Организация, управление и отчитане на проектните дейности:
Целта на Дейност 1 е сформиране на качествен екип за реализация на проекта и утвърждаване на ефективни процедури за управление на дейностите.
Включва:
1.1.Структуриране на екип за пълноценно функциониране на Звено за почасово предоставяне на услуги в домашна среда в състав 1 социален работник на пълен работен ден, 1 медицинско лице на 4 часа на ден, 1 рехабилитатор на 4 часов работен ден, 1 шофьор на 4 часа на ден, 46 Лични асистенти, 4 Домашни помощници;
1.2.Сформиране на екип за организация и управление на проектните дейности в състав: ръководител проект, координатор, счетоводител и експерт обществени поръчки. Административният екип ще отговаря за цялостната организация, координация и отчитане на дейностите. Основният екип ще бъде ангажиран през целия проектен период, а експертът обществени поръчки ще изпълни задачите си в рамките на 3 месеца;
1.3.Подготовка на работни задания и длъжностни характеристики в зависимост от спецификата на трудово-правните отношения;
1.4.Подписване на договори и допълнителни споразумения;
1.5.Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители;
1.6.Подготовка и предаване на междинни и финален съдържателни и финансови отчети. |
49 900.00
|
49 262.69
|
Ремонт на помещение. Доставка на оборудване и офис техника. Доставка на специализирано транспортно средство за хора с увреждания. Периодична доставка на материали и консумативи.:
Целта на дейност 2 е обезпечаване реализацията на основните дейности на Звено за почасово предоставяне на услуги в домашна среда.
Включва следните поддейности:
2.1.Провеждане на процедури за обществени за избор на:
2.1.1. изпълнители на ремонтни дейности
2.1.2. доставчици на специализирано транспортно средство за хора с увреждания
2.1.3. доставка на частично оборудване на Центъра
2.1.4. доставка на материали и консумативи.
2.2. С решение на Общински съвет Созопол се създава Рехабилитационен кабинет в сградата на бившата здравна служба в гр. Черноморец. Помещението не е ползвано дълго време и се налага да бъде осъществен текущ ремонт за ситуиране на рехабилитационен кабинет към Звено за почасово предоставяне на услуги в домашна среда, намиращ се на първи етаж в „Здравна служба“, гр. Черноморец, ПИ 81178.502.283 (УПИ I, кв. 36 по плана на гр. Черноморец).
Планирано е шпакловане на стени и таван, боядисване с латекс, направа на ел. инсталация и полагане на кабел, доставка и монтаж на енергоспестяващи крушки, доставка и монтаж на контакти и ключове, доставка и монтаж на ламинат, демонтаж на стари мивка и батерия, доставка на нови мивка, батерия, проточен бойлер, фаянсови плочки, доставка и монтаж на инверторен климатик.
2.3.Оборудване на Звеното:
2.3.1.Ще бъдат купени три мобилни компютъра, два проектора, едно мултифунционално устройство, една флип чарт дъска и метален шкаф за съхраняване на документи. Те ще бъдат използвани от професионалистите, предоставящи специализирани услуги в Звеното за комплексни здравно-социални услуги в домашна среда, както и от екипа на прокт "Съпричастност" в ежедневната им работа. Ще бъдат създадени електронни регистри на кандидатите за потребители, на потребителите, на резервите, на личните асистенти и домашни помощници, на резервните обучени кадри и на кандидатите за такива.
2.3.2.За оборудване на рехабилитационния кабинет ще бъдат доставени медицинска кушетка, масажна сгъваема маса, предназначена за работа в домовете на хората, които не могат да бъдат транспортирани, клетка на Роше-2х2х2 m, дюшек за рехабилитация от пресован дунапрен. Имаме обещание от дарители за два уреда за физиотерапия. Планираме в бъдеще да бъде доставено допълнително оборудване на рехабилитационния кабинет с общински средства.
2.4.Доставка на специализирано транспортно средство за хора с увреждания. Необходимостта от закупуването му произтича от отдалечеността на селата от общинския център и липсата на обществен транспорт от Созопол до шест села, което затруднява достъпа на населението до здравни, социални и културни услуги.
2.5.Периодична доставка на материали и консумативи. За нормалното функциониране на Звеното за предоставяне на комплексни услуги в домашна среда ще бъдат доставени канцеларски материали, почистващи препарати, консумативи за спешен медицински шкаф, консумативи за рехабилитационен кабинет. Сериозен разход представлява горивото за специализирания автомобил. |
88 422.00
|
84 933.92
|
Информиране и публичност:
Дейност 3 цели Популяризиране на целите, дейностите и резултатите от проект "Съпричастност" и Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 и създаване на положителна обществена нагласа към Звено за почасово предоставяне на услуги в домашна среда. Предвидените по проекта дейности за публичност и информиране включват:
3.1.Провеждане на стартираща пресконференция;
3.2.Организиране на кръгла маса за отчитане и анализ на резултатите от проекта;
3.3.Подготовка на 100 преспакета за двете публични събития, съдържащи папка, бележник, химикалка с логото на програмата;
3.4.Подготовка на информационна брошура в тираж 300 копия, предназначена за бъдещи бенефициенти и за популяризиране на задачите на проекта и ОП РЧР 2014-2020 и финансовия принос на ЕС;
3.5.Изработване на постоянна информационна табела на Звено за почасово предоставяне на услуги в домашна среда и визуализиращи приноса на ОП РЧР и ЕСФ;
3.6.Изработване на тениски, чанти и обемни стикери за персонала на Звеното;
3.7.Публикации в местната и регионална преса - печатни и електронни издания;
3.8.Периодично публикуване на страницата на Община Созопол информация за напредъка на проекта и постигане на плановите индикатори. |
4 800.00
|
4 800.00
|
Обучение на персонала на Звено за почасово предоставяне на услуги в домашна среда. Осигуряване на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на екипа на Звеното и потребителите на социални услуги в домашна среда. Разработване на Правила за работа на Звено за почасово предоставяне на услуги в домашна среда. : Дейност 4 има няколко цели: Повишаване мотивацията за предоставяне на почасови услуги в домашна среда; Квалифициране на лицата за предоставяне на качествени социални услуги, отговарящи на професионалните изисквания на Агенция за социално подпомагане /посочени в Методики за предоставяне на социални услуги в общността „Личен асистент”, „Социален асистент” и „”Домашен помощник”/ и стандартите на Националната агенция за професионално образование и обучение; Съхраняване на психичното благосъстояние и на екипа предоставящ услуги в семейна среда, и на потребителите на социалната услуга, както и на техните семейства.
Дейността включва:
4.1. Изследване на нивото на компетенции на назначените лични асистенти и домашни помощници чрез използване на входящо интервю.
4.2. Провеждане на въвеждащо обучение на новоназначените лични асистенти и домашни помощници. Издаване на удостоверение за професионално обучение по част от професията "Социален асистент" или по професията "Сътрудник социални дейности" по преценка потребностите на обгрижваните лица.
4.3. Провеждане на специфични обучения на персонала на тема: "Умения за общуване с възрастни и хора с увреждания". Ще се проведе 3 месеца след стартиране на услугата.
4.4. Ежемесечна групова супервизия на работата на екипа.
4.5. Индивидуално консултиране съобразно потребностите на членовете на екипа.
4.6. Разработване, обсъждане и приемане на правила за работа на Центъра за почасово предоставяне на социални услуги в домашна среда. |
9 900.00
|
4 610.50
|
Подбор и оценка на потребностите на лицата, желаещи да ползват почасови здравно-социални услуги в домашна среда. Сключване на договори с потребителите или техните семейства:
Целта на дейността е изработване и провеждане на ефективна процедура за подбор на крайни бенефициенти, основана на ясни критерии и реална оценка на потребностите на възрастните и хората с увреждания. Нуждите на общността са много по-големи от възможностите на настоящата процедура и е необходима прецизна оценка на желаещите да се възползват от предлаганите услуги. Екипът има опит от предшестващи услуги и ще успее да направи подбор на най-спешно нуждаещите се от помощ. |
2 000.00
|
1 840.00
|
Предоставяне на комплексни почасови здравни и социални услуги в домашна среда от Звено за почасово предоставяне на услуги в домашна среда в зависимост от индивидуалните потребности и желания; Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на услугите.:
Целта на дейност 6 съвпада с основната цел на проекта, а именно Осигуряване на качествена социална интеграция на възрастни и хора с увреждания при зачитане на индивидуалните им потребности и желания за постигане на независим и пълноценен живот. Планирано е предоставяне на социална, здравна и психологическа подкрепа на 24 възрастни и 36 души с увреждания /в т.ч. 6 деца/. Услугите ще се предоставят от 24 лица в трудоспособна възраст.
Дейността включва следните услуги, предлагани от Звеното за почасово представяне на здравни и социални услуги в домашна среда:
6.1. Предоставяне на почасови услуги за лична помощ на нуждаещи се лица, които се изразяват в помощ за поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, помощ при вземане на лекарства, предписани от лекар, помощ при извършване на рехабилитационни или други специализирани услуги, в дома на потребителя, придружаване до детско или учебно заведение, болнично заведение или месторабота и др.;
6.2. Предоставяне на почасови услуги за комунално-битови дейности като пазаруване, поддържане на хигиената в жилищните помещения, обитавани от ползвателите, извършване и/или съдействие за дребни битови ремонти, извършване на административни услуги и плащания, приготвяне на храна с продукти на потребителя и др.;
6.3. Предоставянето на почасови здравни и рехабилитационни услуги съгласно извършената оценка и индивидуални потребности в рехабилитационния център;
6.4. Транспортиране на хора с увреждания или възрастни хора за предоставяне на здравно-социални услуги в Центъра или за участие в срещи, събития, празници.
6.5. Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на услугите и техните семейства;
6.6. Изграждане на ясна процедура за приемане на жалби свързани с предоставянето на услугите, включваща срокове, носене на отговорност, решаване на проблема;
6.7. Извършване на постоянен мониторинг на предоставянето на услугите, състоящ се в посещения в дома на потребителя, проследяване текущото качество на предоставените услуги, спазване на работно време и график, правилно попълване на водената документация от изпълнителите на услугата; Разработване и попълване на формуляри за обратна връзка за качеството на услугите и степента на удовлетвореност на потребителите. |
344 974.00
|
337 394.77
|