Кандидат за получаване на БФП по настоящата процедура е Оптексим АД, малко предприятие, занимаващо се с производство на оптико-електронни изделия и компоненти с приложение в индустрията, медицината и сферата на сигурността.
Съгласно бизнес стратегията си за развитие, сред осн. цели на Оптексим АД са: постигане на устойчив растеж чрез развитие на конкурентно и ефективно производство, увеличаване на пазарния дял и засилване на експортния потенциал. За постигане на тези цели от изключителна важност е доброто планиране на ресурсите и ефективното управление на бизнес процесите. Към момента дружеството не разполага с единна автоматизирана с-ма за управление на бизнес процесите и ресурсите.
Предмет на проектното предложение е въвеждане на интегрирана информационна ERP система в Оптексим АД, включваща модулите: CRM, управление на поръчки, производствен модул, складово стопанство, финанси и управление на договори, инвентар и превозни средства, системи за управление, човешки ресурси, вътрешна комуникация и координация, както и модул за управление на отпадъците от дейността.
Осн. дейности:
• Дейности за насърчаване използването на ИК технологии и услуги, чрез придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление;
• Дейности за насърчаване използването на ИК технологии и услуги, чрез инвестиции в ново оборудване, допринасящо за въвеждането на ИКТ базирания софтуер;
• Визуализация на проекта.
За по-подробно описание виж т. 7 - Дейности по проекта.
Осн. резултати:
• Подобрени процеси на планиране, организация и управление на дейността;
• Оптимизирани разходи и повишена ефективност;
• Повишена производителност;
• Подобрено качество и бързина на обслужване на клиентите и доставчиците;
• Принос за опазване на природните ресурси;
Реализацията на настоящия проект ще допринесе за подобряване на процесите на управление и организация на дейността на Оптексим АД, както и за увеличаване на конкурентоспособността на дружеството на вътр. и външните пазари.
Дейности
Дейност
Договорена стойност
Отчетена стойност
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер (ERP система) за управление на бизнес процесите: Като част от дейността ще бъде придобит и въведен ИКТ базиран софтуер (ERP система) - ДНА - 1 брой с лицензи за 7 работни места.
Необходимостта от придобиването и внедряването на интегрирана автоматизирана система за управление (ERP система) е изключително належаща за Оптексим АД. Тя ще осигури подобряване на организацията и управлението на бизнес процесите, които са в основата на дейността на дружеството. ERP системата ще осигури още:
• Комплексност – необходимо е системата да обхваща всички бизнес процеси в компанията и да включва функционалности и модули, съобразени със структурата, дейността и целите на Оптексим АД. Целта е получаването на цялостен поглед върху състоянието на фирмата и процесите, протичащи в нея във всеки момент, както и предоставяне на възможност за по-лесно и бързо управление на всички ключови за компанията ресурси и процеси - доставки, производствени дейности, маркетинг и продажби, финанси, счетоводство, участие в търгове, документооборот и др.
• Интегрираност - системата да бъде напълно интегрирана - еднократното въвеждане на информация да намира отражение във всички свързани модули, като незабавно става достъпна за всички лица, оправомощени да я получават без необходимост от допълнителни обработки. По този начин вземането на критични управленски решения и възлагането на отговорности ще се извършва в реално време.
• Автоматизираност - системата да оптимизира протичащите в организацията процеси, като стандартизира (в съответствие с изискванията на внедрения в Оптексим АД ISO 9001) и ускорява извършваните дейности, консолидира цялата налична информация и предлага бърз достъп до необходимите данни. Необходимо е системата да позволява своевременен контрол (подобряване на контрола на процесите), и адаптиране към постоянно променящите се условия и пазарни предизвикателства.
Необходимостта от въвеждането на ERP системата е описана по-подробно в т.11.3.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Управление на проекта (от 1-ви до 12-ти месец)
2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител за доставка на ERP системата (от 1-ви до 4-ти месец)
3. Избор на изпълнител и сключване на договор с избрания изпълнител (от 4-ти до 5-ти месец)
4. Придобиване и внедряване на ERP системата (от 5-ти до 12-ти месец)
5. Обучение на персонала за работа ERP системата (12-ти месец)
6. Приключване на проекта (12-ти месец)
97 000.00
96 800.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез закупуване на ново оборудване, допринасящо за функционирането на ИКТ базирания софтуер (ERP системата)
: Като част от дейността ще бъде закупено и въведено в експлоатация ново оборудване (ДМА-1: 1 брой сървър - информационна система с архивиране на информацията и
автономно захранване и ДМА - 2: 7 броя мобилни компютърни конфигурации) - съгласно приложени Оферта и Техническа спецификация;
За нормалното и безпроблемно функциониране на предвидената за въвеждане ERP система (Дейност 1), е необходимо наличието на компютърни конфигурации, които имат следните характеристики: процесор не по-стар от 4 години, честота - не по-малко от 2Ghz и 4GB памет. Към момента, нито един от компютрите, с които разполага Оптексим АД, не отговаря на тези изисквания и параметри. За изпълнение на заложените цели са необходими 7 броя компютърни конфигурации (7 работни места).
Необходимо е и наличието на 1 бр. сървър, с какъвто дружеството не разполага. Необходимостта от посочения сървър (виж приложени Оферта и Техническа спецификация) се обуславя от огромното количество информация, която е необходимо да се събира, обработва, тества, анализира, съхранява и да бъде защитена, така че да няма загуби на ресурси.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Избор на изпълнител за доставка на оборудването (4-ти, 5-ти месец)
2. Сключване на договор с избрания изпълнител (5-ти месец)
3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и тестване на оборудването. Подписване на приемо-предавателни протоколи (5-ти месец)
16 000.00
14 832.00
Визуализация на проекта: През цялото изпълнение на дейностите по проекта ще се спазват изискванията за информиране на широката общественост за съфинансирането, предоставяно от Европейския съюз по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014 2020 (ОПИК), съгласно изискванията на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета.
Дейността 'Визуализация на проекта' ще бъде осъществена през периода от 1-ви до 12-ти месец.
Стъпки за изпълнение на дейността:
1). Поставяне на 1 бр. информационен плакат (1 м.)
2). Поставяне на 1 бр. информационна табела (1м.)
3). Публикуване на описание на проекта в сайта на фирмата (1 м.)
4). Поставяне на стикери на закупеното оборудване - 1 сървър и 7 броя мобилни компютри (5 м.)
5). Поставяне на обозначение на софтуера за финансирането му със средства от ЕС (12 м.)
6). Оповестяване във финалния отчет за изпълнение на договора за безвъзмездна помощ, че проектът е получил финансиране от ЕФРР чрез ОПИК (12 м.)
2 000.00
308.00
Забележки:
Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN