Допълнително обучение по български език на деца и ученици, за които българският език не е майчин.: Цел: Провеждане допълнителни занятия с деца от етническите малцинства, застрашени от отпадане от училище, в зависимост от степента на тяхната интеграция в образователната система и учебния процес. Планираме да се сформират 4 групи от по 10 ученици, както следва:
- oт СУ "Св. св. Кирил и Методий", гр. Криводол - 1 група от 10 ученика от III и IV клас;
- от Обединено училище "Св. св. Кирил и Методий", с. Краводер - 1 група от 10 ученика от III и IV клас;
- от ОУ "Васил Левски", с. Ракево - 1 група от 10 ученика от V до VII клас;
- от ОУ "Васил Левски", с. Лесура - 1 група от 10 ученика от V до VII клас.
Тези ученици имат проблем с овладяването на българския език, който не е майчин. Трудно четат и пишат и чрез включването им в групите ще разширят знанията и уменията си по български език, ще преодолеят своята несигурност. Чрез допълнителните занимания, учениците ще обогатят своя речников запас и ще усъвършенстват способността си да разказват, описват, разсъждават на български, ще се развие умение за четене с разбиране и ще се създаде интерес към книгата. Учениците изпитват затруднения при писмената комуникация на български език и това се отразява цялостно на обучението им и по другите предмети, като показват слаби резултати при проверка на знанията.
При допълнителните занимания ще се спазват принципите:
- достъпност - речта ще бъде ясна и преди всичко разбираема за обучаващите - поради факта, че децата от целевата група знаят малко книжовен български език;
- нагледност - задължително учебното съдържание ще се онагледява. Това спомага за по-лесното разбиране и осмисляне на учебното съдържание от учениците;
- действителност - обучаваните да бъдат поставяни непрекъснато в ситуация на действие т. е. да не бъдат като пасивни слушатели при усвояване на дадено учебно съдържание.
Заниманията по групи ще се осъществяват 144 астр.ч.(преподавателите ще работят освен 45 минути в група и още 15 минути за подготовка, изготвяне на планове за работа, ще водят необходимата документация.) за всяка група, разпределени през 36 уч. седмици - 3 уч. срока от правоспособни преподаватели. Всички преподаватели са с висше образование, висококвалифицирани и с трудов стаж по-голям от 7 години. Експертът „Образователни дейности“ ще извършва следното: Организира, координира и проследява изпълнението на проектните дейности на общинско ниво на 18 клуба (групи);Оказва методическа подкрепа на педагогическите специалисти;Съгласува програмите на клубовете и графиците за изпълнение;Събира и систематизира документацията от дейността на 18-те клуба;Контролира дейността на клубовете;Работи в тясно взаимодействие с директорите на училищата и детските градини за осигуряване на оптимални условия за провеждане на клубните занимания;Съдейства при организирането на клубните инициативи;Организира екскурзиите до Историческия музей;Организира доставката на материалите за клубовете;Участва в организираните мероприятия по проекта.
Изискванията за образование, професионален опит и квалификация са:
1)преподавател – висше образование – бакалавър, професионален стаж: 15 г., квалификация: учител по „БЕЛ“ (ОУ „Васил Левски“ с. Ракево, група „Допълнително обучение по български език“)
2)преподавател – висше образование – бакалавър, професионален стаж: 22 г., квалификация: учител по „БЕЛ“ и „История“ (Община Криводол, група „Допълнително обучение по български език“)
3)преподавател – висше образование – бакалавър, професионален стаж: 18 г., квалификация: Начален учител с чужд език (Община Криводол, група „Допълнително обучение по български език“)
4)преподавател – висше образование – бакалавър, професионален стаж: 15 г., квалификация: Начален учител (Община Криводол, група „Допълнително обучение по български език“)
5)експерт „Образователни дейности“ – висше образование – бакалавър, професионален стаж: 12 г., квалификация: Начален учител (Община Криводол). |
18 077.91
|
21 499.36
|
Допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства.: Цел: Да се създ.под.под. ср.съх. и раз. на кул.иден. като същевр.се създ.усл.за ус.соц. чрез ст.на тв. им сп.Учен.и дец.ще се запо.с фол.трад. вярв. и обич. Д-тите ще бъд.нас.и към създ.е на интерес към българското и ромското народно творчество и бит, чрез изучаване на местните традиции и обичаи на етносите, с цел провокиране стремеж към знания, родолюбие и съхраняване на етн. це.и трад. На уч.е се дава възм да усъв.знан. ум. нав.и комп., да раз.св.заложби и дарби, да орг.св.си време, да раб. в екип, което е предп.за усп.соц.реализация.
I.Фолкл.на етносите:
1.В СУ "Св.св.Кирил и Методий" гр.Криводол-"Пеем и танцуваме заедно"-15 учен.от 1-4 клас.
2.В ДГ "Славейче" гр.Криводол-театрална група "Приказни вълшебства"-15 деца на 4,5 и 6 год. възраст и танц.група "Отворено сърце"-15 деца на 4,5 и 6 год. възраст;
3.В Обед.училище "Св.Св.Кирил и Методий" с.Краводер-група "Бит и култура"-15 учен.от начален, прогимназ.и гимназ.етап и група "Да опознаем нашата България"-15 учен.от начален, прогимназ.и гимназ.етап.
4.В ОУ "Васил Левски" с. Ракево-танцова и театр.група "Заедно го правим по-добре"-12 учен.от 1-4 клас.
5 В СУ "Св. Св. Кирил и Методий" гр. Криводол-група за изучаване на местния фолклор "Хубост за бъдни векове"-10 учен. от 5-7 клас.
1.В ДГ "Славейче" гр.Криводол-група по приложни изкуства "Малките деца правят чудеса"-15 деца на 4,5 и 6 год. възраст.
2.В Обединено училище "Св. Св. Кирил и Методий" с. Краводер-група "Приложни изкуства" от 15 учен.от прогимназиален и гимназиален етап.
3.В ОУ "Васил Левски" с. Лесура-група "Фотограф- художник" с 15 учен.от 2-7 клас.
4.В ОУ "Васил Левски" с. Ракево-група "Стъклопис"-10 учен.от 5-7 клас; група "Да отворим раклата на баба"-10 учен.от 5-7 клас.
5.В СУ "Св. Св. Кирил и Методий" гр. Криводол -група "Палитра"-10 учен. от 5-7 клас от гр. Криводол.
II.Трудът сплотява:
1.В ОУ"Св. Св. Кирил и Методий" с.Краводер-група "Грижовни градинари"-15 учен. от прогимн.и гимназиален етап. Изискванията за образ., проф. опит и квалиф. са:
-преп.-висше образ.(ВО)-магистър, проф. стаж: 15 г., квалиф.: Нач.учител
;-преп.-ВО-проф.бакал.,проф. стаж: 34 г., квалиф.: Учител по „Изобр.изкуство“ и „Тр.обучение“
-преп.-ВО-проф. бакал., проф. стаж: 28 г., квалиф.: Учител по „Математика“, „Физика“ и „Тр.обучение“
-преп.-ВО-магистър, проф. стаж: 22 г., квалиф.: учител по „Изобр.изкуство“ и „Информ.технологии“
-преп.-ВО-магистър, проф. стаж: 9 г., квалиф.: дет. учител, на 72 час.заетост
-преп.-ВО-проф. бакал., проф. стаж: 23 г., квалиф.: дет. учител, на 72 час.заетост
-преп.-ВО-магистър, проф.стаж: 20 г., квалиф.: дет. учител, на 72 час.заетост
-преп.-ВО-магистър, проф.стаж: 20 г., квалиф.: дет. учител, на 72 час.заетост
-преп.-ВО-магистър, проф.стаж: 25 г., квалиф.: дет. учител, на 72 час.заетост
-преп.-ВО-магистър, проф.стаж: 32 г., квалиф.: дет. учител, на 72 час.заетост
-преп.-ВО-магистър, проф.стаж: 38 г., квалиф.: Нач.педагогика, на 72 час.заетост
-преп.-ВО-бакал., проф.стаж: 34 г., квалиф.: Нач. педагогика, на 72 час.заетост
-преп.-ВО-магистър, проф.стаж: 35 г., квалиф.: Нач.учител, на 72 часс.заетост
-преп.-ВО-магистър, проф.стаж: 28 г., квалиф.: Учител по „БЕЛ“, на 72 час.заетост
-преп.-ВО-бакал., проф.стаж: 13 г., квалиф.: Учител по „История“ и „География“
-преп.-ВО-бакал., проф.стаж: 22 г., квалиф.: Учител по „Изобр.изкуство“
-преп.-ВО-бакал., проф.стаж: 21 г., квалиф.: Учител по „Биология“ и „Химия“
За груп.с двама преп.и-съобразено ..от 144 часа на преп.ите на група е равна на 2 лица х 72 часа = 144 човеко/часа. Предвидена е максимална стойност на часовата ставка, тъй като преп.ите са високо-квалиф..и с прод.телен опит.
Занятията на груп.с предвидени по 2 бр. преп. ще се водят по график, като всеки преп. ще води по 2 часа седмично, всяка седмица.
Хонорарите са изчислени за астр.час, в т.ч. 30-45 минути обучение и 15-30 минути самоподготовка на препод. и анализ на резултатите в зависимост от потребностите, нуждите, спецификите, нивото и образователната степен на съответната група. |
113 372.82
|
114 337.03
|
Подкрепа на ученици от уязвими групи за продължаване на образованието в гимназиален етап и успешно завършване на средно образование.: През последната уч. година в общината само един ученик е отпадал от образователната система в основна степен, следователно проблемът за отпадане на ученици от училище в основна степен не е придобил големи мащаби. Не може да се каже същото за отсъствията от училище, които при учениците от ромската общност са висок процент и се обясняват до голяма степен с безработицата, бедността и социалното изключване на родителите. Повечето семейства нямат пари за учебници, дори за дрехи за зимния сезон, което е риск за отпадане от образ.система,. Друг проблем е, че училищата нямат възможност да финан.извънучилищни форми на учене, придоб. на трудови навици чрез практиката или забавления, с интеграционен характер, които да привличат и задържат учениците.
Фокусът на настоящата дейност е промяната на негативното състояние по отношение на обхвата на ромските младежи и особено на ромските девойки в средно образование. Дейността ще бъде координирана от партньора ЦМЕДТ „Амалипе”, който има натрупан богат опит в тази насока. В изпълнението ще участват включените в проекта училища, както и Ученическите съвети в тях. Ще участват и образователните медиатори, наети по проекта. Ще бъде нает и младежки координатор, който ще подпомага изпълнението на дейността.
Целта на дейността е да се получат трайни познания, опит и мотивация за създаване на трудови навици и успешна реализация на пазара на труда след завършване на средното образование. Теоретическото обучение ще включва надграждащи знания по тънкостите на мебелното производство. Допълнителното обучение ще бъде в сферата на технология на мебелното производство, стилознание, чертаене и конструиране на мебели и др. Ще са необходими: канцеларски материали, копирна хартия и тонер. Подробна разбивка на разходите може да се види в приложения бюджет по образец.
Ще бъдат осигур.специализ.учебници по технология на мебелното производство - 15 комплекта общо за 3000лв. за ученици от уязвими групи за продължаване на образ. им в гимназиален етап. Практическото обучение включва изработване на мебели от дърво, които да бъдат предоставени на всички училища и детски градини-шкафове и етажерки. Ще се направят декори за училищата и детската градина, в които ще има сформирани театрални групи. Мебелите и декорите ще бъдат изрисувани в училищата и детската градина от учениците и децата, участващи в театрални, танцови и приложни групи с маркери, които ще могат да се изтриват /с цел да се рисуват многократно за различни поводи и след приключване на проекта/. Ще участват в благотворителна изложба-базар за Великден и Коледа с изработени от дърво различни изделия като чукчета за кълцане на месо, дъски за рязане на хляб и зеленчуци, точилки, малки столчета и буренца. Събраните средства ще бъдат предоставени за подпомагане на деца и ученици от уязвими групи.
Изискв. за образ., проф. опит и квалификация са:
1)преподавател – висше образование – магистър, проф. стаж: 10 г., квалификация: инженер ЛТУ (Община Криводол, група „Да сътворим нашите мебели“)
Дейността ще бъде подпомагана от 2 бр. образователни медиатори. Образов.медиатори работят с родителите по метода „от врата на врата“. Те подпомагат развитието на образователната интеграция като фокус на работата е активизирането на ромската общност, идентифициране на лицата в риск, както и подобряване на информираността на общността.
Дейността ще се развива с участ.на младежки координатор. Младежки координатор работи за повишаване мотивацията на учениците за продължаващо образование чрез кампании. Съвместно с образователните медиатори обхождат семейства на ученици, провеждат разговори с родители с цел осигуряване на активната им подкрепа за продължаващо образование след седми и дванадесети клас.
Образов. медиатори и младежкия коорд. ще бъдат ангажирани на пълен работен ден през целия проект. В планирания хонорар се покрива 100 % сумата на МОД и всички дължими вноски“
Представителите на целевата група, които ще участват в изпълнението на дейността са 60 родители и 60 ученици.
|
91 634.00
|
76 022.55
|
Работа с родителите от етническите малцинства, които възпрепятстват децата си от редовно посещения на детски градини или учебни занятия. : Родителското участие в училищния живот на децата на възраст между 7 и 16 год. е по-решаващ фактор от социалното положение на семейството, броя на членовете в семейството или образованието на родителите. Родителското участие има съществено влияние върху постиженията на
учениците през целия процес на учене. Възможността за провал в ученето се увеличава при липса на родителски интерес към ученето. В частност, заинтересоваността на бащата към учебната дейност на детето е пряко свързана с резултатите на детето в училище. Оттук следва, че работата с родителите от етническите малцинства е от първостепенно значение за образованието на децата. С цел миниманизиране на родителите, които възпрепятстват децата си от редовно посещения на детски градини или учебни занятия ще бъдат назначени от „Амалипе“ и двама експерти, а именно: експерт образователна интеграция, чрез развитие на местната общност и експерт образователна интеграция, чрез интеркултурно образование. Те ще бъдат подпомагани от родители – медиатори, назначени по проекта на половин работен ден в Община Криводол.
Дейността включва работа с общността и създаване на база-данни за семействата на учениците в обхванатите училища: чрез анкетиране „от врата на врата” медиаторите ще проведат социална анкета със семействата на учениците, включени в проекта.
Ще се създаде Родителски клуб във всяко училище и детската градина: медиаторите / подпомогнати от класните ръководители/ ще стимулират обединяването на активните родители в клуба. Ще се проведат родителски лектории: за повишаване на информираността на родителите и тяхното активизиране медиаторите ще организират цикъл от родителски лектории, включващ 6 лектории: еднодневни, включващи родители от проектните учебни заведения.“.
Необходима е и индивидуална работа с родители, които възпрепятстват децата си от редовна посещаемост на училище: ще бъде осъществявана перманентно от медиаторите и Родителските клубове.
Ще се развият форми на родителски мониторинг на качеството на образование във включените училища и други форми на родителско участие: в края на всеки срок Родителските клубове ще провеждат стандартизирана анкета с извадка от родители и фокус-групи за удовлетвореността от учебния процес и предложения за подобряването му. Резултатите ще бъдат споделяни с училищните ръководства и ще се търсят начини за съвместно разрешаване на проблемите.
Съвместни срещи с медиатори и Родителски клубове от други общини с участие на образователните медиатори и ръководителите на Родителските клубове: за да подпомогнем обменът на успешен опит и подкрепата между съмишленици от различни общини, ще подсигурим веднъж на учебен срок участието на медиаторите и актвисти от Родителските клубове в съвместни срещи за споделяне на опит с други общини.
Експерт „Образователна интеграция чрез развитие на местна общност“ подпомага методически и ръководи медиаторите; осъществява супервизията на медиаторите, наблюдава, направлява и оценява тяхната работа.
Експертът „Образователна интеграция чрез интеркултурно образование” изготвя учебни материали и презентации за събития в подкрепа на образователните и културно развитие на общността. Подпомага методически работата на общностните работници и пряко участва в подготовката на учебните програми за обучения на учители, социални и здравни работници, читалищни деятели, общественици и на младежки активисти. |
29 170.00
|
20 694.06
|
Работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция, приемането на различието и преодоляване на негативните стериотипи.: Дейн. е нас. както към ром.родит./родит.от етнич.малц, така и към родит. от мноз.. В дейн.ще участв.родит.от вс.етноси, което е предп.за форм. на дов. и толер. между тях. Родит.са важен фактор, опред.тнош. на децата и учениц.от уязв.групи към образ., социал.и здр.култура. Целта на дейн. е повиш.капац.на род, мотив. и актив. им за участ.в училищ.живот, овласт. на родит. в подкр.на учил. политики за образ.интегр.на децата и учен. от цел.гр. С цел акт.на ромската общност ще бъдат форм.клуб.за разв.е на общността, женски групи, лид. гр. и др. стр.. Те ще бъдат координирани от петима общностни раб.от ром.произх. които ще имат поне ср.образ., да се ползват с дов.и да могат да орг. общн. дейн.. За осъзн. ценност.т образ., мотив. на род. за акт.включв.в училищния живот, за развитие на общ. и преод. на нег. стер. и нег. общ.нагласи, осн.на етн.произх.и култ. идент. общн.работ.направл.от Ст.експ. "Образ.дейности", от ЦМЕДТ "Амалипе" ще орг.:
1. Общн.дейн. за пром.на практ.им.нег. вл.върху соц.вкл. на маргин. общн., като:
1.1. Иниц.в общността за преодол. на ранните брак.и др.патриарх.практ. имащи негат.влиян.върху .соц. включв. на млад.хора от маргин. общности;
1.2. Съб. в общн.та за подкрепа на образованието, повишаване на здравната култура и съдействие на образователните, социалните, здравните и правораздавателните институции;
2. Иниц.за попул. на култ. идент.т на етн. общности - публични чествания на календарни празници /Василица, Гергьовден, Великден и др./, събития по повод Международния ден на ромите 8 април и др.;
3. Иниц.за преод.ане на нег.стер.- предвижд.форм. на добр.и клубове с участие на младежи и ученици от всички етноси "Младежта е толерантност" и развитие на тяхната дейност за преодоляване на анти-ромски стереотипи:
3.1. Обу.на учит. соц.и здр.работн., чит. деят.и обществ.
3.2. Обуч.на мл.активисти;
3.3 Посл.иниц.за толер.;
3.4. Публ.събит.- по повод междун. ден на толер. 16 ноември и др.
4. Орг.на публ.съб. срещи и диск. с предст .на маргинал.общн., заинтерес.страни и медиите.
Обуч.на род.ще се орг.в нест.среда с цел извежд.на род.от затв.ромска общн.и осигур.на възмож.за съвместна работа с родители от различни етноси. В дейностите на всички клубове, както и при по-масовите културни мероприятия, задължително ще бъдат включвани и родители. В дейностите по проекта ще участват родители и представители на всички етноси, което е предпоставка за формирането на доверие и толерантност между тях.
Ст. екс.„Обр.дейн". уч.в акт.и пров.на вс.пл.дейн., съгл.опис. общн.ейн.за промяна на негативни практики и стереотипи; инициативи за популяризиране на културната идентичност и възпитание в дух на толерантност; публични събития. Ангажираността е до 304 часа за целия проект.
Общ.мод. осъщ. връз. между образ.инст. родит.на децата и учен, учит. и ром.общност.
Образ.експ.съде. на място в петте учебни заведения за осъществяване на по-добро общностно сътрудничество между педагогическия и управленски персонал на училищата и детската градина, родителите, общинската местна власт. Популяризират и провеждат мероприятия на общностния център в съответното учебно заведение, както и сред родителите на учениците.
Общностни работници са представители на ромската общност, (които се ползват с доверието им), Те са връзка между родители, учители, деца и ученици. Общностните работници ще организират общностни дейности за промяна на практики, имащи негативно влияние върху социалното включване на маргинализираните общности, като:
- кампании в общността за преодоляване на ранните бракове и др. патриархални практики; кампании за подкрепа на образованието, повишаване на здравната култура, и съдействие на образователните, социалните, здравните и правораздавателните институции; инициативи за популяризиране на културната идентичност на етническите общн.; орган.на публ.събития, срещи и диск.; преод.на негат.нагласи. Ромск.общност се нуждае от хора, на които могат да се доверят, за да се вкл. в меропр. и обуч..
Ще се раб.с 150 бр. родит.. |
85 861.63
|
74 333.88
|