Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 175 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

Проекта предвижда предоставяне на топъл обяд на лица от Община Куклен, които попадат в обхвата на следните целеви групи:
без доходи или с доходи под линията на бедност, такива поставени под карантина, както и лица обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа. Ще бъдат обхванати до 170 потребителя от гр.Куклен, с.Руен, с.Добралък, с.Яврово, с.Цар Калоян и с.Гълъбово.
Предоставянето на на топъл обяд ще стартира от 04.01.2021г. и е предвидено да бъде в рамките на 21 месеца – в работните дни.
Дейностите по проекта ще продължат до 30.09.2022г., като по време на изпълнението му ще бъдат взети необходимите мерки за избягване на двойно финансиране и дублиране на обхванатите дейности. 
-	Дейност „Определяне на целевите групи“.
 Въз основа на подадените заявления от лица, които желаят да бъдат включени като потребители,  се прави подбор съгласно изискванията на процедурата, като с всеки ще се сключва индивидуално договор.
-	Дейност „Приготвяне на топъл обяд“.
Изпълнението на дейността по проекта е предвидено чрез директно възлагане на изпълнител по реда на Закона за обществените поръчки. 
-	Дейност „Предоставяне на топъл обяд“ .
Готовата храна ще се получава по 2 начина: чрез доставка до дома на потребителите и/или в пункт за раздаване. 
-	Дейност „Реализиране на съпътстващи мерки“
По време на изпълнение на проекта ще се предоставят съпътстващи мерки на потребителите. Същите ще се предоставят с участие на здравния медиатор, като ще се състоят в индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно актуалните противоепидемични мерки и индивидуалните им нужди, като ползване на различни услуги и получаване на подкрепа, информираност и др.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Определяне на целевите групи: Проектът предвижда предоставяне на топъл обяд на до 170 лица попадащи в целевите групи, а именно: * Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. * Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. * Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Нуждаещите се биват идентифицирани чрез получаване на информация от Дирекция за социално подпомагане - Родопи, Регионална здравна инспекция – Пловдив, от доставчици на социални услуги, сигнали от граждани на обявен кризисен телефон или по други начини, влизащи в комуникация с общинската администрация и кметските наместничества. Община Куклен вече е провела проучване и разполага със списък с потенциални потребители, изготвен на база информацията предоставена й от гореописаните канали. Публикувана е и информация на интернет страницата на община Куклен, с необходимите бланки на документи за кандатстване. Всички заявили нужда за включване в проекта, преминават през механизъм за подбор, който е подробно разписан, а дейността ще се извършва във взаимодействие с ДСП - Родопи. Идентифицираните представители на целевите групи, чрез описаните по-горе източници на информация, подават необходимите документи за кандидатстване, които могат да се намерят на интернет страницата на община Куклен, на място в сградата на община Куклен, в сградите на кметстските наместничества, а при необходимост, ще се предоставят и в домовете на потенциалните потребители. Изготвените списъци на база подадени заявления, ще бъдат изпращани на ДСП - Родопи за проверка на принадлежността към някоя от целевите групи. След предоставена обратна информация от ДСП - Родопи, комисия в община Куклен, ще извърши селекция съобразно подробно разписан механизъм за подбор. Предварително изготвеният механизъм за подбор на потребители, съдържащ обективни социално-икономически критерии, като предимство ще се дава на най-нуждаещите се – хора, попадащи в повече от една от категориите, тези с ниски доходи и поставени под карантина, самотно живеещи, с увреждания и трайни заболявания и т.н. Подборът ще се прави от комисия. При наличие на повече желаещи от заявената бройка, ще се съставя резервен списък, който ще се използва за попълване на свободните места, за да се избегне неоползотворяване на топлите обяди. В хода на реализиране на проекта подадените нови заявления от кандидат-потребители ще бъдат включени в списъка на резервите. В случай, че някой от класираните потребители по една или друга причина не е в състояние да продължи участието си в проекта, комисията за определяне на бенефициентите провежда свое заседание и взема решение кое лице от списъка на резервите да заеме освободеното място и да получава топлия обяд. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд: Предвидено е приготвянето на топъл обяд да бъде възложено на външен изпълнител съгласно Закона за обществените поръчки. Помещението Кухня-майка с дейност кетъринг, в което ще бъде приготвен топъл обяд е собственост на доставчика и е с адрес: гр. Асеновград, кв. Горни Воден, УПИ 99087.18.69, като същото е регистрирано по реда на Закона за храните с номер 16070104 на ОДБХ - гр. Пловдив. Външният изпълнител разполага с материална база и оборудване за приготвяне на храната, които отговарят на чл.12 от Закона за храните. Кухненският блок с площ 345 м2, в който се приготвя храната е изграден и оборудван по начин, който осигурява последователност на извършваните дейности - получаване на суровините, приготвяне на храната и изхвърлянето на отпадъците. Работните повърхности, естествената и механична вентилация за отвеждане на замърсения въздух, микроклимата и осветлението, санитарно - битовите условия и оборудването отговарят на изискванията на националното законодателство за регистрация на кухненски блок. Оформени са помещения за осигуряване на технологичния процес: склад за продукти - сух и хладилен; подготвителен кът за зеленчуци/яйца, подготвителен кът за месо, за риба; подготвителен кът за млечни; топла кухня с обособен топлинен блок; умивалник за външен инвентар, битов и санитарен възел за кухненския персонал. Има капацитет за доставка на приготвената храна до домовете на потребителите, при спазване на всички – санитарно – хигиенни изисквания. В помещенията, където се приготвя храната ще се провежда ежедневно няколко пъти засилена дезинфекция на целия кухненски блок. Лицата, които ще приготвят топлия обяд ще спазват строго засилените хигиенни и противоепидемични изисквания /лични предпазни средства – защитни маски и ръкавици/. Кухнята разполага с 16 души персонал, като за целите на настоящата процедура ще бъдат ангажирани готвачи - 2 бр., помощник-готвачи - 3, работник-кухня - 3, шофьори - 2, калкулатор - 1. Изпълнителят ежемесечно заедно с фактурата, предоставя и изготвено Приложение №12 „Вложени количества хранителни продукти“ към Методиката, в което се отчитат използваните видове и количества хранителни продукти за приготвяне на топлия обяд в т.ч. хляб и десерт. В началото на всяка седмица изпълнителят ще предоставя за одобрение седмично меню. Седмичните менюта трябва да включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, да съдържат информация за алергените, съобразно Регламент №1169/2011 на Европейския парламент и на Съвета за информираност на потребителя относно състава на храните и да са изготвени от лицето, което е наето съгласно разпоредбата на чл.13, ал.1 от Закона за храните /Обн. ДВ. Бр.52 от 09 юни 2020г./. Ще се използват рецептите от Сборник рецепти за заведения за обществено хранене - издание 2010 г. на издателство "Техника". Разпределянето на храната в еднократни опаковки за кетъринг ще се извършва в специално дезинфекцирано помещение и на плот пригоден за тази цел като се спазва потока на храните от системата за самоконтрол. Храната ще се претегля на електронна везна. След разпределението опакованата храна ще се подрежда в дезинфекцирани пластмасови контейнери. Външният изпълнител ще закупува хранителни продукти и приготвя топъл обяд за включените потребители, като тези дейности ще бъдат съгласувани с националното законодателство и въз основа на принципите за здравословно и разнообразно хранене. Дейността по приготвяне на топъл обяд ще стартира на 04.01.2021г. и ще приключи на 30.09.2022г. Топъл обяд на територията на община Куклен ще бъде предоставян само в работни дни, в продължение на 21 месеца, като общия брой на дните, в които ще се осигурява топъл обяд за цялата продължителност на проекта е 435 дни. Прогнозно, въз основа на налична информация е определен капацитет до 170 души на ден от гр.Куклен и останалите населени места на територията на общината, които да се възползват от настоящата процедура за предоставяне на топъл обяд. 200 830.10 200 830.10
Предоставяне на топъл обяд: Готовата храна ще се получава по 2 начина: чрез доставка до дома на потребителите и/или в пункт за раздаване. Предоставянето ще се извършва във всеки работен ден в часовете между 09.00 и 13.00 ч. Разноса ще се осъщестява при спазване на всички противоепидемични мерки. Като териториален обхват се предвижда в проекта да бъдат включени всички населените места на територията на Община Куклен, а именно: гр.Куклен, с.Руен, с.Добралък, с.Яврово, с.Цар Калоян и с.Гълъбово. Транспортни средства, с които ще се доставя храната до домовете на потребителите са собственост на доставчика с рег.номер РВ4345СА и собственост на община Куклен с рег. номер РВ2509СМ. Двата автомобила са регистрирани в БАБХ. След всяка доставка, автомобилите се измиват и дезинфикцират с подходящи дезинфикциращи препарати, вписани в одобрения от РЗИ списък. Предоставяната храна е опакована в добре запечатани съдове за еднократна употреба. 10 041.51 10 041.51
Реализиране на съпътстващи мерки: Съпътстващи мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд по настоящата процедура се изразяват в ивдивидуално консултиране и съдействие за : Възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, вкл. такива , финасирани от ЕСФ; ползване на административни общински услуги; подпомагане за достъп до здравни и образавателни услуги; управление на семейния бюджет; за здравословно и балансирано хранене. 10 041.50 10 041.50

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.