Проект "Укрепване на общинския капацитет на община Брегово " предвижда подкрепа в изпълнение на правомощията на община Брегово по Закона за хората с увреждания (ЗХУ), Закона за личната помощ(ЗЛП) и Закона за социалните услуги (ЗСУ), в частта свързана с насочването от общината за ползването на СУ. Подкрепата ще състои в наемането на нови служители ,обучение и супервизия .На трудов договор ще бъдат назначени трима нови служители за срок от 18 месеца .
Общината има задължение да организира и ръководи дейностите по предоставянето на услуги на всички желаещи жители на общината .
Проектът е насочен към улесняване на прехода при въвеждането на нови механизми в системата от социални услуги, предоставящи се на територията на общината, чрез създаване на нови работни места (фронт-офис) обучение и супервизия както на новоназначените така и вече заети служители на общината . Предоставянето на интегрирана подкрепа на община Брегово в изпълнение на правомощията по Закона за хора с увреждания, Закона за личната помощ и Закона за социалните услуги, в частта свързана с насочването от общината за ползването на СУ, ще позволи плавно и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалното включване , също така ще ускори предоставянето на по-ефективна, ефикасна и качествена грижа за лицата от уязвимите групи на населението .
Дейности
Дейност
Договорена стойност
Отчетена стойност
Извършване на ремонтни дейности на съществуващ сграден фонд и закупуване на оборудване и обзавеждане за обособяване на фронт-офис, обучение и супервизия на персонала: Проектното предложение предвижда обособяване на фронт-офис, намиращ се в административната сграда на Домашен социален патронаж - собственост на община Брегово. Помещението се намира на първи етаж и е достъпно за хора с увреждания. В непосредствена близост са Дирекция "Социално подпомагане Брегово" и изнесеното работно място към Дирекция "Бюро по труда" - Видин.
Чрез текущ ремонт на помещението (40 кв. м) ще се извърши освежаване и козметични ремонтни дейности, при което не се променят техническите характеристики на помещението, както и монтиране на подходящо оборудване и обзавеждане, позволяващо достъпа и удобствата за приемане на трудноподвижни лица и лица с увреждания.
Чрез извършването на ремонт, оборудване и обзавеждане ще подсигурят оптимални условия за работата на новоназначените 3 лица на длъжност "Сътрудник социални дейности".
Ще бъдат проведени обучения и супервизия на персонала за изпълнение на задълженията и отговорностите на лицата по ЗЛП, ЗХУ и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги.
На новонаетите 3 лица ще бъде проведено въвеждащо обучение в рамките на три дни, през първия месец от назначаването на лицата.
Предвижда се едно еднодневно надграждащо обучение за управителите на социалните услуги и общинските служители, които са ангажирани пряко със социалните дейности на общината, в това число и тримата новоназначени сътрудници социални дейности. В надграждащото обучение ще бъдат включени всички 16 лица от целевата група. Конкретната дата на провеждане на обучението ще бъде съобразена с трудовата ангажираност на включените лица от целевата група, като надграждащото обучение ще се извърши в периода шести - осми месец от изпълнението на проекта.
За всички 16 лица от целевата група ще бъде осигурена супервизия - 2 еднодневни групови супервизии и по 2 индивидуални супервизии за всяко лице от целевата група. Супервизиите ще се провеждат през целия период на изпълнение на проекта, съобразно трудовата ангажираност на лицата от целевата група, техните интереси и предпочитания, за разрешаване на казуси и намиране на решения по конкретно възникнали проблеми и при възникнала необходимост.
Супервизията е процес на оказване на професионална и методическа подкрепа на служителите, ангажирани с предоставянето на социални услуги, с оглед постигане на по-високо качество ,а също така и изграждане на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение ,поддържане на професионално самочувствие на специалистите ,работещи в тези услуги или консултиране при разрешаване на трудни конфликти ситуации вътре в екипа или създадени в процеса на работа .
Целта от една страна е оказване на професионална подкрепа ,а от друга страна снемане на напрежението и професионалния стрес .Предоставянето на супервизия в процеса на работа за отговорните служители по предоставяне на социални услуги в община Брегово ще способства за укрепване на общинския капацитет ,осигуряване на плавно и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ ,както и ще ускори предоставянето на по ефективна ,ефикасна и качествена грижа на лицата от най-уязвимите групи от населението.
27 935.43
27 731.88
Наемане на персонал, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на община Брегово по ЗЛП, ЗХУ и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги.: Към настоящият момент всички дейности и проекти на община Брегово в социалната сфера (Механизъм Лична помощ, "Асистентска подкрепа" и други социални проекти и програми на общината) се администрират основно от трима служители от Общинска администрация - Брегово, които изпълняват и други задължения по основните си трудови правоотношения. В същото време, броят на желаещите лица и потребителите на услуги на територията на общината постоянно расте, което допълнително натоварва посочените лица и води до неточности, забавяния при обработването на документацията и като краен резултат до влошаване на административното обслужване.
От друга страна, в чл. 75 от Закона за социалните услуги са регламентирани задължения на общината, както следва:
"(1) Общината извършва насочване за ползване на социални услуги, които се финансират от държавния и/ или общинския бюджет, от всички лица с изключение на лицата по чл. 74, ал.1 (лицата, за които се извършва насочване от дирекция "Социално подпомагане") .
(2) Всяко лице има право да бъде информирано и консултирано от общината относно социалните услуги, които тя предоставя.
(3) Насочването за ползване на социални услуги се извършва от определени от кмета на общината служители от общинска администрация, нейни структурни звена и/или от служители, които осъществяват дейности по представяне на социални услуги."
Предвид гореизложеното и с цел ефективно административно обезпечаване на дейностите и плавен преход към новите нормативни изисквания в сферата на социалните услуги е необходимо в община Брегово да бъдат разкрити три работни места за специалисти, на длъжност "Сътрудник социални дейности", на пълен работен ден (8 часа) за 18 месеца. Наетите лица ще работят в създадения по проекта фронт-офис, като ще извършват следните дейности:
- Да осъществяват директна комуникация с лицата, желаещи да ползват различни социални услуги;
- Да насочват заинтересованите лица към подходящата за тях социална услуга;
- Да оказват административна подкрепа на служителите, пряко ангажирани с администрирането на различните социални услуги.
Назначаването на новите лица ще допринесе за по-добро и качествено административно обслужване и компетентно насочване на всеки жител на община Брегово, потърсил информация, насочване и своевременно изготвяне на необходимите документи на лицата.
69 838.57
69 329.69
Забележки:
Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN