими разходи. Те са определени на база опита на община Перник и проучване на обществени поръчки с подобен предмет, информацията за които е налична във финансовата обосновка и доказателствата към нея. |
13 000.00
|
14 346.00
|
Упражняване на строителен надзор и оценка на съответствието на проекта: В съответствие с чл.166 (1) от ЗУТ ще бъде нает Консултант въз основа на писмен договор, който ще извършва оценяване на съответствието на инвестиционния проект и ще упражнява строителен надзор по време на целия строителен процес. Изпълнението на строителния надзор по време на изпълнение на СМР, включва:
• упражняване на строителен надзор по време на строителството в съответствие с чл. 168 от ЗУТ и по реда на Наредба № 3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството
• координиране на строителния процес до въвеждането на Строежа в експлоатация
; • извършване на постоянен строителен надзор по всички части на инвестиционния проект;
• осъществяване на контрол върху извършваните строително-монтажни работи (СМР) по качество и количество;
• проверка на представените от Изпълнителя актове за действително извършени строително – монтажни работи;
• разпорежда премахването на некачествено извършените СМР и повторното им извършване;
• осъществяване на контрол на строителните продукти, влагани в обекта на интервенция, като изисква сертификати за качество на материалите, одобрява заедно с възложителя предложените образци и разрешава влагането на материалите след представянето на сертификати за тях;
• изготвяне на окончателен доклад по смисъла на чл. 168, ал. 6 от ЗУТ за въвеждане на обекта в експлоатация;
• участие в държавната приемателна комисия да изисква сертификати за качеството на материалите, да одобрява заедно с Възложителя предложените образци и да разрешава влагането на материалите след представянето на сертификати за тях;
• упражняване на строителен надзор по време на отстраняване на проявени скрити дефекти през гаранционните срокове;
• изпълнение на всички останали задължения, предвидени в договора за обществена поръчка, договора с Изпълнителя на строителството и законовите разпоредби.
В проектното предложение упражняването на строителен надзор и оценка на съответствието на инвестиционните проекти са предвидени за възлагане на външен изпълнител, като са обединени в една дейност. Заложените стойности са съобразени с изискванията на Насоките за кандидатстване, като при определянето им е използван опита на бенефициента от провеждани процедури по реда на ЗОП и възлагани договори с предмет, сходен с предмета на описаната дейност. Във формуляра за кандидатстване разходите за бюджетни пера 9 и 12 представляват 2,37% от стойността на инженеринга. |
27 000.00
|
25 200.00
|