Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 210 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

Риал Системс ООД е българска компания, предлагаща ИТ продукти и услуги в сферата на разработване на информационни системи и продукти за управление и оптимизация на бизнес процеси. Дружеството предлага широко портфолио от услуги: стратегическо развитие чрез внедряване на ИТ; ИТ-базирано управление на бизнес процеси; комуникационна архитектура и пренос на данни; разработване на информационни решения и продукти и др. Предлаганите от дружеството ИТ услуги се извършват от  висококвалифицирани специалисти с голям практически опит. 
С оглед разширяване на портфолиото от предлагани ИТ продукти от компанията и в отговор на изключително динамичния пазар на ИТ решения и продукти с идентифицирана и таргетирана пазарна ниша в предоставянето на софтуерни продукти за енергиен одит, дружеството възнамерява да разработи в партньорство с Технически университет – София продуктова иновация - иновативен облачно-базиран мултизонов професионален софтуер за енергиен одит. Таргетираната пазарна ниша е с изключителен потенциал за развитие, най-вече на българския пазар, където към момента няма компании, предлагащи алтернативни решения-разработка на софтуер за енергиен одит, а се ползва такъв от клиентите, закупуван от чуждестранни компании-разработчици. 
В проведено маркетингово проучване е установено, че предлаганите на световния пазар алтернативни решения не предлагат пълно покритие на търсените от клиентите показатели, съчетани с възможностите предоставяни чрез имплементиране в тях на облачни услуги, не са базирани на прилагането на мултизонов модел, както и не осигуряват такъв широк набор от резултативни показатели, с което, обединявайки всичко посочено в разработвания по проекта софтуерен продукт той се определя като иновация и се обосновава като такава на световно ниво.
Вземайки предвид същността на разработваната по проекта продуктова иновация, проектът е изцяло насочен към областта на ИКТ и информатика от ИСИС, приоритетно направление-Big Data, Grid and Cloud Technologies. 
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова (стока или услуга) или производствена иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал – 12 броя експерти, наем на 1 бр. безпилотен летателен апарат за 10 месеца и закупуване на материали и консумативи): Дейност 1: Извършване на изследвания, изпитвания и измервания, необходими за разработването на софтуерната продуктова иновация ще бъде обособена в следните технологично-изследователски етапи: Етап 1. Извършване на изпитвания и измервания в лабораторна среда (в ТУ-София) на основни категории материали и продукти (за външните ограждащи елементи и системите за осигуряване на микроклимата), влагани в строителството на сгради. Етап 2. Събиране на база данни и придобиване на нови знания за определени енергийни и функционални характеристики, които са променливи при различни режимни условия и влияят съществено върху енергийните характеристики на сградата. Етап 3. Извършване на изследвания за оптималното интегриране на събраната база данни от предходния етап 2 и имплементирането й в конструирания прототип на разработвания по проекта иновативен софтуер за енергиен одит. Етап 4. Оценка на резултатите от изследванията и изпитванията и представяне на заключения с помощта на различни техники и модели за създаване на иновативен облачно-базиран мултизонов професионален софтуер за енергиен одит, който реализира създадения ефективен алгоритъм, основан на иновативна методика за прецизен анализ на входящите данни чрез специално разработени алгоритми за интерпретиране на релевантните данни и предоставяне на мулти-резултативен анализ с разширен обхват на показателите за енергиен одит. В процеса на изпълнение на така описаните четири етапа ще е необходимо ангажирането на експерти, участващи в специално създаден експертен екип за извършване на изследванията, изпитванията и измерванията, необходими за разработването на продуктовата иновация. В състава на специализирания експертен екип ще влязат следните експерти: - ИТ проектен мениджър – 1 бр/8 ч на ден/10 месеца (от 2-ри до 11-ти, вкл.); - Бизнес анализатор – 1 бр/8 ч на ден/10 месеца (от 2-ри до 11-ти, вкл.); - Системен архитект – 1 бр/8 ч на ден/10 месеца (от 2-ри до 11-ти, вкл.); - Разработчик – 5 бр/4 ч на ден/9 месеца (от 4-ти до 11-ти, вкл.); - Инженер по качество – 1 бр/4 ч на ден/4 месеца (от 8-ми до 11-ти, вкл.); - Системен администратор – 1 бр/4 ч на ден/4 месеца (от 8-ми до 11-ти, вкл.); - Изследовател научни изследвания (от ТУ) – 2 бр/4 ч на ден/10 месеца (от 2-ри до 11-ти, вкл.). Самите изследвания, изпитвания и измервания е планирано да се провеждат в рамките на 10 месеца, считано от 2-ри до 11-ти. За целите на изследванията, изпитванията и измерванията, свързани с разработката на иновацията, е необходимо наемането на 1 брой безпилотен летателен апарат заедно с лице-навигатор на този дрон за същия период от 10 месеца. Необходимостта е породена от липсата му както у кандидата, така и у партньора и същевременно неизменното му включване в процеса на планираните изследвания, изпитвания и измервания на терен. Допълнително, за процеса на изпълнение на Етап 1 ще е необходимо закупуването на материали и консумативи, изключително необходими за извършването на изпитвания и измервания в лабораторна среда (в ТУ). Отчитайки спецификата на планираните по проекта експерименти (изпитвания и измервания) и необходимостта да се правят изпитванията с няколко различни по вид материали и консумативи докато се стигне до търсения резултат, най-общо материалите и консумативите могат да бъдат групирани и съответно процедурата да бъде наименувана като: Доставка на материали от различни видове представителни продукти от основни категории материали за външни ограждащи елементи и на инертни газове, необходими за работа на средствата за измерване на топлофизичните характеристики, необходими за извършване на изпитвания и измервания в лабораторна среда. 268 644.44 288 239.39
Дейност 2: Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, свързани с разработването на продуктова (стока или услуга) или производствена иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал – 12 броя експерти, възлагане на 1 брой научни изследвания и на 1 консултантска услуга, използвана изключително за разработването на продуктовата иновация): Дейност 2 предвижда създаването и тестването на прототип на ICB Mz-Pro Energy Audit Software в следните технологични етапи: Етап 1. Конструиране на прототип на иновативен облачно-базиран мултизонов професионален софтуер за енергиен одит – реализиране на създадения ефективен алгоритъм, основан на иновативна методика за прецизен анализ на входящите данни чрез специално разработени алгоритми за интерпретиране на релевантните данни и предоставяне на мулти-резултативен анализ с разширен обхват на показателите за енергиен одит: • изграждане на средите, необходими за нормалното функциониране на проекта (Среда на управление, Среда на разработка, Среда за проектиране) и подготовка на средите за експерименти и тестове; • прилагане на принципи, техники и процеси за разработване на практическото приложение – прототип: детайлно описание на изискванията и процесите за реализацията. Етап 2. Изграждане и експериментално тестване на прототип в среда със симулиран интерфейс и оценка на резултатите. Етап 3. Изграждане, тестване и демонстрация на прототипа в операционна среда /на терен/. Етап 4. Завършване на тестванията, валидиране достоверността на изходните данни и функционалностите на прототипа и документиране – отговаря на ниво на технологична готовност TRL8 (Завършена и сертифицирана система) съгласно препоръките на Европейската асоциация на изследователските и технологични организации (EARTO). В процеса на изпълнение на така описаните четири етапа ще е необходимо ангажирането на още 8 допълнителни експерта, които да се присъединят към вече създадения по дейност 1 екип. Състава на специализирания екип ще бъде от следните 12 експерта: - ИТ проектен мениджър – 1 бр/8 ч на ден; - Бизнес анализатор – 1 бр/8 ч на ден; - Системен архитект – 1 бр/8 ч на ден; - Разработчик – 5 бр/4 ч на ден; - Инженер по качество – 1 бр/4 ч на ден; - Системен администратор – 1 бр/4 ч на ден; Изброените експерти ще са ангажирани за 10 месеца (от 12-ти до 21-ви месец, вкл.). - Изследовател научни изследвания – 2 бр, ангажирани от ТУ-София за по 4 ч на ден всеки, като единият изследовател ще е ангажиран за 10 месеца (от 12-ти до 21-ви месец, вкл.), а другият изследовател ще е ангажиран за 11 месеца (от 12-ти до 22-ри месец, вкл.). Удължаването срока на ангажираност на един от двамата еквивалентни експерта е необходимо, поради последващи донастройки и отчитане на обратната връзка от направените валидирания в етап 4 от описания по-горе технологичен процес. Всички описани етапи по изпълнението на дейност 2 е планирано да се провеждат в рамките на 15 месеца, считано от 10-ти до 24-ти вкл. месеци от проекта. За целите на създаването и тестването на прототип на ICB Mz-Pro Energy Audit Software, е необходимо провеждането от външен изпълнител на 1 брой научни изследвания (Извършване на научни изследвания на енергийните характеристики на регенератори за оползотворяване топлината на отработен вентилационен въздух при различни температури и дебит на въздуха) и 1 консултантска услуга, използвана изключително за разработването на продуктовата иновация (Предоставяне на консултантски услуги за събиране на реална база данни чрез теренно проучване на енергопотреблението преди и след въвеждане на енерго-спестяващи мерки чрез извършване на обследване за енергийна ефективност на 12 сгради по категориите на националната класификация, по които да се направят заснемания). Необходимостта от двете услуги е породена от липсата на достатъчно капацитет и технически възможности както у кандидата, така и у партньора и същевременно неизменното им включване в процеса на планираните действие по създаването и тестването на прототипа на софтуерната продуктова иновация, разработвана по проекта. 357 055.56 317 777.72

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.