Организация и управление на проекта: Община Венец има изграден професионален и организационен капацитет за управление и предоставяне на социални услуги, насочени към задоволяване потребностите на хората с увреждания и на хората с невъзможност за самообслужване.
Екипът за управление на Проекта ще включва: Ръководител, координатор, експерт "Мониторинг и обществени поръчки", счетоводител, експерт "ТРЗ" и технически сътрудник. Членовете на екипа ще бъдат определени от кмета на общината при съблюдаване на изискванията за недопускане конфликт на интереси.
С цел успешното изпълнение на проекта е предвиден шестчленен екип за организация и управление на проекта, включващ: Ръководител, координатор, експерт "Мониторинг и обществени поръчки", счетоводител, експерт "ТРЗ" и технически сътрудник. Имайки предвид големият обем от документи, които се изготвят при реализацията на проекта се налага включването на повече човешки ресурси.
Ръководителят на проекта ще отговаря за цялостната организация, координация и управление на дейностите по Проекта. Ще следи навременното изпълнение на дейностите, съобразно времевия график и също така ще отговаря за финансовото управление по изпълнението на Проекта.
Координаторът ще координира изготвянето и изпращането на междинните и заключителните доклади. Ще изготвя кореспонденцията с всички заинтересовани страни по проекта. Ще приема Заявления от кандидат-потребителите и кандидатите за лични асистенти/домашни помощници и ще отговаря за административното обслужване на Проекта.
Експерт "Мониторинг и обществени поръчки" ще докладва на ръководителя на Проекта за възникналите проблеми по изпълнението на дейностите и ще предлага решения с цел успешна реализация на Проекта. Ще отговаря за организирането на обществените поръчки по проекта. Ще изисква, приема и обобщава информацията за изпълнението на Проекта от членовете на екипа. Ще подпомага изпълнението на Проекта по отчитането на индикаторите, съобразно времевия график.
Счетоводителят ще контролира правилното разходване на средствата по Проекта в рамките на предвидения бюджет по съответните пера. Ще инициира платежните нареждания за одобрените от Договарящия орган искания за средства. Ще изготвя финансовите отчети по междинните и окончателно плащания.
Експертът "ТРЗ" ще отговаря за назначаването, освобождаването, оформянето на трудовите книжки, заповедите за отпуски, допълнителните споразумения и др. Ще отговаря за превеждането на работните заплати, попълването на платежните нареждания, подаването на декларации към НАП.
Техническият сътрудник ще събира, класира и отговаря за съхранението на цялата документация по Проекта. Ще води входяща и изходяща кореспонденция по Проекта, както и ще отговаря за техническото обезпечаване на проекта.
Дейност 1 "Организация и управление на проекта" ще бъде извършвана по време на цялата продължителност на проекта. Ще се изгради система за вътрешен финансов контрол, обособена отделна бюджетна подсметка, за да се осигури ясна и проследима одитна пътека. Ежемесечно ще се провеждат заседания на екипа за обсъждане на дейностите по проекта, достигнатия напредък, закъснения и проблеми, набелязване мерки за преодоляването им. Ще се изготвят месечни отчети от екипа за отчитане на извършените дейности и план за действие за следващия. Ще се извършва следене за документалната обоснованост на всяка счетоводна операция, законосъобразност и целесъобразност на изразходваните средства. За извършения мониторинг на поддоговорените дейности и проверки по документи и на място на заявените за плащане стоки и услуги ще бъдат изготвяни мониторингови отчети от екипа. Екипът по проекта ще изготвя междинни и окончателен технически доклади и финансови отчети съгласно приложенията към Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОП “РЧР”. |
44 421.46
|
44 421.20
|
Подаване на заявления, оценка и класиране на кандидат - потребителите на услугата : В настоящия проект като потребители ще се включат хора с увреждания и техните семейства и хора над 65 години с ограничения или в невъзможност за самообслужване.
Оценката на потребностите на желаещите да ползват услугата ще се извърши от външни лица, наети за конкретната дейност по разработена от екипа за управление Методика за извършване на оценка. Изборът на изпълнители за извършване на оценката на потребностите ще се извърши по реда на Закона за обществените поръчки.
Кметът на общината ще сформира Комисия за класиране на потребителите, която ще се произнесе с решение за всеки кандидат-потребител, в което ще се впише индивидуалния месечен бюджет на кандидат-потребителя, съобразен с оценката на потребностите и определения бюджет на общината.
Подборът на кандидатите ще бъде извършен при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и др.
Кметът на общината ще сформира комисия за разглеждане на постъпили жалби и сигнали.
Екипът за управление на проекта ще разработи процедура за приемане и разглеждане на жалби и сигнали и ще води Дневник за постъпили жалби и сигнали.
Екипът за управление на проекта ще информира гражданите за реда, условията и сроковете за приемане на заявленията чрез пресконференция, раздаване на брошури и плакати, публикации в ежедневник и чрез публикуване на подробна информация на официалната интернет страница на общината.
Лицата, които желаят да бъдат включени в социалната услуга ще подадат заявление – лично, чрез законния си представител или изрично упълномощено лице, по настоящ адрес в общината. В периода на изпълнение на проекта ще има два приема на заявления от кандидат потребители, като първият ще е през първите два месеца от времевия график на проекта, а вторият прием ще е през месец февруари 2016 г. и ще обхване обслужваните потребители по схема "Нови алтернативи".
Координаторът по проекта ще е ангажиран с приема на документите от кандидат-потребителите, като за целта ще бъде осигурено отделно помещение, оборудвано с необходимата техника за дейността и достатъчно количества бланки за кандидатстване. Ще се създаде възможност за заявяване на предпочитан личен асистент/домашен помощник от кандидат-потребителите.
Ръководителят на проекта ще организира среща между всеки класиран за включване кандидат-потребител на определения етап и одобрения личен асистент/домашен помощник, съобразно изразените предпочитания на потребителя. |
4 263.36
|
4 263.36
|
Кандидатстване, подбор и назначаване на персонал в Центъра за социални услуги в домашна среда: Като персонал на Центъра ще бъдат назначени безработни лица в трудоспособна възраст, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст, съгласно чл. 68 от КСО.
Лицата, които желаят да предоставят социалните услуги ще подадат заявление, придружено с определени документи - по настоящ адрес в общината.
Всеки кандидат, завършил обучителен курс по сходни програми/проекти, трябва да приложи копие на удостоверение/сертификат (или декларация - свободен текст, с описание за завършения обучителен курс). В периода на изпълнение на проекта ще има два приема на заявления от кандидати за персонал, като първият ще е през първите два месеца от времевия график на проекта, а вторият прием ще е през месец февруари 2016 г.
Координаторът по проекта ще е ангажиран с приема на документите от кандидатите за персонал, като за целта ще бъде осигурено отделно помещение, оборудвано с необходимата техника за дейността и достатъчно количества бланки за кандидатстване.
Кметът на общината ще сформира комисия за оценка и подбор на персонал. За персонал на Центъра ще се наемат лица на срочен трудов договор, които не са придобили право на пенсия по реда на чл.68 от КСО, съобразявайки се с предпочитанията на потребителите на услугата.
След приключването на оценяването на кандидатите за лични асистенти, ръководителят на проекта ще изготви списък на оценените кандидати /с брой точки, според получената от формулярите средноаритметична индивидуална оценка/, подредени по низходящ ред, който ще се изложи на видно място в сградата на общината.
Кметът на общината или упълномощено от него лице ще сключи договор с избраните социален работник, лични асистенти и домашни помощници в съответствие с разпоредбите на Кодекса на труда и КСО. |
0.00
|
0.00
|
Обучение на персонала: Обученията ще се извършват от експерт или специалист с подходяща квалификация, практик в съответната област, с професионален опит в социална работа и социални услуги за посочените целеви групи, обект на Проекта. За целта ще се сключи договор за услуга със съответният обучител. Изборът на обучител ще се извърши съгласно Закона за обществените поръчки.
В обучителния курс ще бъдат включени само тези лица, които не са преминали обучения по други проекти и програми за извършване на определената по настоящия проект дейност. За недопускане на двойно финансиране, екипът за управление на проекта ще обменя информация с Дирекция „Социално подпомагане” с. Венец, относно лицата, обучени за лични асистенти по национални програми или програми, финансирани от други източници и по друг ред.
Обучението в рамките на настоящия Проект ще се реализира в групов формат, но не повече от 20 души в група, по разработена обучителна програма. За всяка група обучени лица ще се водят присъствени форми, и на всяко лице ще се издаде удостоверение. |
710.56
|
710.56
|
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез
подкрепа за дейността на съществуващ Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т.ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги.: Центърът за услуги в домашна среда се помещава в сградата на общинска администрация Венец, в отделно помещение. Центърът разполага с необходимото оборудване и обзавеждане. По настоящия проект ще бъде назначен следния персонал в Центъра:
1. Управител - 1;
2. Социален работник - 1;
3. Лични асистенти - 48 /28 за I етап и 20 за II етап/;
4. Домашни помощници - 40 /20 за I етап и 20 за II етап/;
Като персонал на Центъра ще бъдат назначени безработни лица в трудоспособна възраст, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст, съгласно чл. 68 от КСО.
Ще се сключи и договор за услуга по реда на Закона за обществените поръчки с лице с медицинско образование, което при необходимост ще обикаля потребителите на услугата. В бюджета са заложени и средства за медицински консумативи за здравния работник.
За дейността на центъра ще бъдат осигурени материали и консумативи – офис консумативи, канцеларски материали и др. Изборът на изпълнител за доставка на необходимите материали и консумативи ще се извърши по реда на Закона за обществените поръчки.
Проектът ще даде възможност да бъдат обхванати отпадналите лица, обслужвани по Националната програма „Асистенти за хора с увреждания”, по операция „Помощ в дома“, по процедура „Нови алтернативи”, финансирана по ОП РЧР 2014-2020, както и лица, необхванати до момента от други програми и проекти, но отговарящи на целевата група на Проекта.
Социалната услуга ще се предоставя на 88 потребители, живеещи в 13-те населени места на Община Венец, в продължение на 18 месеца. По проекта се предвижда потребителите да се обслужват средно по 4 часа на ден. |
443 682.56
|
443 843.97
|
Предоставяне на супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Супервизията представлява форма на планирана помощ, предоставяна от експерт със сходна практика и професия и цели проследяване и проверяване на работата на
супервизирания професионалист, с оглед предоставянето на качествена грижа на уязвимите групи и избягване на професионалното прегаряне.
Супервизията на персонала, предоставящ социални услуги по проекта ще се извършва през целия период на предоставяне на социалните услуги, при заявена необходимост. Обучението в рамките на настоящия Проект ще се реализира в Центъра за предоставяне на услуги в с.Венец, в индивидуален или групов формат, но не повече от 10 души в група. За всяка група обучени лица ще се водят присъствени форми.
Супервизията ще се проведе в с.Венец от външно лице чрез сключване на договор за услуга по реда на Закона за обществените поръчки. Основните теми ще бъдат следните:
1. Проблемни ситуации /икономически, социални и психически/;
2. Претоварване с роли;
3. Поле на взаимодействие с клиенти със социални проблеми;
4. Конфликт между специалиста с помагаща професия и управлението /между контрол и помощ/;
5. Емоционални и личностни характеристика на специалиста с помагаща професия, възникнали при изпълнение на професионалните му задължения.
2. Формат на супервизия:
- групова;
3. Практическо упражняване на супервизия. В рамките на тази тема участниците ще имат възможност да предоставят собствени случаи от практиката и да участват в обсъждането им, както и да влизат в различни роли.
|
266.86
|
266.87
|
Мотивационна подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Повечето проблеми на хората с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване се дължат на липсата на социални контакти, сигурност, подходящо обучение, работа и дейности, осмислящи ежедневието им. Живеят в социална изолация и губят чувство за значимост. Не спазват лекарските предписания, което води до допълнително усложняване на общото им здравословно състояние. Самоизолацията води до намаляване на възможността за социално включване. Мотивационната подкрепа ще се осъществява индивидуално в дома на потребителите в зависимост от специфичните им потребности, описани в индивидуалните им планове. Тази дейност ще се извършва през целия период на предоставяне на социалните услуги при заявена необходимост, от външно лице чрез сключване на договор за услуга по реда на Закона за обществените поръчки. |
329.87
|
329.05
|
Информиране и публичност: За популяризиране на проектната инициатива, дейностите, начините за участие в проекта и социалния ефект от неговото осъществяване ще бъде организирана и проведена една информационна кампания – пресконференция /в началото на проекта/. Всички информационни материали ще бъдат изготвени, съобразно изискванията и регламентите за визуализация на Европейския съюз.
Ще се поддържат контакти с местни и регионални медии по време на реализация на проекта и ще се изготвят пресинформации – 2 бр.
Ще се извърши дизайн, предпечатна подготовка и изработване на информационни материали. Ще бъдат изработени и разпространени:
- 1 бр. информационна табела.
- 100 бр. информационни брошури за проекта, които ще бъдат разпространени на територията на цялата община.
- 20 бр. плакати за проекта, които ще бъдат разпространени на територията на цялата община.
Изборът на изпълнител за дейност „Информиране и публичност” ще се извърши чрез обществена поръчка по реда и условията на българското законодателство – Закона за обществените поръчки. |
1 267.20
|
1 478.40
|