ДЕЙНОСТ 1: Развитие на човешките ресурси и подобряване на организацията и условията на труд: "ЕКОН-91"ООД предвижда закупуване на софтуер за информационна система за управление на ЧР – HRMS (Human Resource Management Systems) с модули за планиране, наемане, организация, здравеопазване, развитие на човешките ресурси и други необходими. В тях ще има възможности за: във всеки момент да се знае кой служител къде е, по какво работи, дали е присъствал на работното си място съответният брой часове, кой би могъл да го замести в случай на нужда, каква квалификация има и дали са му необходими образователни курсове и др.HRMS прави възможно стриктното спазване на работното време, с детайлна информация за всички закъснения, отсъствия, почивки, пътувания и работа. Софтуера,който ще бъде внедрен ще подпомагат ръководство в дейностите свързани с ефективната организация на труда, проследяването на ключови индикатори за производителност.
Наличието на интегрирана система за управление на човешките ресурси осигурява прецизиране на всички дейности и данни за този основен актив за компанията.
организиране подбора, оценката, квалификацията и административното обслужване на персонала
поддържане графици за работа, адекватни на потребностите на производството и бизнеса, съобразени с нормите на труд
оперативно отчитане на труда като време и количество
анализиране многофакторно на Човешките ресурси
Системата за управление на човешките ресурси е съставена от модули и приложения, тематично обособени за различните роли по обслужване на Човешките ресурси:
Организацията на персонала създава вътрешно фирмена нормативна уредба, адекватна на действащото законодателство, щатно разписание - като основен конструкт за планиране на човешките ресурси , трудови норми - като графици за работа, длъжностно характеристики и основно се обслужва от ТРЗ.
Проследяващото кариерно развитие е свързано с поддържане на квалификацията чрез планиране и реализация на обучение.
Чрез модул Кадри, служителите от Личен състав поддържат картотеката на служителите, с необходимата кадрова информация, документално обслужват персонала, с поддържане на документи и регистри.
Предвидения софтуер за внедряване,допринася за комплексно и ефективно управление на ЧР.Включва дейности,касаещи мениджмънта и документооборота на фирмения ресурс.
Тъй като 80% от заетите лица в "ЕКОН-91"ООД са над 54 год. с цел удължаване на техния професионален живот и съвместяването му с личният им такъв,част от тях ще бъдат включени в гъвкави форми на заетост - ротация на работното място и плаващо работно време.За целта ще бъде изготвен списък,като в него ще бъдат включени лица над 54 год и такива с увреждания .По този начин ще се обвържат личните цели на работещите и желанието им за активно участие в трудовия живот, с бизнес целите на работодателя. |
21 500.00
|
21 000.00
|
ДЕЙНОСТ 2: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд,подобряване професионалния и здравен статус на работниците и служителите,чрез закупуване и доставка на средства за колективна защита: Целта на тази дейност е да осигури безопасни и здравословни условия на труд в работния процес и да подобри професионалния и здравен статус на работниците и служителите в "ЕКОН-91" ООД,в производствено направление "Изделия от пенолатекс"-гр.Бяла,на първо място и в производствено направление "Бои и лакове"-гр.Русе.
Предвидени са следните колективни предпазни средства:
1.Защита от прах и други вредни вещества
По проект с договор № BG161PO003-2.3.02-0040-C001-"Конкурентоспособни чрез въвеждане на енергоспестяващи мерки и закупуване на оборудване за производство на нови изделия"-беше доставена “Автоматична линия за производство на вложки и матраци от латексирани иглонабити кокосови влакна“,като предварително беше изграден нов цех.
Обособени са два участъка - участък "Разплитане" и участък "Иглонобиване".
При "разплитането" от дараците се отделят къси влаканца от кокос - 5-15 мм,а в участък "иглонабиване" се отделя т.н. "син" прах /кокос на прах/,ведно със завишено количество топъл въздух.
Прахът е универсален фактор на работната и околната среда. Проблемът за борбата с производствения прах и праховите заболявания заема важно място в подобряване на условията на труд и безопасността на работа.Задържането на праха в организма, в дихателната система се определя преди всичко от големината на праховите частици и от анатомо-морфологичните особености на различните раздели на тази система. Общото задържане на праха в дихателната система нараства с увеличаването на големината на праховите частици, и то главно за сметка на задържането им в горните дихателни пътища, които са надежден и ефективен филтър на организма. С намаляване на големината на праховите частици общата задръжка в организма намалява, но се увеличава количеството на праха, който се задържа в алвеолите на белите дробове.
От изложеното до тук става ясно, че праха има много изявено въздействие върху човешкия организъм. Най-засегнати са кожата, очната лигавица и дихателните пътища, най-вече поради анатомичното си разположение и функцията си.Това налага осигуряването на добра и надеждна система за прахоулавяща аспирация, гарантираща поддържането на необходимата чистота на въздуха и да се запази здравето и работоспособността на работещите.Основната функция на системата за аспирация,предвидена за изпълнение по настоящия проект е ефективно и надеждно обезпрашаване и очистване на въздуха в работната зона на производственото помещения и опазването на околната среда от замърсяване с прахови частици при минимални капитални и експлоатационни разходи.Към тази функция ще бъде прибавена и функцията за рециркулация на въздуха за зимните месеци.Това означава,че засмукваният от помещението замърсен въздух, след очистването си не се изхвърля директно в околната среда, а напълно или частично се връща в производственото помещение. Това позволява значително да се съкратят загубите на топлина през студените месеци в годината и да се подобрят условията на работа.
Въвеждането в експлоатация на тази система ще изпълни и препоръките към "Оценка на риска"на цеха от 2016 год - "да се осигури високоефективна вентилационна прахоулавяща аспирация".Препоръката е в резултат от Протокол №1-96-1,2,3 и 4/2015 год . за замерване на контролирани параметри:
"4.4.Концентрация на прах - твърди видове частици и техни смеси с други видове -инхалабилна фракция - не съответства на изискванията на Наредба 13 за защита на работещите от рискове свързани с експозиция на химични агенти при работа."
Предвидени са доставка на 2 броя прахоулавящи аспирационни системи за всеки един участък в цеха.
В стойността на дейността са включени и техните застраховки. |
154 561.00
|
137 234.49
|
ПРОДЪЛЖЕНИЕ-ДЕЙНОСТ 2: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд,подобряване професионалния и здравен статус на работниците и служителите,чрез закупуване и доставка на средства за колективна защита: 2.Средства за защита от неблагоприятен микроклимат:
Климатици - за постигане на подходящ микроклимат за работа и на добри и безопасни условия на труд ще се закупят 2 броя инвенторни климатици, с висок клас на енергоспестяване, регулируема температура, антибактериални, контрол на въздушния поток, интелигентно око за следене на движението в стаята, намаляващи вредното въздействие над околната среда с 68%, измерено като потенциал на глобално затопляне (GWP). Тези климатици дават възможност за значително понижение на потреблението на електроенергия и едновременно с това намаляват вредното въздействие върху околната среда, както и осигуряват комфорт на работното място, тъй като притежават функции за предпазване от изсушаване на въздуха, ниско ниво на шум в работен режим, филтър за улавяне на прах и абсорбатор на бактерии и вируси, с възможност за автоматично насочване на въздушната струя в страни от засечените лица в помещението, като се избягва всяка възможност за чувство на дискомфорт , причинен от въздушен поток директно към тялото.
5.Ергономия на работното място
За служителите,работещи ежедневно с компютри и в седнало положение,се предвижда закупуването на 12 стола,на основание Наредба №7/15.08.2005 и Норми за ФН на работниците и ХФ и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси № 05.
Столовете за постигане на ергономия при работа ще предотвратят появата на професионални заболявания.Едни от най-важните здравословни проблеми, произтичащи от работа,свързана с продължителна седнала поза, са увреждания на стойката, стрес, умора на зрението,неефективност.При използването на регулируем стол всичко това се предотвратява и се опазва здравето на работещите. Той осигурява добра опора в областта на кръста, прав ъгъл в колянната става и опора с цялото стъпало на пода. Така кръвта в тялото ще се движи по-добре. Столът трябва да е с мека седалка, без твърди ръбове, за да не се притискат долните крайници и да не се затруднява кръвоснабдяването, за да се предотврати появата на отоци на долните крайници.
В програмата за минимизиране на риска от СТМедицина също е дадена препоръка за закупуване на ергономични столове за служителите,прекарващи работното си време седнали и работещи с компютри.
Постоянната поза на работещите зад компютър води до мускулно-ставни увреждания,които в течение на годините се задълбочават и могат да доведат до необратими последици.
Ръководството на "ЕКОН-91"ООД винаги е осъзнало необходимостта от инвестиране в подобряване работната среда на работещите. |
0.00
|
12 951.66
|
ДЕЙНОСТ 3: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд,чрез закупуване и доставка на ЛПС: Целта на настоящата дейност е да се намалят рисковете за здравето на заетите лица в „ЕКОН-91” ООД, които не могат да бъдат избегнати или намалени в достатъчна степен чрез мерките за колективна защита или мерки, методи и процедури при организация на работата.Ще се подсигурят ЛПС, от утвърдения списък с по-добри технически параметри, по-голям коефициент на ефективност срещу риска, с по-добра съвместяемост и комфорт при използването им, от подсигурените към момента, с по-висок клас на сигурност.При работа с риск за здравето и безопасността, който не може да се отстрани по друг начин,с цел предпазване на работниците ще се закупят специфични предпазни средства на всички работници.
Личните предпазни средства/ЛПС/ са различни приспособления и предмети, които работниците използват за индивидуална защита от отделни професионални вредности, присъстващи в работната среда. Значението на личните предпазни средства е особено голямо за тези видове дейности, за които не са осигурени технологични и технически средства за вредно въздействащите фактори върху работещите.ЛПС не премахват професионалните вредности, но отстраняват възможността за тяхното неблагоприятно въздействие.ЛПС трябва да отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасността и опазване на здравето на работещите.
Личните предпазни средства трябва:
1. да осигуряват защита от рисковете, при които се прилагат, без те самите да водят до увеличаване на който и да е риск;
2. да отговарят на условията на съответното работно място;
3. да са съобразени с ергономичните изисквания и здравословното състояние на работещите, които ги използват;
4. да съответстват на размерите на използващия ги;
При избора на специфични ЛПС ще се вземат под внимание резултатите от направената оценка на риска, както и направените препоръки от Службата по трудова медицина.
Характерните опасности в „ЕКОН-91"ООД се обуславят основно от следните фактори:
1.Работа в запрашена среда /Приложение 1, т. 4.1. към чл.17 от Наредба № 3/2001/. ЛПС утвърдено в списъка за ЛПС е полумаска с капаче (Приложение 2, т. 4.1. към чл.17 от Наредба № 3/2001), с цел защита на дихателнитте органи.
2.Работа в запрашена среда /Приложение 1, т. 4.1. към чл.17 от Наредба № 3/2001/. ЛПС утвърдено в списъка за ЛПС е прахов филтър (Приложение 2, т. 4.1. към чл.17 от Наредба № 3/2001), с цел защита на дихателнитте органи.
3.Работа в среда наситена с органични пари /Приложение 1, т. 4.1. към чл.17 от Наредба № 3/2001/. ЛПС утвърдено в списъка за ЛПС е химически филтър (Приложение 2, т. 4.1. към чл.17 от Наредба № 3/2001), с цел защита на дихателнитте органи.
4.Работа с видеодисплеи и монитори / Наредба № 7 от 15.08.2005 год./ ЛПС утвърдено в списъка за ЛПС са Очила «открит тип» за работа с видеодисплеи и монитори/Приложение 2, към чл.17 от Наредба № 3/2001/,с цел защита на очите.
С изпълнението на тази дейност се предвижда подсигуряване на ЛПС, от утвърдения списък с по-добри технически параметри, коефициент на ефективност срещу риска, с по-добра съвместяемост и комфорт при използването им, от подсигурените към момента. |
20 008.00
|
19 442.80
|
ДЕЙНОСТ 4: Осигуряване на социални придобивки за работещите: В обособените за храна и почивка помещения няма необходимото обзавеждане по предназначение.Има напукани стени и тавани.Едното помещение е в гр.Русе,а другото в гр.Бяла.За тях се предвижда боядисване на тавани и стени и шпакловка на напуканите места.
СМР ще бъдат извършени върху 104.38 кв.м. площ.
След извършване на СМР,ще се пристъпи към закупуване и обзавеждане с мебели
Така вече двете помещения след СМР, ще бъдат оборудвани със съответното обзавеждане.
С реализацията на тази дейност ще се постигнат пряко важни социални придобивки за работниците и служителите и директно ще се допринесе за постигането на общата цел на настоящата схема - подобряване условията на труд. |
29 404.00
|
27 204.20
|
ДЕЙНОСТ 5: Визуализация и публичност на проекта: Целта на дейностите по визуализация е осигуряване на широка публичност и промотиране на резултатите от проекта,както и да бъде осведомена обществеността относно предоставянето на безвъзмездна финансова помощ на "ЕКОН-91" ООД .
По време на реализация на настоящия проект се предвижда да се проведат разнообразни дейности за осигуряване на информация и публичност.В реализацията на настоящата дейност ще се направят две публикации в пресата-встъпителна и заключителна.За оповестяването и популяризирането на проекта ще бъдат изработени 100 броя листовки,а в допълнение ще се поставят 2 информационни табели и 6 броя плакати.Ще бъдат поставени стикери върху аспирационните системи и закупеното обзавеждане.
"ЕКОН-91"ООД ще прилага подходящи мерки за информиране и публичност,които са съобразени с "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 год.".Този наръчник е общ инструмент за задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС,начините и методите за тяхното изпълнение на ниво конкретен проект.
Предвидените единни мерки се основават на Регламент/ЕС/№ 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17.12.2013 год. за определяне на общоприложими разпоредби за ЕФРР,ЕФС,Кохезионния фонд,ЕЗФРСР и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за ЕФРР,ЕФС,Кохезионния фонд и
Европейския фонд за морско дело и рибарство и за отмяна на Регламент/ЕО/№ 1083/2006 год. на Съвета.
С прилагането на мерките ще се информира обществеността за финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) чрез Оперативна програма "РЧР 2014-2020 год. и същевременно ще се мотивират други дружества да кандидатстват със свои проектни предложения. |
2 469.00
|
2 469.00
|
ДЕЙНОСТ 6: Организация и управление на проекта: Целта на тази дейност е осигуряване на подготовката на проектното предложение,правилното му изпълнение и постигане на заложените резултати. Дейностите по организация, управление и отчетност на проекта имат за цел да обезпечат ефективното изпълнение на проектните дейности. “ЕКОН-91”ООД се ангажира да осигури постоянен контрол и координация в хода на тяхното предпроектно и проектно реализиране.
Дейностите по организация, управление и отчетност по проекта включват прилагането на система за наблюдение, контрол и вътрешна оценка, която включва:
1.Изготвяне на план график за изпълнение на проекта, с ясно разпределени ангажименти и отговорности на членовете на екипа.
2.Навременно идентифициране на възникнали проблеми и евентуални трудности в хода на подготовката и изпълнението на проекта и тяхното своевременно преодоляване
3.Гарантиране принципите на равнопоставеност и прозрачност при избор на изпълнители по проектните дейности, съобразно правилата, регламентирани по настоящата Процедура за предоставяне на БФП, ПМС № 118 от 2014 г. и ЗУСЕСИФ за определяне на изпълнител от страна на бенефициента
4.Осигуряване на отчетността на проекта пред АВ и УО по ОП “Конкурентоспсобност”, което включва изготвянето на технически и финансови отчети по проекта съгласно Общите условия и ДБФП.
5.Осигуряване на мониторинга на проектните дейности.
Като основни инструменти за вътрешната оценка на изпълнението на проекта ще бъдат използвани методи за мониторинг и отчитане напредъка на целите на проекта . Ефективността и качеството на извършваните по проекта дейности зависи в най-голяма степен от нивото на вътрешен контрол. За изпълнение на дейностите по настоящия проект качествено, в срок и съобразно заложените в бюджета стойности се предвижда провеждането на вътрешен мониторинг, извършван от членовете на екипа, които ще следят за коректността на реализацията на дейностите по проекта и законосъобразността на извършените разходи.
Елементът, които осигурява доброто и навременно извършване на дейностите според заложения план за действие е екипът за управление на проекта, с ясно зададени права и отговорности, които дават възможност за цялостно следване на дейностите по проекта и осъществяване на права и обратна информационна връзка. Структурата на екипа е заложена с професионален подход и ще може да предвижда появата на евентуални проблеми и начините на тяхното своевременно отстраняване. Това води до гъвкав подход в механизма на вземане на управленски решения и спазване на правилото на субординация между отделните участници в проекта (екип по проекта, изпълнители).
Стриктно спазване на план – графиците и изпълнение съдържанието на дейностите.
Провеждане на тръжните процедури за подбор на изпълнители.
Проверка на документооборота и първичните счетоводни документи, отразени надлежно по съответния ред в счетоводните регистри.
Ще се води точно и съобразено с националното и международно законодателство счетоводно отчитане,което ще служи за своевременна корекция на механизмите за реализация на проекта.
Изготвяне на ежемесечни отчети за извършените дейности по проекта и съгласуването им.
Контролът ще се оказва и чрез законовите и подзаконови нормативни актове на действащото законодателство за дейностите, където това е приложимо.
Отчитането на дейностите по проекта ще се случи след неговото приключване и ще включва изготвянето на технически и финансов отчет за реализираните дейности, постигнатите резултати и изразходваните средства.
Предвидените часове за работа по проекта на членовете на екипа са разпределени както следва:
- ръководител проект - 576 часа
- координатор проект - 576 часа
- счетоводител проект - 560 часа |
19 704.48
|
19 642.48
|