Организация и управление на проекта: Досега община Минерални бани е изпълнила и продължава да изпълнява проекти в социалната сфера. С настоящия проект се предвижда изпълнението на редица мерки, които ще допринесат за подобряване достъпа до заетост и качеството на работните места за хора с увреждания и лица, които полагат грижи за хора с увреждания, вкл. деца; както и мерки за насърчаване на социалното включване и намаляване на бедността сред населението.
Дейността има за цел да бъде осигурено качественото, своевременно и ефективно изпълнение на планираните активности, едновременно с което да се гарантира спазване нормативните и законови разпоредби и прилагане принципите на прозрачност, публичност и добро финансово управление при разходване на безвъзмездно предоставени публични средства. Дейностите по организация и управление обхващат целият период на изпълнение на проекта - 18 мес.
Изпълнението на дейността предвижда:
- през първия месец след стартиране изпълнението на проекта да бъде сформиран екипа по проекта и ще се подпишат договори с определените лица при спазване Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020 г.
- провеждане на редовни и извънредни (при необходимост) срещи между членовете на екипа, вкл. срещи с избраните изпълнители, УО и кмета на общината, както и с всички заинтересовани страни, на които ще се обсъждат текущите въпроси, касаещи изпълнението на проекта, вкл. възникнали казуси, възможни рискове и действия, които следва да се предприемат, за да се предотврати/преодолее негативното им въздействие върху текущото изпълнение на проекта
- актуализиране на плана за изпълнение на проекта и изготвяне на график за провеждане на необходимите процедури за избор на изпълнители съгласно ЗОП
- текуща отчетност по проекта - изготвяне на месечни, междинни и окончателни справки/доклади за техническото и финансово изпълнение на проектните дейности, постигнатите резултати и пр.
- изготвяне на документи за избор на изпълнители съгласно разпоредбите на ЗОП, вкл. участие в комисиите за оценка и класиране на офертите съобразно професионалната квалификация и опита на всеки член от екипа
Планираният бюджет за изпълнение на дейността е съобразен с Условията за кандидатстване по настоящата процедура и е в размер до 10 на сто от общите допустими разходи, като включва:
- разходи за възнаграждения, вкл. осигурителните вноски за сметка на работодател на екипа за организация и управление на проекта - 4 лица - 29.736 лв., като разходите са съобразени с Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020 г. (разпределени пропорционално в т.15 и 16 от Бюджета на проекта)
- разходи за командировки на членовете на екипа – 800 лв., съобразно Наредбата за командировките в страната (разпределени пропорционално в т.15 и 16 от Бюджета на проекта) и др. в общ размер до 10 на сто от общите допустими разходи по проекта. Разходите за командировки на персонала (пътни, дневни, квартирни), са планирани съгласно утвърдените нормативи на община Минерални бани, както и при избор на най-икономичен маршрут и превозно средство. |
30 536.00
|
29 015.45
|
Осигуряване на информация и комуникация по проекта: Дейността по информация и комуникация е разработена в съответствие с условията и изискванията на процедурата за подбор на проекти и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата на информация и комуникация 2014-2020 г. В хода на изпълняваните проектни дейности ще бъде осигурена публичност за получената финансова помощ по проекта. При реализацията на всички планирани мерки за информация и комуникация изрично ще бъде отбелязвано полученото финансиране от Европейския
социален фонд и ОП "Развитие на човешките ресурси 2014-2020", като ще бъде поставяна емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики и общото лого на програмния период 2014-2020 г, съобразено с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който ще
бъде използван за обществеността и участниците, включително присъствените списъци, ще се посочва името на ОП "Развитие на човешките ресурси 2014-2020", осъществяван с подкрепата на Европейския социален фонд.
С цел осигуряване на публичност и информиране се предвижда изпълнението на следните мерки:
1. Изработване на плакати за информиране на участниците и обществеността за ролята на Европейския съюз и държавата, като на тях ще бъде спомената финансовата подкрепа от Европейския съюз. Те ще бъдат поставени в кметствата по населени места и на видни места на територията на общината с цел постигане на широка обществена информираност за предприетите инициативи - 20 плаката;
2. Информационна табела - 2 бр. - с размери мин. 50х70 см, изработени от устойчив на атмосферни влияния материал ще бъде поставена на видно място на сградите на ОА Минерални бани и Центъра за активно включване
3. Ще се поставят информационни стикери за закупеното по проекта обзавеждане и оборудване - мин. 20 бр.
4. Брошури - формат А5, цветни - 500 броя
5. Флаери - 100/196 мм - 500 броя
/материалите по т. 4 и 5 ще се изготвят и разпространят в началото на проекта с цел подпомагане изпълнението на дейност 3. "Идентифициране на представителите на целевите групи по проекта на територията на община Минерални бани. Изготвяне на социални оценки на идентифицираните лица." и за да бъде популяризирана инициативата на Общинска администрация Минерални бани за привличане и включване на уязвимите групи лица в активния живот на общината/
6. Публикации в печатни издания - 20 бр. - предвидено е да се отпечатат съобщения за стартирането, напредъка и цялостното изпълнение на проекта през целия 18-месечен период
7. На интернет страницата на общината ще бъде публикувана периодично информация по проекта, постигнатия напредък, предприетите дейности и постигнати резултати.
Изпълнението на дейността ще протече на следните етапи:
1. Възлагане изпълнението на материалите и дейностите за осигуряване на публичност по проекта
2. Съгласуване на изготвения дизайн/визия и текст, осъществяване на контрол за спазване на правилата за визуализация и техническите параметри съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата на информация и комуникация 2014-2020 г. - за всяка от посочените мерки по т. 1-6
3. Установяване наличието на пълно съответствие между одобрения и изготвения дизайн на материалите - подписване на приемо-предавателен протокол, удостоверяващ коректното изпълнение на възложените задачи, и съставяне на необходимите счетоводни документи
Планираният бюджет за изпълнение на дейността е съобразен с Условията за кандидатстване по настоящата процедура и е в размер на 3.500 лева, т.е. до 1 на сто от общите допустими разходи (разпределени пропорционално в т. 10.1. и 12.1. от Бюджета). |
3 500.00
|
2 937.60
|
Идентифициране на представителите на целевите групи по проекта на територията на община Минерални бани. Изготвяне на социални оценки на идентифицираните лица.: Целите на проекта предвиждат реализацията на дейности за разширяване на възможностите за подобряване качеството на живот на хората с увреждания и техните семейства и подобряване на достъпа до услуги за развитие и насърчаване участието на пазара на труда. Резултатите от реализацията на настоящата дейност ще послужат за основа за следващите планирани дейности. Необходимостта от предоставяне на адекватна подкрепа за мотивиране и насърчаване участието на пазара на труда на лицата, полагащи грижи за зависими членове на семейства, е сред основните причини за реализиране на планираните мерки и действия, посредством които на широката общественост ще се предостави информация за възможностите, които предоставят институциите и в частност - възможностите, от които биха могли да се възползват чрез включване в участие по настоящия проект и ще се осъществи контакт с представителите на целевите групи. Дейността предвижда събиране, обобщаване и анализиране на информацията за определяне на икономически неактивните лица на територията на общината, членове на семейства, в които има хора с увреждания, семействата с деца с увреждания, деца и възрастни в риск. По този начин услугите по проекта ще могат да достигнат, както до лицата, зависими от грижи, така и до лицата, които се грижат за тях. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, избран по реда на ЗОП, притежаващ необходимата квалификация и професионален опит, за да се гарантира целесъобразното й изпълнение и постигане на желаните резултати.
За изпълнението на дейността ще бъдат ползвани различни инструменти за привличане на икономически неактивни лица, лица в риск и лица, полагащи грижа за член на семейството, вкл. деца, като ще им бъдат разяснявани възможностите и ползите от регистрация в Бюрото по труда, възможности за професионално информиране, консултиране и ориентиране, които се предлагат от посредници на пазара на труда, както и възможностите за предоставяне на специализирани индивидуални и интегрирани услуги, в т.ч. мотивационно обучение, почасови грижи за лицата с увреждания и възрастни хора, психологически консултации, информация за услуги, които биха могли да им бъдат предоставяни от специалисти и др.
Предвидено е да се изготви анкета, която да се предостави на представителите на целевите групи и въз основа на анализ и обобщаване на информацията, получена от отговорите на анкетата, да бъдат определени мин. 30 семейства, които да бъдат включени в реализацията на следващите дейности по проекта.
Като следващ етап от изпълнението на дейността е предвидено с членовете на избраните семейства да бъдат проведени интервюта, чрез които да се получи обстойна информация относно конкретното положение в семейството, нуждите, проблемите и ограниченията, с които трябва да се справят. Въз основа на получената информация ще бъде определена необходимостта от предоставяне на иновативна и интегрирана социална услуга, ще се анализира необходимост от повишаване на мотивацията или психологическа консултация, или друг тип подкрепа. Получената информация ще послужи и за преценяване индивидуалната необходимост и възможностите за включване в мотивационни обучения, вкл. за придобиване на ключови компетентности или на професионална квалификация, насочване към професионално ориентиране и консултиране, както и за установяване на необходимост от специфични услуги с оглед индивидуалните потребности на всеки човек.
Последният етап от дейността предвижда изготвяне на социални оценки на идентифицираните лица, чрез които ще се гарантира ефективността и качеството на предоставяните интегрирани социални и здравни услуги. Социалните оценки ще бъдат направени от избрания изпълнител съвместно с компетентни служители на община Минерални бани въз основа на получени от представителите на целевите групи по проекта заявления за получаване на интегрирани социално-здравни услуги, които ще се предоставят от Центъра за активно включване.
Планираният бюджет за изпълнение на дейността е в общ размер от 16.500 лв. |
16 500.00
|
16 440.00
|
Изпълнение на СРР и доставка на оборудване и обзавеждане за нуждите на Център за активно включване в община Минерални бани - дейност по Компонент 2.: Целта на дейността е на територията на община Миенрални бани да се създаде Център за активно включване, където лицата от уязвимите групи да получават необходимите им услуги за превенция и преодоляване на социална изолация и възстановяването им в активния социален и икономически живот на общината. Настоящата дейност предвижда изпълнението на комплекс от мерки за текущ ремонт на сградата, в която ще се предоставят услугите, както и доставка на необходимото оборудване и обзавеждане за законосъобразното предоставяне на интегрирани социални и здравни услуги. За предоставяне на социалните услуги в съответствие с нормативните разпоредби и утвърдените стандарти, съгласно условията и реда за предоставяне на социални услуги, касаещи изискванията за достъпност на сградата, за осветеност и снабденост на помещенията с вода, вентилация, отопление, за ергономичност на обзавеждането и безопасност на оборудването, както и за осигуряване на сигурна, приветлива и поддържана среда, ще бъдат изпълнени комплексни СРР, доставка на обзавеждане и оборудване. Ще бъдат съблюдавани основните нормативни актове, свързани с организирането и предоставянето на социални услуги - ЗСП, ППЗСП, Закон за закрила на детето, методики и указания по предоставянето на соц. услуги и пр.
С оглед на горепосоченото, изпълнението на дейността е от основно значение за успешното и целесъобразно изпълнение на проекта - Центърът за активно включване ще предоставя иновативни интегрирани соц. услуги, като провеждане на мотивационни обучения на лицата от целевата група, предоставяне на психологическа подкрепа, провеждане на индивидуални и групови дейности и пр.
Дейността предвижда текущ ремонт на помещения, в които ще се обособят: - кабинет (който ще се ползва от назначените в Центъра мед. лице и психолог - за индивидуална работа), кабинет - групова работа, кабинет (който ще се ползва от ръководителя на Центъра и сътрудник-соц. услуги), санитарни помещения. Предвидените дейности включват вътрешни и външни СРР, като: демонтажни работи по подмяна на метални врати и прозорци, стара инсталация и покривни елементи, електро- и ВИК-работи, доставка и монтаж на ал. врати и прозорци, монтаж на окачен таван с гипсокартон и топлоизолазия на метална конструкция, шпакловане на стени и тавани, шлайфане, боядисване, грундиране, полагане на гранитогресни плочи, топлоизолация външни стени, силикатна шпакловка, грундиране и мазилка, боядисване-фасади - подробно описани в изготвена КСС за обекта.
За постигане на целите на проекта и функциониране на Центъра за активно включване ще бъде осигурено необходимото и подходящото оборудване и обзавеждане (бюра, контейнери, столове, шкафове, компютри, мултифункционални устройства, мултимедия), чрез които ще бъдат технически обезпечени помещенията, в които ще се предоставят планираните социални услуги, вкл. ще се провеждат мотивационни обучения, психологически консултации и пр. услуги според индивидуалните потребности на лицата от целевите групи.
Изпълнението на дейността ще протече на следните етапи:
1. Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител/и съгласно ЗОП за възлагане на предвидените СРР и доставка на обзавеждане и оборудване, както и избор на изпълнител за сключване на застраховка
2. Изпълнение на СРР
3. Доставка на обзавеждане и оборудване
4. Изготвяне на необходимите документи, удостоверяващи цялостното изпълнение на дейността
Планираният бюджет е в размер на 47.900 лв.,изготвен съобразно Условията за кандидатстване по настоящата процедура и формиран от следните разходи за:
- текущ ремонт - 29 000,50 лв.
- обзавеждане и оборудване - 9.000 лв.
- закупуване на оборудване за предоставяне на "мобилни" здравно-социални услуги (медицинска чанта за оказване на първа помощ, апарат за измерване на кръвно налягане, термометър и пр.) - 2.000 лв.
- застраховка /в рамките на проекта/ на закупеното обзавеждане и оборудване - 900 лв. |
40 900.50
|
40 575.70
|
Разработване на правила за работа на Център за активно включване - дейност по Компонент 2.: Дейността е обоснована от приетата от община Минерални бани Стратегия за развитие на социалните услуги за периода 2016-2020 г., основана на визията за достъпни, качествени и ефективни социални услуги, отговарящи на нуждите на потребителите. С Решение на Общински съвет-Минерални бани № 970/ 01.07.2015г. по Протокол №58/01.07.2015г.,е приет Анализ на ситуацията и оценка на потребностите за развитие на социалните услуги в общината, като се предвиждат социални услуги, дейности и мерки за основните рискови групи на територията на общината, чрез извеждане на приоритетни целеви групи и услуги. Целта на дейността е да бъдат определени основните положения за работата на Центъра за активно включване, да се разпишат процедури за видовете услуги и начините на предоставянето им, както и да се определи структурата на управление на новосъздадения център при реално отчитане на специфичните им особености и съчетанието на разнороден по характер мерки и да се осъществява интегрирано и в координация, за да гарантира преодоляване на изолацията на целевите групи, реален достъп до необходимите им услуги и изграждане на достъпна среда. Чрез реализирането на настоящата дейност ще се положат основите за гарантиране на адакватно задоволяване на индивидуалните потребности на потребителите на услугите – чрез персонал, социална работа и др.
Дейността предвижда разработването на ясни, логически обосновани и съобразени с приложимата законодателна и нормативна уредба правила за работа на Центъра за активно включване в община Минерални бани - ЗСП, ППЗСП, Закон за закрила на детето и правилника за прилагането му, методики и указания по предоставянето на социални услуги и пр. За изпълнението на дейността по реда на ЗОП ще бъде избран външен изпълнител.
В съответствие с основните изисквания относно качеството на изпълнението на дейността ще бъде съблюдавано съответствието на разработваните документи с методическите ръководства за условията и реда за предостaвяне на социални услуги. Правилата за работа на центъра ще съдържат информация за условията и реда за ползване и предоставяне на интергрираните услуги - социални и здравни, ще посочва документите, които следва да се подадат от лицата, желаещи да се възползват от услугите, документите, които ще се изготвят в процеса на предоставяне на услугите, процедури по изготвяне и изпълнение на индивидуален план за предоставяне на услуги. С правилата ще се уредят дейностите, свързани с осъществяване на вътрешен мониторинг и оценка на работата по индивидуалния план на всяко лице, периодичността на оценяване на постигнатите цели с цел проследяване на промяната, предоставяне на допълнителни услуги, оказване на мотивационно въздействие върху лицето или неговите близки с цел задържане на интеграционните резултати и пр.
Освен горепосоченото, правилата за работа ще съдържат информация за структурата и начините за подбор на персонала на центъра за активно включване - критерии, етапи и обучение на персонала, вкл. оказване на подкрепа и супервизия на персонала, правила и процедури за организация и отчитане работата на специализирания персонал. С цел гарантиране качеството на предоствяните услуги и спазване правата на потребителите ще бъдат разработени и процедури за жалби и сигнали, както и процедури за сигнализиране при случаи на насилие, дискриминация и др. Предвид планираните дейности по проекта и идентифицираната потребност за предоставяне на социални и здравни услуги в домашна среда за лица с увреждания, правилата за работа на Центъра за активно включване ще съдържат и указания, методики и процедури по предоставянето на услуги извън центъра - в домовете на лицата от целевите групи и във връзка с предоставянето на "мобилни" услуги /дейност 8./.
За осъществяване на дейността са необходими средства в размер на 14.000 лв., посочени в т. 11.5. от Бюджета. |
14 000.00
|
12 620.00
|
Назначаване и обучение на персонала за работа в Центъра за активно включване. Предоставяне на комплексни здравно-социални услуги на лицата с увреждания.: Изпълнението на дейността предвижда подбор, назначаване и обучение на лицата, които ще бъдат заети в Центъра за активно включване и има за цел да се определи и формира организационната структура на центъра с цел ефективното и законосъобразното му функциониране. На следващо място дейността предвижда предоставяне на комплекс от интегрирани здравни и социални услуги за лицата с увреждания, чрез които ще бъдат обединени мерките, насочени към лицата, полагащи грижа и лицата, които са зависими от грижа, както следва:
1. Обявяване на конкурс за подбор на квалифициран персонал - подробна информация за конкурса и поставените изисквания към потенциалните кандидати ще бъде оповестена на интернет страницата на общината, ДБТ - Хасково и средствата за масова информация.
2. След изтичане на определения срок за получаване на заявления/молби за участие, комисия за подбор на персонал на Центъра за активно включване ще разгледа и класира участниците при спазване критериите за подбор и обявената методика. Одобрените кандидати ще бъдат поканени на интервю, на което комисията за подбор съвместно с екипа по проекта ще проведе събеседване с всеки кандидат с цел установяване степента на мотивацията, желанието и нагласите за работа. Етапът приключва с окончателното определяне на лицата, които ще бъдат наети за работа в Центъра за активно включване.
3. Съобразно планираните дейности по предоставяне на съобразени с потребностите на целевите групи услуги, екипът на Центъра за активно включване трябва да има минимум следния състав: ръководител, психолог, мед. лице, сътрудник-соц. дейности и 25 персонални асистенти. Избраните лица ще бъдат назначени на работа в Центъра за активно включване при спазване КТ, КСО и Методологията за определяне на възнаграждения по ОП РЧР за период от 12 мес.
4. Социалните услуги и дейностите по индивидуална и групова работа с представителите на целевите групи ще се се провежда от персоналните асистенти, психолог, мед. сестра и сътрудник-соц. дейности след провеждане на мотивационно обучение и обучение за запознаване с правилата за работа на Центъра за активно включване и с основните насоки за предоставяне на иновативните интегрирани здравни и социални услуги и пр. Провеждането на мотивационно обучение и обучение за предоставяне на здравно-социални услуги ще бъде възложено на външен изпълнител, който да предостави на назначените лица теоритични и практически познания и насоки за предоставяне на услугите. Предвид спецификите на целевите групи по проекта по време на обучението ще бъдат разгледани практически казуси, които биха могли да възникнат в хода на предоставяне на услугите и ще се предложат насоки за действие. Обучението ще гарантира ефективност и качество на работа за задоволяване индивидуалните потребности на потребителите на услугите; ще се проведе в рамките на 2 дни, като участниците ще бъдат разделени на групи от 8-10 човека. На всички участници ще бъдат издадени сертификати за участие. За провеждането на обучение е предвиден финансов ресурс в размер на 2.000 лв. /т.11.2. от Бюджета/
5. Дейностите за предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги ще бъдат изпълнявани от персонала на Центъра за активно включване при спазване разработените и утвърдени правила за работа на центъра и според индивидуалните потребности на лицата с увреждания за период от 12 месеца. Персоналните асистенти ще участват активно в живота на лицата с увреждания, като при полагане на грижите за тях проявяват търпение, разбиране и съобразяване с индивидуалните нужди на потребителя. Реализацията на този етап от дейността ще позволи на лицата, полагащи грижи за зависими членове на семействата си, да се възползват от услугите на Центъра за активно включване през времето, когато персоналните асистенти се грижат за техните близки, и да възстановят социалната и трудовата си активност. |
164 220.00
|
162 038.51
|
Предоставяне на услуги в Центъра за активно включване: След като бъдат идентифицирани конкретните представители на целевата група ще бъдат реализирани дейности, чрез които да се повиши мотивацията им за независим и активен начин на живот. На идентифицираните лица, на които ще бъдат предоставяни услуги чрез Центъра за активно включване, ще бъдат предоставяни и мотивационни обучения и индивидуална и групова подкрепа чрез прилагане на индивидуални програми с цел подобряване на достъпа до пазара на труда, придобиване на умения за активен живот, социална интеграция и др., вкл. за придобиване на професионална квалификация и/или заетост. Дейността е в пълно съответствие с допустимите дейности, предвидени по Компонент 2 от процедура BG05M9OP001-2.005 - Активно включване от ОП РЧР.
Дейността ще бъде изпълнена чрез:
1. Индивидуално и групово консултиране и прилагане на специфични психологически техники за намаляване на напрежението и преодоляване на трудности в общуването, намирането на работа, създаване на социални контакти извън семейството, вкл. съвместно с психолога на Центъра за активно включване. Ще бъдат провеждани консултации с безработни лица, като посредством изслушване и обсъждане на идентифицираните проблеми, ще се предприемат действия за преодоляване на личностните бариери и за подпомагане на безработните лица при вземане на решения. Предоставянето на индивидуални и групови консултации през 12 месеца от периода на изпълнение на проекта ще спомогне за оценяване на постигнатите резултати, предприемане на последващи действия, вкл. такива с цел предоставяне на допълнителни услуги, чрез които да бъдат постигнати конкретни резултати и да спомогнат за разрешаване на възникналите проблеми.
2. Мотивационни обучения ще бъдат провеждани с цел постигане на устойчива социална интеграция за търсене и започване на работа. Дейността предвижда текущо провеждане на мотивационни обучения за социална интеграция, активиране към заетост и връщане на трудовия пазар на икономически неактивните лица и възрастните в риск, които до момента са полагали грижи за зависим член на семейството. По време на обученията ще бъдат използвани различни техники за стимулиране и мотивиране, за възприемане на правила и норми на поведение. Обученията ще спомогнат да се установят причините за липса на работа и професионална реализация, да се направи оценка на самочувствието и възможностите за самостоятелна изява на лицата, да се създадат умения за работа в екип и справяне с конфликти, участие в дискусии и др. Мотивационните обучения ще бъдат проведени така, че лицата от целевата група да придобият знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща заетост чрез ползване услугите на ДБТ или трудови посредници за професионално ориентиране, консултиране и информиране.
Етапите за реализиране на дейността са:
1. Подготовка на необходимите учебни и помощни материали, изготвяне на учебна програма и присъствени списъци.
2. Изготвяне на план-график за провеждане на обученията, популяризиране на инициативата и сформиране на групи.
3. Предоставяне на минимум 12 индивидуални и групови консултации за период от 12 месеца в Центъра за активно включване, както от страна на експерти на избрания изпълнител на дейността, така и от страна на психолога на Центъра за активно включване.
4. Провеждане на обучения съобразно изготвения график - планирано е да бъдат проведени минимум 5 обучения в рамките на два дни всяко за минимум 40 лица, които ще бъдат разделени на групи от макс. 8 човека. За проведените обучения ще се изготвят необходимите отчетни документи, чрез които да се удостовери коректното и целесъобразно изпълнение на дейността - присъствени списъци, снимков материал, анкети за обратна връзка и за установяване удовлетвореността на лицата от целевата група, сертификати за участие в обучение. |
12 000.00
|
12 000.00
|
Предоставяне на иновативни интегрирани здравни и социални услуги за лицата от целевите групи : Дейността предвижда предоставяне на комплекс от иновативни и интегрирани социални и здравни услуги, съобразени с индивидуалните потребности на лицата от целевите групи. Дейността се изпълнява като естествено продължение на описаните по-горе дейности и идентифицираните нужди и проблеми на лицата от целевите групи по проекта. Целта е да бъдат предоставени различни по обхват и същност услуги, чрез които за лицата от целевите групи ще бъдат създадени възможности да водят самостоятелен, независим и пълноценен живот, да участват активно и да дадат своя принос за обществения и икономическия живот на територията на общината.
За период от 12 месеца дейността ще бъде реализирана посредством
- предоставяне на "мобилни" интегрирани услуги от персонала на Центъра за активно включване - психолог, медицинско лице и сътрудник по социални дейности - в домовете на нуждаещите се лица и предоставяне на медицински, психологически и социални услуги на място с цел да се надгради и разшири обхвата на предлаганите чрез Центъра за активно включване иновативни интегрирани социални и здравни услуги. Посредством предоставяне на "мобилни" услуги ще бъде подобрено качеството на живот на представителите на целевите групи по проекта. Дейностите, осъществявани от медицинското лице,психолога и сътрудник социални дейности, целят подобряване качеството на живот на представителите на целевата група, чрез оказване на здравна, социална и психологическа подкрепа за активен, самостоятелен и здравословен начин на живот и ресоциализация. Работата на "мобилния" екип е свързана и с подпомагане на дейностите по здравни грижи при провеждане на профилактични мероприятия в домашна среда - подпомагане на ползвателите на услугата и осъществяване на контрол при прием на медикаменти, профилактична дейност за отчитане състоянието на различни показатели (мерене на пулс, на кръвно налягане и др.), оказване на първа помощ при настъпили кризисни ситуации и предприемане на действия за стабилизиране и облекчаване състоянието на лицето. При предоставяне на "мобилните" услуги служителите на Центъра за активно включване ще проявяват емпатия, търпение, лоялност и толерантност към възрастовите, етнически, религиозни и др. различия на лицата с цел да ги предлазположат и да спечелят доверието им, чрез което ще бъде постигнат по-голям ефект на предоставяните услуги, и
- предоставяне на индивидуални и групови терапевтични, социални и специализирани консултации в Центъра за активно включване - освен текущо подпомагане на потребителите според резултатите от проведените анкети и личното им желание, работата с психолог ще бъде насочена и към десоциализация и превенция на рисковете във връзка с взаимоотношенията им с членовете на техните семейства и обществото, като цяло.
- дейности по рехабилитация и интеграция - социална и когнитивна рехабилитация - насочване към обучения в умения за самостоятелен живот, създаване на условия за социални контакти, различни изяви, подготовка на потребителите за усвояване и възстановяване на обучителни и трудови навици, съответстващи на здравословното им състояние, образование и професионална квалификация.
За определяне честотата и последователността при изпълнението на дейностите по предоставяне на здравно – социални "мобилни" услуги и терапевтични психологически консултации за целевите групи ще бъде изготвен график.
Финансовият ресурс, необходим за реализацията на дейността, е в размер на 31.152 лв. - разходи за възнаграждения на 4 лица от персонала на Център за активно включване - ръководител, мед.лице, психолог и сътрудник социални дейности, съгласно Методиката за определяне на възнаграждения, МОД, КТ и КСО, вкл. разходи за социални осигуровки за сметка на работодателя. |
31 874.07
|
31 874.07
|
Осигуряване на заетост на лицата, полагащи грижи за зависими членове на семейството - лица с увреждания, вкл. деца и възрастни в риск - дейност по Компонент 1.: Изпълнението на дейността е естествено продължение на желанието и усилията на община Минерални бани да предостави по-добри условия за живот и възможности за развитие, за активно участие на населението в обществения и икономическия живот на общината, в конкретния случай - приоритетно насочено към лицата, полагащи грижи за членове на семейството си - възрастни хора и деца с увреждания, вкл. възрастни лица в риск. Дейността ще надгради постигнатите чрез останалите дейности резултати и конкретно тези, чрез които са идентифицирани (дейност 3.) и мотивирани (дейност 7.) представителите на целевите групи по проекта, вкл. лицата, полагащи грижи за зависими членове на семействата си, тъй като предвижда осигуряване на субсидирана заетост на мин. 20 лица от посочената целева група.
На 20 лица, участвали в мотивационните обучения, ще бъде предоставена възможност за заетост в работна среда в община Минерални бани и активно включване на пазара на труда. Дейността ще бъде изпълнена на етапи, както следва:
1. Подбор на 20 лица за осигуряване на заетост - всички участници в мотивационните обучения ще бъдат информирани за възможността да им бъде предоствена заетост в община Минерални бани. За участие в подбора заинтересованите лица ще могат да подадат заявление за осигуряване на заетост. След изтичане на определения срок, специално сформирана комисия от служители на ОА Минерални бани съвместно с членовете на екипа по проекта ще разгледа постъпилите завления и ще проведе събеседване с участниците, след което ще определи лицата, на които ще бъде осигурена субсидирана заетост за период от 6 месеца.
2. С избраните лица ще бъдат подписани договори съгласно КТ, КСО за осигуряване на заетост. Размерът на възнагражденията ще бъде определен съгласно МОД за съответната длъжност (съгласно единични групи професии от 2 до 9.клас от НКПД 2011 г.) и всички дължими вноски за сметка на работодателя. Предвижда се 10 от лицата да бъдат назначени по код от НКПД 96220001 и останалите 10 - по код от НКПД 92140015.
Дейността ще спомогне за преодоляване на социалното изключване и възстановяване на трудовата актвност на лицата, ангажирани с постоянни грижи за зависими членове на семейството, вкл. за отглеждане на деца вкъщи.
Резултатите от изпълнението на дейността ще допринесат пряко за постигане на следните специфични цели на ОП РЧР 2014-2020 г., а именно:
- специфична цел 1. "Увеличаване броя на започналите работа безработни или неактивни лица на възраст между 30 и 54 г.", инвестиционен приоритет 1., Приоритетна ос 1. "Подобряване достъпа до заетост и качеството на работните места"
- специфична цел 1. "Увеличаване на броя на членовете на семейства с деца /вкл. с увреждания/, които са започнали да търсят работа или са в заетост, след предоставени интегрирани мерки за социално включване", инвестиционен приоритет 2., Приоритетна ос 2. "Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване".
За изпълнението на дейността е предвиден финансов ресурс в размер на 65.200 лв., формиран съобразно КТ, КСО и Методологията за определеняне на възнаграждения по ОП РЧР и включва разходите за социални осигуровки за сметка на работодателя. |
64 477.93
|
64 345.78
|