Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 226 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Столична

Описание

Проектното предложение предвижда прилагане на мулти-дисциплинарен подход за предоставяне на социални и здравни услуги, чрез разширяване дейността на Звено за услуги в домашна среда към Домашен социален патронаж в община Малко Търново, въвеждайки нов вид здравна услуга - здравна помощ и рехабилитация в дома. Отчитайки специфичните потребности на хората в неравностойно положение, с цел  задоволяване на комплексните потребности на хората с увреждания  на територията на община Малко Търново, ще бъде използван  метод на индивидуализиране на услугите. В подкрепа на работата на Звено за услуги в домашна среда към Домашен социален патронаж ще бъде нает персонал  на длъжностите:  "личен асистент" и "домашен помощник" . Съобразно възможностите и специфичните потребности на потребителите ще бъдат назначени  11 лични асистента и 7 домашни помощника. Ще бъдат въведени  интегрирани специализирани здравни услуги, включващи медицинска помощ, консултация и рехабилитация за хора с увреждания. За целта към Звеното ще бъде назначен персонал на трудов договор, включващ - 1 управител - социален работник, 1 медицинска сестра и 1 кинезитерапевт, ще бъдат закупени мобилни апарати за ултразвукова и магнитотерапия за рехабилитация в домашни условия. Проекта предвижда предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на потребителите на услугите, и консултация и супервизия за наетия персонал. За осигуряване на подходяща, ефективна и отговаряща на нуждите на хората с увреждания социална инфраструктура, както и за подобряване на условията за  работа на персонала предоставящ услугите, ще бъде извършен текущ ремонт на помещенията ползвани от Звено за услуги в домашна среда към Домашен социален патронаж. След извършването на ремонта ще бъде закупено и доставено обзавеждане и оборудване за стаите, необходимо за нормалното функциониране на Звеното и предоставяне на качествени здравни и социални услуги.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Настоящата дейност е избрана с цел:  Осигуряване на успешно изпълнение на проекта и постигане на проектните цели;  Оптимизиране използването на проектните ресурси;  Постигане на ефективна координация и комуникация с подизпълнители, потребители и персонал;  Осигуряване на информираност при управлението на проекта;  Осигуряване на добра отчетност и контрол върху изпълнението; Тя ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на добро управление, отчетност и прозрачност. Дейността предвижда сформиране и поддържане на екип за изпълнение и управление на проекта с 4 позиции: Ръководител, счетоводител, координатор и технически сътрудник.Тези специалисти ще съчетават постоянната си работа с ангажиментите по изпълнението на проекта, а полагащите им се възнаграждения по проекта ще бъдат съобразно степента на заетост. редварително определеният за ръководител на проекта, отговаря напълно на изискванията, поставени в ПМС №194/13.08.2007г. и новото ПМС №330/05.12.2011г. Участвала е в управлението, изпълнението, координацията, контрола и администрирането на инфраструктурни проекти и такива в областта на социалните дейности и услуги. Тя притежава необходимия професионален опит, за да бъде компетентна в успешно управление на жизнения цикъл на проекта. Познава в детайли както съдържанието на проекта и нормативната рамка на проектното изпълнение и специфичните изисквания на ОПРЧР, така и дейностите и процесите протичащи в Звеното за грижа в домашна среда към ДСП. Ръководителят на проекта организира, и е отговорен за цялостното администриране, техническото и финансовото изпълнение и отчитане на проекта. Ръководи дейността на екипа и го подкрепя при изпълнението на задълженията. Екипът ще изготвя и предоставя на Управляващия орган по програмата 3 месечни междинни и финални доклади за техническото и финансово изпълнение на проекта. 21 032.15 23 007.34
Подготовка и провеждане на процедури по реда на ЗОП: Настоящата дейност е избрана с цел:  Подготовка на документация за провеждане на процедури;  Подбор на предложения;  Сключване на договори с избрани изпълнители. Изпълнението на дейността ще гарантира прилагане на законовите разпоредби по отношение на възлагането на дейности на външни изпълнители и ще допринесе за изпълнение на общата и специфичните цели на проекта. В рамките на дейност 2 ще бъдат осъществени следните под дейности: - Избор на изпълнител на строително-ремонтни работи. - Избор на доставчик на обзавеждане и оборудване. - Избор на изпълнител на дейностите по информация и публичност. - Избор на изпълнител за извършване на оценка на потребностите от социални услуги, - Избор на изпълнител на дейностите по обучение , психологическа подкрепа и консултиране на потребителите и супервизия на персонала. - Избор на изпълнител за разработване на правила и методики за дейността на Звеното и предоставяните услуги. 0.00 0.00
Извършване на строително-монтажни и строително-ремонтни работи (СМР/ СРР): Настоящата дейност е избрана с цел: • Постигане на необходимите стандарти за материална база и работа в Звено за услуги в домашна среда към Домашен социален патронаж; • Подобряване на условията за предоставяне на социални и здравни услуги и живот на населението; • Създаване на предпоставки за устойчиво развитие на общината. Успешното им изпълнение има пряко отношение към постигането на общата и специфичните цели на проектното предложение. Сградата обект на интервенцията е публична общинска собственост, двуетажна, масивна постройка и избено помещение, построена през 1971 г. с обща площ 530 кв. м. На първи етаж са разположени Клуб на пенсионера и Дирекция "Бюро по труда" Бургас. Втория етаж разполага с общо 7 стаи, като 3 от тях се ползват безвъзмездно от Дирекция "Социално подпомагане" Царево. В другите 4 стаи се помещава Звеното за услуги в домашна среда към ДСП, създадено по проект "Помощ в дома". По проекта ще бъде извършен ремонт на стаите ползвани от Звеното и прилежащите фоайе и санитарен възел без да се променя конструкцията на сградата. Общо третираната площ на обекта е 121 кв. м. След извършване на СМР/ СРР ще се подобрят санитарно-хигиенните изисквания, технологичната последователност и обвързаност на помещенията. и ще се създаде възможност за обособяване на стаи за предоставяне на здравни услуги. Ще бъде обособено предверие с чакалня, две тоалетни,едната от които е предвидена за инвалиди и стълбище. Проектът предвижда създаване на кабинети на рехабилитатор и кинезитерапевт, стая за персонала, помещения за управителя и специалистите, консултативен кабинет, архив и помощно помещение. 26 187.30 25 996.42
Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване.: След реализацията на СРР следват доставка и монтаж на предвидените в техническата документация оборудване и обзавеждане. То трябва да гарантира предоставянето на качествени социални и здравни услуги, които отговарят на съвременните изисквания и индивидуалните потребности на потребителите. Доставката на оборудването и обзавеждането, предвидени в техническата документация, цели след приключване на проекта, Помещенията на Звено за услуги в домашна среда да бъдат изцяло обновени и готови за предоставяне на здравна помощ, консултации и рехабилитация. Това ще гарантира сигурен достъп на всички потребители до социални и здравни услуги. Оборудването включва голям брой артикули, които са необходими за нормалното функциониране на Звеното и защита интересите на потребителите. Предвижда се закупуване на следното оборудване и обзавеждане: - 1 бр. мобилен апарат за ултразвукова терапия, който ще бъде използван за лечение и рехабилитация при болестни процеси засягащи костите, мускулите и сухожилията; - 1 бр. мобилен апарат за магнитотерапия - за рехабилитация при заболявания като ревматизъм, артрози, невралгии, неврити, парализи и др. - 2 бр. климатик - с капацитет 25 м2 и 35 м2, необходими за отопление и охлаждане на помещенията, в които ще се извършват консултациите и рехабилитацията на потребителите. Необходими още и за осигуряване на температурен режим подходящ за нормалното функциониране на апаратите. - 2 броя посетителски пейки с 3 седалки за оборудване на предверието и чакалнята. - 1 бр. мед. кушетка за кабинета за рехабилитация и кинезитерапия; - 1 бр. параван за поставяне пред кушетката; - 1 бр. масичка на колелца за позициониране на апаратите; - 1 бр. бюро за офиса на персонала на Звеното; - 1 бр. офис стол; - заседателна маса - 1 бр., която ще бъде поставена в залата за консултации; - столове с тапицерия - 8 бр. - 2 бр. закачалки (тип права) - архивни шкафове - 2 бр. - 1 бр. диспенсер за топла и студена минерална вода; - 2 бр. апарати за измерване на кръвно налягане и проследяване на здравословното състояние на потребителите 17 352.00 19 051.60
Разработване на правила и методики за предоставяне на услугите. Наемане на персонал за управление и извършване на специализирани услуги.: С цел определяне на минималните изисквания за функциониране и качество на услугите в Звено за грижа в домашна среда, ще бъдат разработени правилник и методика за работа. Методиката и Правилника ще бъдат разработени съгласно предварително изготвено техническо задание, от избран по реда на ЗОП външен изпълнител. С тях ще се определят задължителния минимум услуги и дейности, които трябва да бъдат осигурени в Звеното и ще се зададат минималните изисквания за качество на услугата, материална база, персонал и процедури. На базата на тези минимални изисквания, ще се преценят необходимите ресурси за създаване на адекватна организация на работа, за осъществяване на вътрешен контрол върху качеството и създаване на система за подобряването му. Методиката ще трябва да съдържа подробно описание на различните дейности при предоставянето на услугите "Личен асистент", „Домашен помощник” и здравна помощ. Тя ще има за цел да представи изчерпателно и цялостно процеса на предоставяне и ползване на услугите , като същевременно формулира специфичните права и отговорности на всички участници в този процес. За доброто и качествено функциониране, управление и предоставянето на услугите в Звено за грижа в домашна среда, ще бъдат наети специалисти: Социален работник - Управител - Организира, ръководи и контролира цялостната дейност в Звено за услуги в домашна среда. Подпомага процеса на адаптация и приспособяване на потребителите. Участва в изготвянето на индивидуален план на всеки потребител. Обезпечава ежедневна подкрепа в среда близка до семейната, създава условия за социална интеграция на потребителите, за развитие и задоволяване на ежедневните им потребности, образователни, информационни и др. потребности, за организиране на свободното време, като следи за прилагане на индивидуален подход. Участва в мултидисциплинарен екип по случай, води документация по методика и стандарти за предоставяне на социални услуги в ЗУДС. Планира работата си и работата на персонала, като възлага отговорности според длъжността. Извършва периодична проверка на документацията; Следи за възникнали нови потребности у потребителите и развива и разширява дейността на ЗУДС според нуждите; При необходимост изпълнява допълнително възложени функции, които са в интерес на потребителите, персонала и услугите в ЗУДС като цяло; Медицинският специалист по здравни грижи оказва медицинска помощ на потребителите и изпълнява всички дейности по опазване на тяхното здраве. Проследява здравословното им състояние, посещавайки ги поне 2 пъти месечно в дома. Съдейства за посещение при ОПЛ или лекар специалист, и за изписване на лекарства. Дава съвети и предписания за здравословно хранене, физическа култура и активен двигателен режим. Извършва манипулации със помощта на предоставените уреди; Дава първа помощ и оказва до-медицинска помощ при необходимост. Участва в изработването на индивидуални планове, в мултидисциплинарен екип, в преразглеждането на плана на всеки 6 месеца; Кинезитерапевтът извършва процедури, масажи и различни видове манипулации без и със помощта на предоставените му уреди; Изработва оценки за възможностите на потребителите на социалната услуга; Работи индивидуално и групово с потребители; Дава съвети и изготвя индивидуални комплекси с упражнения за провеждане в домашни условия; Посещава и работи с потребителите в дома. Информира и обсъжда с роднините на потребителите дейностите и състоянието на техните близки;Води необходимата документация и отчетност; Участва в изработването на индивидуални планове, в мултидисциплинарен екип, в преразглеждането на плана на всеки 6 месеца; Допринася за подобряване качеството на живота на лицата с увреждания, за равнопоставеност и еднакви шансове в обществения живот с останалите граждани;авител на Звеното, медицински специалист по здравни грижи и кинезитерапевт. 34 184.60 2 987.18
Подбор на кандидатите за персонал. Провеждане на обучение.: Извършване на подбор и обучение на персонала на Звено за услуги в домашна среда за осигуряване на подходящи хора в трудоспособна възраст, одобрени от потребителите, за предоставяне на качествени и гъвкави социални услуги . Чрез провеждане на конкурс за подбор и обучение на персонал на Звено за услуги в домашна среда ще се допълни регистъра на лицата, притежаващи знания и практически умения за качествено предоставяне на услугите насочени към осигуряване на лична помощ, социално включване и помощ при комунално-битови дейности. Ще бъдат обучени и подписани трудови договори с одобрените кандидати. 1 248.00 964.00
Подбор на кандидатите за потребители и извършване на социална оценка на потребностите.: Процесът на кандидатстване, оценка и класиране ще бъде реализиран съгласно разработена Методика за извършване на оценка на потребностите от услугата и определяне на индивидуален месечен бюджет. Подборът на кандидатите ще бъде извършен при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и др. В настоящия проект ще се включат хора с трайни увреждания, нуждаещи се от постоянна грижа/обслужване, в т.ч. деца с трайни увреждания, както и възрастни над 65 години в невъзможност за самообслужване. Проектът ще даде възможност да бъдат обхванати лицата, обслужвани по схема "Нови алтернативи" на ОП „Развитие на човешките ресурси”, след прекратяване на договорите им, както и лица, необхванати до момента от други програми и проекти, но отговарящи на целевата група на Проекта. Включването на лица желаещи да ползват социални и здравни услуги предоставяни от Звено за услуги в домашна среда ще бъде извършено на 3 етапа - при стартиране на дейността, през м. март 2016 г. и на 10-тия месец от стартиране предоставянето на услугите. Лицата, които желаят да бъдат включени в социалната услуга подават заявление – лично, чрез законния си представител или изрично упълномощено лице, по настоящ адрес в общината. Кандидатите ще имат право да впишат в заявлението си и предпочитания от тях личен асистент или домашен помощник. Екипът по Проекта ще осигури служител/екип и обособено помещение в общината за приемане на документите, оборудвано с необходимата техника за дейността и достатъчно количество бланки за кандидатите. Подадените заявления ще се входират в „Дневник на заявленията от кандидатите за потребители". След изготвяне на индивидуална оценка на потребностите на лицата, ще бъде извършена преценка кои кандидати да бъдат включени в проекта. С одобрените потребители ще бъдат проведени срещи за запознаване с персонала, който ще предоставя услугата, уточняване начина за достъп до дома на потребителя, видовете услуги които ще се предоставят. Проведената среща ще се регистрира с протокол. 2 064.00 2 040.00
Предоставяне на комплекс от социални и здравни услуги. : Проектното предложение предвижда услугата да стартира след 4-тия месец на проекта. Целта е да се осигури качествено предоставяне на почасови услуги за задоволяване на личните и здравни потребности на потребителите, чрез разширяване на обхвата на дейност на Звено за грижа в домашна среда към Домашен социален патронаж в община Малко Търново, съгласно целите на Проекта. Услугите които ще е предоставят на потребителите включват взаимно свързан комплекс от услуги за здравна помощ, рехабилитация, лична грижа и помощ в домакинството. Те ще бъдат предоставяни в общо 4 населени места - град Малко Търново и селата Граматиково, Звездец и Стоилово. Социалните и здравни услуги ще се предоставят на минимум 32 потребители, в продължение на 21 месеца. По проекта се предвижда да се предоставят три типа почасови услуги, включващи следните дейности: - Дейности за лична помощ – помощ за поддържане на личната хигиена, помощ при обличане, събличане, къпане и др., помощ при хранене, помощ при общуването и поддържането на социални контакти, осигуряване на развлечения и занимания в дома и извън него, придружаване до различни културни мероприятия, помощ при писане на заявления, писма и други. - Дейности с медико-социална насоченост – проследяване на здравословното състояние, извършване на медицински манипулации, помощ при вземането на лекарства, рехабилитационни услуги, придружаване болнично заведение и/или други здравни институции. - Комунално-битови дейности – пазаруване, пране, приготвяне на храна, плащания на данъци и сметки, съдействие за дребни битови ремонти, внасяне на дърва, поддържане на хигиената в обитаваното от потребителя помещение, текущо и основно почистване на дома. За регистрация на дейностите, свързани с ползването на услугите на Звеното за социални услуги в семейна среда, всеки член от персонала ще води Дневник на потребителя, където ще отразява вида на услугите и времето за тяхното извършване за всеки потребител поотделно. Със закупените апарати за магнито и ултразвукова терапия, ще извършват манипулации, целящи възстановяване и укрепване здравето на потребителите . Предвидените за закупуване мобилни апарати са подходящи за работа, както в залата за рехабилитация, така и в домашни условия. Услугата ще се състои в извършване на рехабилитация с мобилни терапевтични апарати с приложение за заболявания на периферната нервна система, заболявания и последствия от увреждания на ЦНС, заболявания и травми на опорно-двигателния апарат, парези и парализи. Услугата ще се предоставя от медицински специалист по здравни грижи, след консултация с ОПЛ и/или по препоръка на лекар специалист.За лицата с невъзможност или затруднения в предвижването, се предвижда да бъде предложена специализирана услуга, включваща рехабилитационни дейности в домашни условия.Потребителите ще бъдат посещавани в дома, а желаещите да дойдат на място, ще бъдат извозвани до Звеното с автомобил собственост на община Малко Търново. В тази връзка в бюджета на проекта има предвидени режийни разходи за гориво. Социалните услуги ще се предоставят по предварително разработен индивидуален план , съгласно Методики за предоставяне на социалните услуги в общността „Личен асистент” и „Домашен помощник”, утвърдени от изпълнителния директор на АСП. За отчитане на дейностите всеки член от персонала ще представя ежемесечно доклад за извършена работа. 225 709.14 205 884.29
Предоставяне на психологическа подкрепа на персонала и потребителите на услугите. Консултиране и супервизия.: Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител и включва следните поддейности: Психологическа подкрепа и консултиране - Ще се извършва на адреса на лицето или в обособения консултативен кабинет на Звеното от висококвалифициран специалист - психолог. Целта е, чрез емпатийно и активно слушане, емоционална отзивчивост и съпреживяване, готовност за съдействие при споделена потребност от страна на потребителя, да се постигне доверие, за да може да се направят психокорекции на поведението и емоциите, доколкото е възможно и да се обсъдят и анализират грешните модели и схеми на мислене и вземане на решения, както и някои поведенчески изяви, да се подобри общуването между потребителите и персонала и да се изгради взаимно доверие и готовност за съдействие при споделена потребност от негова страна. Супервизия: Тази дейност е избрана с цел подобряване на работната ситуация, което включва: подобряване организацията на работа; подобряване на работната атмосфера; нарастване на специфичната за съответното поле компетентност; психохигиена - превенция и развиване на способност за справяне с вътрешни " замърсявания" в живота на помагащия /самообвинения, самонаранявания, напрежение от живот в общност/; развиване на способността за съвместна работа /коопериране/. В продължение на няколко часа на всеки три месеца успоредно с работата си персонала на Звеното ще има възможност да говори, да бъде изслушан, да разсъждава в обстановка на конфиденциалност. Социалният работник, индивидуално или в малка група ще работи върху подкрепа в аванс. Персонала ще получи възможност да сподели преживяна проблематика или ситуация, или за възникнали въпроси по време на своята професионална практика. Тази подкрепа, писмена или говорима, ще позволи на персонала , благодарение на рефлексията да погледне от страни своите емоции и афекти и да започне да анализира и коригира поведението си. 5 820.00 6 278.40
Дейности по информация и публичност: Проектът предвижда всички необходими действия за популяризирането на получената от Европейския съюз, финансова подкрепа. Предприетите, за тази цел, мерки ще са съобразени с правилата за информиране и публичност в Регламент (ЕС) No 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17.12.2013. Дейностите по организиране на публични събития с участие на обществеността, медийно отразяване на проекта, изработването на материали за визуализация (плакати, банер, стикери, рекламни брошури и др.) се осъществяват с цел да се информират участниците и обществеността за ролята и финансовата подкрепа на Европейския съюз и държавата Популяризирането на проекта, цели постигането на широк обществен отзвук за извършените дейности и създаването на нова социална услуга съобразена с европейските стандарти. Информираността и публичността на проекта, на ниво местна общност, ще се отразява периодично в регионалната преса, като се отчита своевременното изпълнение на проекта със задължително представяне и осигуряване на максимална прозрачност на етапите на изпълнение на проекта. Методите за информиране и публичност се илюстрират, чрез планирания комплекс от свързани дейности, предназначени да осигурят прозрачност и достъпност на проектното развитие в рамките на целенасочена информационна кампания, включваща следните дейности: 1. Изработване и разпространение на 10 бр. плакати; 2. Осъществяване на 3 бр. информационни кампании с посещения на селата. 3. Изработване на Банер 1 бр.; 3. Публикуване на минимум 4 бр. прессъобщения в печатните и електронните медии - при стартиране изпълнението на проекта, публикация по време на изпълнението на проекта, където ще се отразяват – етапите на изпълнение, качеството и прозрачността на изпълнение на дейностите заложени в проекта и последна официална публикация, отразяваща приключването на проекта и постигнатите резултати; 4. Отпечатани и разпространени 500 бр. брошури; 5. Изработване на стикери за визуализация на закупеното оборудване/обзавеждане, работно облекло и материали. 6. Публикуване на информация за проекта на Интернет страницата на Община Малко Търново. 7. Промоционални материали ( 150 тениски и 100 шапки), които ще се раздават по време на пресконференциите и информационните кампании по селата. 3 369.66 3 358.80

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.