Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 498 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

Демографската ситуация в община Вълчи дол, както и на територията на Република България показва криза, свързана с продължаващо намаляване и застаряване на населението. Увеличават се здравословните проблеми на местното население, както и нараства броя на самотно живеещи стари хора и лица с необходимост от индивидуализирана подкрепа. Постигнатите положителни резултати, чрез реализацията на проекти за предоставяне на грижи в домашна среда, мотивират Община Вълчи дол да търси възможност за надграждане и разширяване на спектъра от почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги, включващи и психологическо консултиране, чрез които да се подобри качеството на живот на възрастните хора и хората с увреждания. Изпълнението на проект "Грижа в дома на община Вълчи дол" ще осигури продължаване и надграждане на създадения през годините модел за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за възрастните хора и лицата с увреждания, които са в невъзможност за водене на самостоятелен живот и ще допринесе за подобряване на техния социален, здравен и психологически статус. В рамките на проекта ще бъде продължена дейността, чрез която ще се предоставят почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастните хора в невъзможност за самообслужване и на лицата с увреждания. Ще продължи и доставката на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на потребителите на услугата. На представителите на целевите групи ще бъде предоставяна информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с различни специалисти при необходимост. С цел повишаване качеството на услугите, за персонала пряко ангажиран с предоставянето им за потребителите на услугата, ще бъдат провеждани обучения и супервизии.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-соц. услуги по домовете и психолог подкрепа за възрастни хора и лица с увреждания доставка на храна и др. осиг. на транспорт на персонала заплащане на битови сметки и др. предоставяне на инф относно превенция и профилактика на здравето и соц. значимите заболявания от различни специалисти осигуряв на супервизия и обучения на служителите: Дейността е насочена към предоставяне на соц. и интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда, вкл. и в контекста на пандемични ситуации. Предвижда се да бъдат обхванати минимум 78 лица, представители на целевата група - възрастни в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания. За представителите на целевите групи ще бъде осиг. подкрепа чрез реализиране на следните дейности: 1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа; 2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата и при необходимост-осигуряване на транспорт на потребителите до конкретен специалист. Заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите); 3. Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с др. специалисти при необходимост; 4. Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. Ще бъдат осигурени въвеждащи и надграждащи обучения за назначените лица, които не са минавали подобно или същото обучение.Дейността ще започне изпълнение в първия проектен месец, в който ЕУП и социалният работник ще извършат, както следва: 1. ЕУП ще извърши издирване,подбор на персонала и сключване на ТД с персонала, който ще изпълнява проектните дейности. Подборът ще се състои в подбор на персонал на два етапа- по документи и събеседване. ЕУП ще извърши сключване на договор за обучение на персонала, който не е преминал такъв курс и договор за наем на автомобила. 2. Социалният работник ще извърши издирване на потребителити и изготвяне оценка на потребностите им. В края на всяко тримесечие се предвижда осигуряване на групови и индивидуални супервизии. За гарантиране високо качество на предоставяните услуги, ще бъдат назначени лицата: координатор на услугата-1,диспечер-1, домашни помощници- не по-малко от 17,шофьор-1,мед.сестра-1,психолог-1 и соц.работник-1, . Лицата ще са назначени на 8 ч. раб. ден , с изкл. на соц. раб., мед сестра, психолог, диспечер и кооординатор- на 4 ч. раб. ден. Възнагражденията на лицата са формирани на база Наредба за стандартите за заплащане на труда на служителите, осъществяващи дейности по предоставяне на соц. услуги, които се финансират от държавния бюджет, както и съобразно чл. 15 от ЗСУ. Предоставянето на услугите ще стартира със Заявление и изготвяне на инд.оценка на потребностите на място на адреса на потребителя от специалисти. Видът и продължителността на услугата могат да бъдат променяни на база състоянието на лицето. Грижата в дома ще достигне до жителите на гр. В. дол и до прилежащите му 21 нас. места. Специалистите ще работят по график. Предоставянето на услугата ще бъде подпомогнато от назначен шофьор, който ще осигурява транспорт на специалисти до домовете на потребители, живеещи в селата. За набиране на подходящите лица за предоставяне на услугите, общината ще проведе конкурс за подбор и наемане на персонал на трудов договор. Разходи по вид и стойност, които формират размера на компенсацията: - Общ размер на трудовите възнаграждения - 525 902.26 лв.; - работно облекло и лични предпазни средства за персонала - 35 000,00 лв; - трудова медицина - 1 000,00 лв; - супервизии - 21 000,00, обучения - 21 000,00 лв; - материали и консумативи за предоставяне на услугата - 51 194,16 лв; - транспорт - 33 000,00 лв., в т.ч. гориво - 12 000,00 лв и наем - 21 000,00 лв., като в наемната цена по договора за наем ще фигурира клауза, че наемната цена включва разходите необходими за обслужване на автомобила.На потребителите ще бъде оказвана и консултантска подкрепа и предоставяна информация за превенция и профилактика на здравето; заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на админ. и др.услуги. 736 263.17 323 971.95

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.