Анализ на настоящите услуги на АЗ за уязвимите групи на пазара на труда, в т.ч. проучване на потребностите на клиентите, анализ на моделите на предоставяне на услуги и стандартите/методологията за всяка услуга, преглед на наличните ресурси за изпълнение на услугите, анализ на възможностите за аутсорсване на отделни дейности; анализ на системата за мониторинг на АЗ: В рамките на дейността ще се извърши анализ, който включва:
Проучване на потребностите на търсещите работа лица и работодателите по отношение на предоставяните им услуги по заетостта. Целта е да се очертаят очакванията на клиентите на бюрата по труда, включително от он-лайн трудовото посредничеството. В резултат от посочени конкретни изводи и препоръки ще се определят насоките за развитие/реинжинеринг на предоставяните услуги от АЗ към търсещите работа лица и работодателите и необходимостта от създаване на нови услуги.
Изследване на дефинираните уязвими групи на пазара на труда, с което да се направи по-дълбоко сегментиране и определяне на техните характеристики, което да се използва при текущото проследяване на входящия поток в ДБТ. С резултатите от това изследване ще се направи планиране на необходимите ресурси за предоставяне на по-целенасочени и по-качествени услуги, изразени в по-специализирано обслужване на уязвимите групи и подгрупи на пазара на труда.
Изследване на съществуващите модели на предоставяните услуги, и стандарти/инструментариум на всяка услуга на АЗ. Целта на този анализ е извеждане на препоръки за усъвършенстване на услугите, приемане на нови или подобрени модели за предоставяне на по-добре насочени услуги на търсещите работа лица и работодателите. На база на изследването ще се изработят нови адекватни подходи за работа на служителите на АЗ с най-рисковите групи търсещи работа лица, чрез изпълнението на нови дейности по идентифициране на силните и слабите им страни и покриване на дефицитите/ нуждите, с цел тяхното трайно устройване в заетост. С усъвършенстване на организацията на работа и инструментариума ще се подобрят процесите по сегментиране, изготвяне на индивидуален план за действие и устойчиво активиране. С извършването на оценка на възможностите и/или необходимостта от аутсорсване на част от предоставяните услуги на уязвимите групи и подгрупи на пазара на труда, ще се постигне и една от целите на АЗ, включени в плана за действие през 2015 г.
Преглед на наличните ресурси (човешки, материални, финансови и технически) на Агенция по заетостта за определяне на необходимостта от допълнителни ресурси за подобряване обема и качеството на услугите, предоставяни на уязвимите групи на пазара на труда.
Изследване на системата за мониторинг на Агенция по заетостта. Целта е да се обследват настоящите практики на извършване на мониторинг и контрол на дейността на АЗ. В резултат ще се търсят възможности за подобряване на качеството на проследяване на работните процеси и оптимизиране процеса на управлението им. Получената информация ще се използва за осъществяване на контрол и вземането на управленски решения относно продължаването, изменението, допълването или прекратяването на реализацията на съответната услуга на пазара на труда. При необходимост ще се актуализират методиките, критериите, индикаторите за оценка на териториалните поделения на АЗ, включително и по отделните дейности. |
292 440.00
|
292 440.00
|
Дизайн на нови или подобрени услуги, в т.ч. изработване на стандартизирани пакети от услуги за уязвимите групи на пазара на труда, съобразно техните специфични характеристики и нужди.: Услугите, които се предоставят на безработни лица (в т.ч. за уязвимите групи), включват: информация и/или консултации за пазара на труда, вкл. за СРМ на първичен пазар и изискванията за тяхното заемане; психологическо подпомагане; насочване към подходящи програми/ мерки за заетост и обучение/ обучение на възрастни; насочване и подпомагане за започване на работа, в т.ч. в други населени места и страни по междуправителствени спогодби и чрез мрежата EURES; професионално ориентиране. Обслужването на безработни лица, се извършва на място в ДБТ, филиал и от мобилни екипи в населените места, в които са разкрити ИРМ (индивидуални срещи с ТП по изпълнение на плана за действие, консултантски разговори или насочване) или в Център „Работа”/ Кариерни центрове (индивидуални срещи и групови мероприятия/ателиета).
Предоставяните услуги за работодатели включват: информация за регистрирани търсещи работа лица по определени професии, специалности и умения; информация за програми и мерки за запазване и насърчаване на заетостта (в т.ч. субсидии) и обучение на персонала; информация и консултации на работодатели относно техните права и задължения (например, при масови съкращения; условията за наемане на чужденци и др.); посредничество за заетост (в т.ч. приемане на заявки за СРМ, обработка и разпространяване на информацията, подбор и насочване на подходящи кандидати). Контактите с работодателите се осъществяват както лично, чрез посещения и срещи, така и индиректно – чрез имейли, по телефон и през уеб-страницата на АЗ.
Вследствие извършените изследвания и проучвания по дейност 1, в рамките на тази дейност ще се разработят дизайн на нови или подобрени услуги, в т.ч. изработване на стандартизирани пакети от услуги за уязвимите групи на пазара на труда, съобразно техните специфични характеристики и нужди. Ще се търси проактивен подход за работа с работодателите, чрез представяне на стандартизираните пакети от услуги за уязвими групи, за осигуряване на възможности за заетост на безработни лица.
Разработените стандартизирани пакети от услуги за уязвимите групи на пазара на труда ще се приложат при предоставянето на услуги на пазара на труда, с което се цели устойчиво активиране и управление на преходите „заетост-безработица-заетост”, с оглед гарантиране качеството на предоставяните услуги за заетост. |
93 600.00
|
93 600.00
|
Разработване на система от критерии и индикатори за осъществяване на мониторинг – определяне на индикатори за оценка на качеството; актуализиране на методологията за мониторинг.: Мониторингът на дейността на АЗ е процес на системно и непрекъснато събиране и анализ на информация относно хода на реализацията на определени дейности и постигането на поставените цели/резултати. Получената информация се използва за целите на управлението - осъществяване на контрол и вземането на управленски решения относно създаването, продължаването, изменението, допълването или прекратяването на реализацията на съответната политика или програма.
Основна задача на мониторинга на изпълнението на дейността на Агенцията по заетостта е да се следят и измерват постигането на заложените цели и на ефективността от политиките на пазара на труда. В резултат от осъществявания мониторинг ще се извършват своевременни корекции на предоставяните от Агенция по заетостта услуги на пазара на труда.
Текущият мониторинг има особено важна роля при изпълнението на активната политика на пазара на труда
В тази връзка в рамките на дейността ще се извършва проследяване спецификите в дейността на териториалните поделения АЗ , включително при извършваните от тях проверки „на място” при работодатели, обучаващи институции и др., сключили договори по програми, мерки и схеми за предоставяне на БФП.
Вследствие за подобряване на мониторинга се предвижда да се разработят нови критерии, включително качествени, които да оценят ефективността и ефикасността на дейностите, осъществявани от АЗ. В тази връзка в рамките на дейността ще се извършат следните поддейности:
1. Наблюдение и оценка на изпълнението на Плана за действие на териториалните поделения на АЗ;
2. Проверки на място в териториалните поделения в АЗ относно спазването на нормативната уредба, технология на работа, инструкции, методики и др. методически материали по обслужване на клиентите на пазара на труда ;
3. Проверки на място при работодатели и обучаващи институции, сключили договори по програми, проекти и мерки за заетост и обучение.
За всяка от посочените поддейности ще се разработи:
- критерии и показатели – количествени и качествени за оценка на дейността ;
- Методика за осъществяване на всяка от посочените поддейности (т.1, т.2 и т. 3)
- Инструментариум за осъществяване на всяка от дейностите образци за проверка, на листове за проверка, образци за докладване на резултатите, корективни мерки при необходимост , констативни протоколи и др.
Вследствие реализиране на посочените поддейности ще се извърши актуализиране на критериите и методиката за оценка на териториалните поделения на АЗ. Разработването на система от ключови критерии за оценка дейността трябва да бъде съобразено със законовите изисквания и съществуващите източници на информация.
В резултат, разработените нови критерии и методиката за оценка ще бъдат включени в актуализирана и модернизирана Методологията за извършване на мониторинг на АЗ, като ще се търси подобряване на следните процеси:
• наблюдение и отчитане на договорите за предоставяне на БФП, където АЗ е конкретен бенефициент, както и на програмите и мерките, реализиращи се по НПДЗ;
• документални и физически проверка “на място”.
• наблюдение, контрол, управление и отчитане на изпълнението на договорите;
• проследяване изпълнението на целите на мерките, програмите и проектите и отчитане на постигнатите резултати;
• подготовка на докладите за отчитане на напредъка;
• други процеси.
Мониторингът и оценката представят съотношението между поставените цели, вложените ресурси, извършените действия, постигнатите резултати и осъществените въздействия. С актуализиране на методологията за мониторинг се очаква да се установи доколко поставените цели са постигнати посредством използваните средства, дали получените резултати и наблюдаваните въздействия наистина са резултат от реализацията дейностите, извършвани в АЗ, а не от действието на други фактори.
|
35 400.00
|
35 400.00
|
Въвеждане на организационни и функционални промени в структурите на АЗ за подобряване на качеството и ефективността на обслужването, както и на мониторинга; изготвяне на предложения за промени в нормативни документи, вътрешни правила, процедури и методики на работа: По дейността се предвижда да се внедрят нови организационни и функционални промени в структурите на Агенция по заетостта с цел повишаване и подобряване на качеството и ефективността на обслужването и мониторинга.
Целта е на основание извършените анализи и направените констатации и изводи в тях по отношение на предоставянето на услугите като част от настоящото проектно предложение, да се изготвят нови или актуализират съществуващи процедури, методики за работа с клиенти, както и вътрешни правила. По отношение на подобряване качеството и ефективността на обслужването ще бъдат обхванати процесите по:
Предоставяне на информация на клиентите на
бюрата по труда за услугите, предоставяни от АЗ;
Регистрация на лицата в ДБТ;
Трудовото посредничество при търсещите работа лица и работодателите;
Психологичното подпомагане;
Консултиране относно реализирането на програми, мерки и проекти за заетост и обучение
Чрез изпълнението на дейността ще се подобри стратегическото управление на процесите насочени към въвеждане на организационни и функционални промени в структурите на АЗ за подобряване на качеството и ефективността на обслужването, както и на мониторинга. Трансформацията на съществуващата система за мониторинг ще бъде насочена основно към подобряване на системата за управление на изпълнението посредством по-силна връзка между резултатите и оперативните дейности според PDCA цикъла (Рlan-Do-Check-Act: Планиране – Изпълнение – Проверка – Предприемане на последващи действия). Предвижда се да се въведат показатели с по-голям акцент върху анализа на пазара на труда в процеса на дефиниране и определяне на целите. Въвеждането на организационни и функционални промени в структурите на АЗ,, следва да обхваща нивата на управление на системата, както и ново разпределение на функциите между тях, с оглед повишаване на качеството на предоставяните услуги. Чрез тях ще се постигане подобряване на качество на услугите, като се предприемат необходимите действия за внедряването им.
Подобрената система за мониторинг следва да съдържа система от индикатори за установяване на качеството на предоставяните услуги, степен на удовлетвореност на клиентите от полученото обслужване, степен на постигане на целите и резултатите, както и да е индикатор за предприемане на целенасочени дейности за повишаване на качеството и/или корективни действия при необходимост. Целта е прилагане на подобрената система за мониторинг на всички нива да е непрекъснат процес, който да води до подобряване на управление и планиране, изпълнение и отчитане на дейностите по предоставяне на услуги на търсещите работа лица и работодателите. Това ще има пряк ефект върху изпълнението на поставените дългосрочни цели пред администрацията.
При реализирането на дейността ще се приложат и изготвените индикатори за изпълнението и методологията за мониторинг, което ще допринесе за създаване и въвеждане на гъвкав инструментариум за наблюдение и оценка на процесите. В рамките на изпълнение на дейността следва да се изготвят и предложения за изменение на нормативни документи, вътрешни правила, процедури и методики за работа, когато това е необходимо условие за въвеждане на новия модел на приложението им.
По дейността ще бъдат осигурени средства за прилагането на разработените организационни и функционални промени в структурите на АЗ за подобряване на качеството и ефективността на обслужването, както и на мониторинга. Служителите на АЗ ще имат възможност регулярно да тестват на терен нововъведените и подобрени процеси чрез посещения на място, осъществяване на директен контакт, получаване на обратна връзка както с клиентите, ползващи услугите на АЗ, така и проследяване на взаимодействията между териториалните и структурни единици на агенцията
|
420 000.00
|
300 136.20
|
Подобряване на информационното осигуряване и техническата обезпеченост на АЗ за ефективнa работа на Агенцията в връзка с промените–материално и техническо обезпечаване на работните процеси за въвеждането на нови услуги, вкл. електронни, он-лайн посреднически услуги и електронни трудови борси, развитие и поддръжка на системи и приложни продукти, развитие и разширяване на функционалностите на НБД: С цел подобряване качеството и ефективността на предоставяните услуги на пазара на труда и въвеждането на нови, по дейността се предвижда:
-Наем на помещения, обезпечаващи услугите и основната дейност на АЗ и наем на архивни помещения за документация свързана с реализирането на програми и мерки по заетостта и др., което косвено ще резултира в подобряване на предоставяните услуги.
-Ремонти на сградите на АЗ. След изискване на информация от регионалните структури, е направено обследване на сградния фонд и е констатирана необходимостта от СМР на помещенията, в които се предоставят услуги. С извършването на СМР-дейности се цели модернизиране на помещения в ДБТ и филиали, в които се предоставят услуги, което пряко рефлектира върху подобряване условията при предлаганите услуги за търсещите работа лица и работодателите,
- Доразработване и поддържане на интернет страница на АЗ за по-широка, по-качествена и навременна информираност за предоставяните услуги. С това ще се улесни и подобри достъпа на ТРЛ и работодателите до възможностите на активната политика по заетостта.
- Доразвиване и поддържане на ИС Национална база данни за пазара на труда и ЕСФ (НБД). Това е уеб-базирана система, която покрива и автоматизира всички процеси, свързани с дейността на АЗ. Чрез доразвиване, поддържане и осъвременяване на НБД от една страна пряко се подобряват предоставяните услуги, а от друга се улеснява работата на служителите в АЗ.
-Закупуване на компютри и друга офис техника е с цел обезпечаване предоставянето на услуги. Изготвения през 2014 г. анализ от външен изпълнител, за състоянието на наличните персонални компютри и техника за размножаване и принтиране, категорично показва необходимостта от закупуването на нови компютри и офис техника.
-Закупуване и поддържане на софтуер Windows, Office деловодна система, правно-информационна система, софтуер за управление на човешките ресурси, счетоводни системи и др.
-Закупване на автомобили, произлиза от необходимостта, АЗ да предоставя услуги по населени места от мобилни екипи на ДБТ/филиалите на принципа на изнесени работни места на клиенти в отдалечени населени места.
- Закупуване на други ДМА – е необходимо тъй като към настоящия момент в голяма част от ДБТ не е налична оборудвана обособена зона за самоинформиране и обслужване на клиентите на АЗ.
- Осигуряване на материали/консумативи, необходими за обезпечаване на предоставените услуги на пазара на труда.
- Провеждане на събития - кръгли маси, работни срещи и др. с цел представяне на подобрени услуги или внедряване на нови, както и изграждане на единни подходи за тяхното изпълнени.
- Изграждане и поддържане на Е-библиотека, която ще съдържа всички работни документи, нормативни актове, писма, указания, наръчници, кореспонденция с български и чуждестранни институции, с цел осигуряване на достъп до актуална информация на служителите на агенцията. С това ще се осигури високо ниво на изпълнение на служебните ангажименти и по-бързо и ефективно обслужване на гражданите и бизнеса.
- За изграждането на Е-трудова борса са предвидени следните дейности:
А. Изработване на Публичен панел, който ще съдържа модули „Потребителски профили”, „Статистика” и „Търсачка”, като в цената се включва програмиране, интегриране с други софуерни системи, създаване на динамични редове за търсене и извличане на информация и др.
Б. Администрация–онлайн, която ще позволява да се извършва онлайн управление на заявки от трудови посредници и управление на профили на трудови посредници
В. Администрация–офлайн, която ще включва обучение на служители.
-Предвижда се разработването на приложни програмни интерфейси (API), през които да може да бъде осъществявана комуникация с други модули и други вътрешни или външни системи – изпълнение на разпоредбите на Закона за електронното управление и на Наредбата за общите изиквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги.”
|
19 540 850.34
|
19 547 989.81
|
Обучение на служителите на АЗ и териториалните поделения за придобиване и усъвършенстване на знания, умения и компетентности в новата среда, вкл. мониторинга на дейността на системата на АЗ.: Основна цел на дейността е укрепването и поддържането на административен капацитет, необходим за изпълнението на делегираните функции и задачи. Това ще спомогне за развитието и предоставянето (по достъпен начин и чрез подходящи форми и средства) на информация за предлаганите възможности за реализация на пазара на труда, както и за бързина и качество на предоставяните услуги.
Необходимостта от провеждането на обучения е обусловена от направените промени в нормативните документи, вътрешните правила за работа и методиката за извършване на мониторинг и др.. В обученията се предвижда да участват, както щатните служители на АЗ, така и новоназначените трудови медиатори, психолози, кейс мениджъри и трудови консултанти. Целта е усъвършенстване и надграждане уменията на служители от Централна администрация на Агенцията по заетостта и териториалните й поделения Дирекции „Регионална служба по заетост”, Дирекции „Бюро по труда” и фииалите. С реализирането на настоящата дейност ще се повиши компетентността на служителите за работа с уязвими групи на пазара на труда и работодателите. Обучението ще доведе до модернизиране на обслужването, чрез повишаване на компетенциите и квалификацията на служителите на Агенция по заетостта, посредством включването им в специализирани обучения. Подобряването на административния капацитет на АЗ ще повиши доверието на гражданите, ще насърчи активността им за използването предоставяните възможности за реализация на пазара на труда и ще постигне по-високо ниво на ефективно функциониране на администрацията.
Реализирането на дейността е насочено и към провеждане на обучение за прилагане на новата методика за мониторинг и проследяване изпълнението на новите критерии и индикатори за оценка на дейността на АЗ.
В рамките на дейността ще се извършва и проучване на чужд опит от други страни, като се предоставят възможности за участие в обучения, работни срещи, семинари и др. в чужбина и командироване, с цел обмяна на опит на служители на Агенцията и други обществени служби по заетостта в други страни.
Участието на служителите на АЗ в обучения, работни срещи, семинари и др. е от съществено значение за надграждането на капацитета на служителите на Агенцията. Обмяната на опит между служителите на АЗ и други служби по заетостта ще допринесе за използването на чуждия опит и обмен на добри практики, включително по линията за системата на бенчлърнинг и Съвместната програма за обмен на практики между обществените служби по заетостта. Вследствие ще се търсят възможности за ефективно прилагане на добри практики, свързани с дейността на АЗ в нашата страна. |
727 702.71
|
324 007.72
|
Осигуряване на човешки ресурси за реализиране на нови или подобрени услуги за уязвимите на пазара на труда, в т.ч. специалисти за работа с работодатели, психолози, специализирани трудови медиатори и кейс мениджъри, кариерни консултанти; осигуряване на дейността на мобилни екипи за труднодостъпни райони и др.: Според статистическите данни на АЗ средната натовареност на трудов посредник, работещ с регистрирани търсещи работа лица, е 464 лица на месец, което прави по 23 ТРЛ дневно. Освен посещенията по график трудовите посредници приемат безработни, посетили ДБТ по тяхна инициатива, с което броя на дневните посещения нараства, което показва високата им натовареност и необходимостта от осигуряване на допълнителни човешки ресурси.
През месец декември 2015 г. приключва изпълнението на договор BG051PO001 - 6.1.05 „Повишаване качеството на предоставяните от АЗ услуги за гражданите и бизнеса с фокус върху уязвимите групи на пазара на труда” - “Да успеем заедно” по приоритетна ос 6 на ОП РЧР 2007-2013 г. Направените анализи показват, че назначените 450 трудови медиатори работят приоритетно с уязвимите групи на пазара на труда, което прави този дял на обслужени безработни лица още по-значим. Активното включване на трудовите медиатори в проведените по проекта 196 трудови борси, доведе до заявяване от страна на работодателите на хиляди работни места и насочването към тях на подходящи кандидати.
В рамките на дейността се предвижда да се назначат кейс-мениджъри. През 2013 и 2014г. посредством НП „Активиране на неактивните лица” в 10 бюра по труда бе апробирана услугата „консултиране на безработни лица от мениджъри на случай (кейс-мениджъри)”. Това е една от услугите насочени конкретно към осигуряването на подкрепа за безработните от уязвимите групи на пазара на труда при търсене и започване на работа.
Направено проучване сред безработните лица за оценката за дейността на кейс-мениджърите през 2014г. показва, че услугата е много добре приета и нужна - 501 безработни отговарят, че услугата е надхвърлила очакванията им, за 621 лица услугата е отговорила на очакванията им, като няма безработни, които не са доволни от получената услуга. Общо анкетирани са 1 122 безработни.
В рамките на дейността се предвижда и назначаване на психолози. По НПДЗ посредством програма „Активиране на некативни лица” 34 психолози предоставят услуги. ЗНЗ предвижда предоставянето на ТРЛ на услугата „психологическо подпомагане”, която не може да се предоставя качествено, без наличието на психолози в бюрата по труда.
От направено проучване за дейността на психолозите през 2014 г. 5 927 безработни отговарят, че услугата е надхвърлила очакванията им, за 6 286 лица услугата е отговорила на очакванията им и само 27 не са доволни от получената услуга. Общо анкетирани са 12 240 безработни.
Предвижда се назначаване на трудови консултанти.
В почти половината бюра по труда през годините бяха изградени Център „Работа” – информационно консултантски звена към ДБТ, с предмет на дейност трудово консултиране и създаване на умения за активно поведение на пазара на труда. Реално част от тях вече не функционират поради напускане на обучените служители и увеличаване обема на работа, свързан с нарастване на броя на обслужваните безработни лица. Осигуряването на допълнителен брой трудови консултанти е необходимо и за продължаване рабаотата на изградените 10 бр. кариерни центрове по схема „Услуги за развитие на гъвкав пазар на труда”, реализирана по ОП РЧР 2007-2013. Дейността на трудовите консултанти е насочена към кариерно информиране и консултиране и подпомагане на самостоятелен и съзнателен избор на професия и/или професионална квалификация, в съответствие с индивидуалните качества на търсещите работа лица.
Назначаването на трудовите консултанти ще позволи внедряването на системата MyCompetence и използването й в центровете „Работа”.
В рамките на дейността ще бъдат обособени мобилни екипи, в които участват щатни служители на АЗ и наетите по проекта служители. Работата на мобилните екипи ще бъде обезпечена със закупуването на автомобили по дейност 5 и други материално технически средства. Мобилните екипи ще посещават, съгласно утвърден график отдалечените от ДБТ и труднодостъпни населени места, с цел предоставяне на услуги по заетост
|
24 052 088.39
|
23 932 477.91
|
Разширяване и интегриране услугите на Информационната системата за оценка на компетенциите MyCompetence към дейността на Агенцията по заетостта и потребностите на целевите групи потребители;: Целта на дейността е, от една страна, услугите, предоставяни от Агенция по заетостта, да достигнат до по-широк кръг ползватели (най-вече хората, използващи съвременните технологии), а от друга, в предоставяните услуги да се внедри нов модел на профилиране който дава ясни очаквания за изпълнение на работните задачи и възможност на лицата да вземат по-добри решения за развитието на своята кариера. По този начин в дейността на Агенцията се интегрират работещи инструменти за кариерно консултиране и самоопределяне на притежаваните ключови умения, като се предоставят насоки за реализация на пазара на труда.
В рамките на дейността ще се създаде устойчива система за прогнозиране на потребностите на работодателите от работна сила с определени квалификации и умения по сектори и региони – MyCompetence. Ще бъдат разработени и тествани инструменти за създаване на личностен профил. Разработените софтуерни решения ще бъдат интегрирани, чрез системата MyCompetence, като се разработят различен тип модули, електронни версия, компоненти и др.
Разработените модули, електронна версия и компоненти се предвижда да се внедрят и ползват в дейностите на АЗ. В тази връзка ще се разработи наръчник правила на АЗ за работа с функционалностите на MyCompetence. За тестването се предвижда да се изберат определени териториални поделения, които да внедрят в работата си възможностите предоставяни от MyCompetence.
За обезпечаване на внедряването се предвижда да бъдат обучени служители от АЗ. При необходимост ще се осигурява помощ за потребителите на системата, относно функционалността на модула, в рамките на работното време – по телефон и електронна поща.
По дейността ще се осъществява и техническа поддръжка – разрешаване на проблеми, нарушаващи функционалността, отстраняване на недостатъци в програмния код и настройките на софтуера.
Системата MyCompetence ще се използва от трудовите консултанти при предоставянето на услуги в центровете „Работа” и ще се внедри в обществените терминали за достъп до база данни от свободни работни места и лица търсещи работа (КИОСКИТЕ).
В рамките на дейността ще се проучат възможностите за разширяване на системата MyCompetenc с цел разработване и апробиране на концепции за създаване на специализирани модули.
|
300 000.00
|
300 000.00
|
Изследване на неравновесията на пазара на труда на регионално и секторно ниво. Изготвяне на анализи и краткосрочни прогнози за развитието на пазара на труда и бъдещото търсене и предлагане на труд в България в регионален план и по сектори. : Целта на дейността е провеждане на изследване на неравновесията на пазара на труда на регионално и секторно ниво, което да включва анализ и краткосрочна прогноза за развитието на пазара на труда и бъдещото търсене и предлагане на труд в България в регионален план и по сектори.
Очаква се да бъдат изведени основните неравновесия на пазара на труда и факторите, които ги пораждат с използване на информация за търсенето и предлагането на труд от различни източници, включително и наличната в АЗ за търсените умения и професии от ежегодните проучвания сред работодателите по чл.10 ал.2 от ЗНЗ.
Очаква се в рамките на дейността да бъде изготвена методика за анализ на неравновесията на пазара на труда и краткосрочно прогнозиране на търсенето на умения.
Въз основа на данни от проведено изследване ще се изготви доклад, който ще изследва неравновесията на пазара на труда в България.
|
60 000.00
|
59 289.60
|
Информиране и публичност: Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Ще бъдат предприети всички необходими действия за популяризиране на получената безвъзмездна помощ.
С цел популяризация на дейностите по проекта и в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти финансирани със средства на ЕС, се предвиждат и следните мерки:
• Изработване и поставяне на информационни табели;
• Изработване и разпространение на рекламни материали;
• Публикуване на актуална информация за проекта на интернет-страницата на АЗ.
Целта е да се постигне широка информираност относно планираните дейности и постигнатите в последствие резултати по проекта. В рамките на информационните събития на участниците ще се предоставят информационни/рекламни материали по проекта. Успешната реализация на целите на проекта е пряко свързана с постигането на максимална информираност на широката общественост относно изпълнението на предвидените проектни дейности и постигнатите резултати. Широката информираност е безусловно необходима за постигане на траен ефект от проекта. |
118 710.00
|
118 710.00
|
Организация и управление на проекта: С цел успешно управление и изпълнение на проекта се сформира екип от експерти, които ще ръководят и координират проектните дейности в съответствие с клаузите на сключения с Управляващия орган договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ .
Екипът е съставен от служители на Агенция по заетостта, имащи отношение към успешното изпълнение на дейностите по проекта.
Екипът за управление на проекта ще изпълнява следните задачи:
изготвяне на план за действие за изпълнението на предвидените по договора дейности;
поддържане на информация по изпълнението и приложението на дейностите по проекта;
изготвяне на процедури и указания за изпълнението на проектните дейности;
контрол, включително и на място, върху изпълнение на проектните дейности;
звършване на своевременна подготовка и провеждане на предвидените тръжни процедури, както и осъществяване на контрол върху изпълнението на договорните задължения на определените изпълнители/доставчици;
своевременно изготвяне и представяне на отчети (технически, финансови и др.) по изпълнението на проекта и осъществяване на ефективна комуникация с Управляващия орган.
Екипът за организация и управление се състои от:
ръководител-проект; координатори-проект; юристи; счетоводители; експерти.
В случай на необходимост, към екипа по проекта ще бъдат привличани и други служители, с цел своевременното изпълнение на проектните дейности.
Успешното изпълнение на проекта се основава на добро техническо и финансово управление на предвидените по проекта дейности. То предполага екип от експерти, които имат задълбочени познания в различните аспекти, свързани със спецификата на управлението на дейности, както в администрацията, така и в проектен формат. С оглед успешното управление на проекта, екипът ще създаде и поддържа ефективна система за комуникация, с цел проследяване на цялостния напредък по проекта и своевременно вземане на решения за коригиращи действия.
Дейността гарантира ефективното и ефикасно изпълнение на проекта и допринася за постиганите на всички заложени цели и очаквани положителни резултати. |
319 206.12
|
160 747.63
|
Осигуряване сигурното и качествено обслужване на гражданите и работодателите в период на въведено извънредно положение, вследствие разпространението на Коронавирус
(COVID-19).
: Целта на дейността е да се подкрепят служители, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19
В условията на извънредната ситуация и във връзка с възникналата обстановка на пазара на труда в България, вследствие на негативни ефекти от Коронавирус (COVID-19), се изисква от служителите на АЗ, ежедневно прилагане на сигурно, качествено и бързо обслужване на гражданите и работодателите, спазвайки всичките норми за превенция от разпространението на заразата. Поради рисковете, пред които са изправени служителите на АЗ, с реализиране на дейността ще се осигурят средства, за обезпечаване на допълнителни месечни възнаграждения в размер на една минимална работна заплата и дължимите работодателски осигуровки, за период до приключване на епидемичната обстановка в страната за минимум 1 200 служители на "първа линия“, изложени ежедневно на висок реален здравен риск. С осигурените средства ще бъдат подсигурени и предпазни средства за ежедневната работа на служителите на АЗ, работещи в пряк контакт с хора, както и за дезинфенкция на работните помещения.
|
3 680 754.44
|
3 680 754.44
|