Организация и управление на проекта: Настоящата дейност е избрана с цел:
Осигуряване на успешно изпълнение на проекта и постигане на проектните цели;
Оптимизиране използването на проектните ресурси;
Постигане на ефективна координация и комуникация с подизпълнители, потребители и персонал;
Осигуряване на информираност при управлението на проекта;
Осигуряване на добра отчетност и контрол върху изпълнението;
Тя ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на добро управление, отчетност и прозрачност.
Дейността предвижда сформиране и поддържане на екип за изпълнение и управление на проекта с 4 позиции: Ръководител, счетоводител, координатор и технически сътрудник.Тези специалисти ще съчетават постоянната си работа с ангажиментите по изпълнението на проекта, а полагащите им се възнаграждения по проекта ще бъдат съобразно степента на заетост.
редварително определеният за ръководител на проекта, отговаря напълно на изискванията, поставени в ПМС №194/13.08.2007г. и новото ПМС №330/05.12.2011г. Участвала е в управлението, изпълнението, координацията, контрола и администрирането на инфраструктурни проекти и такива в областта на социалните дейности и услуги. Тя притежава необходимия професионален опит, за да бъде компетентна в успешно управление на жизнения цикъл на проекта. Познава в детайли както съдържанието на проекта и нормативната рамка на проектното изпълнение и специфичните изисквания на ОПРЧР, така и дейностите и процесите протичащи в Звеното за грижа в домашна среда към ДСП. Ръководителят на проекта организира, и е отговорен за цялостното администриране, техническото и финансовото изпълнение и отчитане на проекта. Ръководи дейността на екипа и го подкрепя при изпълнението на задълженията.
Екипът ще изготвя и предоставя на Управляващия орган по програмата 3 месечни междинни и финални доклади за техническото и финансово изпълнение на проекта. |
21 032.15
|
23 007.34
|
Подготовка и провеждане на процедури по реда на ЗОП: Настоящата дейност е избрана с цел:
Подготовка на документация за провеждане на процедури;
Подбор на предложения;
Сключване на договори с избрани изпълнители.
Изпълнението на дейността ще гарантира прилагане на законовите разпоредби по отношение на възлагането на дейности на външни изпълнители и ще допринесе за изпълнение на общата и специфичните цели на проекта. В рамките на дейност 2 ще бъдат осъществени следните под дейности:
- Избор на изпълнител на строително-ремонтни работи.
- Избор на доставчик на обзавеждане и оборудване.
- Избор на изпълнител на дейностите по информация и публичност.
- Избор на изпълнител за извършване на оценка на потребностите от социални услуги,
- Избор на изпълнител на дейностите по обучение , психологическа подкрепа и консултиране на потребителите и супервизия на персонала.
- Избор на изпълнител за разработване на правила и методики за дейността на Звеното и предоставяните услуги.
|
0.00
|
0.00
|
Извършване на строително-монтажни и строително-ремонтни работи (СМР/ СРР): Настоящата дейност е избрана с цел:
• Постигане на необходимите стандарти за материална база и работа в Звено за услуги в домашна среда към Домашен социален патронаж;
• Подобряване на условията за предоставяне на социални и здравни услуги и живот на населението;
• Създаване на предпоставки за устойчиво развитие на общината.
Успешното им изпълнение има пряко отношение към постигането на общата и специфичните цели на проектното предложение.
Сградата обект на интервенцията е публична общинска собственост, двуетажна, масивна постройка и избено помещение, построена през 1971 г. с обща площ 530 кв. м. На първи етаж са разположени Клуб на пенсионера и Дирекция "Бюро по труда" Бургас. Втория етаж разполага с общо 7 стаи, като 3 от тях се ползват безвъзмездно от Дирекция "Социално подпомагане" Царево. В другите 4 стаи се помещава Звеното за услуги в домашна среда към ДСП, създадено по проект "Помощ в дома". По проекта ще бъде извършен ремонт на стаите ползвани от Звеното и прилежащите фоайе и санитарен възел без да се променя конструкцията на сградата. Общо третираната площ на обекта е 121 кв. м. След извършване на СМР/ СРР ще се подобрят санитарно-хигиенните изисквания, технологичната последователност и обвързаност на помещенията. и ще се създаде възможност за обособяване на стаи за предоставяне на здравни услуги. Ще бъде обособено предверие с чакалня, две тоалетни,едната от които е предвидена за инвалиди и стълбище. Проектът предвижда създаване на кабинети на рехабилитатор и кинезитерапевт, стая за персонала, помещения за управителя и специалистите, консултативен кабинет, архив и помощно помещение. |
26 187.30
|
25 996.42
|
Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване.: След реализацията на СРР следват доставка и монтаж на предвидените в техническата документация оборудване и обзавеждане. То трябва да гарантира предоставянето на качествени социални и здравни услуги, които отговарят на съвременните изисквания и индивидуалните потребности на потребителите.
Доставката на оборудването и обзавеждането, предвидени в техническата документация, цели след приключване на проекта, Помещенията на Звено за услуги в домашна среда да бъдат изцяло обновени и готови за предоставяне на здравна помощ, консултации и рехабилитация. Това ще гарантира сигурен достъп на всички потребители до социални и здравни услуги. Оборудването включва голям брой артикули, които са необходими за нормалното функциониране на Звеното и защита интересите на потребителите. Предвижда се закупуване на следното оборудване и обзавеждане:
- 1 бр. мобилен апарат за ултразвукова терапия, който ще бъде използван за лечение и рехабилитация при болестни процеси засягащи костите, мускулите и сухожилията;
- 1 бр. мобилен апарат за магнитотерапия - за рехабилитация при заболявания като ревматизъм, артрози, невралгии, неврити, парализи и др.
- 2 бр. климатик - с капацитет 25 м2 и 35 м2, необходими за отопление и охлаждане на помещенията, в които ще се извършват консултациите и рехабилитацията на потребителите. Необходими още и за осигуряване на температурен режим подходящ за нормалното функциониране на апаратите.
- 2 броя посетителски пейки с 3 седалки за оборудване на предверието и чакалнята.
- 1 бр. мед. кушетка за кабинета за рехабилитация и кинезитерапия;
- 1 бр. параван за поставяне пред кушетката;
- 1 бр. масичка на колелца за позициониране на апаратите;
- 1 бр. бюро за офиса на персонала на Звеното;
- 1 бр. офис стол;
- заседателна маса - 1 бр., която ще бъде поставена в залата за консултации;
- столове с тапицерия - 8 бр.
- 2 бр. закачалки (тип права)
- архивни шкафове - 2 бр.
- 1 бр. диспенсер за топла и студена минерална вода;
- 2 бр. апарати за измерване на кръвно налягане и проследяване на здравословното състояние на потребителите |
17 352.00
|
19 051.60
|
Разработване на правила и методики за предоставяне на услугите. Наемане на персонал за управление и извършване на специализирани услуги.: С цел определяне на минималните изисквания за функциониране и качество на услугите в Звено за грижа в домашна среда, ще бъдат разработени правилник и методика за работа. Методиката и Правилника ще бъдат разработени съгласно предварително изготвено техническо задание, от избран по реда на ЗОП външен изпълнител. С тях ще се определят задължителния минимум услуги и дейности, които трябва да бъдат осигурени в Звеното и ще се зададат минималните изисквания за качество на услугата, материална база, персонал и процедури.
На базата на тези минимални изисквания, ще се преценят необходимите ресурси за създаване на адекватна организация на работа, за осъществяване на вътрешен контрол върху качеството и създаване на система за подобряването му.
Методиката ще трябва да съдържа подробно описание на различните дейности при предоставянето на услугите "Личен асистент", „Домашен помощник” и здравна помощ. Тя ще има за цел да представи изчерпателно и цялостно процеса на предоставяне и ползване на услугите , като същевременно формулира специфичните права и отговорности на всички участници в този процес.
За доброто и качествено функциониране, управление и предоставянето на услугите в Звено за грижа в домашна среда, ще бъдат наети специалисти: Социален работник - Управител - Организира, ръководи и контролира цялостната дейност в Звено за услуги в домашна среда. Подпомага процеса на адаптация и приспособяване на потребителите. Участва в изготвянето на индивидуален план на всеки потребител. Обезпечава ежедневна подкрепа в среда близка до семейната, създава условия за социална интеграция на потребителите, за развитие и задоволяване на ежедневните им потребности, образователни, информационни и др. потребности, за организиране на свободното време, като следи за прилагане на индивидуален подход.
Участва в мултидисциплинарен екип по случай, води документация по методика и стандарти за предоставяне на социални услуги в ЗУДС. Планира работата си и работата на персонала, като възлага отговорности според длъжността. Извършва периодична проверка на документацията; Следи за възникнали нови потребности у потребителите и развива и разширява дейността на ЗУДС според нуждите; При необходимост изпълнява допълнително възложени функции, които са в интерес на потребителите, персонала и услугите в ЗУДС като цяло;
Медицинският специалист по здравни грижи оказва медицинска помощ на потребителите и изпълнява всички дейности по опазване на тяхното здраве. Проследява здравословното им състояние, посещавайки ги поне 2 пъти месечно в дома. Съдейства за посещение при ОПЛ или лекар специалист, и за изписване на лекарства. Дава съвети и предписания за здравословно хранене, физическа култура и активен двигателен режим. Извършва манипулации със помощта на предоставените уреди; Дава първа помощ и оказва до-медицинска помощ при необходимост. Участва в изработването на индивидуални планове, в мултидисциплинарен екип, в преразглеждането на плана на всеки 6 месеца;
Кинезитерапевтът извършва процедури, масажи и различни видове манипулации без и със помощта на предоставените му уреди; Изработва оценки за възможностите на потребителите на социалната услуга; Работи индивидуално и групово с потребители; Дава съвети и изготвя индивидуални комплекси с упражнения за провеждане в домашни условия; Посещава и работи с потребителите в дома. Информира и обсъжда с роднините на потребителите дейностите и състоянието на техните близки;Води необходимата документация и отчетност; Участва в изработването на индивидуални планове, в мултидисциплинарен екип, в преразглеждането на плана на всеки 6 месеца;
Допринася за подобряване качеството на живота на лицата с увреждания, за равнопоставеност и еднакви шансове в обществения живот с останалите граждани;авител на Звеното, медицински специалист по здравни грижи и кинезитерапевт. |
34 184.60
|
2 987.18
|
Подбор на кандидатите за персонал. Провеждане на обучение.: Извършване на подбор и обучение на персонала на Звено за услуги в домашна среда за осигуряване на подходящи хора в трудоспособна възраст, одобрени от потребителите, за предоставяне на качествени и гъвкави социални услуги .
Чрез провеждане на конкурс за подбор и обучение на персонал на Звено за услуги в домашна среда ще се допълни регистъра на лицата, притежаващи знания и практически умения за качествено предоставяне на услугите насочени към осигуряване на лична помощ, социално включване и помощ при комунално-битови дейности. Ще бъдат обучени и подписани трудови договори с одобрените кандидати. |
1 248.00
|
964.00
|
Подбор на кандидатите за потребители и извършване на социална оценка на потребностите.: Процесът на кандидатстване, оценка и класиране ще бъде реализиран съгласно разработена Методика за извършване на оценка на потребностите от услугата и определяне на индивидуален месечен бюджет. Подборът на кандидатите ще бъде извършен при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и др.
В настоящия проект ще се включат хора с трайни увреждания, нуждаещи се от постоянна грижа/обслужване, в т.ч. деца с трайни увреждания, както и възрастни над 65 години в невъзможност за самообслужване. Проектът ще даде възможност да бъдат обхванати лицата, обслужвани по схема "Нови алтернативи" на ОП „Развитие на човешките ресурси”, след прекратяване на договорите им, както и лица, необхванати до момента от други програми и проекти, но отговарящи на целевата група на Проекта. Включването на лица желаещи да ползват социални и здравни услуги предоставяни от Звено за услуги в домашна среда ще бъде извършено на 3 етапа - при стартиране на дейността, през м. март 2016 г. и на 10-тия месец от стартиране предоставянето на услугите.
Лицата, които желаят да бъдат включени в социалната услуга подават заявление – лично, чрез законния си представител или изрично упълномощено лице, по настоящ адрес в общината. Кандидатите ще имат право да впишат в заявлението си и предпочитания от тях личен асистент или домашен помощник. Екипът по Проекта ще осигури служител/екип и обособено помещение в общината за приемане на документите, оборудвано с необходимата техника за дейността и достатъчно количество бланки за кандидатите. Подадените заявления ще се входират в „Дневник на заявленията от кандидатите за потребители". След изготвяне на индивидуална оценка на потребностите на лицата, ще бъде извършена преценка кои кандидати да бъдат включени в проекта. С одобрените потребители ще бъдат проведени срещи за запознаване с персонала, който ще предоставя услугата, уточняване начина за достъп до дома на потребителя, видовете услуги които ще се предоставят. Проведената среща ще се регистрира с протокол. |
2 064.00
|
2 040.00
|
Предоставяне на комплекс от социални и здравни услуги. : Проектното предложение предвижда услугата да стартира след 4-тия месец на проекта. Целта е да се осигури качествено предоставяне на почасови услуги за задоволяване на личните и здравни потребности на потребителите, чрез разширяване на обхвата на дейност на Звено за грижа в домашна среда към Домашен социален патронаж в община Малко Търново, съгласно целите на Проекта.
Услугите които ще е предоставят на потребителите включват взаимно свързан комплекс от услуги за здравна помощ, рехабилитация, лична грижа и помощ в домакинството. Те ще бъдат предоставяни в общо 4 населени места - град Малко Търново и селата Граматиково, Звездец и Стоилово.
Социалните и здравни услуги ще се предоставят на минимум 32 потребители, в продължение на 21 месеца.
По проекта се предвижда да се предоставят три типа почасови услуги, включващи следните дейности:
- Дейности за лична помощ – помощ за поддържане на личната хигиена, помощ при обличане, събличане, къпане и др., помощ при хранене, помощ при общуването и поддържането на социални контакти, осигуряване на развлечения и занимания в дома и извън него, придружаване до различни културни мероприятия, помощ при писане на заявления, писма и други.
- Дейности с медико-социална насоченост – проследяване на здравословното състояние, извършване на медицински манипулации, помощ при вземането на лекарства, рехабилитационни услуги, придружаване болнично заведение и/или други здравни институции.
- Комунално-битови дейности – пазаруване, пране, приготвяне на храна, плащания на данъци и сметки, съдействие за дребни битови ремонти, внасяне на дърва, поддържане на хигиената в обитаваното от потребителя помещение, текущо и основно почистване на дома.
За регистрация на дейностите, свързани с ползването на услугите на Звеното за социални услуги в семейна среда, всеки член от персонала ще води Дневник на потребителя, където ще отразява вида на услугите и времето за тяхното извършване за всеки потребител поотделно.
Със закупените апарати за магнито и ултразвукова терапия, ще извършват манипулации, целящи възстановяване и укрепване здравето на потребителите . Предвидените за закупуване мобилни апарати са подходящи за работа, както в залата за рехабилитация, така и в домашни условия. Услугата ще се състои в извършване на рехабилитация с мобилни терапевтични апарати с приложение за заболявания на периферната нервна система, заболявания и последствия от увреждания на ЦНС, заболявания и травми на опорно-двигателния апарат, парези и парализи.
Услугата ще се предоставя от медицински специалист по здравни грижи, след консултация с ОПЛ и/или по препоръка на лекар специалист.За лицата с невъзможност или затруднения в предвижването, се предвижда да бъде предложена специализирана услуга, включваща рехабилитационни дейности в домашни условия.Потребителите ще бъдат посещавани в дома, а желаещите да дойдат на място, ще бъдат извозвани до Звеното с автомобил собственост на община Малко Търново. В тази връзка в бюджета на проекта има предвидени режийни разходи за гориво. Социалните услуги ще се предоставят по предварително разработен индивидуален план , съгласно Методики за предоставяне на социалните услуги в общността „Личен асистент” и „Домашен помощник”, утвърдени от изпълнителния директор на АСП.
За отчитане на дейностите всеки член от персонала ще представя ежемесечно доклад за извършена работа.
|
225 709.14
|
205 884.29
|
Предоставяне на психологическа подкрепа на персонала и потребителите на услугите. Консултиране и супервизия.: Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител и включва следните поддейности:
Психологическа подкрепа и консултиране -
Ще се извършва на адреса на лицето или в обособения консултативен кабинет на Звеното от висококвалифициран специалист - психолог. Целта е, чрез емпатийно и активно слушане, емоционална отзивчивост и съпреживяване, готовност за съдействие при споделена потребност от страна на потребителя, да се постигне доверие, за да може да се направят психокорекции на поведението и емоциите, доколкото е възможно и да се обсъдят и анализират грешните модели и схеми на мислене и вземане на решения, както и някои поведенчески изяви, да се подобри общуването между потребителите и персонала и да се изгради взаимно доверие и готовност за съдействие при споделена потребност от негова страна.
Супервизия:
Тази дейност е избрана с цел подобряване на работната ситуация, което включва: подобряване организацията на работа; подобряване на работната атмосфера;
нарастване на специфичната за съответното поле компетентност; психохигиена - превенция и развиване на способност за справяне с вътрешни " замърсявания" в живота на помагащия /самообвинения, самонаранявания, напрежение от живот в общност/; развиване на способността за съвместна работа /коопериране/. В продължение на няколко часа на всеки три месеца успоредно с работата си персонала на Звеното ще има възможност да говори, да бъде изслушан, да разсъждава в обстановка на конфиденциалност. Социалният работник, индивидуално или в малка група ще работи върху подкрепа в аванс. Персонала ще получи възможност да сподели преживяна проблематика или ситуация, или за възникнали въпроси по време на своята професионална практика. Тази подкрепа, писмена или говорима, ще позволи на персонала , благодарение на рефлексията да погледне от страни своите емоции и афекти и да започне да анализира и коригира поведението си. |
5 820.00
|
6 278.40
|
Дейности по информация и публичност: Проектът предвижда всички необходими действия за популяризирането на получената от Европейския съюз, финансова подкрепа. Предприетите, за тази цел, мерки ще са съобразени с правилата за информиране и публичност в Регламент (ЕС) No 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17.12.2013. Дейностите по организиране на публични събития с участие на обществеността, медийно отразяване на проекта, изработването на материали за визуализация (плакати, банер, стикери, рекламни брошури и др.) се осъществяват с цел да се информират участниците и обществеността за ролята и финансовата подкрепа на Европейския съюз и държавата Популяризирането на проекта, цели постигането на широк обществен отзвук за извършените дейности и създаването на нова социална услуга съобразена с европейските стандарти.
Информираността и публичността на проекта, на ниво местна общност, ще се отразява периодично в регионалната преса, като се отчита своевременното изпълнение на проекта със задължително представяне и осигуряване на максимална прозрачност на етапите на изпълнение на проекта.
Методите за информиране и публичност се илюстрират, чрез планирания комплекс от свързани дейности, предназначени да осигурят прозрачност и достъпност на проектното развитие в рамките на целенасочена информационна кампания, включваща следните дейности:
1. Изработване и разпространение на 10 бр. плакати;
2. Осъществяване на 3 бр. информационни кампании с посещения на селата.
3. Изработване на Банер 1 бр.;
3. Публикуване на минимум 4 бр. прессъобщения в печатните и електронните медии - при стартиране изпълнението на проекта, публикация по време на изпълнението на проекта, където ще се отразяват – етапите на изпълнение, качеството и прозрачността на изпълнение на дейностите заложени в проекта и последна официална публикация, отразяваща приключването на проекта и постигнатите резултати;
4. Отпечатани и разпространени 500 бр. брошури;
5. Изработване на стикери за визуализация на закупеното оборудване/обзавеждане, работно облекло и материали.
6. Публикуване на информация за проекта на Интернет страницата на Община Малко Търново.
7. Промоционални материали ( 150 тениски и 100 шапки), които ще се раздават по време на пресконференциите и информационните кампании по селата. |
3 369.66
|
3 358.80
|