Дейност 1: Извършване на подготвителни дейности, ремонт, реконструкция и обновяване на Дома за стари хора в гр. Нови Пазар, област Шумен, включително упражняване на строителен и авторски надзор: Целта на проекта е съществуващия Дом за стари хора в град Нови пазар, да се приведе в пълно съответствие с изискванията на стандартите и критериите за качество на специализираната социална услуга.
За целта се предвижда разширение на съществуващия сграден фонд, доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане, подобряване на достъпа за хора с увреждания и въвеждане на мерки за енергийна ефективност, изграждане на нови инсталации за отопление, вентилация, охлаждане както и доставка и инсталиране върху сградата на фотоволтаична инсталация с оглед частично обезпечаване на собствените нужди от енергопотребление.
Домът за стари хора в гр. Нови пазар, е разположен в сградата на „МБАЛ Д-р Добри Беров", като в момента се помещава на последния етаж на Блок 2 и последния етаж на Блок 3. Сградата на болницата е на 6 етажа. След разширението, към Дома за стари хора ще се придадат и обект в Блок 4 (кота +13,28) и в Блок 3 (кота +13,28).
Проектът предвижда разширение на площта на Дома за стари хора, както и да се обвържат отделните части на обекта в общо функционално обвързано пространство с удобни и отговарящи на нормативните изисквания връзки между нивата и полунивата по етажите. Разширението на ДСХ се състои във включването към него на петото ниво (кота +13,28) на Блок 4 (бивше родилно отделение) с което целия пети етаж на сградата се обединява като единно функционално свързано пространство, към което са долепени общите части на сградата – три стълбищни клетки и асансьори. С цел функционална свързаност на етажа (кота + 13,28), частично се преустройва фоайето при централното стълбище на тази кота, като същото се оформя като зала за срещи/гости свързваща блок 2 с новодобавения Блок 4, а съществуващите пътища за евакуация се провеждат по алтернативни трасета. Предвижда се пристрояване на нова асансьорна клетка от северната страна на сградата осигуряваща независим достъп до обекта на ползвателите на социалната услуга, персонала и гостите на дома. Ще бъдат преустроени трапезариите и прилежащите разливно и миялно помещение на етаж 5 и 6 . Ще бъдат оформени нови места за настаняване (основно е търсено южно изложение) и ще бъде реорганизирана административната част. Ще бъдат осигурени кабинети за консултиране на потребителите в специализирана среда и зали за рехабилитация и възстановяване.
Предвидените стаи са за настаняване на 65 потребители, които ще бъдат разпределени, както следва: В бл.2 на кота +13,28 съгласно проекта се предвиждат 8 двойни и 5 единични стаи за общо 21 потребители; в бл.2 на кота +16,58 се предвиждат 9 двойни и 4 единични стаи за общо 22 потребители и в бл. 4 на кота +13,28 се предвиждат 11 двойни стаи за 22 потребители.
За посетителите се оформят: зала за срещи с меко сядане и възможност за организиране на тематични вечери; дневна с кухня за потребителите осигуряваща възможност за готвене; оформяне на дневна зона с библиотека и практикуване на тихи игри.
Във всяка стая и за всеки потребител на услугата е осигурено минимално обзавеждане включващо легло, телевизор, маса за хранене, стол, гардероб и шкаф за лични вещи. Стаите дават възможност за адаптиране към индивидуалните нужди на обитателите – практикуване на хоби, хранене в стаята и др.
Предвидени са за изпълнение следните дейности:
- Полагане на хидро и топлоизолация и ремонт на покривите на двата блока под които има разположени помещения на ДСХ Нови пазар – блок 2 и блок 3;
- Въвеждане на мерки за енергийна ефективност съгласно извършеното обследване и мерките в него;
- Изграждане/основен ремонт и подмяна на елементи на отоплителна система;
- Изграждане на фотоволтаична инсталация с мощност за обезпечаване на собствените нужди от енергопотребление;
- Изграждане на сигнална/оповестителна инсталация във всички помещения, които се използват от потребителите и в баните към тях, и интернет окабеляване във всички помещения. |
2 690 153.62
|
0.00
|
Дейност 2: Доставка на ново оборудване и обзавеждане за сградата на Дом за стари хора в гр. Нови Пазар, област Шумен: Към проектното предложение е представен подробен остойностен списък, с предвиденото оборудване и обзавеждане за Дома за стари хора в гр. Нови Пазар.
За всяка една стая е предвидено закупуване на нови мебели - единични легла с подматрачно пространство в комплект с матрак, двукрили гардероби, скрин, нощно шкафче, стол, телевизор, малък хладилник, закупуване на ново постелачно бельо, поставяне на щори на прозорците и оборудване за санитарните помещения, включващо смесители за умивалник, смесители за душове, огледала и стелажи за бани постовки за тоалетна хартия, тоалетни четки, държачи и закачалки за кърпи.
Предвидено е закупуване на кухненско оборудване включващо готварска печка с котлони - 2 бр., микровълнови фурни - 2 бр., тостери - 5 бр., прахосмукачка за сухо и мокро почистване - 2 бр., пожарогасители различни размери - 3 бр..
За общите помещения и кабинетите е предвидено да се доставят трапезни маси и столове, канапе двойка - 10 бр., канапе тройка - 20 бр., холни масички - 20 бр., секции, бюра, офис столове, табуретки, метални шкафове и щори за прозорците.
Предвидено е закупуване и на медицинско оборудване за потребителите с по-специфични нужди, включващо: медицински кушетки и медицински легла, антидекубитални дюшеци, медицински шкафове и 1 бр. кардиограф.
Също така е предвидено изграждане на система за вътрешно и външно видеонаблюдение с възможност за съхранение на записите 30 дни (25 броя камери). |
201 440.58
|
0.00
|
Дейност 3: Организация и управление на проекта и дейности по информация и комуникация на проекта: Дейността по организация и управление на проекта ще бъде възложена на външна фирма, избрана по реда на ЗОП, която ще отговаря за изпълнението на проекта и извършва всички необходими действия в системата на ИСУН 2020: подготовка на авансово, междинни и окончателни искания за плащане и съответните технически и финансови отчети към тях; осъществяване на необходимата кореспонденция с управляващия орган на програмата; подготовка на документи за предварителен и/или последващ контрол на сключени договори за обществени поръчки, съгласно указанията на управляващия орган; подготовка на справки, таблици, графики и др.; подготовка на искания за сключване на анекс към АДБФП в случай на необходимост и всички останали дейности, които са съотносими към управлението и отчитането на проекта. По отношение на дейностите по информация и комуникация на проекта е предвидено да бъде изработен и монтиран временен билборд по време на строителството, а в последствие поставена постоянна обяснителна табела на мястото на инвестицията. С цел информиране на обществеността е предвидено провеждане на две публични събития. |
86 640.00
|
0.00
|
Дейност 1 - продължение: Продължение:
- Полагане на нови настилки в помещенията позволяващи лесно почистване и дезинфекция. Предвижда се полагане на антибактериално и противоплъзгащо саморазливно епоксидно покритие по коридорите, стълбищата и фоайетата на сградата. В спалните помещения, кабинетите, залите и другите помещения се предвижда полагане на винилови подови покрития с антибактериални и противоплъзгащи свойства и устойчиви на хлорни и други дезинфектанти. В баните и тоалетните се предвиждат гранитогрес и теракота по подове и стените на помещенията.
- В общите помещения се предвижда система за видеонаблюдение с датчици за движение.
- В коридорите са предвидени ръкохватки на стените.
- За прозорците се предвиждат щори и комарници за отваряемите части.
- Предвижда се окачен таван в жилищните, мокрите и спомагателните помещения.
- Запазва се съществуващото водоотвеждане на дъждовната вода на сградата. В прилежащите към сградата плочници се предвижда подобряване на дъждовното водоотвеждане чрез система от решетки, улей каньони, шахти и канал.
По отношение на строителния надзор, основните дейности, които ще бъдат извършени от надзора в процеса на строителството по настоящия обект, включват:
- Откриване на строителна площадка Акт 2 и заверка на Заповедна книга;
- Следене за пълното и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
- Следене за коректно изпълнение на строежа съобразно одобрения технически проект и съществените изискванията към строежите;
- Следене за качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност;
- Проверяване и съблюдаване правилното изпълнение на строително – монтажни работи;
- Строителният надзор отговаря за годността на строежите за въвеждането им в експлоатация, съгласно Наредба №3/31.07.2012 г., за въвеждане в експлоатация на строежи на територията на Република България и за минималните гаранционни срокове за изпълнените строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти;
- Приемане на обекта и издаване на становища по всички части, включително за пожарна безопасност(ПАБ) и хигиена, опазване на здравето и живота на хората (ХЕИ);
- След завършване на строежа, съставяне на констативен акт по чл. 176 от ЗУТ (Акт 15);
- Изготвяне на технически паспорт на строежа по чл. 176;
- Изготвяне на окончателен доклад до ДНСК, РДНСК или Общината чл. 177 ЗУТ (Акт 16);
- Осъществяване на необходимите контакти за съставяне акт обр. 16;
- Подпомагане дейността на приемателната комисия за издаване Разрешение за ползване или Удостоверение за въвеждане в експлоатация.
В предварителните дейности необходими за подготовка и подаване на проектното предложение за ремонт и обновяване на Дома за стари хора в гр. Нови пазар, област Шумен влизат както следва:
- набавяне на необходимите разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и от експлоатационните дружества;
- изготвяне на оценка на съответствието на проектите, съгласно чл.142, ал.4 и чл.169 от ЗУТ;
- извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на сертификат за енергийни характеристики на сгради в експлоатация, обследване за установяване на техническите характеристики на сгради, изготвяне на технически паспорт на сградата;
Авторският надзор, който ще бъде упражнен е гаранция за: законосъобразно започване на строежа; пълнотата и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; изпълнение на строежа съобразно одобрения инвестиционен проект и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от Закона за устройство на територията; спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; годността на строежа за въвеждане в експлоатация; оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания. |
0.00
|
0.00
|