Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 175 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

Настоящото проектно предложение цели създаването на иновативна социална услуга-Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване /ЦГВХНС/. Предвидени са дейности по ремонт, реконструкция, оборудване и обзавеждане на сграда общинска собственост, предназначена за функционирането на социална услуга от резидентен тип в град Свищов. Потребители на Центъра ще бъдат възрастни хора в невъзможност за самообслужване, на които ще бъде осигурен достъп до качествени социални услуги в съответствие с Плана за действие за периода 2018-2021 г. за изпълнение на Националната стратегия за дългосрочна грижа.
Създаването на социалната инфраструктура ще се осъществи чрез интервенции, напълно съответстващи, на утвърдените функционални изисквания/ приложение Н/  от Насоките за кандидатстване по процедура на директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Приоритетна ос 5: " Регионална социална инфраструктура", BG16RFOP001-5.002  " Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания".
Чрез извършване на предвидените строително-ремонтни дейности/СМР/, вкл. реконструкция на помещения, съобразно утвърдените функционални изисквания за сградата, доставка на необходимото оборудване и обзавеждане ще се предоставя нова социална услуга с капацитет от 15 потребители. Ще бъде осигурен достъп за хора с увреждане до и в ЦГВХНС, чрез монтаж на асансьор, съобразно изискванията на Наредба №4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, вкл. за хората с увреждания. 
Проектът, в съответствие с програмните документи, цели деинституционализацията на хора с увреждания и възрастни хора, и изграждане на приемаща и подкрепяща нагласа в обществото.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейностите по организация и управление ще се осъществяват от екип за управление на проекта/ЕУП/, включващ експерти и специалисти, служители на Община Свищов, със следните позиции: ръководител, координатор, счетоводител, административен сътрудник и технически сътрудник. Членовете на екипа ще отговарят на заложените изисквания в съответствие с Насоките за кандидатстване по настоящата процедура.: Организацията и управлението на проекта има за цел детайлното планиране, правилното разпределение на работата между членовете на екипа/ЕУП/, реализиране на заложените дейности, осъществяване на непрекъснат контрол по напредъка, текущо и финално отчитане. Дейността ще бъде изпълнявана от експерти и специалисти на Община Свищов.Това ще осигури навременно и качествено изпълнение на планираните дейности, постигане на заложените цели и резултати. ЕУП ще се сформира след подписване на ДБФП, чрез издаване на заповед, в която ще са разписани отговорностите и функционалните задължения на членовете на екипа, както следва: РЪКОВОДИТЕЛ:Висше образование с образователна квалификационна степен"бакалавър" или "магистър", с не по-малко от 3 години професионален опит в управлението и/или изпълнението, координацията, контрола и администрирането на инфраструктурни проекти. Изискванията за членовете на екипа КООРДИНАТОР; СЧЕТОВОДИТЕЛ, АДМИНИСТРАТИВЕН СЪТРУДНИК и ТЕХНИЧЕСКИ СЪТРУДНИК са : минимум средно образование, което е подходящо за заеманата длъжност в екипа; да имат опит в дейностите по управлението и/или изпълнението, координацията, контрола и администрирането на проекти или компетенции в сферата на заеманата позиция и минимум 2 година професионален опит. За гарантиране спазването на заложените времеви и финансови параметри в изпълнение на проекта, ще бъдат подготвени и утвърдени необходимите документи и процедури, правила и стъпките за реализирането му.За целта след стартирането на проекта ЕУП: - ще се запознае с условията и приложимите процедури за изпълнението на проекта;- ще се запознае с определението за нередност и подпише декларация по образец;- ще се запознае с правилата за докладване и отчитане на нередности; - ще приеме план за изпълнението на проекта и адаптиране на плана за действие, към реални дати и ясно разпределение на конкретните задачи на всеки член на ЕУП, съгл.длъжностната характеристика; - ще бъде актуализиран графика за провеждане на обществени поръчки; - ще се запознае с Насоките за ел.отчитане в системата ИСУН 2020, като администрирането и отчитането ще се осъществяват под контрол на Ръководителя и членовете на ЕУП, в пълно съответствие с изискванията на ДБФП;- ще бъде докладвано за възникнали нередности, както и за случаи, в които може да се предполага, че са налице нередности;- ще гарантира спазването на разпоредбите на действащото законодателство, отнасящо се до управлението и изпълнението на проекта при стриктно спазване на Общите условия към Административния договор за БФП;- ще се осигури пълна прозрачност и проследимост на извършените по проекта дейности и направените разходи, като пълен достъп до информацията за проекта ще имат представителите на УО, Сертифициращия орган, Одитиращия орган, и други органи на ЕК. За да се постигнат очакваните цели, резултати и ползи за целевите групи, основополагащи принципи при изпълнението и управлението на проекта, ще бъдат: - ясно структурирани и разпределени задачите във времето; - ясно разграничаване на функциите и отговорностите на всеки един член на ЕУП; - оптимално използване на наличните ресурси; - ясно дефинирани правила и ред за комуникация и отчитане; - ограничаване на рисковете за успешната реализация на проекта; - равенство, координация и партньорство между всички участници в проекта.При организация дейността на ЕУП ще се спазват на разпоредбите на Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове /ЗУСЕСИФ/ и Постановление №189 на Министерския съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. Предвидените за дейността разходи представляват сумата от 8833.24 лева, същите са разчетени в бюджета по единна ставка и съответстват на 2% от допустимите преки разходи, финансирани от безвъзмездната финансова помощ по проекта, съгласно Насоките за кандидатстване. 8 623.30 8 469.77
Изпълнение на СМР за преустройство и промяна на предназначение на сграда в гр. Свищов, ул. Цар Борис I, №36 в Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване, включително подобряване/осигуряване на достъп за хора с увреждания и съобразено с функционалните изисквани по отношение на помещения и площи“. Дейността ще се изпълнява на ІІ етапа.: Целта на дейността включва преустройство, СМР и промяна на предназначението на съществуващата сграда, съгласно утвърдените от МТСП функционални изисквания и насоки за изграждане на инфраструктура, съобразено релевантните европейски документи за деинституционализация и живот в общността /Приложение Н/. След проведена /реализирана/ открита процедура по ЗОП, ще бъде избран изпълнител на СМР, съобразно изработен и одобрен инвестиционен проект във фаза работен за преустройство и промяна на предназначение на масивна двуетажна монолитна сграда в гр. Свищов, ЕКАТТЕ 65766, ул. Цар Борис I, №36, АКТ за публична общинска собственост №1562/15.11.2007 г., УПИ VIII, кв.83 А в Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване. Разгъната застроена площ на сградата /РЗП/ е 724,12 м2. Ще бъдат извършени строително-монтажните работи и дейности за преустройство и промяна на предназначение на сграда в гр. Свищов, ул. Цар Борис I, №36 в Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване, съгласно съгласуван и одобрен по съответния ред работен инвестиционен проект от Община Свищов. Дейността ще се изпълнява диференцирано на ІІ етапа, като І-ви етап е за осигуреното финансиране, съгласно ДБФП в размер на 293 996,86 лв. За етап ІІ финансирането в размер 224 015,04 лв. ще се осигури от бюджета на Инвестиционната програма на Община Свищов през 2020 г. Като I етап, включва строително-монтажни работи по част „Архитектура“ (демонтажни, зидарски, мазачески, настилки, тавани и стени; бояджийски; покривни тенекеджийски; изолационни работи, доставка и монтаж на дограма и щори – 140 кв.м); по част „Конструкции“ (саниране на бетонови сечения и промяна в архитектурното разпределение; изграждане на шахта за асансьор), по част „ВиК“ ( водопровод по сграда; външен водопровод; канализация на сграда; външен дворен канал), по част „Електро“ (силова и осветителна инсталация; заземителна и мълниезащитна инсталация; видеонаблюдение; контрол на достъпа; мрежа; SOS система) по част „ОВК“ (отоплителна инсталация, инсталация за битова гореща вода; вентилационни инсталации на 2 етаж; отводняване на вътрешни тела). II етап, включва строително-монтажни работи по част „Архитектура“ (околно пространство), по част „Конструкции“ (надграждане на подпорна стена), по част „ВиК“ (част от СМР за водопровод и канализация на сграда), част „ОВК“ ( Доставка и монтаж на отоплителни тела и топлинен център; вентилационни инсталации 2 етаж; Дейностите по част „Паркоустройство и благоустройство“ и част „ПОЖАРНА БЕЗОПАСНОСТ“. Чрез извършване на предвидените строително-ремонтни дейности/СМР/, вкл. реконструкция на помещения, съобразно утвърдените функционални изисквания за сградата по отношение на помещенията и площите ще се създаде подходяща инфраструктура за предоставяне на нова социална услуга с капацитет от 15 потребители. Ще бъде осигурен достъп за хора с увреждане до и в ЦГВХНС, съобразно изискванията на Наредба №4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, вкл. за хората с увреждания. 518 011.90 609 182.00
Доставка, монтаж на оборудване и обзавеждане на Център за грижи за възрастни хора в невъзможност за самообслужване /ЦГВХНС/, съгласно утвърдените от МТСП функционални изисквания и насоки за изграждане на инфраструктура, съобразена с релевантните европейски документи за деинституционализация и живот в общността /Приложение Н/, към Насоките за кандидатстване по настоящата процедура.: Дейността е пряко свързана със създаване на нова социална услуга "Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване" в Община Свищов, нейното реализиране ще гарантира материалните условия и правилно организиране на средата, за предоставяне на нови и качествени грижи в общността. Доставеното и монтирано обзавеждане ще осигурява безопасна, сигурна и близка до домашната среда за възрастни хора в невъзможност за самообслужване. Едновременно с това мебелировката ще гарантира домашен уют и комфорт, но задължително съобразен с основните композиционни и функционални изисквания, утвърдени от МТСП. След провеждане на процедура по ЗОП за избор на външен изпълнител за доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане на ЦГВХНС, ще бъде доставено и монтирано както следва: *Оборудване за дезинфекция *Медицинска мебел; *Медицински изделия; *Спално бельо; * Електродомакински уреди; *Компютърна и периферна техника; *Обзавеждане; *Машини с общо и специално предназначение. *Противопожарно оборудване . Общата стойност е в размер на 114 145,45 лева за реализиране на дейността "Доставка, монтаж на оборудване и обзавеждане на Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване /ЦГВХНС/, съгласно утвърдените от МТСП функционални изисквания и насоки за изграждане на инфраструктура, съобразена с релевантните европейски документи за деинституционализация и живот в общността /Приложение Н/, към Насоките за кандидатстване. При бюджетирането са използвани линкове и оферти. В раздел " Прикачени електронно подписани документи" са приложени: Остойностен списък на предвиденото за закупуване оборудване/обзавеждане (Приложение Б1) и доказателствени материали към обосновката за предвиденото за закупуване оборудване са приложени в раздел. 114 145.45 133 173.33
Упражняване на консултантска дейност свързана с оценка на съответствието на инвестиционен проект и упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР за преустройство и промяна на предназначение на сграда в гр. Свищов, ул. "Цар Борис I", №36 в Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване.: Дейността включва подготовка и провеждане на процедурата за избор на изпълнител на услуга. Изпълнителят следва да извърши оценка на съответствието на инвестиционния проект и изработване на комплексен доклад за съществените изисквания по чл.169 от ЗУТ, при спазване на изискванията по чл.142, ал.5 от ЗУТ на изготвеният инвестиционен проект за преустройство и промяна на предназначение на масивна двуетажна монолитна сграда в гр. Свищов, ЕКАТТЕ 65766, ул. "Цар Борис I", №36, АКТ за публична общинска собственост №1562/15.11.2007 г., УПИ VIII, кв.83А в Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване. Изпълнителят следва да извърши упражняване на строителен надзор съгласно чл.168, ал.1 във връзка с чл.168, ал.2 от ЗУТ в т.ч. изготвяне на окончателен доклад съгласно чл.168, ал.6 от ЗУТ, изпълняване на функциите на координатор по безопасност и здраве съгласно чл.5, ал.3 от Наредба №2 от 2004 година за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строително-монтажните работи, както и оказване на експертна подкрепа на възложителя до въвеждането и в експлоатация, а именно: •законосъобразно започване на строежа; •пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; •изпълнение на строежа, съобразно одобреният инвестиционен проект и конкретните изисквания към типа строеж, съобразно разпоредбите на чл.169, ал.1 и ал.2 от ЗУТ; •спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; •недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; •оценка за достъпност на строежа по отношение на лица с увреждания; •годност на строежа за издаване на разрешение за ползване; •осъществяване на контрол на качеството на влаганите строителни материали и изделия, и съответствието им с нормите за безопасност; •изготвяне и подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежа, съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение, съгласно ЗУТ и Наредба №3/31.07.2003г.,за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; •откриване на строителната площадка и определяне на строителната линия и ниво за строежа, в присъствието на лицата по чл.223, ал.2 от ЗУТ, при съставяне на необходимия за това Протокол Акт Образец №2 по Наредба №3 от 2003 г.; •заверка на Заповедната книга на строежа; •изпълняване функциите на координатор по безопасност и здраве за етапа на строителството съгласно чл.5, ал.3 от Наредба № 2/2004 г. за минимални изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителните работи, включително изпълнение на всички задължения на възложителя, предвидени в посочената Наредба;•предоставяне на Възложителя на ежемесечни отчети и окончателен отчет за извършения строителен надзор по време на изпълнение на строително–монтажните и ремонтни работи, съдържащ списък на основните дейности (видове работи) от строежа, за които е упражнен текущ строителен надзор, съставените документи (актове), както и информация за възникнали проблеми (ако има такива) и съответно приложените и/или необходими мерки за решаването им. Отговаря за изготвяне и предаване на окончателния доклад по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ. Актуализация на техническия паспорт на строежа - жилищната сграда, след извършване на предвидените СМР, съгласно Наредба №5 от 28 декември 2006 година за техническите паспорти на строежите Ще бъдат изготвени доклади за оценка на съответствието на инвестиционния проект и комплексен доклад за съществените изисквания по чл.169 от ЗУТ, при спазване на изискванията по чл.142, ал.5 от ЗУТ. Дейността ще се финансира от БФП в размер 5 234,99 лв ., като Община Свищов осигурява съфинансиране в размер 765,01 лв. за разходите свързани с оценка на съответствието на инвестиционния проект. 6 000.00 7 200.00
Реализиране на мерки за информация и публичност по проект: "Създаване на нова социална услуга "Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване" в гр. Свищов.: Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 г. Бенефициентът на помощта следва да популяризира получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. на Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР). При изпълнението на проекта обществеността следва да бъде информирана за целите и резултатите му, както и да бъде подчертана ролята на Общността за неговата реализация и обществените ползи от него ,за постигане на прозрачност и публичност при реализиране на проекта. Мерките за информация и публичност следва да се изпълняват съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. от външен изпълнител, след проведена процедура по ЗОП. С оглед популяризиране на проекта и в съответствие с изискванията на Насоките за кандидатстване ще бъдат изпълнени дейности по: - провеждане на 2 (две) пресконференции - встъпителна и заключителна /с кетъринг и видеозаснемане/; - изготвяне на презентация – 2 брой; - изработване и доставка на плакати – 4 броя/ с размер А3/; - изработване и доставка на информационни брошури - 200 броя; - изработване и доставка на банер със стойка - 1 брой -публикуване на 4 прессъобщения поне в 2 местни печатни издания( общо 8 бр); -информационни табели-2 бр; -изработка и доставка на информационни стикери за поставяне върху закупеното, доставено и монтирано оборудване 500 бр. -стикери за поставяне на външно оборудване 15.бр. - доставка на тениски 30 бр.; - доставка на тефтери 100 бр.; -доставка на химикали 100 бр.; - изработване, доставка и монтаж на постоянна информационна табела след приключване на СМР- 2 бр. В съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. бенефициентът текущо ще публикува на интернет страницата на Общината информация за напредъка при изпълнението на проекта. Разходите за дейността са в размер на 3 366.00 лв /без ДДС/, остойностени са на база предишен опит на община Свищов при изпълнението на дейности за информация и публичност за проекти, финансирани от ОП " РР". Представляват около 0,77% от преки допустими разходи, финансирани от безвъзмездната финансова помощ по проекта при максимално допустими до 1% съгласно Насоките за кандидатстване. Типът на процедурата е съобразен с натрупването на стойности при провеждането на обществени поръчки със сходен предмет от възложителя. 3 087.67 3 602.66
УПРАЖНЯВАНЕ НА АВТОРСКИ НАДЗОР ПО ВРЕМЕ НА ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА СТРОИТЕЛНИТЕ И МОНТАЖНИТЕ РАБОТИ: Дейността е от изключително значение за постигане на резултатите по проекта, а именно създаване на подходяща инфраструктура, в която да се предоставят качествени социални услуги за възрастни хора и хора с увреждания. Авторският надзор по време на изпълнение на строително-монтажните работи на обекта ще се осъществява съгласно работният проект в пълно съответствие с изискванията на чл. 162, ал. 2 и ал. 3 от Закона за устройство на територията , на подзаконовите актове по прилагането му и с условията на договора за извършването на авторски надзор. Дейността ще се финансира с 2 320,84 лв. от БФП и 1 529,16 лв. собствен принос на Община Свищов, при спазване изискванията за допустимост на разходите. Обща стойност на разхода е 3 850,00 лв. 3 850.00 4 620.00
ИЗРАБОТВАНЕ НА ИП ВЪВ ФАЗА РАБОТЕН ЗА ПРЕУСТРОЙСТВО И ПРОМЯНА НА ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ НА МАСИВНА ДВУЕТАЖНА МОНОЛИТНА СГРАДА В ГР. СВИЩОВ, ЕКАТТЕ 65766, УЛ. ЦАР БОРИС I, №36, АКТ ЗА ПУБЛИЧНА ОС №1562/15.11.2007 Г., УПИ VIII, КВ.83А В ЦГВХНС. РЗП НА СГРАДАТА 724,12 М2., СЪГЛАСНО УТВЪРДЕНИТЕ ОТ МТСП ФУНКЦИОНАЛНИ ИЗИСКВАНИЯ И НАСОКИ ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА ИНФРАСТРУКТУРА.: Дейността е от изключително значение за постигане на резултатите по проекта, а именно създаване на подходяща инфраструктура, в която да се предоставят качествени социални услуги за възрастни хора и хора с увреждания. ПРИ ИЗГОТВЯНЕТО НА ИНВЕСТИЦИОННИЯ ПРОЕКТ /ИП/ във фаза работен, ще се даде решение за изпълнението на СМР. При проектирането стриктно ще се спазват изискванията за ЦГВХНС посочени в /приложение Н/. Отделните проектни части на ИП ще се изработят по реда и условията на Наредба №4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на ИП и да включват СМР, които са допустими за финансиране по проект „Създаване на нова социална услуга „ЦГВХНС“ по ОП „Региони в растеж“ 2014-2020; ИРП ще предвижда изпълнението на всички видове СМР и дейности, необходими за реализацията на строежа, в т.ч. подробно и точно изяснени в количествено и качествено отношение СМР, материали, оборудване и изделия, необходими за изпълнението на СМР; В ИП ще се предвидят необходимите количества и видове демонтажни работи; Проектното решение ще отговаря на изискванията към строежите по чл. 169 от ЗУТ; В обяснителните записки подробно ще се опишат необходимите изх.данни, дейности, технико-икономически показатели, спецификация на предвидените за влагане строителни продукти (материали, изделия, комплекти и системи) с технически изисквания към тях в съответствие с действащи норми и стандарти и технология на изпълнение, количествени и стойностни сметки работните проекти се изработват в обхват и съдържание съгласно изискванията на Наредба №4 от 2001 г.; Обяснителните записки ще изясняват и обосновават приетите технически решения; Всяка проектна част на ИП ще съдържа и КСС за необходимите СМР, спецификация на необходимите материали и оборудване. Ще се изготви КСС за предвидените СМР, като се спазват основните показатели за ценообразуване, предложени в Ценовото предложение. Задължение на Изпълнителя ще е да подготви и комплектова Уведомление за инвестиционно предложение, с което Възложителят да информира компетентния орган по околна среда съгласно чл. 95, ал. 1 от ЗООС, чл. 4, ал. 1 от НУРИОВОС (Наредба за ОВОС) и чл. 40, ал.1 във вр. с чл. 10 от НУРИОСПППИППЦОЗЗ (Наредба за ОС); Задължение на Изпълнителя ще е да наеме правоспособно физическо лице, което да извърши оценка за съответствието на част „Конструктивна“ на ИП във фаза работен проект. Изработването на инвестиционният проект ще даде решение за изпълнение на СМР. Проектирането ще се извърши съобразно изискванията на ЗУТ, Наредба НАРЕДБА № 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, съгласно утвърдените от МТСП функционални изисквания и насоки за изграждане на инфраструктура и заданието на Възложителя. Ще се спазват изискванията на Наредба №4 от 01.07.2009 г за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, вкл. за хората с увреждания. Дейността ще се финансира с 12 379,00 лв. от БФП и 5 621,00 лв. собствен принос на Община Свищов, при спазване изискванията за допустимост на разходите. Обща стойност на разхода е 18 000,00 лв. 18 000.00 21 600.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.